Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6011z ostatnich 7 dni
20512z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Konserwacja i restauracja polichromii ściennej kaplicy grobowej Zamoyskich

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Konserwacja i restauracja polichromii ściennej kaplicy grobowej Zamoyskich

Data zamieszczenia: 2024-04-03
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Apostołów Piotra i Pawła w Kamionce
ul. Kościelna 8
21-132 Kamionka
powiat: lubartowski
tel. 782-139-011
piotr_pawel@onet.pl
Województwo: lubelskie
Miasto: Kamionka
Wadium: nie jest wymagane
Nr telefonu: tel. 782-139-011
Termin składania ofert: 2024-05-08 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
,,Konserwacja i restauracja polichromii ściennej kaplicy grobowej
Zamoyskich na cmentarzu parafialnym w Kamionce"
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
4.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane na zadaniu inwestycyjnym pn.: ,,Konserwacja
i restauracja polichromii ściennej kaplicy grobowej Zamoyskich na cmentarzu parafialnym
w Kamionce".
4.2. Zakres prac obejmuje w szczególności:
- konserwację estetyczną polichromii,
- konserwację estetyczną złoconych elementów polichromii
4.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - Załącznik Nr 1 do Zapytania ofertowego
stanowiący opis zakresu robót będących przedmiotem zamówienia składa się z:
1) Dokumentacja projektowa w postaci: programu konserwacji i restauracji wystroju kaplicy
grobowej Zamoyskich na cmentarzu parafialnym w Kamionce (detal architektoniczny i
polichromia),
2) Przedmiar robót.
Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter
ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w
dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 4.3, ppkt 1). Przedmiar robót ma charakter
pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót
w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało Wykonawcy do
żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji projektowej, o
której mowa w pkt 4.3, ppkt 1).
4.5. Rozwiązania równoważne.
Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących
odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w
Programie konserwacji, o którym mowa w pkt 4.3, ppkt 1). Zabrania się stosowania materiałów
nieodpowiadających wymaganiom przepisów prawa polskiego. Wykonawca ma obowiązek
posiadać dokumenty potwierdzające zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje
zgodności, deklaracje techniczne producenta, świadectwa jakości).
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych,
specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Wykonawca powinien przyjąć, że
odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy ,,lub równoważne".
W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen
technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując
dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w przedmiarze
towarzyszy wyraz ,,lub równoważne".
W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są
podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz
wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz
o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w
żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w
przedmiarze. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie
obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i
materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w przedmiarze etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety
potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania
określonej przez Zamawiającego etykiety. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego
niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej
etykiety, Zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie
przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile
dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez
niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane
przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej wymogi posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę
oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka
dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie
przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że
Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające
zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności
dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do
certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o
ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany
Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi
spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert
lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na
konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych
parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie
zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac
z dokumentacją techniczną.

CPV: 45453000-7, 45262710-1, 45451100-4, 92522200-8

Dokument nr: 1/2024

Składanie ofert:
10 - MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
10.1
Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w pkt. 9.11 należy złożyć w siedzibie
Zamawiającego:
Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Apostołów Piotra i Pawła w Kamionce
ul. Kościelna 8, 21-132 Kamionka
10.2
W postępowaniu wezmą udział tylko te oferty, które wpłyną do Zamawiającego
do dnia 8 maja 2024 r. do godz. 11:00.

Miejsce i termin realizacji:
5 - TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
5.1. Wykonawca zobowiązany jest wykonać zamówienie w terminie do dnia 30.11.2025 r.

Wymagania:
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
2.1. Tryb udzielenia zamówienia: Postępowanie prowadzone będzie w trybie zapytania ofertowego.
2.2. Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Apostołów Piotra i Pawła w Kamionce nie jest Zamawiającym
w rozumieniu ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych
(t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 z późn. zm.).
2.3. Do niniejszego zamówienia nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r.
Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 z późn. zm.).
Rozdział 3 - FINANSOWANIE
3.1. Zamawiający informuje, iż zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Programu
Odbudowy Zabytków w wysokości 98% wartości Inwestycji.
3.2. Numer wniosku o dofinansowanie: Edycja2RPOZ/2023/6581/PolskiLad
3.3. Opis inwestycji ujęty we wniosku dofinansowanie: Wniosek przewiduje również wykonanie
końcowych prac konserwatorsko-restauratorskich w kaplicy Zamoyskich w Kamionce. Obiekt
znajduje się w gminnej ewidencji zabytków gminy Kamionka.
6 - TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
6.1.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące
warunki udziału w postępowaniu, a mianowicie:
6.1.1. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
- w tym okresie co najmniej dwa zadania/inwestycje/projekty/zamówienia:
? z których każde obejmowało swoim zakresem konserwację polichromii ściennej wraz
ze złoconymi elementami polichromii w obiekcie zabytkowym wpisanym do rejestru
zabytków lub gminnej ewidencji zabytków o wartości co najmniej 300 000,00 zł brutto;
?
Postępowanie współfinansowane jest ze środków:
RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW
z których każde obejmowało swoim zakresem konserwację polichromii ściennej
o powierzchni minimum 300 m2 w obiekcie zabytkowym wpisanym do rejestru
zabytków1 lub gminnej ewidencji zabytków2;
Sposób oceny warunku:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz prac konserwatorskich wraz z dowodami
określającymi czy te zadania zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których
mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego prace
konserwatorskie były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty - wg
wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do Zapytania ofertowego.
6.1.2.
dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy zapewnią odpowiedni
potencjał kadrowy, tj.:
a) dysponują lub będą dysponować podczas realizacji zamówienia co najmniej jedną
osobą (która będzie pełnić funkcję Kierownika prac konserwatorskich):
? posiadającą odpowiednie do wykonywanego zakresu prac wykształcenie i
praktykę, zgodnie z art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków
i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 710 z późn. zm.).
? posiadającą co najmniej 10 lat doświadczenia w pełnieniu funkcji Kierownika
prac konserwatorskich, w obiektach wpisanych do rejestru zabytków, liczony
od dnia nabycia uprawnień do kierowania pracami konserwatorskimi w
obiektach wpisanych do rejestru zabytków,
? która, w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert
kierowała (była kierownikiem prac konserwatorskich) co najmniej jednym
zamówieniem, które dotyczyło prac konserwatorskich w zabytkowym obiekcie
wpisanym do rejestru zabytków obejmujących swoim zakresem konserwację
polichromii ściennej o wartości prac co najmniej 300 000,00 zł brutto (dla prac
rozlicznych w walutach innych niż PLN równowartość co najmniej 300 000,00
PLN wg średniego kursu NBP dla tej waluty na dzień publikacji zapytania).
b) dysponują lub będą dysponować podczas realizacji zamówienia co najmniej jedną
osobą, która będzie pełnić funkcję konserwatora dzieł sztuki, posiadającą dyplom
ukończenia studiów wyższych ze specjalizacją w konserwacji malarstwa;
c) dysponują lub będą dysponować podczas realizacji zamówienia co najmniej jedną
osobą - dyplomowanym historykiem sztuki posiadającą dyplom ukończenia
studiów wyższych oraz posiadającą co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego
liczonego od ukończenia studiów wyższych.
Zamawiający dopuszcza osoby posiadające kwalifikacje równoważne zdobyte w innych
państwach.
Sposób oceny warunku:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji
zamówienia odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na
temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do
wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do
Zapytania ofertowego.
6.2.
6.3.
Wykonawca podlega wykluczeniu w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7
ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 1497 z późn. zm.).
Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 6.2 podlegają:
1) wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr
765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją
na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z
20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca
2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających
integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz.
Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art.
2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
2) wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018
r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz.
593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE)
nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z
sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L
134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17
marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających
integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz.
Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art.
2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile
zostali wpisani na ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
3) wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia
29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot
wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18
maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i
udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1,
z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie
środków ograniczających w odniesieniu do działań odważających integralność terytorialną,
suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014,
str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia
2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką
dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w
sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1
pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego .
Wykluczenie, o którym mowa w pkt 6.3 następuje na okres trwania ww. okoliczności.
W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w pkt 6.3,
Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy.
Sposób oceny spełniania braku podstaw wykluczenia:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o szczegółową analizę oświadczenia Wykonawcy
o braku podstawy wykluczenia wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 1497 z późn. zm.) -
Załącznik Nr 6 do Zapytania ofertowego.
Zamawiający wykluczy Wykonawców, którzy:
1) nie spełniają warunków udziału w postępowaniu,
2) nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu,
3) nie wykażą braku podstaw wykluczenia,
4) wobec których zachodzą podstawy wykluczenia.
6.7. Zamawiający ma prawo zbadać podstawy wykluczenia i spełnianie warunków udziału w
postępowaniu jedynie wobec Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako
najkorzystniejsza.
6.8. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
6.9. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać
na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie
od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
6.14 Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby
zdolności techniczne, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału
w postępowaniu oraz - jeżeli dotyczy, a także zbada, czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu
podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
6.15 Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają
spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą, wobec tego
podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym
przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że
samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Rozdział 7 - DOKUMENTY WYMAGANE W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA
WARUNKÓW I BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA
7.1. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu są zobowiązani złożyć
wraz z ofertą następujące dokumenty:
a) wykazu prac konserwatorskich wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat
przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w
tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz
podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów
określających, czy te prace konserwatorskie zostały wykonane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot,
na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn
niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów -inne odpowiednie
dokumenty - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do Zapytania ofertowego - w
odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.1 Zapytania ofertowego,
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do
wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5
Zapytania ofertowego - w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.2 Zapytania
ofertowego,
1) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww.
dokumenty składane są przez Wykonawcę (Wykonawców) wykazującego
(wykazujących) spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
2) W przypadku korzystania z zasobów innych podmiotów dokumenty te odnoszą się do
podmiotu spełniającego warunki udziału warunków udziału w postępowaniu, na zasoby
którego powołuje się Wykonawca.
7.2.
W celu braku podstaw wykluczenia Wykonawcy są zobowiązani złożyć wraz z ofertą
następujące dokumenty:
a) Oświadczenie o braku podstawy wykluczenia wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 13
kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. 2023 r.,
poz. 1497 z późn. zm.) - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 6 do Zapytania ofertowego
- w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.3. Zapytania ofertowego.
1) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww.
dokumenty składane są przez każdego z Wykonawców.
2) W przypadku korzystania z zasobów innych podmiotów dokumenty te składane są przez
Wykonawcę i podmiot, na zasoby którego powołuje się Wykonawca (Załącznik nr 6 do
Zapytania ofertowego)
7.3.
7.4.
7.5.
Zamawiający zastrzega możliwość sprawdzenia powyższych informacji.
Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o których mowa w pkt 7.1 i 7.2 lub innych
dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są
niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości,
Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień
w terminie wskazanym przez Zamawiającego, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub
poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne
byłoby unieważnienie postępowania.
Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa,
Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie wskazanym przez Zamawiającego, chyba że
mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie
postępowania.
Rozdział 8 - WADIUM
Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium w niniejszym postępowaniu.
Rozdział 9 - OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
9.1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
9.2. Treść oferty musi być zgodna z treścią Zapytania ofertowego.
9.3. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona czytelnie.
9.4. Wszelkie zmiany naniesione przez Wykonawcę w treści oferty po jej sporządzeniu muszą być
parafowane przez Wykonawcę.
9.5. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, tj. osobę (osoby) reprezentującą Wykonawcę,
zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby)
upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
9.6. Jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę (reprezentująca Wykonawcę lub Wykonawców
występujących wspólnie) działa na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to musi zostać
dołączone do oferty.
9.7. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający
się na ofertę lub złożony wraz z ofertą sporządzony w języku innym niż polski musi być złożony
wraz z tłumaczeniem na język polski.
9.8. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
9.9. Zaleca się, aby strony oferty były trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane.
9.10. Zaleca się, aby każda strona oferty zawierająca jakąkolwiek treść była podpisana lub parafowana
przez Wykonawcę.
9.11. Oferta musi zawierać:
a) Formularz ofertowy - Załącznik Nr 3 do Zapytania ofertowego - w przypadku składania
oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne
adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną.
b) Oświadczenia i dokumenty wymagane w rozdziale 7 Zapytania ofertowego, tj.:
? Załącznik Nr 4 do Zapytania ofertowego - Wykaz prac konserwatorskich
? Załącznik Nr 5 do Zapytania ofertowego - Wykaz osób
? Załącznik Nr 6 do Zapytania ofertowego - Oświadczenie o braku podstawy
wykluczenia
? Załącznik nr 7 do Zapytania ofertowego - Wzór oświadczenia wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - jeśli dotyczy
c) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać
przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania
Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
(jeżeli dotyczy);
Ofertę wraz z oświadczeniami i dokumentami, o których mowa w pkt. 9.11 należy złożyć w
następujący sposób:
umieścić w kopercie/opakowaniu i zabezpieczyć w sposób uniemożliwiający zapoznanie się
z jej zawartością bez naruszenia zabezpieczeń przed upływem terminu otwarcia ofert.
Na kopercie/opakowaniu (w tym opakowaniu poczty kurierskiej) należy umieścić następujące
oznaczenia:
Oferta w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego
pn. ,,Konserwacja i restauracja polichromii ściennej kaplicy grobowej
Zamoyskich na cmentarzu parafialnym w Kamionce" [1/2024]
- nie otwierać przed dniem 8 maja 2024 r. przed godz. 11.00
Konsekwencje nieprawidłowego zaadresowania oferty lub jej przekazania niezgodnie z treścią
zapytania lub z instrukcją składania ofert będą obciążały Wykonawcę (w tym konsekwencje
zapoznania się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert w sytuacji, gdy na skutek
braku oznaczenia koperty zostanie ona rozpieczętowana i pracownicy Zamawiającego
zapoznają się z jej treścią nie wiedząc o tym, że jest to ofert złożona w postępowaniu).
Przed
upływem
terminu
składania
ofert,
Wykonawca
może
wprowadzić
zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. W przypadku składania oferty w formie pisemnej
w siedzibie Zamawiającego oświadczenia o wprowadzonych zmianach lub wycofaniu oferty
powinny być doręczone Zamawiającemu na piśmie pod rygorem nieważności przed upływem
terminu składania ofert. Oświadczenia powinny być opakowane tak, jak oferta, a opakowanie
powinno zawierać odpowiednio dodatkowe oznaczenie wyrazem: ,,ZMIANA" lub
,,WYCOFANIE".
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i
oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika. Oferta
składana przez spółki cywilne jest traktowana jak oferta Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia.
Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni od terminu składania ofert. Bieg
terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
W przypadku, gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu
związania ofertą, o którym mowa w pkt 9.16 Zamawiający przed upływem terminu związania
ofertą, zwróci się jednokrotnie do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego
terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni.
9.18.
9.19.
9.20.
Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w
dokumentach zamówienia.
Jeżeli termin związania ofertą upłynął przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający
wzywa Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym
przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
W przypadku braku zgody, o której mowa w pkt 9.19 Zamawiający zwraca się o wyrażenie
takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że
zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
10.3
Decydujące znaczenie dla zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty
w miejsce wskazane w pkt. 10.1, a nie data jej wysłania.
10.4
Wszystkie oferty złożone po terminie zostaną zwrócone Wykonawcom.
10.5
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert za pomocą środków komunikacji
elektronicznej.
10.6
Zamawiający nie przewiduje publicznego otwarcia ofert.
Rozdział 11 - OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY
11.1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę, na realizację zamówienia. Wykonawca określa cenę
realizacji zamówienia poprzez wskazanie w formularzu oferty ceny brutto za wykonanie całego
zamówienia. Cenę podaną w formularzu oferty Wykonawca wylicza w oparciu o Zapytanie
ofertowe wraz z załącznikami.
11.2. Cena ofertowa to cena ryczałtowa należna Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia.
Wynagrodzenie ryczałtowe obejmuje ryzyko Wykonawcy i jego odpowiedzialność za
prawidłowe oszacowanie ilości prac oraz materiałów, robocizny i sprzętu koniecznych do
wykonania Przedmiotu umowy. Ryzyko zmiany stawki podatku VAT obciąża Wykonawcę.
Przedmiar robót dołączony do zapytania stanowi materiał pomocniczy.
11.3. Wynagrodzenie, o którym mowa w pkt 11.2 Zapytania ofertowego obejmuje kompleksową
realizację przedmiotu zamówienia określonego w Projekcie umowy, z materiałami/
urządzeniami, kosztami ubezpieczeń, kosztami zużycia wody i energii elektrycznej oraz
wszelkimi kosztami związanymi z przekazaniem do użytkowania i sporządzeniem
dokumentacji powykonawczej oraz koszty gwarancyjne.
11.4. Cenę należy obliczyć:
a) podając cenę netto,
b) wskazując zastosowaną stawkę podatku VAT,
c) obliczając wysokość podatku VAT,
d) podając cenę brutto stanowiącą sumę wartości netto i wysokości podatku VAT.
11.5. Dla porównania i oceny ofert Zamawiający przyjmie całkowitą cenę brutto, jaką poniesie
na realizację przedmiotu zamówienia.
11.6. W Formularzu ofertowym Wykonawca podaje cenę brutto, z dokładnością do dwóch miejsc po
przecinku w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu
o cenach towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 168) oraz ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o
denominacji złotego (Dz. U. z 1994 r., Nr 84, poz. 386 ze zm.), za którą podejmuje się
zrealizować przedmiot zamówienia.
Wynagrodzenie będzie płatne zgodnie z Projektem umowy - Załącznik Nr 2 do Zapytanie
ofertowego.
Rozdział 12 - BADANIE OFERT
12.1. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień
dotyczących treści złożonych ofert.
12.2. Jeżeli zaoferowana cena lub jej istotne części składowe, wydadzą się rażąco niskie w stosunku
do przedmiotu zamówienia i wzbudzą wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości
wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez
Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów Zamawiający może zwrócić się o
udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny, szczególności
w zakresie:
? zarządzania procesem produkcji, świadczonych usług lub metody budowy;
? wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo korzystnych warunków dostaw, usług albo
związanych z realizacją robót budowlanych;
? oryginalności dostaw, usług lub robót budowlanych oferowanych przez Wykonawcę;
? zgodności z przepisami dotyczącymi kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia
ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki
godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o
minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2020 r. poz. 2207 ze zm.) lub przepisów
odrębnych właściwych dla spraw, z którymi związane jest realizowane zamówienie;
? zgodności z prawem w rozumieniu przepisów o postępowaniu w sprawach dotyczących
pomocy publicznej;
? zgodności z przepisami z zakresu prawa pracy i zabezpieczenia społecznego,
obowiązującymi w miejscu, w którym realizowane jest zamówienie;
? zgodności z przepisami dotyczącymi z zakresu ochrony środowiska;
? wypełniania obowiązków związanych z powierzeniem wykonania części zamówienia
podwykonawcy.
Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na
Wykonawcy.
12.3. Zamawiający poprawi w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych
dokonanych poprawek,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zapytaniem ofertowym, niepowodujące
istotnych zmian w treści oferty,
? niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
Rozdział 13 - OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ
PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I
SPOSOBU OCENY OFERT
13.1.
13.2.
Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które nie zostaną odrzucone przez
Zamawiającego.
Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria
i ich znaczenie:
Znaczenie
Maksymalna liczba punktów, jakie
Lp.
Kryterium
procentowe
może otrzymać oferta za dane
kryterium
kryterium
1
2
3
Cena (C)
Doświadczenie
kierownika prac
konserwatorskich (D)
Długość okresu
gwarancji na prace
konserwatorskie (G)
60 %60
20 %20
20 %20
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny
ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
13.3.Punkty za kryterium ,,Cena" zostaną obliczone według wzoru:
CN
PC = ------- x 60 pkt
CB
gdzie,
P C - ilość punktów za kryterium cena,
C N - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,
C B - cena oferty badanej.
W kryterium ,,Cena", oferta z najniższą ceną otrzyma 60 punktów, a pozostałe oferty po
matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy
wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
13.4.Punkty za kryterium ,,Doświadczenie kierownika prac konserwatorskich" zostaną obliczone
według następujących zasad:
Podstawą oceny ofert niniejszego kryterium będzie doświadczenie Kierownika prac
konserwatorskich wskazanego do realizacji przedmiotowego zamówienia (wskazanego również
w Wykazie osób), który w okresie ostatnich 10 lat przed terminem składania ofert pełnił funkcję
kierownika prac konsekratorskich przy wykonaniu kompleksowej konserwacji polichromii
ściennej o wartości prac minimum 300.000,00 zł brutto w obiektach wpisanych do rejestru
zabytków. Punkty zostaną przyznane następująco:
Doświadczenie
za 0 zadań spełniających wymagania
za 5 zadań spełniających wymagania
za 10 i więcej zadań spełniających wymagania
Punktacja
0,00 pkt
10,00 pkt
20,00 pkt
13.5.
Punkty za kryterium ,,Długość okresu gwarancji na prace konserwatorskie" liczone w
okresach miesięcznych:
W przypadku zaoferowania minimalnej długości okresu gwarancji tj. 36 miesięcy, Wykonawca
otrzyma zero (0) punktów.
W przypadku zaoferowania maksymalnej długości okresu gwarancji tj. 60 miesięcy,
Wykonawca otrzyma czterdzieści (20) punktów.
W przypadku zaoferowania gwarancji pomiędzy 36 a 60 miesięcy Wykonawca otrzyma pkt wg
wzoru:
Go
PG = ----------- x 20 pkt
G max.
gdzie:
PG -
wartość punktowa, którą należy wyznaczyć,
G max. -
najdłuższy oferowany okres gwarancji,
Go -
okres gwarancji podany w badanej ofercie.
UWAGA:
Zamawiający określa minimalną oraz maksymalną długość okresu gwarancji, w przedziale od 36
miesięcy do 60 miesięcy. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę długości gwarancji
krótszego niż 36 m-cy, Zamawiający ofertę odrzuci. W przypadku, gdy Wykonawca w ogóle
nie wskaże w ofercie oferowanego okresu gwarancji Zamawiający przyjmie, że Wykonawca
nie oferuje gwarancji, i ofertę odrzuci. Wykonawca może zaproponować długość okresu
gwarancji dłuższy niż wyznaczony maksymalny 60 miesięcy, jednak w tym przypadku
Zamawiający przyjmie do obliczeń wartość 60 m-cy - najdłuższy przyjęty w kryterium oceny ofert
,,Długość okresu gwarancji na prace konserwatorskie". Wykonawcy oferują długości okresu
gwarancji w pełnych miesiącach (w przedziale od 36 do 60 miesięcy).
13.6.
Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów (PO)
obliczoną na podstawie wzoru:
PO = PC + PD+ PG
gdzie:
PO - łączna ilość punktów oferty ocenianej,
PC - liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,Cena",
PD - liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,Doświadczenie kierownika prac
konserwatorskich",
PG - liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,Długość okresu gwarancji na prace
konserwatorskie".
Rozdział 14 - OCENA OFERT, OGŁOSZENIA WYNIKÓW, UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
14.1. Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który nie spełnia warunków udziału w postępowaniu
określonych w Rozdziale 6 Zapytania ofertowego.
14.2. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
a) będzie złożona w niewłaściwej formie,
b) jej treść nie będzie odpowiadała treści Zapytania ofertowego, z zastrzeżeniem pkt. 12.3
Zapytania ofertowego,
c) nie będzie spełniania wymogów brzegowych umożliwiających dofinansowanie realizacji
projektu określonych w dokumentach programowych,
d) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji,
e) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
f) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia,
g) zawiera błędy w obliczeniu ceny,
h) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na
poprawienie omyłki, o której mowa w pkt. 12.3. lit c) Zapytania ofertowego,
i) Wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w pkt. 9.17 Zapytania ofertowego, na
przedłużenie terminu związania ofertą,
j) jej przyjęcie naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa
państwa, a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób,
k) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
l) wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy (jeśli
dotyczy).
14.3. Zamawiający może wezwać Wykonawcę do wyjaśnienia treści złożonej oferty, jednak
wyjaśnienia nie mogą prowadzić do negocjacji lub zmiany treści oferty.
14.4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców uzupełnień i
wyjaśnień dokumentów potwierdzających warunki udziału w postępowaniu i brak podstaw
wykluczenia. Może również poprawić oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe.
14.5. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny oferty wiarygodności
przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i
informacji.
14.6. W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej Wykonawców takiej samej liczby punktów,
decyduje niższa cena.
14.7. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza. Wykonawcy, którzy złożą oferty zostaną zawiadomieni o wynikach
postępowania w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w ofercie (a w przypadku jego
braku
na
adres
pocztowy)
oraz
na
stronie
internetowej
Parafii:
https://kamionka.parafia.info.pl oraz Gminy: https://ugkamionka.bip.lubelskie.pl
14.8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania na każdym etapie
bez podania przyczyny.
Rozdział 15 - INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY
ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY
15.1. Podpisanie umowy nastąpi w siedzibie Zamawiającego lub w inny zaakceptowany przez
Zamawiającego sposób. O terminie i godzinie podpisania umowy, Wykonawca powiadomiony
zostanie za pośrednictwem poczty elektronicznej przed planowanym podpisaniem umowy.
15.2. W przypadku odmowy podpisania umowy przez Wykonawcę możliwe jest podpisanie umowy
z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał kolejną
najwyższą liczbę punktów.
15.3. Przez odmowę zawarcia umowy Zamawiający rozumie przesłanie przez Wykonawcę pisma
informującego o tym fakcie lub nie stawienie się w miejscu i terminie wyznaczonym do
zawarcia umowy lub nie złożenie w wyznaczonym terminie wymaganego zabezpieczenia
należytego wykonania umowy (o ile wymagano), a także nie odesłanie w wyznaczonym
terminie podpisanej umowy w przypadku zawierania jej w trybie korespondencyjnym.
15.4. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, przed zawarciem umowy Wykonawcy mogą zostać wezwani do złożenia umowy
regulującej ich współpracę.
Rozdział 16 - WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO
WYKONANIA UMOWY
16.2. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Rozdział 17 - POSTANOWIENIA UMOWY
17.1. Po przeprowadzeniu postępowania Zamawiający podpisze z Wykonawcą umowę, której istotne
postanowienia zawarto we wzorze stanowiącym Załącznik Nr 2 do Zapytania ofertowego.
17.2. Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zostanie zawarta umowa,
o której mowa w pkt. 17.1.
17.3. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy na warunkach
szczegółowo określonych w § 12 Projektu umowy.
17.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od zawarcia umowy, w przypadku zaistnienia
okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego Zapytania
ofertowego.
Rozdział 18 - POSTANOWIENIA UMOWY
18.1. Wykonawcy mają możliwość składania pytań w niniejszym postępowaniu - Treść zapytań i
odpowiedzi zostanie umieszczona na stronie Parafii: https://kamionka.parafia.info.pl oraz
Gminy: https://ugkamionka.bip.lubelskie.pl.
18.2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany lub uzupełnienia treści Zapytania ofertowego,
przed upływem terminu na składanie ofert. Informacja o wprowadzeniu zmiany lub
uzupełnieniu treści Zapytania ofertowego zostanie opublikowana w miejscach publikacji
zapytania.
18.3. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, przed upływem terminu składania ofert,
przekazując treść zapytań wraz z wyjaśnieniami wykonawcom, którym przekazał Zapytanie
ofertowe, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieści taką informację w miejscach publikacji
zapytania, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego wpłynął do
zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert.
18.4. W przypadku, gdy wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego nie wpłynął w terminie,
o którym mowa w pkt 18.3, zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień oraz
obowiązku przedłużenia terminu składania ofert.
18.5. Przedłużenie terminu składania ofert, o których mowa w pkt 18.3 nie wpływa na bieg terminu
składania wniosku o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego.
Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść Zapytania
ofertowego. Zmianę Zapytania ofertowego Zamawiający zamieści w miejscach publikacji
zapytania.
18.7. Jeżeli w wyniku zmiany treści Zapytania ofertowego jest niezbędny dodatkowy czas na
wprowadzenia zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje
o tym wykonawców, którym przekazano Zapytania ofertowe oraz zamieści taką informację w
miejscach publikacji zapytania.
18.8. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią Zapytania ofertowego a treścią udzielonych
wyjaśnień i zmian, jako obowiązującą należy przyjąć treść informacji zawierającej późniejsze
oświadczenie Zamawiającego.
Rozdział 19 - SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z
WYKONAWCAMI, OSOBY UPOWAŻNIONE DO KONTAKTU
19.1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja (wszelkie zawiadomienia,
oświadczenia, wnioski oraz informacje) między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się
za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. -
Prawo pocztowe (t. j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1640 z późn. zm.), osobiście, za pośrednictwem
posłańca lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy w dnia
18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. Dz.U. z 2020 r., poz. 344 z późn.
zm.).
19.2. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazane w formie
elektronicznej wymagają na żądanie każdej ze stron, niezwłocznego potwierdzenia faktu ich
otrzymania.
19.3. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania korespondencji przez Wykonawcę,
Zamawiający domniema, że korespondencja wysłana przez Zamawiającego na adres e-mail,
podany przez Wykonawcę, została mu doręczona w sposób umożliwiający zapoznanie się z jej
treścią.
19.4. Korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy kierować na adres:
Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Apostołów Piotra i Pawła w Kamionce
ul. Kościelna 8, 21-132 Kamionka
Adres poczty elektronicznej: piotr_pawel@onet.pl
19.5. W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Wykonawcy powinni posługiwać się
znakiem postępowania: 1/2024.
19.6. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest: Ks. Piotr Jastrzębski.
19.7. Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z Wykonawcami.

Uwagi:
Rozdział 20 - OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwane dalej ,,RODO",
Zamawiający informuje, że:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca
przekazał w niniejszym postępowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona
zostanie dokumentacja postępowania;
4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane zgodnie z przepisami o ochronie danych
osobowych;
5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących służy
realizacji procesu wyłonienia Wykonawcy na wskazane zadanie w związku z realizacją umowy o
dofinansowanie projektu pn. ,,Konserwacja i restauracja polichromii ściennej kaplicy grobowej
Zamoyskich na cmentarzu parafialnym w Kamionce" w odniesieniu do danych osobowych
Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22
RODO;
6) Wykonawca posiada:
? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie
skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień
umowy w zakresie niezgodnym z Wytycznymi horyzontalnymi oraz nie narusza integralności
protokołu oraz jego załączników;
? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania
danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca
uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych dotyczących narusza przepisy RODO;
7) Wykonawcy nie przysługuje:
? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.