mazowieckie (Warszawa)
dolnośląskie (Wrocław)
lubuskie (Zielona Góra)
zachodniopomorskie (Szczecin)
śląskie (Sosnowiec)
kujawsko-pomorskie (Włocławek)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Remont kościoła parafialnego |
Data zamieszczenia: | 2024-03-26 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Mateusza Apostoła w Chłaniowie Chłaniów 91A 22-335 Żółkiewka powiat: krasnostawski tel. [84] 68 32 219 zamowienia.zabytki@wp.pl |
Województwo: | lubelskie |
Miasto: | Żółkiewka |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. [84] 68 32 219 |
Termin składania ofert: | 2024-04-26 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na ,,Remont kościoła parafialnego pw. św. Mateusza Apostoła i Ewangelisty w Chłaniowie " IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest Remont kościoła parafialnego pw. św. Mateusza Apostoła i Ewangelisty w Chłaniowie. 2. Remont kościoła dotyczyć będzie: 1) wymiany istniejących opasek wykonanych z kostki brukowej na opaskę żwirową z warstwą odsączającą z piasku, 2) wykonanie izolacji pionowych ścian podziemnych kościoła, 3) wykonanie izolacji przeciwwodnej elastycznymi środkami bitumicznymi dwuwarstwowo 4) skucie istniejących i wykonanie nowych tynków specjalistycznych na przyporach ścian murowanych systemową zaprawą specjalistyczną zatartą na gładko, szpachlowanie i zaimpregnowanie preparatem zapobiegającym rozwojowi glonów, 5) naprawa rys i impregnacja preparatem istniejących tynków na ścianach zewnętrznych, 6) wykonanie drenażu opaskowego wokół kościoła z użyciem rur kamionkowych perforowanych z warstwą tłucznia kamiennego i z owinięciem geotkaniną z uwzględnieniem studzienek kontrolnych. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje zrealizowanie robót w oparciu o dokumentację projektową, pod nadzorem osoby posiadającej stosowne uprawnienia, w szczególności: 1) wykonanie izolacji pionowej ścian fundamentowych kościoła, 2) naprawa i zabezpieczenie cokołu budynku, 3) wymiana opasek wokół kościoła na żwirowe, 4) naprawa i renowacja ścian murowanych do wysokości 1,5m, 5) naprawa i zabezpieczenie przypór ścian, 6) remont schodów, 7) wykonanie dokumentacji powykonawczej, 4. Wykonawca jest zobowiązany wykonać również inne prace związane z realizacją zakresu określonego w załączonej dokumentacji projektowej. 5. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania i ustawienia tablicy informacyjnej z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz.U. poz. 953 i 2506) z tym, że tablica informacyjna, o której mowa w §2 pkt 1 rozporządzenia, zawierać musi oznaczenie słowne programu oraz logo Polski Ład. 8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 9. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 10. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 11. Jeżeli Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji projektowej, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały Wykonawca zobowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do wymaganego zastosowania. Jeżeli Wykonawca powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, ma obowiązek udowodnić w ofercie, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczony przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. 12. Zamawiający wymaga, aby czynności związane z wykonywaniem wszystkich robót objętych zamówieniem wskazane i opisane w dokumentacji (dot. tzw. pracowników fizycznych), których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy. Obowiązek ten dotyczy również Podwykonawców - Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na podstawie stosunku pracy wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. CPV: 45220000-5, 45320000-6, 45262522-6, 45324000-4, 45443000-4, 45400000-1 Dokument nr: ZP.1.2024 Składanie ofert: XI. SPOSÓB ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT 1. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem poczty zamowienia.zabytki@wp.pl 2. Do oferty należy załączyć wszystkie wymagane dokumenty. 3. Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 26.04.2024 r. do godz. 15:00. Miejsce i termin realizacji: V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 1. Termin wykonania zamówienia: do 31.10.2024 r. 2. Za datę wykonania przedmiotu Umowy uważa się datę pisemnego zgłoszenia przez Wykonawcę zakończenia całości robót wraz z dostarczeniem Zamawiającemu kompletu dokumentów niezbędnych do odbioru końcowego. Wymagania: II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 1. Zamówienie udzielane jest w trybie zapytania ofertowego. 2. Niniejsze zamówienie nie podlega przepisom ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny z dołożeniem wszelkich starań w celu uniknięcia konfliktu interesów rozumianego jako brak bezstronności i obiektywności przy wyłanianiu Wykonawcy/ów przedmiotowego zamówienia z zachowaniem zasad równego traktowania wykonawców z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru wniosków o dofinansowanie z Rządowego Programy Odbudowy Zabytków. 3. Adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści zapytania ofertowego oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia: https://ugzolkiewka.bip.e-zeto.eu/index.php?type%3D4%26name%3Dbt3%26func%3Dselectsite %26value%255B0%255D%3Dmnu10%26value%255B1%255D%3D45 III. ŹRÓDŁA FINANSOWANIA 1. Inwestycja będzie finansowane w ramach Rządowego Programu Fundusz Polski Ład: Program Odbudowy Zabytków. 2. W związku z zakwalifikowaniem inwestycji do otrzymania Promesy inwestycyjnej (dalej: Promesa) ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków i uzyskaniem Wstępnej Promesy (Wstępna Promesa NR RPOZ/2022/6518/PolskiLad) dla postępowania i realizacji mają zastosowanie zapisy wynikające z ww. Programu, w tym dotyczące płatności. Płatności będą dokonywane się na zasadach określonych Promesie i Regulaminie do w/w Programu oraz na zasadach określonych we wzorze umowy (zał. nr 4 do zapytania ofertowego). 3. Udział własny Wnioskodawcy [Gmina Żółkiewka] w wysokości 2% inwestycji [wartości umowy] będzie wypłacony przez Wnioskodawcę [Gmina Żółkiewka]. 4. Wypłata dofinansowania z Programu nastąpi po zakończeniu realizacji inwestycji. Warunkiem otrzymania wynagrodzenia [kwoty dofinansowania z Programu] jest pozytywny odbiór przedmiotu umowy potwierdzony stosownym protokołem odbioru końcowego robót budowlanych przez osoby upoważnione przez strony umowy. Rozliczenie za prawidłowo wykonane i odebrane prace nastąpi po zakończeniu i odbiorze robót budowlanych. VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga: 1. Wykonania (zakończenia) nie wcześniej niż 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej [zrealizowanej w ramach jednego zamówienia/umowy] o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto polegającej na remoncie, przebudowie lub rozbudowie obiektu wpisanego do rejestru zabytków nieruchomych. Uwaga! Zakres robót musi obejmować także roboty dotyczące izolacji fundamentów. 2. Dysponowania osobami, które będą skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiającymi realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, posiadającymi wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: 1) o najmniej 1 osobą zdolną do pełnienia funkcji Kierownika budowy posiadającą wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Ponadto: a) Osoba to powinna spełniać warunki określone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 840). Zgodnie z brzmieniem art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami: ,,Robotami budowlanymi kieruje albo nadzór inwestorski wykonuje, przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru osoba, która posiada uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury. b) Osoba musi wykazać się co najmniej 3-letnim doświadczeniem zawodowym w pełnieniu funkcji Kierownika budowy oraz powinna posiadać doświadczenie w pełnieniu funkcji Kierownika budowy na minimum 1 inwestycji polegającej na remoncie, przebudowie lub rozbudowie obiektu wpisanego do rejestru zabytków nieruchomych o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto, przy czym inwestycja ta powinna być wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona oraz odebrana przez Inwestora. Wymagana okres doświadczenia zawodowego, należy liczyć do dnia składania ofert. VII. PODSTAWY WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA 1. Z niniejszego postępowania wyklucza się Wykonawcę: 1) który złożył nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania; 2) który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu - w przypadku ustanowienia warunków przez Zamawiającego; 3) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury; 4) który jest powiązany z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na: a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez IZ w wytycznych programowych, c) pełnieniu funkcji pełnomocnika, członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. 5) Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2023 poz. 1497), z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się: a) Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę (Dz. U. Poz. 835); b) Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę (Dz. U. Poz. 835); c) Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę (Dz. U. poz. 835) Uwaga: Oświadczenia o braku podstaw wykluczanie zawiera w swojej treści formularz oferty. VIII. INFORMACJE O ŚRODKACH KOMUNIKACJI, PRZY UŻYCIU KTÓRYCH ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KOMUNIKOWAŁ SIĘ Z WYKONAWCAMI 1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z pisemną prośbą o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego przesyłając zapytania na adres e-mail: zamowienia.zabytki@wp.pl 2. Zamawiający informuje, że mając na celu zachowania zasady pisemności postępowania oraz równego traktowania Wykonawców nie będzie udzielał żadnych ustnych lub telefonicznych informacji, wyjaśnień, czy odpowiedzi na kierowane do Zamawiającego zapytania dotyczące przedmiotu zamówienia. 3. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany zapytania ofertowego, zmiany terminu składania i otwarcia ofert, informację o wyborze najkorzystniejszej oferty lub informacje o unieważnieniu postępowania Zamawiający będzie zamieszczał na stronie prowadzonego postępowania: https://ugzolkiewka.bip.e-zeto.eu/index.php?type%3D4%26name%3Dbt3%26func%3Dselectsite %26value%255B0%255D%3Dmnu10%26value%255B1%255D%3D45 4. Zamawiający udzieli wyjaśnień dotyczących treści Zapytania ofertowego niezwłocznie, jednak nie później niż 5 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji warunków zamówienia wpłynie do Zamawiającego nie później niż na 10 dni przed upływem terminu składania ofert. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosków o wyjaśnienie treści specyfikacji warunków zamówienia. 5. Komunikacja między Wykonawcami, a Zamawiającym odbywać się będzie przy użyciu poczty elektronicznej [adres e-mail: zamowienia.zabytki@wp.pl ]. 6. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania i wiadomości bezpośrednio na stronie prowadzonego postępowania. komunikatów IX. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ 1. Każdy wykonawca będzie związany swoją ofertą 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert, przy czym pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert. 2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, na oznaczony okres. X. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA I FORMA OFERTY 1. Treść oferty musi być zgodna z wymaganiami Zamawiającego określonymi w Zapytaniu ofertowym. 2. Dokumenty składające się na ofertę powinny być podpisane przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy albo przez osobę umocowaną przez osobę uprawnioną, a w przypadku osób fizycznych przez Wykonawcę albo przez osobę umocowaną przez Wykonawcę. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika. 3. Każdy Wykonawca może złoży tylko jedną ofertę. 4. Oferta winna być sporządzona w języku polskim. Ewentualne poprawki w tekście oferty muszą być naniesione w czytelny sposób i parafowane przez osobę uprawnioną. 5. Oferta musi być złożona w formie pisemnej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. 6. Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: 1) Wypełniony i podpisany Formularz oferty (wg zał. nr 2) - w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną. Uwaga! W informacji należy podać również nazwy (firmy) podwykonawców, którym zostaną powierzone do wykonania części zamówienia (o ile są już znani na etapie składania ofert). Zamawiający informuje, że Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, z zastrzeżeniem, że podwykonawstwo całości zamówienia nie jest możliwe. Przyjęcie odmiennego stanowiska dopuściłoby sytuacje, w których poprzez zlecenie realizacji całości zamówienia publicznego Podwykonawcom, Zamawiający de facto udzielałby zamówienia Podwykonawcom, a nie Wykonawcy. Taka sytuacja byłaby niezgodna zarówno z zasadą udzielania zamówienia jedynie Wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami prawa, jak i zasadą transparentności. Oznaczałoby to również akceptację pozorności czynności złożenia oferty przez rzekomego Wykonawcę przedmiotu zamówienia. W związku z powyższym, w przypadku złożenia przez Wykonawcę oświadczenia o powierzeniu podwykonawcom całości zamówienia, skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy. 2) Wypełnione i podpisane (wg zał. Nr 3): a) wykaz robót budowlanych b) wykaz osób 3) Dokumenty potwierdzające [dowody], że roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. 4) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, chyba, że Wykonawca w formularzu oferty wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów samodzielnie przez Zamawiającego (poprzez np. podanie nr KRS, NIP, REGON). 5) Jeżeli dotyczy należy do oferty załączyć: a) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) (oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub mocodawcę). UWAGA! Do oferty nie należy załączać kosztorysów ofertowych. 7. Forma składania oferty: 1) Ofertę należy złożyć: a) w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (Wykonawca powinien sporządzić ofertę po czym podpisać ją kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym) lub b) w formie skanu podpisanej oferty - Wykonawca winien podpisać ofertę wraz z załącznikami, zeskanować i wysłać plik w formacie pdf. 4. Oferty złożone po upływie w/w terminu nie będą rozpatrywane. XII. SPOSÓB OBLICZENIA CENY 1. Cena ofertowa jest ceną ryczałtową. 2. Cena ma obejmować cały zakres robót określony w Zapytaniu ofertowym oraz umowie i stanowi wynagrodzenie ryczałtowe w rozumieniu art. 632 k.c. Ryczałtowy charakter wynagrodzenia powoduje, że nie liczy się rozmiaru nakładów, czy też sposób osiągnięcia efektu, lecz sam efekt = rezultat. 3. Wynagrodzenie ryczałtowe obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego. Oferta musi zawierać ostateczną sumaryczną cenę obejmującą wszystkie koszty związane z realizacją za- mówienia niezbędne do jego wykonania z uwzględnieniem wszystkich opłat i podatków, oraz obejmować również wszelkie koszty towarzyszące wykonaniu wynikające wprost z postanowień umowy, szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia oraz z obowiązujących w tym zakresie przepisów, norm, decyzji, zasad współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, a także z technologii wykonania robót. UWAGA! Kosztorysów ofertowych nie należy dołączać. 4. Cenę ryczałtową oferty należy obliczyć w oparciu o dokumentację projektową oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, zapisy wzoru umowy. Załączony przedmiar należy traktować jako materiał pomocniczy. Ustalona w ten sposób cena ma charakter stały i niezmienny niezależnie od rozmiarów robót budowlanych i kosztów ponoszonych przez wykonawcę podczas ich realizacji. 5. Obliczeń należy dokonać z dokładnością do pełnych groszy (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zarówno przy kwotach netto, VAT jak i brutto), przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza. 6. Cenę należy obliczyć za całość zamówienia tj. obliczyć wartość brutto powiększając wartość netto o należny podatek VAT wynoszący 23%. 7. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 8. Wynagrodzenie będzie płatne zgodnie ze wzorem umowy stanowiącym załącznik nr 4 do Zapytania ofertowego. XIII. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT 1. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert. Wykonawca może otrzymać max 100 pkt. 2. Kryteriami oceny ofert jest oferowana cena (C) - waga kryterium - 100 pkt 3. Punkty za kryterium ,,Cena - C" zostaną obliczone według wzoru: C = Cn / Cb x 100 pkt gdzie: Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych, Cb - cena oferty badanej. 4. W kryterium ,,Cena", oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów, a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku. 5. Zamawiający przyzna zamówienie Wykonawcy, którego oferta uzyska największą liczbę punktów. XIV. OCENA I BADANIE OFERT 1. Zamawiający poprawi w złożonych ofertach: 1) oczywiste omyłki pisarskie, 2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, 3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, - niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona. W przypadku poprawienia omyłki, o której mowa w pkt 3), Zamawiający wyznaczy Wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo: 1) Do kontaktowania się z Wykonawcami w celu wyjaśniania ofert. 2) Do badania oferty, w celu ustalenia czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Zamawiający może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy, oryginalność projektu wykonawcy oraz wpływ pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów (a także przedstawione dowody). 3) W toku badania ofert Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, lub złożone oświadczenia lub dokumenty będą niekompletne, zawierać będą błędy lub będą budzić wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia lub udzielenia wyjaśnień, oferta Wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. 4) Jeżeli Wykonawca wraz z ofertą nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo złoży wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający jednokrotnie wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 5) W toku badania ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Złożone przez Wykonawcę wyjaśnienia nie mogą prowadzić do zmiany treści oferty. 3. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli: 1) została złożona po upływie terminu składania ofert; 2) została złożona niezgodnie z zasadami przygotowania i składania ofert określonymi w Zapytaniu ofertowym; 3) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia określonymi w Zapytaniu ofertowym; 4) została złożona przez Wykonawcę: a) podlegającego wykluczeniu z postępowania lub b) niespełniającego warunków udziału w postępowaniu; 5) Wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki, o której mowa w ust. XIV.1.3) niniejszego rozdziału; 6) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 7) zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia; 8) Wykonawca nie udzielił wyjaśnień w zakresie rażąco niskiej ceny lub kosztu; 9) zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu; 10) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów; 11) wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania ofertą; 12) Wykonawca złożył oświadczenie o powierzeniu podwykonawcom całości zamówienia. 4. Zamawiający unieważni postępowanie w przypadku gdy: 1) nie wpłynie żadna oferta; 2) wszystkie złożone oferty będą podlegać odrzuceniu; 3) wszyscy Wykonawcy będą podlegać wykluczeniu; 4) oferta najkorzystniejsza przewyższy możliwości finansowe Zamawiającego; 5) środki finansowe, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, nie zostaną mu przyznane; 6) postępowanie obaczone będzie wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy. 5. Zamawiający zamieści na stronie prowadzonego postępowania informacje z otwarcia ofert. 6. Zamawiający zamieści na stronie prowadzonego postępowania informacje o: 1) wyborze oferty najkorzystniejszej lub 2) unieważnienia postępowania - informując równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty. W przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert informacja o unieważnieniu postępowania będzie zamieszczona wyłącznie na stronie prowadzonego postępowania. XV. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY BYĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY 1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany jest: 1) Przedłożyć przed podpisaniem umowy dowód osobisty - w przypadku gdy wykonawcą jest osoba fizyczna. 2) Podpisać umowę w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, zgodną z Zapytaniem Ofertowym wraz z załącznikami oraz złożoną ofertą, w terminie wyznaczonym przez Za- mawiającego. 2. Osoby podpisujące umowę powinny posiadać ze sobą dokument potwierdzający ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowane to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty. 3. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. XVI. PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO Warunki realizacji umowy, w tym dotyczące postanowień umów o podwykonawstwo zostały określone w załączonym wzorze umowy stanowiącym zał. Nr 4 do Zapytania ofertowego. XVII. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ Do przedmiotowego postępowania nie mają zastosowania środki ochrony prawnej, o których mowa w ustawie Prawo Zamówień publicznych. Uwagi: XVIII. INFORMACJE ZWIĄZANE Z OCHRONĄ DANYCH OSOBOWYCH 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dz.U. UE 119 z 04.05.2016, str. 1). dalej ,,RODO", informuję, że: 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Mateusza Apostoła w Chłaniowie. 2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. 3) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp. 4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane na czas przewidziany przepisami prawa. 5) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO. 6) Posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. 7) Nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. |
© eurobudowa.pl 2004-2024