Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6011z ostatnich 7 dni
21759z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Sukcesywne wykonywanie prac geodezyjnych polegających na inwentaryzacji istniejących...

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Sukcesywne wykonywanie prac geodezyjnych polegających na inwentaryzacji istniejących elementów sieci kanalizacyjnej

Data zamieszczenia: 2024-04-24
Dane kontaktowe Zamawiającego: Wodociągi Miasta Krakowa Spółka Akcyjna
ul. Senatorska 1
30-106 Kraków
powiat: Kraków
telefony: 12 42 42 396, 12 42 42 392, 12 42 42 399
przetarg@wodociagi.krakow.pl
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Wadium: nie wymagane
Nr telefonu: telefony: 12 42 42 3
Termin składania ofert: 2024-05-07 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Sukcesywne wykonywanie prac geodezyjnych polegających na inwentaryzacji istniejących elementów
sieci kanalizacyjnej na terenie Miasta Krakowa.
zaprasza do składania ofert na wykonanie zadania pod nazwą:
Sukcesywne wykonywanie prac geodezyjnych polegających na inwentaryzacji istniejących
elementów sieci kanalizacyjnej na terenie Miasta Krakowa.
III.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1.Przedmiotem zamówienia są: Sukcesywne wykonywanie prac geodezyjnych polegających na
inwentaryzacji istniejących elementów sieci kanalizacyjnej na terenie Miasta Krakowa.
1) Wykonanie inwentaryzacji istniejących elementów sieci kanalizacyjnej wraz z aktualizacją
mapy zasadniczej wg wymagań PZGiK oraz wykonanie szkiców zawierających nast. dane:
a. rzędne dna oraz włazu studni/komory, rzędne wszystkich wlotów/wylotów widocznych w
studni/komorze wraz z podaniem ich średnic i materiału;
b. podanie średnicy studni wraz materiałem i/lub zwymiarowanie nietypowych komór z
rzutem i przekrojami wraz z wszystkimi charakterystycznymi wymiarami,
c. wykonanie domiarów do punktów stałych w terenie;
d. oznaczenie kierunku, długości i wartości spadku kanału pomiędzy studniami;
e. wykonanie szkicu wylotu do odbiornika wraz z podaniem rzędnych - rzut i przekrój wraz z
aktualnymi rzędnymi dna odbiornika oraz rzędnymi wody w odbiorniku;
f. w przypadku komór należy wykonać szkic w formie cyfrowej typu dxf; co najmniej rzut i
przekrój wraz ze zwymiarowaniem i podaniem rzędnych dla wszystkich (do komór należy
zaliczyć wszystkie nietypowe studnie, zbiorniki retencyjne, większe komory prostokątne
itp., również z podanymi współrzędnymi komory) ;
g. należy zwymiarować wszystkie średnice i przekroje kanałów - w przypadku nietypowych
kanałów przekrój poprzeczny z wszystkimi charakterystycznymi punktami - zwymiarowany
i z podanymi rzędnymi (przekazanie również w postaci pliku dxf.);
h. dostarczyć w formie cyfrowej minimum dwa zdjęcia z pomiaru każdej studni/komory
(widok wnętrza, zdjęcie włazu kanalizacyjnego z odpowiednio dalekiej perspektywy
przedstawiające lokalizację w terenie);
i. zaznaczyć na szkicach wszelką armaturę kanalizacyjną znajdującą się w
studniach/komorach (regulatory przepływu, zasuwy itp.) oraz oznaczyć występowanie
(gdy istnieje) klapy zwrotnej na wylocie kanału deszczowego do odbiornika.
2) Przekazanie dokumentów opracowań do Państwowego Zasobu Geodezyjnego
Kartograficznego i przekazanie do WMK SA oświadczenia o wprowadzeniu do PZGiK.
i
3) Wykonawca dostarczy materiały w wersji papierowej.
4) Wymagane jest również przekazanie wszystkich materiałów w wersji cyfrowej: w formacie
pdf. oraz dxf. lub równoważnym.
5) Wykaz współrzędnych punktów przekazany dodatkowo w osobnym pliku w formacie txt. lub
doc.
6) Wykonawca każdorazowo w przypadku uzasadnionego braku możliwości pomiaru
studni/komory (np. stojący samochód na włazie uniemożliwiający otwarcie) zgłosi taką
informację Zamawiającemu i przy współpracy z Zamawiającym podejmie kolejną próbę
pomiaru.
7) Rozliczenie za wykonane prace odbywać się będzie jako iloczyn liczby zinwentaryzowanych
studni/komór/wylotów x stawka w zł.
8) Wykonawca powinien być gotowy do podjęcia czynności geodezyjnych w ciągu 48h na każde
wezwanie Zamawiającego, w związku z czym wykonawca powinien dysponować co najmniej
2 zespołami operacyjnymi (w każdym zespole minimum 1 osoba z uprawnieniami
geodezyjnymi) w zakresie geodezyjnych pomiarów sytuacyjno - wysokościowych
realizacyjnych i inwentaryzacyjnych.
2.
3.
9) W przypadku wykonywania prac w kanale, komorze, studni lub innym obiekcie rozumianym
jako przestrzeń zamknięta, wykonawca zapewni pracownikom odzież i obuwie robocze oraz
środki ochrony indywidualnej wraz kompletnym sprzętem zabezpieczającym prowadzenie
prac. Pracownicy muszą posiadać również odpowiednie przeszkolenie BHP w zakresie
prowadzenia prac przy eksploatacji sieci kanalizacyjnej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra
Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 1 października 1993 r w sprawie
bezpieczeństwa i higieny pracy przy eksploatacji, remontach i konserwacji sieci
kanalizacyjnych.
10) Do obowiązków Wykonawcy należy również pełne zabezpieczenie i prawidłowe oznakowanie
prac prowadzonych miejscach publicznych, a w szczególności na drogach i ciągach pieszych
lub rowerowych. (w szczególnych przypadkach z udziałem Zamawiającego).
Wartości podane w ofercie będą służyły jedynie do porównania i oceny ofert. Umowa zostanie
zawarta na kwotę 400 000,00 zł netto powiększoną o należny podatek VAT.
Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych
zadań. Zamawiający wymaga wskazania przez wykonawcę zadań, których wykonanie zamierza
powierzyć podwykonawcom, i podania firm podwykonawców. Umowy o podwykonawstwo
muszą zawierać okresy rozliczeniowe i terminy płatności nie dłuższe niż przewidziane w umowie
4.
5.
zawartej przez zamawiającego z wykonawcą, ponadto muszą spełniać wymagania określone w
specyfikacji.
Wymagany minimalny okres udzielanej gwarancji na przedmiot zamówienia wynosi:
36 miesięcy, licząc od dnia podpisania danego protokołu odbioru. W przypadku udzielania
różnych okresów gwarancji na poszczególne elementy zamówienia do oceny spełnienia
powyższego warunku zostanie przyjęty najkrótszy z oferowanych okresów gwarancji.
Ofertę należy opracować na podstawie niniejszej specyfikacji.
Szczególne warunki związane z przedmiotem zamówienia:
- miejsce wykonania zamówienia (dokładny adres): Gmina Kraków.
- czas reakcji na zgłoszenie: 48h.

Dokument nr: 319/PN-24/2024

Otwarcie ofert: 1.Otwarcie złożonych ofert nastąpi publicznie, podczas jawnej części posiedzenia komisji
przetargowej w dniu 7 maja 2024 r. o godz. 9:30, w WMK S.A., Ul. Senatorska 1, budynek ,,A",
pok. 6 (sala konferencyjna).

Specyfikacja:
Specyfikacja ze wszystkimi załącznikami została udostępniona na stronie internetowej WMKS.A:
www.wodociagi.krakow.pl/aktualnosci/przetargi/przetargi-regulaminowe i pobierana jest
samodzielnie przez wykonawców; na wniosek wykonawcy specyfikacja w całości lub w części
może być przekazana w wersji pisemnej.

Składanie ofert:
XX.MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT
1.Oferty należy składać w Dziale Przetargów i Umów WMK S.A., 30-106 Kraków, Ul. Senatorska 1,
budynek ,,A", pok. nr 4, w terminie do dnia 7 maja 2024 r. do godz. 9:15.
Decydująca jest data i godz. dostarczenia oferty w powyższe miejsce, a nie data nadania. Za
dostarczenie oferty w terminie przez pocztę lub kuriera do wskazanego pokoju odpowiada
wykonawca.
Oferta złożona po terminie zostanie niezwłocznie zwrócona wykonawcy, choćby była wysłana
w terminie.
Zamawiający może przesunąć termin składania ofert z powodów określonych w rozdziale VII
ust. 2 SWZ p.t.: Zmiany w specyfikacji warunków zamówienia, a także z przyczyn podanych
w rozdziale XXVII ust. 3 SWZ p.t.: Środki ochrony prawnej.

Miejsce i termin realizacji:
VIII.TERMIN WYKONANIA (CYKL REALIZACJI) ZAMÓWIENIA
1.Wymagany przez zamawiającego cykl realizacji całości zamówienia: sukcesywnie przez 24
miesiące, licząc od dnia podpisania umowy, (Pojedyncze zlecenie - termin zakończenia ustalony
indywidualnie przy każdym zleceniu, jednak nie dłuższy niż 21 dni roboczych).
Oferty z innym cyklem realizacji zostaną odrzucone na podstawie postanowień rozdziału XXIV
ust. 1 pkt 1 SWZ, ponieważ ich treść nie będzie odpowiadać treści specyfikacji.
Przewidywany termin podpisania umowy: maj 2024 r.

Wymagania:
Niniejsze zamówienie sektorowe podprogowe zostanie udzielone w trybie przetargu
nieograniczonego.
II.INFORMACJE OGÓLNE O POSTĘPOWANIU
1.Przedmiotowe postępowanie prowadzone jest wyłącznie na zasadach podanych w niniejszej
specyfikacji warunków zamówienia oraz w Regulaminie udzielania zamówień
w Wodociągach Miasta Krakowa S.A. dostępnym na stronie internetowej:
www.wodociagi.krakow.pl (Załącznik nr 1 do Polityki zakupowej - Zarządzenia nr 4/21 Prezesa
Zarządu WMK S.A. z 18 stycznia 2021 r.), a nie na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r.
Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r., poz. 1605 z zm.) zwanej dalej ,,ustawą" lub u.p.z.p.
Zamówienie (,,zamówienie sektorowe podprogowe") udzielane jest w celu wykonywania
działalności w sektorze wodno-kanalizacyjnym, określonej w art. 5 ust. 4 pkt 1) oraz art. 2 ust.1
pkt 2) ustawy, to jest: obsługi stałych sieci przeznaczonych do świadczenia usług publicznych
w związku z produkcją, transportem lub dystrybucją wody pitnej lub dostarczaniem wody pitnej
do sieci. Wartość zamówienia jest niższa od kwoty 2 054 235 , tj. od równowartości kwoty
443 000 euro określonej w obwieszczeniu Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 3
grudnia 2023 r. w sprawie aktualnych progów unijnych, ich równowartości w złotych,
równowartości w złotych kwot wyrażonych w euro oraz średniego kursu złotego w stosunku do
euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych lub konkursów (na
podstawie art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych Dz.U.
2023 poz. 1605 z zm.) W związku z tym na podstawie art. 5 ust. 1 u.p.z.p. do niniejszego
zamówienia nie stosuje się przepisów tej ustawy.
2.Niniejsza specyfikacja warunków zamówienia (zwaną dalej ,,specyfikacją" lub ,,SWZ") ze
wszystkimi do niej załącznikami oraz ewentualnymi późniejszymi uzupełnieniami stanowi
komplet materiałów niezbędnych do przygotowania oferty.
Wszelkie ewentualne zmiany, uzupełnienia
i wyjaśnienia w toku postępowania będą umieszczane wyłącznie na wyżej podanej stronie
internetowej, a na wniosek wykonawcy zamawiający może przekazać je w innej uzgodnionej
formie. Przed terminem składania ofert wykonawcy winni sprawdzić ponownie zawartość
umieszczonego na stronie folderu w celu zapoznania się z treścią ewentualnych odpowiedzi lub
wyjaśnień albo innymi wprowadzonymi zmianami. Za zapoznanie się z całością udostępnionych
dokumentów odpowiada wykonawca.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane przez WMK S.A. oraz
wykonawców muszą być składane pisemnie lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
- w takim przypadku każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich
otrzymania. Zawsze dopuszczalna jest forma pisemna. W niniejszym postępowaniu forma
pisemna obowiązuje wyłącznie dla ofert, natomiast dla wszelkich czynności podejmowanych po
złożeniu ofert, w tym wezwań do wyjaśnienia lub uzupełnienia oferty, odpowiedzi na te
wezwania, informacji o wykluczeniu wykonawcy, o odrzuceniu ofert, wyników postępowania,
informacji o nieprawidłowościach i odpowiedzi na nie oraz wszelkich innych czynności
związanych ze środkami ochrony prawnej - obowiązuje forma pisemna lub przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej. Jeżeli dla danej czynności przewidziana jest obowiązkowo forma
pisemna, to jeżeli strony porozumieją się w innej formie, przekazana treść musi zostać
niezwłocznie potwierdzona na piśmie; jeśli zostanie tak potwierdzona, uważa się ją za
przekazaną w chwili jej dotarcia do adresata środkami komunikacji elektronicznej.
Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. Zamawiający nie wyraża zgody na składanie
oferty, oświadczeń i innych dokumentów ani na korespondencję w innych językach, jeżeli nie
towarzyszy im tłumaczenie na język polski.
Jeden wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę: własną lub wspólną z innym wykonawcą
(innymi wykonawcami).
Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i przedłożeniem swojej oferty
niezależnie od wyniku postępowania.
Dział Przetargów i Umów Wodociągów Miasta Krakowa S.A. (w budynku ,,A", wejście
bezpośrednio od ul. Senatorskiej) pracuje w dni robocze od poniedziałku do piątku (wszystkie
soboty wolne) w godzinach od 7:00 do 15:00. Dziennik podawczy oraz kasa (Centrum Obsługi
Mieszkańców przy ul. Senatorskiej 9) pracują w dni robocze jw. w godzinach od 7:00 do 15:00,
w poniedziałki - do 17:00.
Datą wszczęcia postępowania jest dzień zamieszczenia ogłoszenia o postępowaniu na stronie
internetowej WMKS.A.
IV.OFERTY CZĘŚCIOWE
1.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferta musi obejmować całość
przedmiotu zamówienia określonego w specyfikacji.
Oferty złożone na część zakresu zostaną odrzucone na podstawie postanowień rozdziału XXIV
ust. 1 pkt 1 SWZ, ponieważ ich treść nie będzie odpowiadać treści specyfikacji.
2.
V.
PRZEWIDYWANE ZAMÓWIENIA NA POWTÓRZENIE PODOBNYCH USŁUG
Zamawiający nie przewiduje udzielania wybranemu wykonawcy zamówień polegających na
powtórzeniu podobnych usług.
VI.NIEDOPUSZCZALNOŚĆ OFERT WARIANTOWYCH
1.Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert przewidujących odmienny niż określony
w SWZ sposób wykonania zamówienia (ofert wariantowych).
Oferty wariantowe zostaną odrzucone na podstawie postanowień rozdziału XXIV ust. 1 pkt 1
SWZ, ponieważ ich treść nie będzie odpowiadać treści specyfikacji.
2.
VII.ZMIANY W SPECYFIKACJI WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
1.W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert
zmienić treść specyfikacji warunków zamówienia. Dokonana zmiana zostanie zamieszczona na
stronie internetowej, na której umieszczona jest specyfikacja.
Jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie
zmian w ofertach, zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym na stronie
internetowej. W takim przypadku wszystkie prawa i obowiązki zamawiającego oraz
wykonawców dotyczące terminu pierwotnego będą się odnosić do terminu zmienionego.
Każda zmiana staje się wiążąca z momentem jej wprowadzenia i zamieszczenia na stronie
internetowej.
IX.
WIZJA LOKALNA
Nie ma potrzeby przeprowadzania wizji lokalnej.
X.UDZIELANIE WYJAŚNIEŃ PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO
1.
2.Zamawiający nie zamierza zwołać zebrania wykonawców.
Wykonawcy mogą zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej (na adres: przetarg@wodociagi.krakow.pl) albo pisemnie.
Wskazane jest przekazywanie wniosków o wyjaśnienie (pytań), zwłaszcza przy większej ich
objętości, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w postaci edytowalnej, tj.
umożliwiającej wpisanie wyjaśnień (odpowiedzi).
Zamawiający udzieli wyjaśnień (odpowie na pytania) niezwłocznie, jednak nie później niż na
2 dni przed upływem terminu składania ofert - pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści
specyfikacji wpłynął do WMK S.A. nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa
wyznaczonego terminu składania ofert. Na wnioski (pytania) otrzymane po tym terminie
zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić je bez rozpoznania.
Ewentualne przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu do składania
wniosków i pytań.
Zamawiający zamieści treść wniosków (pytań) wraz z wyjaśnieniami i odpowiedziami wyłącznie
na stronie internetowej, bez ujawniania źródła zapytania. Nie ma obowiązku przesyłania
odpowiedzi poszczególnym wykonawcom.
3.
4.
5.
XI.SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI.
1.Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane przez WMK S.A.
(zamawiającego) oraz wykonawców muszą być składane pisemnie lub przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej wyłącznie w sprawach, w których przewiduje to niniejsza
specyfikacja.
Z zastrzeżeniem postanowień zawartych w ust. 6 zamawiający dopuszcza, aby komunikacja
między zamawiającym a wykonawcami odbywała się za pośrednictwem operatora pocztowego
w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (tekst jednolity - Dz.U.
z 2018 r. poz. 2188 z późn. zm.), osobiście, za pośrednictwem posłańca lub przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną (tekst jednolity - Dz.U. z 2019 r. poz. 123 z późn. zm.) - na adres wskazany
w SWZ.
Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz
informacje przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ww. ustawy
o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie
potwierdza fakt ich otrzymania.
W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez wykonawcę zamawiający
domniema, iż pismo wysłane na adres e-mail podany przez wykonawcę zostało mu doręczone
w sposób umożliwiający zapoznanie się wykonawcy z treścią pisma.
Wszelką korespondencję wykonawcy powinni kierować do zamawiającego z dopiskiem: ,,Dział
Przetargów i Umów WMKS.A." oraz podaniem numeru postępowania.
W przypadku wezwania przez zamawiającego do złożenia, uzupełnienia lub poprawienia
oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw w trybie określonym w rozdziale XXIII ust. 3 SWZ,
oświadczenia, dokumenty lub pełnomocnictwa należy przedłożyć (złożyć / uzupełnić / poprawić)
w formie wskazanej w wezwaniu. Forma ta winna odpowiadać wymogom wynikającym ze
stosownych przepisów.
XII.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.
1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na
podstawie przesłanek określonych w rozdziale XIII ust. 1 i 2 SWZ oraz spełniają warunki udziału
w postępowaniu dotyczące:
1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów;
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
3) zdolności technicznej lub zawodowej.
Wykonawca jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert,
spełnianie powyższych warunków udziału w postępowaniu w niżej podanym zakresie i brak
podstaw do wykluczenia z postępowania.
W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania zdolności technicznej lub zawodowej do
oferty należy załączyć:
1) Formularz nr 2 - wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych
również wykonywanych nadal, głównych usług w zakresie niezbędnym do wykazania
spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem
terminu składania ofert (to jest zakończonych nie wcześniej niż w 2021 r.), a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - wykonanych (wykonywanych) w tym okresie,
z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których je
wykonano; dla celów niniejszego zamówienia głównymi usługami, które musi obejmować
ww. wykaz, realizacji co najmniej jednej umowy na inwentaryzację sieci kanalizacji
sanitarnej, ogólnospławnej lub deszczowej, których koszt wykonania wynosił nie mniej niż
100 000,00 zł netto każda, przy czym brak w Formularzu nr 2 wykonanych usług o
powyższych cechach będzie równoznaczny z brakiem wymaganego doświadczenia;
2) Poświadczenia (lub oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn
o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia)
potwierdzające, że usługi wykazane przez wykonawcę w Formularzu nr 2 zostały wykonane
lub są wykonywane należycie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług
okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; w przypadku, gdy WMK S.A. jest
podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w Formularzu nr 2 zostały wcześniej
wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania ww. poświadczeń ani innych
dowodów;
3) Odpisy uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia, tj. co najmniej uprawnienia
geodezyjne w wymaganym zakresie osób mających pełnić funkcje merytoryczne przy
wykonywaniu zamówienia.
W celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania, do oferty należy
załączyć:
1) Oświadczenie nr 1 o braku podstaw do wykluczenia - według wzoru załączonego do nin.
specyfikacji;
2) Odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności
gospodarczej lub wydruk z właściwego rejestru / ewidencji - zawierające dane aktualne na
dzień składania ofert, potwierdzające prawo wykonawcy do występowania w obrocie
prawnym i stwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, chyba
że po ogłoszeniu upadłości wykonawca zawarł układ zatwierdzony prawomocnym
postanowieniem sądu, a układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację
majątku upadłego, a także wskazujące osoby upoważnione do reprezentowania
wykonawcy;
3) Wyłącznie dla spółek cywilnych: (a) umowę spółki oraz (b) wskazane powyżej dokumenty
rejestracyjne dla każdego ze wspólników;
4) świadczenie uwzględniające przesłanki wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego.
W celu potwierdzenia spełniania warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej
zapewniającej wykonanie zamówienia do oferty należy załączyć:
1) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej dla działalności w zakresie prac geodezyjnych
i kartograficznych o wartości min. 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100).
W celu spełnienia pozostałych wymagań zamawiającego do oferty należy załączyć także:
1) Formularz nr 1 - Podstawowe dane wykonawcy - według wzoru załączonego do specyfikacji;
2) Informacja na temat części zamówienia, których wykonanie ma zostać powierzone
podwykonawcom;
3) Upoważnienie (pełnomocnictwo) do podpisania oferty lub/i załączników do niej, o którym
mowa w rozdziale XIV ust. 5 pkt 3 SWZ (jeżeli wszystkie te dokumenty podpisują
w odpowiedniej liczbie osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy, załącznik ten
nie jest konieczny);
4) Pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie, o którym mowa
w rozdziale XV ust. 4 SWZ p.t.: Wykonawcy występujący wspólnie (brak załącznika oznacza,
że nie dotyczy on składającego ofertę).
XIII.WYKLUCZENIE WYKONAWCY Z POSTĘPOWANIA
1.Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie
wykazał braku podstaw wykluczenia;
2) wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) o którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 218-221, art. 228-230a, art.
250a, art. 258 lub art. 270-309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (tekst
jednolity - Dz.U. z 2019 r., poz. 1950) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca
2010 r. o sporcie (tekst jednolity - Dz.U. z 2019 r., poz. 1468 z późn. zm.),
b) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy Kodeks karny,
c) skarbowe;
3) wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego,
wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce
komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za
przestępstwo, o którym mowa powyżej w ust. 1 pkt 2 niniejszego rozdziału SWZ;
4) wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję
administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia
społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków,
opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub
grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
5) wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził
zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia
warunki udziału w postępowaniu, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie
przedstawić wymaganych dokumentów;
6) wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje
wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje
podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
7) wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego
lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
8) wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub
którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia,
o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu
takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być
wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;
9) wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie
konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co
zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
10) wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania
się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002 r.
o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (tekst
jednolity - Dz.U. z 2019 r., poz. 628 z późn. zm.);
11) wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania
się o zamówienia publiczne.
Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający wykluczy także wykonawcę, w stosunku
do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu
restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku
lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. -
Prawo restrukturyzacyjne (tekst jednolity - Dz.U. z 2019 r., poz. 243 z późn. zm.) lub którego
upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ
zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia
wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w
trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (tekst jednolity -
Dz.U. z 2019 r., poz. 498 z późn. zm.).
Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie postanowień ust. 1 pkt 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9,
może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania
jego rzetelności (procedura sanacyjna - samooczyszczenie), w szczególności udowodnić
naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym,
zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące
wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych
5.
6.środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania
dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu
wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego
podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się
o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego
zakazu.
Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne
okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione dowody,
o których mowa w ust. 3 za wystarczające.
Na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. (poz. 835) o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:
a) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w
rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie
decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w
art. 1 pkt 3 ustawy;
b) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu
ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu
terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca
takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę
na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o
którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
c) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3
ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217,
2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu
765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką
dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w
sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt
3 ustawy.
Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania.
Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
XIV.FORMA I ZAWARTOŚĆ OFERTY
1.Ofertę stanowią:
1) wypełnione i należycie podpisane: druk oferty oraz oświadczenia i formularze wg
załączonych do SWZ wzorów;
2) pozostałe oświadczenia, dokumenty i inne elementy potwierdzające spełnianie warunków
udziału w postępowaniu oraz dotyczące przedmiotu zamówienia, wymienione w rozdziale
XII SWZ p.t.: Warunki udziału w postępowaniu i ocena ich spełniania oraz pozostałe
wymagane załączniki - należycie podpisane lub potwierdzone za zgodność z oryginałem.
Oferta wraz ze wszystkimi załącznikami ma być sporządzona i złożona w dwóch egzemplarzach,
odpowiednio oznaczonych. Obydwa egzemplarze powinny zawierać identyczne materiały. W
razie rozbieżności między poszczególnymi egzemplarzami obowiązywać będzie tekst oryginału.
Złożenie oferty lub części załączników do niej w jednym egzemplarzu może być podstawą do
odrzucenia oferty na podstawie postanowień rozdziału XXIV ust. 1 pkt 1 SWZ z powodu
niezgodności z treścią specyfikacji.
Jeden egzemplarz ma zawierać oryginał oferty, a drugi może być kserokopią egz. nr 1, przy czym
każdy egzemplarz powinien być osobno spięty i oprawiony. Ponadto oczekuje się, by strony
oferty były ponumerowane.
Ofertę należy napisać w języku polskim, w sposób trwały (np. na komputerze, maszynie do
pisania, długopisem lub nieścieralnym atramentem). Do dokumentów w językach obcych należy
załączyć ich tłumaczenia na język polski.
Ofertę należy podpisać przy zachowaniu następujących zasad:
1) Druk oferty, formularze oraz wymagane oświadczenia mają być podpisane przez osoby
upoważnione do reprezentowania wykonawcy (tyle osób, ile jest wymaganych do
reprezentacji np. wg KRS);
2) Wymagane przez zamawiającego załączniki mają być podpisane przez osoby upoważnione
do reprezentowania wykonawcy (tyle osób, ile jest wymaganych do reprezentacji np. wg
KRS) lub przez podmiot wydający dany dokument, a w przypadkach, gdy załączniki te
przedkładane są w formie kserokopii - musi być ona poświadczona za zgodność
z oryginałem przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy (tyle osób, ile jest
wymaganych do reprezentacji) lub poświadczona notarialnie.
3) Dopuszcza się podpisywanie oferty i ww. załączników przez pełnomocnika osób
upoważnionych do reprezentowania wykonawcy. Upoważnienie (pełnomocnictwo) nie
może być ograniczone do kwoty niższej niż cena ofertowa netto. Upoważnienie musi być
załączone do oferty w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez
osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy (tyle osób, ile jest wymaganych do
reprezentacji). Pełnomocnik nie może sam potwierdzić swojego upoważnienia.
4) W przypadku dokumentów wielostronicowych dopuszcza się możliwość ich podpisania lub
potwierdzenia za zgodność na początku lub końcu dokumentu (zamiast na każdej stronie).
5) W przypadku oferty wspólnej kilku podmiotów podpisy na ofercie mają złożyć wszyscy
wykonawcy (wszyscy wspólnicy) lub wyznaczony przez nich wszystkich pełnomocnik.
W przypadku oświadczeń i formularzy odnoszących się wyłącznie do jednego
z wykonawców wystarczające jest ich podpisanie przez osoby upoważnione do
reprezentowania tego wykonawcy (tyle osób, ile jest wymaganych do reprezentacji).
Załączane dokumenty muszą być oryginałami lub kserokopiami poświadczonymi za zgodność
z oryginałem przez wykonawcę zgodnie z zasadami określonymi powyżej. Oświadczenia i dane
zawarte w formularzach powinny mieć treść zgodną z załączonymi do niniejszej specyfikacji
wzorami (forma i układ mogą być dowolne), przy czym wprowadzenie merytorycznych zmian do
treści tych wzorów może być podstawą do odrzucenia oferty na podstawie postanowień
rozdziału XXIV ust. 1 pkt 1 SWZ, jeżeli ich treść nie będzie odpowiadać treści specyfikacji.
Wszystkie miejsca, w których naniesiono zmiany, muszą być czytelnie oznaczone i podpisane
przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy (tyle osób, ile jest wymaganych do
reprezentacji).
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie. Oczekuje się, że koperta zostanie:
1) opisana - z podaniem nazwy i adresu wykonawcy, co umożliwi zwrot oferty bez otwierania
w uzasadnionych przypadkach; w przypadku oferty wspólnej kilku podmiotów należy na
kopercie podać nazwy ich wszystkich oraz nazwę i adres pełnomocnika;
2) zaadresowana do zamawiającego: Wodociągi Miasta Krakowa S.A. - Dział Przetargów i
Umów, 30-106 Kraków, ul. Senatorska 1, budynek ,,A" (zaadresowanie do Działu Przetargów
i Umów w budynku ,,A" dotyczy także ewentualnej koperty zewnętrznej firmy kurierskiej);
3) oznaczona numerem i tematem postępowania (z ewentualnym określeniem charakteru
oferty: Oferta zamienna lub Wycofanie oferty).
XV.WYKONAWCY WYSTĘPUJĄCY WSPÓLNIE
1.
2.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
Oferty wspólne wykonawców muszą być zgodne z następującymi wymaganiami:
1) Oferta winna zawierać informacje formalne, tj.: odpis z właściwego rejestru albo
zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, umowę spółki cywilnej
(jeżeli jednym z wykonawców jest spółka cywilna), Oświadczenie nr 1 oraz Formularz nr 1 -
oddzielnie dla każdego wykonawcy.
2) Informacje na temat posiadanych uprawnień, niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz
pozostałe dane należy przedstawić łącznie dla wszystkich wykonawców jako wspólne
załączniki do oferty.
Wykonawcy składający ofertę wspólnie muszą wyznaczyć pełnomocnika (lidera, partnera
wiodącego) do reprezentowania ich w postępowaniu oraz do zawarcia umowy w sprawie
zamówienia. Pełnomocnik jest upoważniony do zaciągania zobowiązań w imieniu wszystkich
wykonawców, którzy udzielili mu pełnomocnictwa, a realizacja umowy będzie prowadzona
wyłącznie we współpracy z nim (dotyczy to również płatności).
Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu podmiotów występujących wspólnie
oraz do zawarcia umowy winno być załączone do oferty w oryginale lub należycie potwierdzonej
kopii, przy czym pełnomocnik nie może sam potwierdzić za zgodność z oryginałem kopii
udzielonego mu pełnomocnictwa.
Wykonawcy działający wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub
nienależyte wykonanie zamówienia. W trakcie realizacji umowy do występowania w imieniu
konsorcjum (w tym do wystawiania faktur) uprawniony będzie wyłącznie lider konsorcjum
(podmiot wiodący). Obydwa te warunki muszą być określone w umowie regulującej ich
współpracę, którą należy dostarczyć po ewentualnym wyborze oferty złożonej przez takich
wykonawców.
XVI.TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
1.Składający ofertę pozostaje nią związany przez 60 kolejnych dni począwszy od dnia składania
ofert włącznie, z zastrzeżeniem postanowień rozdziału XXVII ust. 4 SWZ p.t.: Środki ochrony
prawnej.
Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania
ofertą, z tym że zamawiający może co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą
zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres,
nie dłuższy jednak niż 60 dni. Na wezwanie zamawiającego wykonawca ma obowiązek
odpowiedzieć.
Odmowa zgody na przedłużenie terminu związania ofertą stanowi podstawę do odrzucenia
oferty na podstawie postanowień rozdziału XXIV ust. 1 pkt 7 specyfikacji.
2.
3.
XVII.OBLICZENIE CENY OFERTOWEJ
1.Cenę oferty należy podać jako cenę netto, do której zostanie doliczony należny podatek od
towarów i usług (VAT). Użyte w niniejszej specyfikacji określenia ,,cena", ,,cena oferty" oraz
,,cena ofertowa" oznaczają cenę bez podatku VAT.
Cena ofertowa służy wyłącznie do celów porównania i oceny ofert. Umowa zostanie zawarta na
kwotę określoną w rozdziale III SWZ p.t.: Opis przedmiotu zamówienia. Ceny (stawki)
jednostkowe podane w ofercie (lub załączniku do niej) uwzględniają koszt wykonania usług
objętych przedmiotem zamówienia oraz wszelkie koszty bezpośrednie i pośrednie (jeśli wchodzą
w zakres zamówienia), w tym np.: cła i wszelkie opłaty, koszty ubezpieczenia, dojazdu, koszty
związane z odbiorami wykonanych usług oraz przeprowadzeniem prób i badań technicznych, a
także wszelkie inne koszty dodatkowe, które należy ponieść w związku z realizacją niniejszego
zamówienia.
Suma wszystkich wartości netto wyszczególnionych w druku Oferty musi odpowiadać łącznej
cenie ofertowej netto.
Cena podana w ofercie jest ostateczna i nie podlega negocjacjom. Należy ją traktować jako
wynagrodzenie maksymalne wykonawcy zamówienia nie mogące zostać przekroczone w trakcie
realizacji z zastrzeżeniem postanowień rozdziału XVII ust. 6 SWZ.
Ceny jednostkowe są niezmienne przez okres 12 miesięcy od dnia podpisania niniejszej umowy.
W przypadku istotnych zmian warunków realizacji umowy Zamawiający dopuszcza możliwość
zmiany wysokości cen jednostkowych - o współczynnik wynegocjowany przez Zamawiającego i
Wykonawcę lecz nie większy niż wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych
ogłaszany w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za okres ostatnich 12
miesięcy poprzedzających wniosek Wykonawcy o waloryzację. W tym przypadku:
1) Waloryzacja wynagrodzenia dopuszczalna jest jeden raz w okresie 12 miesięcznym nie
wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia zawarcia Umowy.
2) Wykonawca składa Zamawiającemu wniosek o dokonanie waloryzacji cen jednostkowych
wraz z uzasadnieniem wskazującym wpływ zmian cen materiałów lub kosztów na
przedmiot umowy w tym na ceny jednostkowe, na żądanie Zamawiającego Wykonawca
ma obowiązek przedstawić dokumenty potwierdzające wzrost cen,
3) Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zgodnie z ust. 6 zobowiązany jest
do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, w
zakresie odpowiadającym zmianom cen materiałów lub kosztów dotyczących
zobowiązania podwykonawcy, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
- przedmiotem umowy jest usługa
- okres obowiązywania umowy przekracza 12 miesięcy.
XVIII. ROZLICZENIA W WALUTACH OBCYCH
3.Nie dopuszcza się rozliczania zamówienia w walutach innych niż polskie złote.
Cenę oferty należy podać w złotych polskich.
Złożenie oferty w obcej walucie stanowi błąd w obliczeniu ceny będący podstawą do odrzucenia
oferty na podstawie postanowień rozdziału XXIV ust. 1 pkt 5 SWZ.
XIX.WADIUM
Nie wymaga się wnoszenia wadium.
XXI.OFERTY ZAMIENNE I WYCOFANIE OFERTY
1.Każdy wykonawca w dowolnym czasie przed upływem terminu składania ofert może:
(a) wycofać swoją ofertę lub (b) zmienić swoją ofertę.
W celu wycofania należy złożyć odpowiednie oświadczenie podpisane przez osoby upoważnione
do reprezentowania wykonawcy w kopercie oznaczonej numerem postępowania, nazwą
wykonawcy, z dopiskiem: ,,Wycofanie oferty". Zamawiający zwróci ofertę wycofaną przed
upływem terminu składania ofert niezwłocznie po otrzymaniu wyżej wymienionego
oświadczenia.
W celu zmiany oferty należy złożyć w kopercie oznaczonej numerem postępowania, nazwą
wykonawcy, z dopiskiem: ,,Oferta zamienna" nową ofertę na cały zakres objęty postępowaniem
lub na jego część z wyraźnym określeniem, jakiej części pierwotnej oferty dotyczy zmiana.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert zostanie podana kwota, jaką WMK S.A. zamierza
przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Jako pierwsze zostaną otwarte koperty oznaczone adnotacją ,,Wycofanie oferty", następnie -
koperty z adnotacją ,,Oferta zamienna". Oferty wycofane oraz oferty pierwotne względem
zamiennych (jeśli zamiana dotyczy całości) nie będą otwierane. Jako ostatnie zostaną otwarte
oferty, które nie zostały ani zmienione, ani wycofane.
Podczas otwarciu ofert zostaną podane: nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a także
informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków
płatności zawartych w ofertach.
Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieści na swojej stronie internetowej informacje
dotyczące:
1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;
3) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych
w ofertach.
Dane, które podano podczas otwarcia ofert, po zakończeniu części jawnej posiedzenia zostaną
umieszczone w protokole postępowania.
XXIII.BADANIE OFERT
1.Druga część posiedzenia komisji przetargowej (ocena ofert) nie jest dostępna dla osób
nieupoważnionych. Informacje z tej części nie będą udostępnione, z wyjątkiem danych
zawartych w protokole postępowania, na zasadach określonych w rozdziale XXXI SWZ p.t.:
Udostępnianie dokumentacji z postępowania.
W tej części posiedzenia komisja najpierw sprawdzi oferty pod kątem zachodzenia przesłanek
do wykluczenia wykonawcy z postępowania. W tym celu komisja przeanalizuje, czy wykonawcy
spełniają wymagane warunki udziału w postępowaniu oraz czy załączyli wszystkie wymagane
oświadczenia lub dokumenty.
W toku badania ofert zamawiający może wezwać wykonawców, którzy w określonym terminie
nie złożyli oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału
w postępowaniu lub spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez
zamawiającego, albo którzy nie złożyli pełnomocnictw, oraz tych, którzy złożyli oświadczenia lub
dokumenty, o których mowa powyżej zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe
pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta
wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone
na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty muszą potwierdzać spełnianie przez
wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane usługi
wymagań określonych przez zamawiającego oraz posiadanie pełnomocnictw nie później niż
w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Zamawiający może również nie skorzystać
z prawa do wzywania do uzupełnienia oferty i nie stanowi to naruszenia zasad postępowania.
W toku badania ofert zamawiający może także wezwać wykonawców w wyznaczonym przez
siebie terminie do złożenia wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert albo treści załączonych
do oferty oświadczeń, dokumentów, formularzy lub innych załączników.
Brak odpowiedzi na wezwanie zamawiającego w sprawie złożenia oświadczeń, dokumentów lub
pełnomocnictw albo w sprawie udzielenia wyjaśnień, a także odpowiedź potwierdzająca
niespełnienie w istotnym zakresie wymagań określonych w specyfikacji warunków zamówienia
może być - zależnie od rodzaju niezgodności - podstawą do wykluczenia wykonawcy
z postępowania lub odrzucenia jego oferty.
Wykonawcy nie spełniający w istotnym zakresie warunków udziału w postępowaniu oraz ci,
w stosunku do których zachodzą inne przesłanki określone w rozdziale XIII ust. 1 lub XIII ust. 2
SWZ, zostaną wykluczeni z postępowania, a ich oferty uznane za odrzucone.
Komisja poprawi w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie,
2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych
poprawek,
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją, niepowodujące istotnych
zmian w treści oferty.
Oczywiste omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny zostaną poprawione w sposób następujący:
1) jeżeli cenę podano rozbieżnie słownie i liczbą, przyjmuje się, że prawidłowo podano ten
zapis, który odpowiada dokonanemu obliczeniu ceny - pod warunkiem, że takie obliczenie
znajduje się w ofercie
2) w przypadku mnożenia cen jednostkowych i liczby jednostek miar: jeżeli obliczona cena nie
odpowiada iloczynowi ceny jednostkowej oraz liczby jednostek miar, przyjmuje się, że
prawidłowo podano liczbę jednostek miar oraz cenę jednostkową (z zastrzeżeniem pkt 5
poniżej), chyba że co innego wynika z zamieszczonego w ofercie obliczenia ceny;
3) w przypadku sumowania cen za poszczególne składniki (elementy) zamówienia: jeżeli
obliczona cena nie odpowiada sumie cen za poszczególne składniki zamówienia, przyjmuje
się, że prawidłowo podano ceny za poszczególne elementy (z zastrzeżeniem pkt 5 poniżej),
chyba że co innego wynika z zamieszczonego w ofercie obliczenia ceny;
4) w przypadku oferty z ceną określoną za cały przedmiot zamówienia albo jego część (cena
ryczałtowa): przyjmuje się, że prawidłowo podano cenę ryczałtową bez względu na sposób
jej obliczenia;
5) w przypadku, jeśli w ofercie podane są ceny jednostkowe w postaci liczb z większą ilością
cyfr po przecinku, zamawiający zaokrągli te ceny do dwóch miejsc po przecinku i przeliczy
cenę danej pozycji;
6) w przypadku wykonywania działań arytmetycznych przy obliczaniu ceny: przyjmuje się, że
prawidłowo podane są ceny jednostkowe, ilości oraz przyjęte wskaźniki (współczynniki);
7) jeżeli dla niektórych pozycji w druku oferty wymagane jest podanie ceny brutto, to
w przypadku oferty z błędnie obliczonym w tych pozycjach podatkiem VAT przyjmuje się, że
prawidłowo podana jest cena netto, a zamawiający zastosuje prawidłową stawkę VAT
i obliczy podatek oraz cenę brutto.
Wykonawca, w którego ofercie stwierdzono oczywistą omyłkę pisarską, oczywistą omyłkę
rachunkową w obliczeniu ceny lub inną omyłkę polegającą na niezgodności oferty ze
specyfikacją, niepowodującą istotnych zmian w treści oferty, zostaje o tym niezwłocznie
zawiadomiony przez zamawiającego i w wyznaczonym w zawiadomieniu terminie może
odmówić zgody na poprawienie omyłki polegającej na niezgodności oferty ze specyfikacją,
niepowodującej istotnych zmian w treści oferty. Brak w wyznaczonym terminie sprzeciwu uznaje
się za zgodę na poprawienie stwierdzonej omyłki. Oferta wykonawcy, który odmówił zgody na
poprawienie omyłki polegającej na niezgodności oferty ze specyfikacją, niepowodującej
istotnych zmian w treści oferty, zostanie odrzucona na podstawie postanowień rozdziału XXIV
ust. 1 pkt 6 SWZ.
O poprawieniu w wyżej podany sposób oczywistych omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny
zamawiający może wraz z ogłoszeniem wyników postępowania zawiadomić wszystkich
wykonawców, którzy złożyli oferty.
Komisja ustali także, czy którakolwiek z ofert zawiera rażąco niską cenę w stosunku do
przedmiotu zamówienia. W tym celu zamawiający zwróci się do każdego wykonawcy, którego
cena ofertowa budzi wątpliwości w tym zakresie, o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień
dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
Komisja, oceniając wyjaśnienia, weźmie pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności
oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo
sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy, oryginalność projektu
wykonawcy, wpływ pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów oraz inne
uzasadnione powody podane w wyjaśnieniu przez wykonawcę. Zamawiający odrzuci ofertę
wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień. Jeżeli dokonana ocena wyjaśnień potwierdzi, że oferta
zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zamawiający może odrzucić
tę ofertę.
Oferty złożone przez wykonawców nie podlegających wykluczeniu, o których odrzucenie
(z powodów wymienionych w rozdziale XXIV SWZ) komisja przetargowa nie wnioskuje, będą
rozpatrywane merytorycznie w sposób podany w rozdziale XXV SWZ p.t.: Wybór oferty
najkorzystniejszej.
XXIV. ODRZUCENIE OFERTY
1.
Ofertę odrzuca się, jeżeli:
2.
3.
1) jej treść w znaczącym stopniu nie odpowiada treści specyfikacji warunków zamówienia;
2) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji;
3) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
4) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z postępowania;
5) zawiera istotne błędy w obliczeniu ceny;
6) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na
poprawienie omyłki, o której mowa w rozdziale XXIII ust. 7 pkt 3 SWZ p.t.: Badanie ofert;
7) wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w rozdziale XVI ust. 2 SWZ, na przedłużenie
terminu związania ofertą;
8) jej przyjęcie naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa
państwa, a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób;
9) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
Każdy wykonawca, którego ofertę odrzucono, otrzymuje szczegółową informację o powodach
odrzucenia z uzasadnieniem faktycznym i prawnym w terminie i w sposób podany w rozdziale
XXVIII ust. 2 SWZ p.t. Ogłoszenie wyników postępowania.
Zamawiający równocześnie w powyższym terminie informuje o odrzuceniu ofert wszystkich
pozostałych wykonawców, którzy złożyli oferty.
XXV.WYBÓR OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ
1.Po zbadaniu poprawności pod względem formalnym i merytorycznym nieodrzucone oferty
zostaną ocenione według następujących kryteriów:
1) Oferowana cena netto
100 %
Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone
oferty o takiej samej cenie, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do
złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych, zawierających ceny nie wyższe od
pierwotnie oferowanych.
Nie przewiduje się prowadzenia aukcji elektronicznej po dokonaniu oceny ofert w celu wyboru
najkorzystniejszej oferty.
Postępowanie wygrywa oferta najkorzystniejsza, to jest najtańsza spośród ocenianych.
XXVI. UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA
1.
2.
Postępowanie unieważnia się, gdy:
1) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu;
2) cena najkorzystniejszej oferty lub najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych przewyższa
kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że
zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;
3) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub
wykonanie zamówienia nie leży w interesie zamawiającego;
4) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie
niepodlegającej unieważnieniu umowy;
5) w przypadku wymienionym w rozdziale XXV ust. 2 SWZ p.t.: Wybór oferty najkorzystniejszej
zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie.
O unieważnieniu postępowania zamawiający zawiadamia, podając uzasadnienie faktyczne i
prawne równocześnie wszystkich wykonawców, którzy:
3.
4.
1) ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed
upływem terminu składania ofert,
2) złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania
ofert.
Informację o unieważnieniu postępowania zamieszcza się również na tablicy ogłoszeń WMK S.A.
oraz na stronie internetowej.
W przypadku unieważnienia postępowania zamawiający na wniosek wykonawcy, który ubiegał
się o udzielenie zamówienia, zawiadamia o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy
tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.
Zainteresowani wykonawcy mogą złożyć wniosek o przekazanie takiego zawiadomienia przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej lub pisemnie na adres Działu Przetargów i Umów
WMK S.A.
XXVII. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
Wykonawca, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może
ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego zasad udzielania zamówień
określonych w specyfikacji lub w Regulaminie, o którym mowa w rozdziale II ust. 1 SWZ oraz
w przypadku zaniechania przez zamawiającego obowiązkowych czynności, może przed
zawarciem umowy poinformować zamawiającego o nieprawidłowości czynności podjętych
w toku postępowania lub nieprawidłowym zaniechaniu czynności, składając ,,informację
o nieprawidłowościach" wskazującą czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której
zarzuca się nieprawidłowość oraz zawierającą przedstawienie zarzutów z uzasadnieniem.
,,Informację o nieprawidłowościach" (zwaną dalej ,,informacją") można złożyć w terminie 5 dni
od dnia przesłania zawiadomienia o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jej
złożenia, jeżeli zawiadomienie to przesłano przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo
w terminie 10 dni, jeżeli zostało przesłane w inny sposób, z tym że informację dotyczącą
nieprawidłowej treści ogłoszenia o zamówieniu oraz postanowień specyfikacji warunków
zamówienia można złożyć w terminie 5 dni od zamieszczenia ogłoszenia wraz ze specyfikacją na
stronie internetowej WMK S.A.
W przypadku wpłynięcia informacji dotyczącej nieprawidłowej treści ogłoszenia lub
postanowień specyfikacji warunków zamówienia zamawiający może przedłużyć termin
składania ofert.
W przypadku wpłynięcia informacji po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania
ofertą może zostać zawieszony do czasu udzielenia odpowiedzi (rozstrzygnięcia) w sprawie
zgłoszonych nieprawidłowości. O zawieszeniu terminu zamawiający zawiadamia wszystkich
wykonawców, którzy złożyli nieodrzucone oferty; w takiej sytuacji zamawiający nie zawiera
umowy do czasu rozstrzygnięcia zarzutów.
Zamawiający odpowiada na podniesione zarzuty, jeśli postanawia je uwzględnić (uznać).
W takiej sytuacji w terminie 7 dni od otrzymania informacji przesyła rozstrzygnięcie (odpowiedź)
wykonawcy, który ja złożył. Zamawiający może również odpowiedzieć wykonawcy składającemu
informację oddalając podniesione zarzuty lub stwierdzając, że informacja pochodzi od podmiotu
nieuprawnionego względnie złożono ją po upływie terminu określonego w specyfikacji. Brak
rozstrzygnięcia w 7-dniowym terminie lub zawarcie umowy uznaje się za nieuwzględnienie
podniesionych zarzutów.
W przypadku uwzględnienia zarzutów zamawiający powtarza zakwestionowaną czynność lub
dokonuje czynności bezprawnie zaniechanej niezwłocznie po rozstrzygnięciu. O powtórzeniu
7.
czynności lub wykonaniu czynności zaniechanych zamawiający niezwłocznie zawiadamia
wszystkich wykonawców, którzy złożyli nieodrzucone oferty.
Od rozstrzygnięcia w sprawie podniesionych w informacji zarzutów albo braku ich rozpatrzenia
w terminie przez zamawiającego nie przysługuje odwołanie ani skarga do sądu. Decyzja
zamawiającego w tej sprawie jest ostateczna.
XXVIII. OGŁOSZENIE WYNIKÓW POSTĘPOWANIA
Wykonawca, którego oferta okazała się najkorzystniejsza, niezwłocznie po dokonaniu wyboru
i przed upływem okresu ważności oferty otrzyma pisemne zawiadomienie (przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej, a następnie listownie) o wyborze oferty, w którym zostanie podana
cena ofertowa wybranej oferty, ustalona cena całkowita zamówienia oraz termin, po upływie
którego umowa w sprawie zamówienia może być zawarta i warunki jej zawarcia. Do
zawiadomienia zostanie dołączony projekt umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo
wprowadzenia do przesyłanego projektu umowy drobnych zmian o charakterze porządkowym
lub innych, które nie są niekorzystne dla wykonawcy lub na które wykonawca wyraził zgodę.
Niezwłocznie po rozstrzygnięciu postępowania zamawiający jednocześnie zawiadomi (przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej, a następnie listownie) każdego wykonawcę, który
złożył ofertę, o dokonanym wyborze - podając co najmniej nazwę (firmę) albo imię i nazwisko,
siedzibę albo adres wykonawcy, którego ofertę wybrano i jego cenę ofertową oraz ustaloną cenę
całkowitą zamówienia - lub - lub o unieważnieniu postępowania, a także o wykonawcach
wykluczonych, ofertach odrzuconych - z uzasadnieniem faktycznym i prawnym podjętych
decyzji oraz o terminie, po upływie którego umowa w sprawie zamówienia może być zawarta.
Równocześnie wyniki postępowania zawierające co najmniej nazwę (firmę) albo imię i nazwisko,
siedzibę albo adres wykonawcy, którego ofertę wybrano oraz cenę wybranej oferty lub
informację o unieważnieniu postępowania z uzasadnieniem faktycznym i prawnym podjętych
decyzji zostaną wywieszone na tablicy ogłoszeń w siedzibie zamawiającego (ul. Senatorska 1,
przy wejściu do budynku ,,A") oraz zamieszczone na stronie internetowej:
www.wodociagi.krakow.pl/aktualnosci/przetargi/przetargi-regulaminowe.
XXIX.ZAWARCIE UMOWY
1.Wybrany wykonawca, jeśli nie zostanie zawiadomiony o zawieszeniu biegu terminu związania
ofertą w związku z wpłynięciem informacji o nieprawidłowościach, zobowiązany jest nie później
niż dziesiątego dnia od przesłania przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
zawiadomienia o wyborze oferty, a jeśli nie zostało ono w taki sposób wysłane - piętnastego
dnia od jego przesłania (lub niezwłocznie po otrzymaniu ww. zawiadomienia, jeśli tak wynika
z jego treści) przesłać pocztą na adres WMK S.A. lub złożyć osobiście (w Dziale Przetargów
i Umów - budynek ,,A" lub na dziennik podawczy przy ul. Senatorskiej 9) wypełnioną po swojej
stronie umowę uwzględniającą warunki wygranego postępowania oraz treść swojej oferty.
Należy wypełnić uzupełniony przez zamawiającego projekt przesłany wraz z zawiadomieniem
o wyborze lub później, a nie pierwotne proponowane warunki umowy załączone do SWZ.
Umowa (z zastrzeżeniem ust. 3) może zostać zawarta nie wcześniej niż po upływie pięciu dni od
przesłania zawiadomienia o wyborze oferty przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, a
jeśli nie zostało ono w taki sposób wysłane - nie wcześniej niż po upływie dziesięciu dni od jego
przesłania.
Umowa może zostać zawarta przed upływem wyżej podanych terminów, jeśli wpłynęła tylko
jedna oferta.
2.
W przypadku wybrania oferty złożonej przez spółkę cywilną albo przez wykonawcę
(wykonawców) będącego osobą fizyczną zamawiający zawrze umowę z poszczególnymi
wspólnikami spółki lub właścicielami firmy, tj. osobami wpisanymi do ewidencji działalności
gospodarczej.
Treść umowy nie może być bez zgody zamawiającego zmieniona w stosunku do projektu
przesłanego wraz z zawiadomieniem o wyborze oferty.
Umowa musi być należycie podpisana i złożona w trzech egzemplarzach. Należy do niej dołączyć
umowę regulującą współpracę podmiotów działających wspólnie, jeśli wybrano ofertę złożoną
przez takie podmioty, a umowy nie załączono do oferty.
Niezłożenie kompletnej umowy w terminie lub dokonanie zmian we wzorze umowy może być
przyczyną uznania przez zamawiającego, że wykonawca uchyla się od zawarcia umowy.
W przypadku kiedy wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy,
zamawiający może wybrać najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich
ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
Integralną częścią zawartej umowy będzie złożona oferta.
Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Zmiany zawartej umowy (w drodze aneksu) są dopuszczalne tylko w następujących sytuacjach:
1) przewidzianych we wzorze umowy;
2) w sprawach formalnych nie związanych z przedmiotem zamówienia (np. zmiany prawne po
stronie zamawiającego lub wykonawcy, zmiany osób),
3) w przypadku niewyczerpania w okresie obowiązywania umowy łącznej kwoty, na którą
zawarto umowę, dopuszcza się przedłużenie okresu realizacji umowy.
XXX.UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI Z POSTĘPOWANIA
1.Protokół z postępowania wraz z załącznikami jest jawny. Załączniki do protokołu udostępnia się
po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z tym że oferty
udostępnia się od chwili ich otwarcia.
Udostępnianie odbywa się na miejscu w Dziale Przetargów i Umów. Polega ono na okazaniu ww.
dokumentów do wglądu i do ewentualnego sporządzenia notatek albo fotografii lub przesłaniu
przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Zamawiający nie ma obowiązku powielania
okazywanych materiałów.
W celu uzyskania wglądu w akta postępowania należy zgłosić ten zamiar oraz uzgodnić termin
z osobą z Działu Przetargów i Umów podaną w rozdziale XI SWZ p.t.: Sposób porozumiewania
się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.
XXXI.UWAGI KOŃCOWE
1.W sprawach nie opisanych w niniejszej specyfikacji stosuje się odpowiednie przepisy prawa
polskiego.
Powyższa specyfikacja warunków zamówienia stanowić będzie integralną część umowy zawartej
z wybranym w postępowaniu wykonawcą.

Uwagi:
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w ramach postępowań przetargowych
prowadzonych przez Wodociągi Miasta Krakowa S.A. skierowana do Wykonawców
posiadających status osób fizycznych. Spółka Wodociągi Miasta Krakowa S.A. (dalej jako: ,,WMK
S.A." lub administrator"), z siedzibą w Krakowie przy ulicy Senatorskiej 1, 30-106, (dane
kontaktowe inspektora ochrony danych: iod@wodociagi.krakow.pl), informuje, że jest
administratorem dotyczących Pani/Pana danych osobowych przekazanych WMK S.A. w związku
z Pani/Pana udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia, obejmujących w szczególności
dane osobowe ujawnione w zgłoszeniu do udziału we wstępnych konsultacjach rynkowych, w
ofercie lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a także w umowie o udzielenie
zamówienia publicznego, w tym: Pani/Pana imię, nazwisko, numer PESEL, NIP, REGON, adres e-
mail, numer telefonu, adres siedziby, adres do kontaktu, informacje dotyczące kwalifikacji,
wiedzy lub doświadczenia, informacje zawarte w zaświadczeniach przekazanych w trakcie
postępowania (m.in. zaświadczenia wydane przez Urząd Skarbowy, Zakład Ubezpieczeń
Społecznych, Krajowy Rejestr Karny, numery uprawnień budowlanych).
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez WMK S.A. w oparciu o poniżej wskazane
podstawy prawne oraz w ramach realizacji wskazanych poniżej celów:
1) podane dane osobowe będą przetwarzane ponieważ jest to niezbędne do wykonania
obowiązków prawnych ciążących na WMK S.A. wynikających z odpowiednich przepisów
prawa (w tym Ustawy - Prawo zamówień publicznych, Ustawy o narodowym zasobie
archiwalnym i archiwach, prawa podatkowego, przepisów o rachunkowości) dla celów:
12.
a. związanych z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
(w tym wstępnych etapów postępowania, w szczególności wstępne konsultacje
rynkowe, jeżeli będą prowadzone),
b. archiwizacyjnych,
c. rozliczeń podatkowych,
d. prowadzenia rachunkowości.
2) w przypadku zawarcia pomiędzy Panią/Panem a WMK S.A. umowy w sprawie udzielenia
zamówienia objętego przedmiotowym postępowaniem, podane dane osobowe będą
przetwarzane ponieważ jest to niezbędne do zawarcia i wykonania umowy oraz w celu
prawidłowego wykonania obowiązków oraz uprawnień stron wynikających z takiej umowy,
w tym także w celach kontaktowych związanych z realizacją umowy;
3) podane dane osobowe będą przetwarzane ponieważ jest to niezbędne dla realizacji
następujących celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez
WMK S.A., którymi są:
a.
przeprowadzenie wstępnych konsultacji rynkowych, jako przygotowania do
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
b.
ustalenie, egzekwowanie, roszczeń, a także dochodzenie lub obrona przed
roszczeniami,
c.
w przypadku, gdy Pani/Pan uzyskuje dostęp do pomieszczeń lub obiektów
należących do WMK S.A. - kontrola dostępu do pomieszczeń i obiektów
należących WMK S.A. oraz kontrola przestrzegania zasad organizacyjnych,
porządkowych oraz zasad bezpieczeństwa (w tym BHP i PPOŻ) na terenie
obiektów WMK S.A.,
d.
udokumentowanie prawidłowego wypełniania obowiązków wynikających z
przepisów prawa podatkowego (w tym obowiązków sprawozdawczych
dotyczących zgłaszania schematów podatkowych wynikających z przepisów
Ustawy Ordynacja Podatkowa).
Ponadto WMK informuje, że:
1) podanie przez Panią/Pana danych jest dobrowolne, lecz - w zakresie w jakim
obowiązek podania danych wynika z przepisów Ustawy - Prawo zamówień
publicznych oraz dokumentów postępowania (w tym SWZ) - jest jednocześnie
niezbędne do wzięcia przez Panią/Pana udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego oraz - w przypadku wyboru Pani/Pana oferty jako
najkorzystniejszej - także do zawarcia umowy w sprawie udzielenia zamówienia
publicznego (niepodanie takich danych uniemożliwi udział w postępowaniu oraz
zawarcie umowy w sprawie udzielenia zamówienia);
2) przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych i ich
sprostowania, uzupełnienia, a także w przypadkach określonych przepisami prawa
uprawnienie do usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do
przenoszenia danych;
3) przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych w zakresie, w jakim dane osobowe są przetwarzane
w celu realizacji wskazanych powyżej prawnie uzasadnionych interesów WMK S.A.;
4) w celu skorzystania z któregokolwiek z przysługujących Pani/Panu praw, prosimy
przesłać swoje żądanie na adres: iod@wodociagi.krakow.pl.
13.
5) Gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza
przepisy dotyczące ochrony danych osobowych przysługuje Pani/Pan prawo do
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-
193 Warszawa. Informację jak złożyć skargę można znaleźć na stronie: : Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
6) WMK S.A. będzie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe przez okres prowadzenia
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a w przypadku zawarcia
pomiędzy Panią/Panem a WMK S.A. umowy w sprawie udzielenia zamówienia
objętego przedmiotowym postępowaniem, przez okres realizacji umowy w sprawie
zamówienia publicznego, a także przez okres konieczny w celu ustalenia,
dochodzenia lub obrony roszczeń; w zakresie danych których przetwarzanie wynika
z obowiązku prawnego ciążącego na WMK S.A., Pani/Pana dane będą przetwarzane
także przez okres niezbędny w celu prawidłowego wykonania takiego obowiązku
prawnego, lub, w zakresie w którym przetwarzanie danych służy realizacji
uzasadnionego interesu administratora, do czasu wniesienia sprzeciwu,
skutkującego obowiązkiem WMK S.A. do zaprzestania przetwarzania Pani/Pana
danych osobowych;
7) Pani/Pana dane mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:
organy jednostek samorządu terytorialnego (tj. w szczególności Gmina Miejska
Kraków), organy administracji publicznej oraz inne podmioty i osoby, które mogą
żądać udostępnienia danych na podstawie przepisów prawa, spółki zależne WMK
S.A., podmioty działające na zlecenie WMK S.A., w tym podmioty świadczące na
rzecz WMK S.A. usługi doradcze, obsługę informatyczną działalności WMK S.A.,
usługi w zakresie ochrony mienia.
Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych dostępnych jest na stronie
internetowej WMK S.A. pod adresem: www.wodociagi.krakow.pl.

Kontakt:
Zamawiający oświadcza, iż osobami upoważnionymi do porozumienia się z Wykonawcami są:
7.
Lp.Imię, nazwisko, stanowisko
1.Małgorzata Zając
St. inspektor ds. przetargów
Dział (Zakład), adres
Nr telefonu
Dz. Przetargów i Umów,
Kraków, ul. Senatorska 1, tel. 12 42 42 392
budynek ,,A", pok. nr 4
Uwagi
sprawy
formalne

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.