Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
428z dziś
6335z ostatnich 7 dni
22073z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Oczyszczenie i impregnacja elewacji kościoła

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Oczyszczenie i impregnacja elewacji kościoła

Data zamieszczenia: 2024-03-28
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Wojciecha Bpa M
Kraśnica 53
26-300 Opoczno
powiat: opoczyński
tel.: (44) 741 49 00, tel. 44 741-49-04, tel. 603-244-100
parafia.zabytki@opocznopowiat.pl
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno
Wadium: ---
Nr telefonu: tel.: (44) 741 49 00
Termin składania ofert: 2024-04-30 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Parafia Rzymsko-Katolicka p.w. Św. Wojciecha Bpa M. w miejscowości Kraśnica
zaprasza do złożenia oferty na realizację inwestycji pn. ,,Oczyszczenie i impregnacja
elewacji kościoła św. Wojciecha Biskupa męczennika w Kraśnicy".
II. Przedmiot zamówienia
1. Opis przedmiotu zamówienia:
1.1.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych remontowych polegających na
oczyszczeniu i impregnacji elewacji kościoła św. Wojciecha Biskupa męczennika w Kraśnicy dz. nr
1135 obręb 0014.
1.2.
Opis istniejącego stanu technicznego elewacji.
Przedmiotem inwestycji są elewacje kościoła pw. Św. Wojciecha w Kraśnicy, woj. Łódzkie. Zespół
kościelny w Kraśnicy składa się z kościoła, kaplicy św. Wojciecha oraz cmentarza. Wszystkie obiekty
objęte są ochroną w ramach gminnej ewidencji zabytków pod numerem 155/1601. Elewacje z ciosów
kamiennych piaskowcowych różnokolorowych. Obramienia okienne oraz boniowanie ujmujące naroża
wykonane z kamienia piaskowcowego jednorodnego jasnokremowego. Powierzchnia ciosów i boni
dłutowana, oryginalna spoina płaska, wapienna (lub wapienna z domieszką cementu) zachowana
wewnątrz muru, wtórna cementowa z zewnątrz. Podmurówka z kamienia granitowego
wielokolorowego formowanego w bonie, spoina cementowa profilowana z wypukłym wałkiem. Cokół
wieńczą bloki z piaskowca jasnokremowego, profilowanego ze spływem. Schody frontowe
z jasnokremowego piaskowca. Schody boczne z piaskowca czerwonego. Wokół
kościoła opaska betonowa z korytkami odprowadzającymi wodą przy rurach spustowych. Dach
kościoła z blachy ocynkowanej.
11.3.
Wykaz podstawowych parametrów:
o Powierzchnia zabudowy: 695 m2,
o Powierzchnia elewacji: 1600 m2,
o Kubatura: ok. 11200 m3.
1.4.
Zakres planowanych robót
Podczas planowanych robót, elewacje zewnętrzne kościoła zostaną oczyszczone z nawarstwień
osadów
powstałych na skutek szkodliwych działań czynników atmosferycznych oraz
zaimpregnowane powierzchni oczyszczonych elewacji środkami przeciwko ponownemu osadzaniu się
nawarstwień. Wynik planowanych robót nie będzie miał wpływu na zmianę kubatury ani powierzchni
zabudowy budynku kościoła .
2. Zalecenia dla przedmiotowych prac obejmują:
a) Przegląd stanu technicznego elewacji. Wykonanie dokumentacji fotograficznej oraz opisowej
stanu technicznego i stanu zachowania elewacji, wykonanej przez dyplomowanego konserwatora
zabytków;
b) Należy dobrać taką metodę oczyszczania elewacji, aby przy procesie oczyszczania nie zatrzeć
historycznych żłobień w kamieniu widocznych na wszystkich elewacjach;
c) Przed przystąpieniem do czyszczenia elewacji należy wykonać próbę wybranej metody na jej
fragmencie, a wyniki próby przedstawić do zaakceptowania ŁWKZ;
d) Zaleca się zlikwidowanie wtórnych spoin cementowych występujących szczególnie w cokole
budynku oraz zastąpienie ich zaprawą wapienną lub cementowo wapienną;
e) Nie dopuszcza się wykorzystania zaprawy cementowej;
f) Zaleca się przeprowadzenie przeglądu, obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych oraz w
miarę potrzeby wykonanie niezbędnych napraw, uzupełnień lub wymianę tych elementów na nowe
w materiale oraz kolorystyce odpowiadającej istniejącym elementom;
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załącznikach do zapytania
ofertowego:
1) Przedmiar robót - zał. Nr. 3
2) Program Prac Konserwatorskich - zał. Nr 4
3) STWiORB - zał. Nr 5
4) Decyzja konserwatora zabytków - zał. Nr 6
4. Przedmiot zamówienia zostanie wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wiedzą
techniczną z zachowaniem należytej staranności.
5. Przedmiot zamówienia zostanie wykonany z materiałów i elementów nowych, posiadających
odpowiednie atesty, deklaracje i dopuszczenia do stosowania w budownictwie. Wszelkie użyte
w dokumentacji postępowania bezpośrednie wskazanie danego producenta lub dostawy, konkretnej
marki oraz nazwy własnej poszczególnych producentów, nazwy określonego wyrobu lub źródła lub
znaku towarowego, patentu, rodzaju lub specyficzne pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie
stanowią wskazania obowiązku ich stosowania w ofercie. Zamawiający dopuszcza, w każdym
aspekcie zamówienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych lub lepszych od wskazanych
parametrów technicznych, eksploatacyjnych, funkcjonalnych i jakościowych. Udowodnienie, że
oferowane rozwiązanie jest równoważne lub lepsze od wymaganego, leży po stronie Wykonawcy.

CPV: 45453100-8, 95522100-7, 45453000-7, 45443000-4, 45262100-2, 50800000-3, 45212350-4

Dokument nr: 1/2024

Składanie ofert:
5. Ofertę należy dostarczyć do dnia 30.04.2024r. do godz. 11:00: z dopiskiem: ,,Oferta -
,,Oczyszczenie i impregnacja elewacji kościoła św. Wojciecha Biskupa męczennika
w Kraśnicy".
a) e-mailem na adres: parafia.zabytki@opocznopowiat.pl

Miejsce i termin realizacji:
III. Termin realizacji wykonania zamówienia
7 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Wymagania:
1. Do niniejszego zapytania ofertowego nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo
zamówień publicznych (Dz.U. z 2023r. poz. 1605 ze zm.)
2. Niniejsze zapytanie ofertowe prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny,
w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o dofinansowanie
z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
3. Zadanie inwestycyjne dofinansowane jest ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
Nr RPOZ/2022/10485/PolskiLad.
4. Strona internetowa prowadzonego postępowania: www.bip.opocznopowiat.pl
6. Wykonawca winien posiadać odpowiednie: kwalifikacje, wiedzę i zaplecze sprzętowo-materiałowe do
wykonania powierzonego zakresu prac zgodnie z obowiązującymi przepisami - Ustawy z dnia 7 lipca
1994r. Prawo budowlane (Dz. U. 2023. poz. 682 ze zm.).
27. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej na terenie inwestycji znajdującej się w
Kraśnicy 53, dz. nr 1135 obręb 0014, w celu zapoznania się z zakresem prac, po wcześniejszym
ustaleniu terminu pod numerem tel. 602-191-755 lub 603-244-100
Warunki udziału w postępowaniu
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy wykażą, że spełniają warunki udziału dotyczące:
a) Posiadania wiedzy i doświadczenia niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia rozumianych
jako wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane obejmujące swym zakresem
budowę, przebudowę lub remont przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków, których wartość była
nie mniejsza niż 200.000,00 zł brutto każda.
Na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca składa wraz z ofertą wykaz
robót wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie robót - wg załącznika nr 7 do
zapytania ofertowego
b) Dysponowania odpowiednimi zasobami kadrowym zdolnymi do wykonania zamówienia rozumianych
jako dysponowanie:
- co najmniej 1 osobą będącą kierownikiem robót budowlanych posiadającą uprawnienia budowlane
określone przepisami Prawa budowlanego o specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub
architektonicznej lub odpowiadające im uprawnienia wystawione we wcześniejszym stanie prawnym,
który kierował robotami budowlanymi w co najmniej jednym obiekcie wpisanym do rejestru zabytków;
- co najmniej 1 osobą będąca dyplomowanym konserwatorem zabytków.
Na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca składa wraz z ofertą wykaz
osób wraz z kopią/skanem uprawnień, ksero/skanem zaświadczenia o przynależności do OIIB -
wg załącznika nr 8 do zapytania ofertowego
Uwaga:
Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji złożonych dokumentów potwierdzających spełnienie
warunków udziału w postępowaniu tylko w ofercie najwyżej ocenionej w kryteriach oceny ofert
Wyjaśnienie treści zapytania ofertowego
1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści zapytania
ofertowego. Zapytania należy kierować na adres e-mail: parafia.zabytki@opocznopowiat.pl
2. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 4 dni przed
upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści zapytania
ofertowego złożono nie później niż na 7 dni przed upływem terminu składania ofert.
33. Jeżeli Zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, o którym mowa w ust. 2, przedłuża termin
składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych wykonawców
z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert.
4. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego nie wpłynął w terminie, o którym
mowa w ust. 2, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień treści zapytania ofertowego oraz
obowiązku przedłużenia terminu składania ofert.
5. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający udostępnia na stronie internetowej prowadzonego
postępowania, bez ujawniania źródła zapytania.
VI. Opis sposobu obliczania ceny:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia załącznika nr 1 ,,Formularz ofertowy" oraz załącznika
Tabela elementów scalonych - załącznik nr 1a.
2. Cena oferty winna być wyrażona w złotych polskich.
3. Podana cena będzie ceną ryczałtową za wykonanie całego przedmiotu zamówienia
4. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1610 ze zm.) ten rodzaj
wynagrodzenia określa w art. 632 następująco:
§ 1. Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać
podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć
rozmiaru lub kosztów prac.
§ 2. Jeżeli jednak w skutek zmiany stosunków, której nie można było przewidzieć, wykonanie dzieła
groziłoby przyjmującemu zamówienie rażącą stratą, sąd może podwyższyć ryczałt lub rozwiązać
umowę.
W związku z powyższym cena oferty musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania
zamówienia.
Będą to między innymi następujące koszty: podatku VAT w wysokości 23%, wykonania wszelkich
robót budowlanych niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, wykonania wszelkich robót
przygotowawczych i porządkowych, zorganizowania, zagospodarowania i późniejszej likwidacji placu
budowy, doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego po zakończeniu realizacji robót budowlanych i
innych czynności wynikających z umowy, jak również wszelkich innych niezbędnych do wykonania i
prawidłowej eksploatacji przedmiotu zamówienia.
5. Każdy z Wykonawców może zaproponować cenę w Formularzu ofertowym i nie może jej zmienić.
Nie prowadzi się negocjacji w sprawie ceny.
6. Zamawiający poprawi w złożonym formularzu ofertowym:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych
poprawek
7. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
VII. Kryteria i sposób oceny ofert:
1. Opis stosowanych kryteriów oraz sposób ich obliczenia:
a) ,,cena" C- 60% - maksymalna liczba pkt. do otrzymania 60 wg poniższego wzoru
4najniższa cena brutto spośród badanych ofert
,,C" : -----------------------------------------------------------x 60 % x 100 = liczba punktów
cenę brutto badanej oferty
- obliczenia będą dokonywane do dwóch miejsc po przecinku
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
b) ,,gwarancja jakości" G - 40% - maksymalna liczba pkt. do otrzymania 40, które zostaną przyznane,
na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia zawartego w formularzu ofertowym, który
stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
Przyznana zostanie następująca ilość punktów za w/w kryterium:
- okres gwarancji 4 lata - 0 pkt,
- okres gwarancji 4,5 lat - 20 pkt,
- okres gwarancji 5 lat - 40 pkt,
Uwaga!
Minimalny okres gwarancji jakości wymagany przez Zamawiającego:4 lata. W przypadku podania
przez Wykonawcę krótszego okresu gwarancji niż wymagany, lub nie podania (nie wpisania)
gwarancji, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z zapytaniem ofertowym.
Maksymalny okres gwarancji jakości uwzględniony do oceny ofert wynosi 5 lat. Jeżeli Wykonawca
zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 5 lat, do oceny oferty zostanie przyjęty okres 5 lat, natomiast w
umowie zostanie uwzględniony okres wskazany przez Wykonawcę.
Okres gwarancji jakości będzie tożsamy z okresem rękojmi za wady.
1. Łączna ocena oferty:
P=C+G
P - łączna liczba punktów
C - ilość punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium ,,Cena"
G - ilość punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium ,,Gwarancja jakości"
Zamawiający zastosuje zaokrąglenie każdego wyniku do dwóch miejsc po przecinku.
Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
Oferta nieodrzucona zawierająca łącznie najwyższą ilość punktów w w/w kryteriach będzie ofertą
najkorzystniejszą.
Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert
przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera
spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
Zamawiający drogą e-mailową zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty w postępowaniu
o wyborze oferty najkorzystniejszej oraz opublikuje ogłoszenie o wyborze oferty
najkorzystniejszej na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający
może wybrać najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do nie podpisania umowy w przypadku gdy wartość
najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę jaką Zamawiający przeznaczył na ten cel.
Zamawiający zastrzega sobie prawo, że może nie zlecić wykonania przedmiotu zamówienia
w przypadku wystąpienia okoliczności powodującej, że prowadzenie postępowania lub wykonanie
zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
510. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania gdy jest ono obarczone wadą
niemożliwą do usunięcia, która uniemożliwia zawarcie ważnej umowy.
VIII. Zamawiający odrzuca ofertę w następujących przypadkach:
1. Treść oferty nie odpowiada treści zapytania ofertowego.
2. Jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji.
3. Zamawiający na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego odrzuca ofertę Wykonawcy podlegającego wykluczeniu z
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 7 ust. 1 w związku z art. 7 ust.
9 tej ustawy.
IX. Miejsce i termin składania ofert:
1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim.
2. Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.
3. Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego.
4. Oferta winna zawierać następujące dokumenty:
Formularz ofertowy - wg załącznika Nr 1
Tabelę elementów scalonych - załącznik Nr 1a
Wykaz robót - wg załącznika Nr 7 - wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie robót
Wykaz osób - wg załącznika Nr 8 wraz z wymaganymi załącznikami (ksero/skan uprawnień,
ksero/skan zaświadczenia o przynależności do OIIB)
6. Wykonawca winien:
? załączyć skan podpisanego Formularza ofertowego lub
? sporządzić ofertę w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym, przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione, w szczególności
w formacie danych .doc., docx, .pdf., .xml, .xps. odt pod rygorem nieważności.
X. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty:
1. Zamówienie będzie wykonane na podstawie umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą
(projekt umowy stanowi załącznik nr 2 do zapytania ofertowego).
2. Podpisanie umowy nastąpi w terminie ustalonym między Stronami.
3. Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza sporządzi przed podpisaniem
umowy w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego Kosztorys ofertowy na podstawie Przedmiaru
robót oraz harmonogram rzeczowo-finansowy.
4. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy zobowiązany jest do przedstawienia dokumentów
potwierdzających, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
65. Wykonawca którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza w związku z realizacją przedmiotu
umowy zobowiązany jest do zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu
szkód w związku z realizacją przedmiotu umowy, które mogą zaistnieć w związku z określonymi
zdarzeniami losowymi, oraz od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji robót objętych umową.
6. Ubezpieczeniu podlegają w szczególności:
a) budynek i roboty objęte umową, urządzenia oraz wszelkie mienie ruchome związane bezpośrednio
z wykonawstwem robót na okres prowadzenia robót i miesiąc po ich zakończeniu,
b) odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące
pracowników i osób trzecich, a powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem
pojazdów mechanicznych - na okres prowadzenia robót i miesiąc po ich zakończeniu.
7. Wykonawca którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, w związku z realizacją przedmiotu
umowy, najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłoży do wglądu Zamawiającego dokumenty
ubezpieczenia, o których mowa w ust. 5 i 6 niniejszego rozdziału.
XI. Termin płatności faktury
1. Płatność za przedmiot zamówienia zostanie rozliczona dwoma fakturami.
2. Zapłata nastąpi w ciągu 30 dni od daty wpływu faktury do siedziby Zamawiającego.

Kontakt:
XII. Do kontaktów z Wykonawcami wyznaczone zostały następujące osoby:
W sprawie przedmiotu zamówienia:
Andrzej Pawlik - tel. 603-244-100
W sprawie procedury postępowania:
Paulina Badura / Ilona Kazuła - tel. 44 741-49-04

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.