dolnośląskie (Porajów)
małopolskie (Kraków)
dolnośląskie (Świebodzice)
lubuskie (Gorzów Wielkopolski)
śląskie (Herby)
dolnośląskie (Wrocław)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Oczyszczenie i impregnacja elewacji kościoła |
Data zamieszczenia: | 2024-03-28 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Wojciecha Bpa M Kraśnica 53 26-300 Opoczno powiat: opoczyński tel.: (44) 741 49 00, tel. 44 741-49-04, tel. 603-244-100 parafia.zabytki@opocznopowiat.pl |
Województwo: | łódzkie |
Miasto: | Opoczno |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel.: (44) 741 49 00 |
Termin składania ofert: | 2024-04-30 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Parafia Rzymsko-Katolicka p.w. Św. Wojciecha Bpa M. w miejscowości Kraśnica zaprasza do złożenia oferty na realizację inwestycji pn. ,,Oczyszczenie i impregnacja elewacji kościoła św. Wojciecha Biskupa męczennika w Kraśnicy". II. Przedmiot zamówienia 1. Opis przedmiotu zamówienia: 1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych remontowych polegających na oczyszczeniu i impregnacji elewacji kościoła św. Wojciecha Biskupa męczennika w Kraśnicy dz. nr 1135 obręb 0014. 1.2. Opis istniejącego stanu technicznego elewacji. Przedmiotem inwestycji są elewacje kościoła pw. Św. Wojciecha w Kraśnicy, woj. Łódzkie. Zespół kościelny w Kraśnicy składa się z kościoła, kaplicy św. Wojciecha oraz cmentarza. Wszystkie obiekty objęte są ochroną w ramach gminnej ewidencji zabytków pod numerem 155/1601. Elewacje z ciosów kamiennych piaskowcowych różnokolorowych. Obramienia okienne oraz boniowanie ujmujące naroża wykonane z kamienia piaskowcowego jednorodnego jasnokremowego. Powierzchnia ciosów i boni dłutowana, oryginalna spoina płaska, wapienna (lub wapienna z domieszką cementu) zachowana wewnątrz muru, wtórna cementowa z zewnątrz. Podmurówka z kamienia granitowego wielokolorowego formowanego w bonie, spoina cementowa profilowana z wypukłym wałkiem. Cokół wieńczą bloki z piaskowca jasnokremowego, profilowanego ze spływem. Schody frontowe z jasnokremowego piaskowca. Schody boczne z piaskowca czerwonego. Wokół kościoła opaska betonowa z korytkami odprowadzającymi wodą przy rurach spustowych. Dach kościoła z blachy ocynkowanej. 11.3. Wykaz podstawowych parametrów: o Powierzchnia zabudowy: 695 m2, o Powierzchnia elewacji: 1600 m2, o Kubatura: ok. 11200 m3. 1.4. Zakres planowanych robót Podczas planowanych robót, elewacje zewnętrzne kościoła zostaną oczyszczone z nawarstwień osadów powstałych na skutek szkodliwych działań czynników atmosferycznych oraz zaimpregnowane powierzchni oczyszczonych elewacji środkami przeciwko ponownemu osadzaniu się nawarstwień. Wynik planowanych robót nie będzie miał wpływu na zmianę kubatury ani powierzchni zabudowy budynku kościoła . 2. Zalecenia dla przedmiotowych prac obejmują: a) Przegląd stanu technicznego elewacji. Wykonanie dokumentacji fotograficznej oraz opisowej stanu technicznego i stanu zachowania elewacji, wykonanej przez dyplomowanego konserwatora zabytków; b) Należy dobrać taką metodę oczyszczania elewacji, aby przy procesie oczyszczania nie zatrzeć historycznych żłobień w kamieniu widocznych na wszystkich elewacjach; c) Przed przystąpieniem do czyszczenia elewacji należy wykonać próbę wybranej metody na jej fragmencie, a wyniki próby przedstawić do zaakceptowania ŁWKZ; d) Zaleca się zlikwidowanie wtórnych spoin cementowych występujących szczególnie w cokole budynku oraz zastąpienie ich zaprawą wapienną lub cementowo wapienną; e) Nie dopuszcza się wykorzystania zaprawy cementowej; f) Zaleca się przeprowadzenie przeglądu, obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych oraz w miarę potrzeby wykonanie niezbędnych napraw, uzupełnień lub wymianę tych elementów na nowe w materiale oraz kolorystyce odpowiadającej istniejącym elementom; 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załącznikach do zapytania ofertowego: 1) Przedmiar robót - zał. Nr. 3 2) Program Prac Konserwatorskich - zał. Nr 4 3) STWiORB - zał. Nr 5 4) Decyzja konserwatora zabytków - zał. Nr 6 4. Przedmiot zamówienia zostanie wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wiedzą techniczną z zachowaniem należytej staranności. 5. Przedmiot zamówienia zostanie wykonany z materiałów i elementów nowych, posiadających odpowiednie atesty, deklaracje i dopuszczenia do stosowania w budownictwie. Wszelkie użyte w dokumentacji postępowania bezpośrednie wskazanie danego producenta lub dostawy, konkretnej marki oraz nazwy własnej poszczególnych producentów, nazwy określonego wyrobu lub źródła lub znaku towarowego, patentu, rodzaju lub specyficzne pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie stanowią wskazania obowiązku ich stosowania w ofercie. Zamawiający dopuszcza, w każdym aspekcie zamówienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych lub lepszych od wskazanych parametrów technicznych, eksploatacyjnych, funkcjonalnych i jakościowych. Udowodnienie, że oferowane rozwiązanie jest równoważne lub lepsze od wymaganego, leży po stronie Wykonawcy. CPV: 45453100-8, 95522100-7, 45453000-7, 45443000-4, 45262100-2, 50800000-3, 45212350-4 Dokument nr: 1/2024 Składanie ofert: 5. Ofertę należy dostarczyć do dnia 30.04.2024r. do godz. 11:00: z dopiskiem: ,,Oferta - ,,Oczyszczenie i impregnacja elewacji kościoła św. Wojciecha Biskupa męczennika w Kraśnicy". a) e-mailem na adres: parafia.zabytki@opocznopowiat.pl Miejsce i termin realizacji: III. Termin realizacji wykonania zamówienia 7 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Wymagania: 1. Do niniejszego zapytania ofertowego nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023r. poz. 1605 ze zm.) 2. Niniejsze zapytanie ofertowe prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 3. Zadanie inwestycyjne dofinansowane jest ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Nr RPOZ/2022/10485/PolskiLad. 4. Strona internetowa prowadzonego postępowania: www.bip.opocznopowiat.pl 6. Wykonawca winien posiadać odpowiednie: kwalifikacje, wiedzę i zaplecze sprzętowo-materiałowe do wykonania powierzonego zakresu prac zgodnie z obowiązującymi przepisami - Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. 2023. poz. 682 ze zm.). 27. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej na terenie inwestycji znajdującej się w Kraśnicy 53, dz. nr 1135 obręb 0014, w celu zapoznania się z zakresem prac, po wcześniejszym ustaleniu terminu pod numerem tel. 602-191-755 lub 603-244-100 Warunki udziału w postępowaniu W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy wykażą, że spełniają warunki udziału dotyczące: a) Posiadania wiedzy i doświadczenia niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia rozumianych jako wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane obejmujące swym zakresem budowę, przebudowę lub remont przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków, których wartość była nie mniejsza niż 200.000,00 zł brutto każda. Na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca składa wraz z ofertą wykaz robót wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie robót - wg załącznika nr 7 do zapytania ofertowego b) Dysponowania odpowiednimi zasobami kadrowym zdolnymi do wykonania zamówienia rozumianych jako dysponowanie: - co najmniej 1 osobą będącą kierownikiem robót budowlanych posiadającą uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego o specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub architektonicznej lub odpowiadające im uprawnienia wystawione we wcześniejszym stanie prawnym, który kierował robotami budowlanymi w co najmniej jednym obiekcie wpisanym do rejestru zabytków; - co najmniej 1 osobą będąca dyplomowanym konserwatorem zabytków. Na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca składa wraz z ofertą wykaz osób wraz z kopią/skanem uprawnień, ksero/skanem zaświadczenia o przynależności do OIIB - wg załącznika nr 8 do zapytania ofertowego Uwaga: Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji złożonych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu tylko w ofercie najwyżej ocenionej w kryteriach oceny ofert Wyjaśnienie treści zapytania ofertowego 1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego. Zapytania należy kierować na adres e-mail: parafia.zabytki@opocznopowiat.pl 2. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego złożono nie później niż na 7 dni przed upływem terminu składania ofert. 33. Jeżeli Zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, o którym mowa w ust. 2, przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert. 4. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego nie wpłynął w terminie, o którym mowa w ust. 2, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień treści zapytania ofertowego oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert. 5. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania, bez ujawniania źródła zapytania. VI. Opis sposobu obliczania ceny: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia załącznika nr 1 ,,Formularz ofertowy" oraz załącznika Tabela elementów scalonych - załącznik nr 1a. 2. Cena oferty winna być wyrażona w złotych polskich. 3. Podana cena będzie ceną ryczałtową za wykonanie całego przedmiotu zamówienia 4. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1610 ze zm.) ten rodzaj wynagrodzenia określa w art. 632 następująco: § 1. Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac. § 2. Jeżeli jednak w skutek zmiany stosunków, której nie można było przewidzieć, wykonanie dzieła groziłoby przyjmującemu zamówienie rażącą stratą, sąd może podwyższyć ryczałt lub rozwiązać umowę. W związku z powyższym cena oferty musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia. Będą to między innymi następujące koszty: podatku VAT w wysokości 23%, wykonania wszelkich robót budowlanych niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, wykonania wszelkich robót przygotowawczych i porządkowych, zorganizowania, zagospodarowania i późniejszej likwidacji placu budowy, doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego po zakończeniu realizacji robót budowlanych i innych czynności wynikających z umowy, jak również wszelkich innych niezbędnych do wykonania i prawidłowej eksploatacji przedmiotu zamówienia. 5. Każdy z Wykonawców może zaproponować cenę w Formularzu ofertowym i nie może jej zmienić. Nie prowadzi się negocjacji w sprawie ceny. 6. Zamawiający poprawi w złożonym formularzu ofertowym: a) oczywiste omyłki pisarskie, b) oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek 7. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. VII. Kryteria i sposób oceny ofert: 1. Opis stosowanych kryteriów oraz sposób ich obliczenia: a) ,,cena" C- 60% - maksymalna liczba pkt. do otrzymania 60 wg poniższego wzoru 4najniższa cena brutto spośród badanych ofert ,,C" : -----------------------------------------------------------x 60 % x 100 = liczba punktów cenę brutto badanej oferty - obliczenia będą dokonywane do dwóch miejsc po przecinku 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. b) ,,gwarancja jakości" G - 40% - maksymalna liczba pkt. do otrzymania 40, które zostaną przyznane, na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia zawartego w formularzu ofertowym, który stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. Przyznana zostanie następująca ilość punktów za w/w kryterium: - okres gwarancji 4 lata - 0 pkt, - okres gwarancji 4,5 lat - 20 pkt, - okres gwarancji 5 lat - 40 pkt, Uwaga! Minimalny okres gwarancji jakości wymagany przez Zamawiającego:4 lata. W przypadku podania przez Wykonawcę krótszego okresu gwarancji niż wymagany, lub nie podania (nie wpisania) gwarancji, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z zapytaniem ofertowym. Maksymalny okres gwarancji jakości uwzględniony do oceny ofert wynosi 5 lat. Jeżeli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 5 lat, do oceny oferty zostanie przyjęty okres 5 lat, natomiast w umowie zostanie uwzględniony okres wskazany przez Wykonawcę. Okres gwarancji jakości będzie tożsamy z okresem rękojmi za wady. 1. Łączna ocena oferty: P=C+G P - łączna liczba punktów C - ilość punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium ,,Cena" G - ilość punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium ,,Gwarancja jakości" Zamawiający zastosuje zaokrąglenie każdego wyniku do dwóch miejsc po przecinku. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu. Oferta nieodrzucona zawierająca łącznie najwyższą ilość punktów w w/w kryteriach będzie ofertą najkorzystniejszą. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. Zamawiający drogą e-mailową zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty w postępowaniu o wyborze oferty najkorzystniejszej oraz opublikuje ogłoszenie o wyborze oferty najkorzystniejszej na stronie internetowej prowadzonego postępowania. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert. Zamawiający zastrzega sobie prawo do nie podpisania umowy w przypadku gdy wartość najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę jaką Zamawiający przeznaczył na ten cel. Zamawiający zastrzega sobie prawo, że może nie zlecić wykonania przedmiotu zamówienia w przypadku wystąpienia okoliczności powodującej, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. 510. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania gdy jest ono obarczone wadą niemożliwą do usunięcia, która uniemożliwia zawarcie ważnej umowy. VIII. Zamawiający odrzuca ofertę w następujących przypadkach: 1. Treść oferty nie odpowiada treści zapytania ofertowego. 2. Jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. 3. Zamawiający na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego odrzuca ofertę Wykonawcy podlegającego wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 7 ust. 1 w związku z art. 7 ust. 9 tej ustawy. IX. Miejsce i termin składania ofert: 1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim. 2. Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca. 3. Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego. 4. Oferta winna zawierać następujące dokumenty: Formularz ofertowy - wg załącznika Nr 1 Tabelę elementów scalonych - załącznik Nr 1a Wykaz robót - wg załącznika Nr 7 - wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie robót Wykaz osób - wg załącznika Nr 8 wraz z wymaganymi załącznikami (ksero/skan uprawnień, ksero/skan zaświadczenia o przynależności do OIIB) 6. Wykonawca winien: ? załączyć skan podpisanego Formularza ofertowego lub ? sporządzić ofertę w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione, w szczególności w formacie danych .doc., docx, .pdf., .xml, .xps. odt pod rygorem nieważności. X. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty: 1. Zamówienie będzie wykonane na podstawie umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą (projekt umowy stanowi załącznik nr 2 do zapytania ofertowego). 2. Podpisanie umowy nastąpi w terminie ustalonym między Stronami. 3. Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza sporządzi przed podpisaniem umowy w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego Kosztorys ofertowy na podstawie Przedmiaru robót oraz harmonogram rzeczowo-finansowy. 4. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy zobowiązany jest do przedstawienia dokumentów potwierdzających, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 65. Wykonawca którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza w związku z realizacją przedmiotu umowy zobowiązany jest do zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód w związku z realizacją przedmiotu umowy, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi, oraz od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji robót objętych umową. 6. Ubezpieczeniu podlegają w szczególności: a) budynek i roboty objęte umową, urządzenia oraz wszelkie mienie ruchome związane bezpośrednio z wykonawstwem robót na okres prowadzenia robót i miesiąc po ich zakończeniu, b) odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich, a powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych - na okres prowadzenia robót i miesiąc po ich zakończeniu. 7. Wykonawca którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, w związku z realizacją przedmiotu umowy, najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłoży do wglądu Zamawiającego dokumenty ubezpieczenia, o których mowa w ust. 5 i 6 niniejszego rozdziału. XI. Termin płatności faktury 1. Płatność za przedmiot zamówienia zostanie rozliczona dwoma fakturami. 2. Zapłata nastąpi w ciągu 30 dni od daty wpływu faktury do siedziby Zamawiającego. Kontakt: XII. Do kontaktów z Wykonawcami wyznaczone zostały następujące osoby: W sprawie przedmiotu zamówienia: Andrzej Pawlik - tel. 603-244-100 W sprawie procedury postępowania: Paulina Badura / Ilona Kazuła - tel. 44 741-49-04 |
© eurobudowa.pl 2004-2024