dolnośląskie (Wrocław)
kujawsko-pomorskie (Toruń)
śląskie (Gliwice)
małopolskie (Kraków)
dolnośląskie (Świebodzice)
lubuskie (Gorzów Wielkopolski)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektu |
Data zamieszczenia: | 2024-02-19 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Stowarzyszenie Łódzki Obszar Metropolitalny z siedzibą w Łodzi ul. Piotrkowska 104 90-926 Łódź powiat: Łódź Tel. 42 233-54-90 Fax 42 233-54-97 biuro@lom.lodz.pl |
Województwo: | łódzkie |
Miasto: | Łódź |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | Tel. 42 233-54-90 Fa |
Termin składania ofert: | 2024-02-21 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
,,Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektu dokumentu o nazwie Strategia Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego na lata 2021-2027 wraz z opracowaniem prognozy oddziaływania na środowisko tego dokumentu". Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest: Opracowanie Prognozy oddziaływania na środowisko projektu dokumentu o nazwie Strategia Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego na lata 2021-2027 oraz przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko tego dokumentu. Łódzki Obszar Metropolitalny (dalej: ŁOM) o powierzchni 2,5 tys. km2, zamieszkały przez ponad 1 mln osób, tworzy miasto Łódź i 4 sąsiadujące powiaty: brzeziński, łódzki wschodni, pabianicki oraz zgierski. W skład obszaru wchodzi 26 gmin, są to: Aleksandrów Łódzki, Andrespol, Brójce, Dłutów, Dmosin, Dobroń, miasto Brzeziny, gmina Brzeziny, gmina miasto Głowno, Koluszki, Konstantynów Łódzki, Ksawerów, Lutomiersk, Łódź, Nowosolna, miasto Ozorków, gmina Ozorków, miasto Pabianice, gmina Pabianice, Parzęczew, Rogów, Rzgów, Stryków, Tuszyn, miasto Zgierz oraz gmina Zgierz.Stowarzyszenie Łódzki Obszar Metropolitalny (dalej SŁOM) tworzy 30 jednostek samorządu terytorialnego (JST) pięciu powiatów: Miasta Łodzi, brzezińskiego, łódzkiego - wschodniego, pabianickiego i zgierskiego. Stowarzyszenie pełni również funkcję tzw. Związku ZIT (Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych) i realizuje zadania związane ze wzmacnianiem współpracy oraz funkcji aglomeracyjnych na terenie ŁOM, zgodnie z przyjętym statutem. W dniu 8 kwietnia 2022 Rada Stowarzyszenia Łódzki Obszar Metropolitalny podjęła Uchwałę nr 3/2022 w sprawie przystąpienia do opracowania projektu dokumentu Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego na lata 2021-2027. Na tej podstawie Zarząd Stowarzyszenia przystąpił do opracowania projektu dokumentu Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego na lata 2021-2027 (dalej: Strategia). Strategia jest opracowywana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a przede wszystkim na podstawie ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 i zapisów Umowy partnerstwa na lata 2021-2027. Strategia będzie spójna z dokumentami strategicznymi szczebla regionalnego, krajowego i unijnego oraz zostanie poddana opiniowaniu przez organy wskazane w odpowiednich przepisach prawa. W Strategii Rozwoju Województwa Łódzkiego 2030, przyjętej w dniu 6 maja 2021 r. przez Sejmik Województwa Łódzkiego, Uchwałą nr XXXI/414/21, w nowej perspektywie finansowej 2021-2027 Miejski Obszar Funkcjonalny (MOF) Łodzi został wskazany, jako Obszar Strategicznej Interwencji (OSI). Fakt ten umożliwia realizację na jego obszarze działań prowadzonych w formule Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT). Strategia stanowi podstawowy dokument, w oparciu o który wspierany będzie zintegrowany rozwój terytorialny, określający kierunki wykorzystania środków wspólnotowych w Łódzkim Obszarze Metropolitalnym (ŁOM). Zakres wsparcia w ramach ZIT, na mocy zapisów ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027, został określony w projekcie programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2027 stanowiącym doprecyzowanie i uszczegółowienie jej zapisów w odniesieniu do województwa łódzkiego. Strategia ma wzmocnić partnerstwo w ramach Łódzkiego Obszaru Terytorialnego i przygotować do nadchodzących zmian społeczno - gospodarczych. Przedmiotowy dokument, zgodnie z zapisami Umowy Partnerstwa dla realizacji polityki spójności 2021- 2027 w Polsce, pełnić będzie rolę strategii terytorialnej. W związku z powyższym jest to dokument wymagający przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania, w myśl art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 poz.1029, z późn. zm., zwana dalej ustawą OOŚ). Zgodnie z art. 46 ustawy OOŚ przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko wymagają projekty polityk, strategii, planów lub programów w dziedzinie przemysłu, energetyki, transportu, telekomunikacji, gospodarki wodnej, gospodarki odpadami, leśnictwa, rolnictwa, rybołówstwa, turystyki i wykorzystania terenu, opracowanych lub przyjmowanych przez organy administracji, wyznaczających ramy dla późniejszych realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. IV. Opis zakresu przedmiotu zamówienia 1. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania i przekazania Zamawiającemu kompletnej prognozy oddziaływania na środowisko (dalej: Prognoza) projektu dokumentu o nazwie ,,Strategia Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego na lata 2021-2027" (dalej: Strategia), przeprowadzenie procesu opiniowania z właściwymi organami projektu dokumentu oraz przeprowadzenia konsultacji społecznych w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko.2. Strategia obejmuje swoim zasięgiem jednostki samorządu terytorialnego wchodzące w skład Stowarzyszenia Łódzki Obszar Metropolitalny, tj. miasto Łódź i 4 sąsiadujące powiaty: brzeziński, łódzki wschodni, pabianicki oraz zgierski oraz 26 gmin: Aleksandrów Łódzki, Andrespol, Brójce, Dłutów, Dmosin, Dobroń, miasto Brzeziny, gmina Brzeziny, gmina miasto Głowno, Koluszki, Konstantynów Łódzki, Ksawerów, Lutomiersk, Łódź, Nowosolna, miasto Ozorków, gmina Ozorków, miasto Pabianice, gmina Pabianice, Parzęczew, Rogów, Rzgów, Stryków, Tuszyn, miasto Zgierz oraz gmina Zgierz. 3. Prognozę należy wykonać zgodnie z wymaganiami ustawy ooś, w szczególności art. 51 ust 2, art. 52 ust. 1 i 2 ustawy ooś, a informacje w niej zawarte muszą uwzględniać uzgodnienia z właściwymi organami zgodnie z art. 53 ustawy ooś, a także określone w pismach Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi z dnia 13 października 2022 r. (znak: WOOŚ.411.366.2022.MGw.2) - załącznik nr 7 i Łódzkiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z dnia 18 października 2022 r. (znak: ŁPWIS.NSOZNS.9022.460.2022.SK) - załącznik nr 8. 4. Przedmiotem Prognozy będzie projekt Strategii, który zostanie przekazany Wykonawcy po podpisaniu umowy. 5. Wykonawca zobowiązany będzie do: 1) sporządzenia Prognozy, 2) sporządzenia pisemnego podsumowania, o którym mowa w art. 55 ust. 3 ustawy ooś, 3) sporządzenia pisemnego uzasadnienia, o którym mowa w art. 42 ust. 3 ustawy ooś, zawierającego informacje o udziale społeczeństwa w postępowaniu oraz o tym, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione uwagi i wnioski zgłoszone w związku z udziałem społeczeństwa, 4) uzyskania wymaganych ustawą ooś opinii, 5) zapewnienia możliwości udziału społeczeństwa w postępowaniu zgodnie z ustawą ooś, 6) przygotowania treści wystąpień Zamawiającego do odpowiednich organów (np. Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska lub Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Łodzi), 7) sporządzenie wersji końcowej Prognozy wraz z uzasadnieniem, podsumowaniem i systemem monitoringu. 6. Zagadnienia wskazane w art. 51 ust. 2 pkt 2 ustawy ooś powinny być przeanalizowane pod kątem celów strategicznych i potencjalnych kierunków działania. Należy również ocenić możliwe konflikty i kumulacje oddziaływań pomiędzy poszczególnymi elementami. 7. Zgodnie z art. 52 ust. 1 ustawy ooś informacje zawarte w Prognozie należy opracować stosownie do stanu współczesnej wiedzy i metod oceny oraz dostosować do zawartości i stopnia szczegółowości projektowanej Strategii. 8. Ponadto, zgodnie z art. 52 ust. 2 ustawy ooś w Prognozie należy uwzględnić informacje zawarte w prognozach oddziaływania na środowisko sporządzonych dla innych, przyjętych już dokumentów powiązanych z projektem Strategii. 9. Wykonawca Prognozy zapewni pełną zgodność Prognozy z przepisami ustawy ooś. 10. W ramach Prognozy zostanie zapewniony udział społeczeństwa zgodnie z przepisami ustawy ooś. Sposób rozpatrzenia uwag i wniosków zgłoszonych w związku z udziałem społeczeństwa, jak również opinie organów należy uwzględnić w projekcie Prognozy (art. 55 ust. 1 ustawy ooś). 11. Ponadto Wykonawca Prognozy:1) przeprowadzi proces konsultacji społecznych oraz rozpatrzy uwagi i wnioski zgłoszone w związku z udziałem społeczeństwa tj. wskaże uzasadnienie, zawierające informacje o udziale społeczeństwa w postępowaniu oraz o tym, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione w projekcie Strategii uwagi i wnioski zgłoszone w związku z udziałem społeczeństwa (art. 42 ustawy ooś); 2) będzie brał udział w procesie uzgadniania i opiniowania projektu Strategii oraz Prognozy z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Łodzi oraz Łódzkim Państwowym Wojewódzkim Inspektorem Sanitarnym; 3) będzie ustosunkowywał się do ewentualnych stanowisk ww. organów i sporządzi projekty pism do tych organów zawierające stanowisko Zamawiającego; 4) sprawdzi, czy nie zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 34 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, jeżeli ze strategicznej oceny oddziaływania na środowisko będzie wynikało, że projekt Strategii może znacząco negatywnie oddziaływać na obszar Natura 2000 (art. 55 ust. 2); 5) przygotuje pisemne podsumowanie zawierające uzasadnienie wyboru przyjętego dokumentu w odniesieniu do rozpatrywanych rozwiązań alternatywnych, a także informację, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione elementy, o których mowa w art. 55 ust. 3 ustawy ooś tj.: a) ustalenia zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko, b) opinie, c) zgłoszone uwagi i wnioski, d) wyniki postępowania dotyczącego transgranicznego oddziaływania na środowisko, jeżeli zostanie przeprowadzone, e) propozycje dotyczące metod i częstotliwości przeprowadzania monitoringu skutków realizacji postanowień dokumentu. 12. Proces konsultacji społecznych Wykonawca przygotuje we współpracy z Zamawiającym. Na stronie internetowej Zamawiającego zostanie umieszczony projekt Strategii wraz z Prognozą i formularzem do zgłaszania uwag. Zamawiający będzie przekazywał wszystkie wnioski i uwagi do Wykonawcy w trybie ciągłym w formule uzgodnionej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą (na podany e-mail Wykonawcy). Po zakończeniu konsultacji społecznych, wszystkie uwagi i wnioski zostaną przeanalizowane i rozpatrzone przez Wykonawcę. Odpowiedzi nie będą rozsyłane w formie pisemnej do każdego zainteresowanego, lecz Wykonawca w formie zbiorczego raportu (uzasadnienia, o którym mowa w art. 42 pkt. 2 ustawy ooś), opublikuje je na zakończenie procesu przyjęcia dokumentu zgodnie z wymaganiami ustawy ooś na stronie internetowej Zamawiającego. Rozpatrując zgłoszone uwagi i wnioski (w związku z udziałem społeczeństwa) Wykonawca opisze, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione lub nie. Jeżeli uwagi i wnioski nie zostały wzięte pod uwagę Wykonawca wskaże przyczyny, dla których odmówiono ich uwzględnienia. W przypadku uwzględnienia uwag i wniosków lub ich części Wykonawca przygotuje propozycję zmian i wprowadzi je do Prognozy. 13. Prace nad przygotowaniem Prognozy dla projektu Strategii będą trwały równolegle z procesem prac nad Strategią, dlatego też Wykonawca zobowiązany jest do stałej współpracy z osobami odpowiedzialnymi za przygotowanie Strategii. W razie potrzeby Wykonawca na bieżąco, zgodnie z kolejnymi wersjami dokumentu dokonuje analizy i oceny Strategii. Najnowsza wersja będzie przekazywana Wykonawcy przez Zamawiającego niezwłocznie po wprowadzeniu zmian, które Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić. 14. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zgłaszania uwag na każdym etapie prac, które Wykonawca uwzględni lub wyjaśni. 15. Z chwilą dostarczenia/przekazania przedmiotu zamówienia, Wykonawca przenosi w całości na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do przedmiotu zamówienia, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych. Wraz z prawami majątkowymi Wykonawca przenosi na Zamawiającego również prawodo wyłącznego wykonywania autorskich praw zależnych. Szczegółowe ustalenie w tym zakresie zostaną określone w umowie. V. Zasady realizacji zamówienia, współpraca z Zamawiającym 1. W trakcie prac Wykonawca: 1.1. Będzie na bieżąco współpracował z Zamawiającym. 1.2. Zobowiązany jest do kontaktów osobistych, telefonicznych oraz e-mailowych w celu właściwej realizacji zadań. 1.3. Będzie na bieżąco informował o pojawiających się problemach i innych zagadnieniach kluczowych dla realizacji zadania. 1.4. Zobowiązany jest do wykonywania przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem uwag, opinii i sugestii przedstawicieli Zamawiającego. 1.5. Przeprowadzi we współpracy z Zamawiającym proces konsultacji społecznych projektu Prognozy. 1.6. Dostarczy Zamawiającemu przedmiot zamówienia w następujący sposób (na etapie uzgodnień z organami i wersja ostateczna): 1.6.1.Wersja elektroniczna (format *.docx oraz *.pdf), na zewnętrznym nośniku danych - 3 sztuki; 1.6.2.Wersja papierowa, wydruk w pełnym kolorze, zbindowana, format A4, mapy format minimum A3 - 3 sztuki. 2. Wymagania Zamawiającego dotyczące kwestii redakcyjnych Prognozy: 2.1. Informacje oraz dane zawarte w prognozie są wolne od błędów rzeczowych i logicznych; 2.2. Prognoza powinna zostać sporządzona poprawnie pod względem stylistycznym i ortograficznym, zgodnie z regułami języka polskiego; 2.3. Dane zawarte w Prognozie powinny pochodzić z wiarygodnych i weryfikowalnych źródeł. W przypadku cytowania danych, powoływania się na informacje, należy podać źródło ich pochodzenia. 2.4. Wykonawca zobowiązany jest do dochowania należytej staranności i działania zgodnie z obowiązującym stanem prawnym. 2.5. Przekazywanie uzgodnień pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą w trakcie realizacji zamówienia może odbywać się w następujących formach: 2.5.1.Pocztą elektroniczna na adresy wskazane w umowie; 2.5.2.Pocztą tradycyjną na adresy siedzib Zamawiającego i Wykonawcy wskazane w umowie. CPV: 90713000-8, 90711400-8 Składanie ofert: Termin i miejsce składania ofert: 1. Ofertę sporządzoną według wzoru wskazanego w załączniku nr 1 wraz z pozostałymi załącznikami i dokumentami należy złożyć w Sekretariacie Biura Stowarzyszenia Łódzki Obszar Metropolitalny w Łodzi, Al. Kościuszki 59/61, (VI p.), w formie pisemnej lub elektronicznie (skan podpisanych dokumentów) na adres e-mail: biuro@lom.lodz.pl. 2. Za datę decydującą uznaje się datę wpływu oferty w miejscu wskazanym w pkt 1 powyżej. 3. TERMIN SKŁADANIA ofert upływa dnia: 21 lutego 2024 r. Miejsce i termin realizacji: Termin realizacji zamówienia Termin realizacji zamówienia wyniesie maksymalnie 60 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. W przypadku dużej liczby uwag w fazie konsultacji społecznych, mających istotny wpływ na treść dokumentu, Wykonawca w ramach zamówienia i bez dodatkowego wynagrodzenia, ponowi procedurę w niezbędnym zakresie (tj. opiniowania, uzgadniania i konsultacji społecznych) - 1 iteracja. Jednocześnie Zamawiający w związku z ponowieniem procedury wydłuży proporcjonalnie termin realizacji zamówienia. Wymagania: Tryb udzielenia zamówienia: Zgodnie z art. 2 ust.1 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1605) przy udzielaniu niniejszego Zamówienia, ustawy nie stosuje się. Zamówienie jest udzielane zgodnie z procedurą przewidzianą w Regulaminie udzielania zamówień przez Stowarzyszenie Łódzki Obszar Metropolitalny w Łodzi, stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia organizacyjnego Dyrektora Biura nr 4/2021 z dnia 12 kwietnia 2021 r. - dostępny w siedzibie Stowarzyszenia. Wynagrodzenie 1. Wynagrodzenie z tytułu realizacji zamówienia objętego niniejszym OPZ ma charakter ryczałtowy i obejmuje zwrot wszelkich wydatków poniesionych przez Wykonawcę w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 2. Płatność nastąpi przelewem na numer rachunku bankowego Wykonawcy wskazany na fakturze, w terminie do 14 dni od dnia dostarczenia przez Wykonawcę prawidłowo wystawionej faktury VAT, podwarunkiem odbioru przedmiotu umowy przez Zamawiającego. Faktura VAT zostanie wystawiona na podstawie protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy sporządzonego przez Strony. VIII. Warunki udziału w postępowaniu: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1.1. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia. W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał co najmniej dwie usługi polegające na sporządzeniu dokumentów analitycznych w przedmiocie oddziaływania na środowisko (np. analizy, raporty, opinie, prognozy oddziaływania na środowisko), o łącznej wartości, co najmniej 100.000,00 zł brutto (sto tysięcy złotych), Weryfikacja spełnienia z załącznikiem nr 3 warunku: na podstawie wykazu wykonanych usług zgodnie 1.2. Dysponują ekspertami posiadającymi odpowiednią wiedzę i doświadczenie. W momencie składania oferty dysponują ekspertem ds. Oceny Oddziaływania na Środowisko, który w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert był autorem/ współautorem co najmniej dwóch prognoz oddziaływania na środowisko projektów dokumentów wskazanych w art. 46 ustawy OOŚ. Weryfikacja spełnienia warunku: na podstawie wykazu osób, które będą uczestniczyły w realizacji zamówienia zgodnie z załącznikiem nr 4. 2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. IX. Kryteria oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się kryteriami: 1. Cena - 60% Cena brutto, obliczana w ten sposób, że maksymalną punktację 60 punktów otrzymuje wykonawca, który zaoferował najniższą cenę. Pozostali wykonawcy otrzymują punktację obliczoną według wzoru: NCx60/C Gdzie: NC - najniższa zaoferowana cena C - cena oferty punktowanej Wynik podawany jest w zaokrągleniu do 1 miejsca po przecinku. 2. Kwalifikacje zawodowe i doświadczenie zespołu - 40% Ocenie podlegać będą kwalifikacje zawodowe i doświadczenie członków zespołu (max. 3 pierwszych osób wskazanych w ofercie) w realizacji prognoz oddziaływania na środowisko projektów dokumentów wskazanych w art. 46 ustawy OOŚ na podstawie informacji wskazanych przez Wykonawcę w załączniku nr 4 - ,,Wykaz osób, które będą uczestniczyły w realizacji zamówienia" - oferta otrzyma po 2 punkty za każdą zrealizowaną usługę, maksymalnie 40 pkt dla całego zespołu.Badana oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt. X. Sposób przygotowania oferty: 1. Oferta powinna być złożona na załączonym formularzu ofertowym i zawierać wszystkie wymagane w nim informacje i oświadczenia: 1.1. formularz ofertowy zgodny z załącznikiem nr 1, podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy, 1.2. oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych, zgodnie z załącznikiem nr 2, 1.3. wykaz wykonanych usług, zgodnie z załącznikiem nr 3, 1.4. wykaz osób, które będą uczestniczyły w realizacji zamówienia, zgodny z załącznikiem nr 4, 2. Wykonawca jest zobowiązany do załączenia dokumentów potwierdzających uprawnienia osób podpisujących ofertę do reprezentowania Wykonawcy, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych, aktualnych na dzień upływu terminu do składania ofert. 3. W przypadku, gdy osoba podpisująca ofertę w imieniu Wykonawcy nie jest wpisana do właściwego rejestru lub ewidencji, jako osoba upoważniona do reprezentowania i składania oświadczenia woli w imieniu Wykonawcy, musi przedstawić upoważnienie w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do składania oświadczenia woli w imieniu Wykonawcy. Ocena pełnomocnictwa jest dokonywana na dzień upływu terminu do składania ofert. 4. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi Wykonawca. 5. Cena brutto wskazana w ofercie powinna uwzględniać wszystkie wymogi, o których mowa w zapytaniu ofertowym, w tym zawierać wszelkie koszty i wydatki niezbędne do prawidłowego i pełnego wykonania przedmiotu zamówienia oraz obejmować należne opłaty i podatki. 6. Wszystkie ewentualne upusty, rabaty, bonifikaty i promocje zastosowane przez Wykonawcę muszą być uwzględnione w cenie oferty. 7. Wszystkie kwoty należy podawać w walucie polskiej. XII. Przesłanki odrzucenia oferty: Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli: ? ? ? jej treść nie będzie odpowiadać treści zapytania ofertowego, będzie nieważna na podstawie odrębnych przepisów, nie będzie zawierała wszystkich wymaganych przez Zamawiającego dokumentów lub oświadczeń. Oferta złożona po terminie wskazanym w zapytaniu ofertowym nie podlega ocenie. XIII. Zmiany w umowie: 1. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających. 2. Zmiana eksperta wskazanego w ofercie na etapie realizacji zamówienia jest dopuszczalna jedynie w przypadku, gdy: a. Wykonawca wskaże eksperta spełniającego wymagania określone w zapytaniu ofertowymi wskazane przez Wykonawcę w złożonej ofercie; b. Wykonawca uzyska pisemną zgodę Zamawiającego na zaproponowaną zmianę eksperta. 3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach: a. nastąpi zmiana obowiązujących przepisów - w tym przypadku Zamawiający będzie uprawniony do zmiany Umowy tylko w tym zakresie, w jakim zmiana przepisów prawa wpływa na prawa i obowiązki stron Umowy, w szczególności zmiana stawki podatku VAT w odniesieniu do wynagrodzenia, w takim przypadku nie może ulec zwiększeniu wartość wynagrodzenia brutto, a także nie może nastąpić zmiana terminu realizacji zamówienia; b. pomimo wystąpienia Wykonawcy lub Zamawiającego o wydanie dokumentu niezbędnego do prawidłowej realizacji przedmiotu Umowy, w terminie przewidzianym dla danej czynności organ administracji publicznej lub inna upoważniona instytucja nie wydała stosownego dokumentu lub decyzji - tylko w zakresie przedłużenia terminu realizacji zamówienia i tylko o okres trwania tych czynności organów administracji publicznej lub instytucji przekraczający termin ustawowo przewidziany dla danej czynności; c. ponad przeciętnego czasu (ponad 15 dni) trwania procedur (uzyskania uzgodnień, opinii, których opinia lub zgoda będzie wymagana dla prawidłowej realizacji przedmiotu Umowy) - w zakresie przedłużenia terminu realizacji przedmiotu Umowy i o okres niezbędny do jego zakończenia; d. wydłużenia ponad terminy określone dla przedmiotu Umowy czasu trwania procedur przewidzianych postanowieniami niniejszej Umowy z przyczyn organizacyjnych lub technicznych leżących po stronie Zamawiającego lub podmiotów, z którymi Zamawiający jest zobowiązany dokonywać uzgodnień celem prawidłowego wykonania Umowy, przy czym termin realizacji zamówienia może ulec przedłużeniu jedynie o okres tych czynności XIV. Zastrzeżenia: 1. Złożenie niniejszego zapytania ofertowego nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. 2. Zamawiający uprawniony jest do zmiany lub odwołania zapytania ofertowego, a także do rezygnacji z prowadzenia postępowania bez wyłonienia wykonawcy i bez podania przyczyny. 3. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: a. nie została złożona żadna oferta; b. cena najkorzystniejszej oferty przewyższa maksymalną kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; c. Zamawiający stwierdzi zaistnienie istotnych okoliczności, których nie można było przewidzieć wcześniej, a których zaistnienie powoduje niemożność zawarcia prawidłowej umowy; d. wszystkie oferty zostaną odrzucone. 4. Zamawiający dopuszcza, obok formy pisemnej, możliwość porozumiewania się z Wykonawcami za pośrednictwem poczty elektronicznej. 5. Wykluczeniu z postępowania podlegają Wykonawcy, w stosunku do których stwierdzono konflikt interesów. 6. W celu uniknięcia konfliktu interesów zamówienia udzielane przez Zamawiającego nie mogą być udzielane podmiotom powiązanym z nim osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na: a. uczestniczeniu w spółce, jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, b. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, c. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, d. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwaw linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. 7. Zamawiający informuje, że w niniejszym postępowaniu Wykonawcom nie przysługują środki ochrony prawnej określone w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych. Kontakt: 4. Wszelkie pytania do treści zamówienia należy składać drogą elektroniczną na adres email: biuro@lom.lodz.pl. Osoba do kontaktu: Magdalena Wrona |
© eurobudowa.pl 2004-2024