mazowieckie (Warszawa)
mazowieckie (Ciechanów)
mazowieckie (Nowy Dwór Mazowiecki)
śląskie (Herby)
śląskie (Ciasna)
małopolskie (Krzeszowice)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Prace konserwatorskie |
Data zamieszczenia: | 2024-03-26 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka pw. Świętej Trójcy w Koszęcinie ul. Świętej Trójcy 3 42-286 Koszęcin powiat: lubliniecki tel. 34 357 63 70 trojca@trojca.com.pl |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Koszęcin |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 34 357 63 70 |
Termin składania ofert: | 2024-04-27 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPYTANIE OFERTOWE na zadanie pn. ,,Prace konserwatorskie drewnianych elementów polichromii przy kościele Św. Trójcy w Koszęcinie" dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Nr RPOZ/2022/3135/PolskiLad III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1) Przedmiotem zamówienia są prace konserwatorskie przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków - budynku kościoła p.w. Świętej Trójcy w Koszęcinie (nr rej. A/80), nr działki ewidencyjnej 328/55, nr księgi wieczystej CZ1L/00051637/7. 2) Zakres prac obejmuje wykonanie pełnej konserwacji fragmentu polichromii zdobiącej drewniany strop w prezbiterium kościoła o powierzchni ok 4000 dm2 - wymiary 5,15 x 8,30 m. Dokładny obszar stropu podlegającego pracom konserwatorskim wskaże Zamawiający. Strop w prezbiterium zdobią gwiazdy w kwaterach o niebieskim tle, natomiast w nawie strop ozdobiony został malowidłami na planie krzyża przedstawiającymi Świętą Rodzinę, św. Franciszka z Asyżu, św. Jadwigę Śląską oraz Anioła z szarfą z napisem ,,Gloria in excelsis Deo". Zaleca się dokonanie wizji lokalnej z udziałem Zamawiającego przed złożeniem oferty. 3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - Stan faktyczny: malowidło stropu prezbiterium kościoła całkowicie utraciło swój pierwotny wygląd. Warstwa malarska jest silnie pociemniała, w wielu miejscach zaobserwowano rozległe złuszczenia. Liczne ciemne plamy wskazują na obecność przemalowań wykonanych najprawdopodobniej podczas poprzednich konserwacji. Folia pozłotnicza, którą wykonane zostały gwiazdy, utraciła swój pierwotny blask i efekt odbijania światła. Stan zamierzony: Prace konserwatorskie będą miały na celu przywrócenie obiektowi jego dawnych walorów estetycznych, poprzez usunięcie wszystkich wtórnych nawarstwień i scalenie odsłoniętej warstwy złoceń i malatury. Wykonana powinna zostać również konserwacja techniczna obejmująca utrwalenie strukturalne drewna poprzez impregnację, wzmocnienie mocowań oraz uzupełnienie brakujących elementów. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia należy wykonać następujące zabiegi konserwatorskie: a) wstępne oczyszczenie obiektu z luźnych zabrudzeń powierzchniowych, b) wykonanie odkrywek oraz pobranie próbek do badań w celu ustalenia oryginalnej kolorystyki oraz chronologii warstw,c) usunięcie wtórnych nawarstwień mechanicznie oraz przy pomocy preparatów i mieszanin chemicznych dobranych w trakcie prób, d) dezynsekcja drewnianych elementów, impregnacja strukturalna elementów drewnianych wraz z utwardzaniem kilkuetapowym oraz wymiana mocno zdegradowanych elementów, e) rekonstrukcja brakujących elementów, konsolidacja warstwy malarskiej, uzupełnienie ubytków zaprawy, przygotowanie podłoża pod złocenia i farby, uzupełnienie ubytków złoceń w technice oryginału z wykorzystaniem złota płatkowego oraz scalenie kolorystyczne odpowiednio dobranymi farbami. Planowane prace muszą zostać wykonane zgodnie ze sztuką konserwatorską, przy użyciu materiałów najwyższej jakości. Podczas całego procesu konserwacji Wykonawca musi prowadzić szczegółową dokumentację fotograficzną poszczególnych etapów prac przy zabytku. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym dodatkowe obowiązki Wykonawcy, zawiera pozwolenie konserwatorskie z dnia 07 marca 2023 r. C-NR-5142.49.2023.DP, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego zaproszenia ofertowego. 4) Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy ,,lub równoważny". W związku z powyższym Oferenci mogą składać oferty [rozwiązania] równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w zapytaniu ofertowym. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy ,,lub równoważne". W sytuacji gdy Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, technologii, patentów lub pochodzenia, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych. Oferent, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszym zapytaniu ofertowym. Oferenci zobowiązani są do przedstawienia na żądanie Zamawiającego listy materiałów (rodzaj materiału, producent oraz oznaczenie pozwalające jednoznacznie zidentyfikować materiał), które planuje wykorzystać przy prowadzeniu prac. Dla uniknięcia wątpliwości dodaje się, że Zamawiający nie narzuca stosowanie materiałów konkretnego producenta, a badać będzie wyłącznie walory jakościowe propozycji oraz ich dostosowanie do przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia z należytą starannością, zgodnie z dokumentacją, obowiązującymi Polskimi Normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie jego realizacji.Materiały stosowane przez Wykonawcę dla realizacji przedmiotu zamówienia winny być fabrycznie nowe i odpowiadać co do jakości wymogom przyjętym przy wykonywaniu prac konserwatorskich oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w przedmiotowym zaproszeniu wraz z załącznikami - przeznaczone do prac przy zabytkach i dostosowane do przedmiotu zamówienia. 5) Przedmiot zamówienia należy wykonać w nieprzekraczalnym terminie do 6 miesięcy od dnia podpisania umowy. Dokument nr: 2/2024 Składanie ofert: VIII. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT: Oferty można przesłać pocztą tradycyjną na adres: Parafia Rzymskokatolicka pw. Świętej Trójcy w Koszęcinie ul. Świętej Trójcy 3, 42-286 Koszęcin Zamawiający dopuszcza składanie ofert w wersji elektronicznej w formie skanu na adres e-mail: trojca@trojca.com.pl. Oferty należy składać w terminie do dnia 27 kwietnia 2024 r. do godz. 15:00. Wymagania: II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA I INFORMACJE O ZAMÓWIENIU 1) Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 2) Do niniejszego postępowania nie ma zastosowania ustawa z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.). 3) Zamawiający realizuje inwestycję, na którą Gmina Koszęcin przyznała dotację, zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.), dofinansowaną ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 4) Każdy Wykonawca (zwany także w treści zapytania Oferentem) może złożyć tylko jedną ofertę. 5) Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego. 6) Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do zawarcia umowy. 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów lub wyjaśnień, w szczególności w związku z weryfikacją oświadczeń złożonych przez Oferentów.8) W uzasadnionych wypadkach, w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmodyfikować lub uzupełnić treść zaproszenia do składania ofert, podając zmiany na stronie prowadzonego postępowania. 9) Do spraw nieuregulowanych w niniejszym zapytaniu ofertowym mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązujące, w szczególności ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, Kodeks cywilny, Prawo budowlane, w tym akty wykonawcze do tej ustawy. 10) Sposób, miejsce i czas publikacji zapytania ofertowego - upublicznienie zapytania ofertowego nastąpi poprzez umieszczenie zapytania na stronie internetowej Wnioskodawcy tj. Gminy Koszęcin - www.koszecin.pl i www.koszecin.bipgmina.pl - zakładka ,,oferty Inwestycyjne" oraz na stronie internetowej Zamawiającego - www.trojca.com.pl na okres nie krótszy niż 30 dni (termin składania ofert). IV. WARUNKI UDZIAŁU ORAZ WYMAGANIA W STOSUNKU DO OFERENTÓW 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujący warunek udziału w postępowaniu: warunek spełni Wykonawca, który udokumentuje, iż zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie i opiece nad zabytkami i prawidłowo ukończył prace konserwatorskie zgodne z zakresem niniejszego zamówienia tj. a) co najmniej 1 pracę konserwatorską przy obiekcie drewnianym, polichromowanym, wpisanym do rejestru zabytków o wartości minimum 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych) brutto, która została odebrana protokołem częściowym lub końcowym oraz b) co najmniej 1 pracę konserwatorską przy drewnianym stropie polichromowanym, wpisanym do rejestru zabytków, o powierzchni nie mniejszej niż 4000 dm2, która została odebrana protokołem częściowym lub końcowym. Aby spełnić warunek udziału w postępowaniu należy wykazać dwie różne prace konserwatorskie - nie jest możliwe wykazanie jednej pracy konserwatorskiej spełniającej jednocześnie warunki opisane w pkt IV.1 lit a) oraz lit. b). Zamawiający żąda przedłożenia przez Oferentów wraz z ofertą dowodów określających czy prace konserwatorskie te zostały wykonane należycie. Przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego prace konserwatorskie były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; 2. Wykonawca oświadcza, iż posiada uprawnienia do wykonywania działalności objętej przedmiotem zamówienia - pracami kieruje albo samodzielnie je wykonuje osoba spełniająca wymagania, o których mowa odpowiednio w art. 37a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami; [Zamawiający żąda najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłożenia przez Oferenta dokumentów potwierdzających spełnienie wymogów, o których mowa wyżej (pkt 2)]. 3. Wykonawca oświadcza, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej wykonanie zamówienia. VI. OFERTA POWINNA ZAWIERAĆ: 1) Wypełniony i podpisany przez osobę uprawnioną (osoby uprawnione) do reprezentowania Wykonawcy formularz ofertowy, zgodnie załącznikiem nr 1 do zaproszenia. Osoba podpisująca ofertę musi być upoważniona do reprezentowania Oferenta. W przypadku, jeśli prawo reprezentacji nie wynika z publicznych rejestrów takich jak CEiDG albo KRS, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo. W przypadku składania oferty przez konsorcjum-Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie - do oferty należy załączyć umowę spółki/ umowy współpracy. Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę / osoby składające ofertę.2) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych. 3) Wykonawca związany jest ofertą przez okres 30 dni licząc od dnia, w którym upływa termin składania ofert. VII. ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY: Zamawiający podkreśla, że wynagrodzenie Wykonawcy za realizację przedmiotowego zamówienia będzie wynagrodzeniem ryczałtowym oraz że zasady jego wypłaty będą zgodne z zapisami przewidzianymi w Regulaminie Programu Polski Ład. Zapłata wynagrodzenia nastąpi po zrealizowaniu całości przedmiotu umowy. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zaliczek i płatności częściowych Wykonawcy. Projekt umowy stanowi załącznik nr 3 do zapytania ofertowego. Decyduje data wpływu oferty do siedziby Zamawiającego - ul. Świętej Trójcy 3, 42-286 Koszęcin. Oferty niekompletne i otrzymane przez Zamawiającego po terminie nie podlegają ocenie - podlegają odrzuceniu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania Oferentów do wyjaśnień treści złożonych ofert. X. ZAMAWIAJĄCY ZASTRZEGA MOŻLIWOŚĆ: 1) zmiany treści zapytania ofertowego przed upływem terminu składania ofert, 2) zakończenia postępowania bez wyboru żadnej z ofert, 3) odwołania postępowania najpóźniej w dzień poprzedzający termin składania ofert, 4) unieważnienia postępowania jeśli cena oferty najkorzystniejszej przekroczy kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia lub wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, iż realizacja zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili wszczynania postępowania,5) w przypadku gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym, możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów. XI. Zamawiający zobowiązuje się do poddania ewentualnych sporów w relacjach z Wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu. Uwagi: V. KRYTERIA I SPOSOBY OCENY OFERT: W odniesieniu do ofert niepodlegających odrzuceniu Zamawiający dokona ich oceny na podstawie poniższych kryteriów: opis kryteriów ocenyznaczenie (waga) Cena za realizację zamówienia (C)60% Gwarancja (G)20% Doświadczenie personelu kluczowego (D)20% 1) Wykonawca zobowiązany jest podać cenę oferty w formularzu oferty, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania. UWAGA: Cena powinna obejmować wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Cena wskazana przez Oferenta zostanie ustalona na okres obowiązywania umowy (wynagrodzenie ryczałtowe). Cena oferty powinna być wyrażona w polskich złotych z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Cena oferty może być tylko jedna, nie dopuszcza się wariantowości cen. W przypadku rozbieżności pomiędzy ceną ryczałtową podaną cyfrowo a słownie, jako wartość właściwa zostanie przyjęta cena ryczałtowa podana słownie. Maksymalna liczba punktów dla kryterium ,,cena za realizację zamówienia" wynosi 60 pkt. Oferta z najniższą ceną brutto otrzyma 60 punktów. Punkty zostaną obliczone według wzoru: C=(Cmin/Co"x")*60 punktów, gdzie: C - liczba punktów dla oferty ocenianej, Cmin - najniższa cena brutto spośród złożonych ofert Co"x" - cena brutto oferty ocenianej. 2) Punktacja dla kryterium ,,Gwarancja" (G) -Minimalny wymagany okres gwarancji na cały zakres przedmiotu zamówienia to 36 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego, maksymalny 60 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego. Okres gwarancji stanowi kryterium oceny ofert. Okres gwarancji należy zadeklarować w miesiącach od dnia podpisania protokołu odbioru. Wskazie innego okresu gwarancji niż 36, 48, 60 miesięcy gwarancji skutkuje odrzuceniem oferty. Punkty dla kryterium ,,Gwarancja" (G) zostaną przyznane w następujący sposób: 1) 36 miesięcy okresu gwarancji 0 pkt, 2) 48 miesięcy okresu gwarancji - 10 pkt, 3) 60 miesięczny okres gwarancji 20 pkt 3) Punktacja dla kryterium ,,Doświadczenie personelu kluczowego (D)": dysponowanie osobą, która samodzielnie wykonywała lub kierowała pracami konserwatorskimi przy drewnianych obiektach wpisanych do rejestru zabytków - 1) 3 prace konserwatorskich przy drewnianych obiektach wpisanych do rejestru zabytków - 5 pkt, 2) 4-9 prac konserwatorskich przy drewnianych obiektach wpisanych do rejestru zabytków - 10 pkt, 3) 10 prac konserwatorskich przy drewnianych obiektach wpisanych do rejestru zabytków - 20 pkt. Zamawiający żąda przedłożenia przez Oferentów wraz z ofertą wykazu obejmującego dane kierownika prac konserwatorskich przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków oraz dane dotyczące kierowanych przez niego prac konserwatorskich. Osoba wskazana ww. wykazie musi kierować pracami objętymi niniejszym zamówieniem. Oferta może maksymalnie uzyskać 100 pkt. Ofertą najkorzystniejszą będzie oferta, która uzyskała największą liczbę pkt w obu kryteriach (suma pkt w kryterium ,,cena za realizację zamówienia" (C), w kryterium ,,Gwarancja" (G) i w kryterium ,,Doświadczenie personelu kluczowego (D)". Kontakt: IX. W sprawie szczegółów oraz informacji niezbędnych do przygotowania powyższej oferty prosimy o kontakt: osoba upoważniona do kontaktów z Oferentami: ks. Krzysztof Rzeźniczek, tel. 34 357 63 70 |
© eurobudowa.pl 2004-2024