dolnośląskie (Wrocław)
kujawsko-pomorskie (Toruń)
śląskie (Gliwice)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Sukcesywne wykonywanie prac geodezyjnych polegających na inwentaryzacji istniejących elementów sieci kanalizacyjnej |
Data zamieszczenia: | 2024-04-24 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Wodociągi Miasta Krakowa Spółka Akcyjna ul. Senatorska 1 30-106 Kraków powiat: Kraków telefony: 12 42 42 396, 12 42 42 392, 12 42 42 399 przetarg@wodociagi.krakow.pl |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Kraków |
Wadium: | nie wymagane |
Nr telefonu: | telefony: 12 42 42 3 |
Termin składania ofert: | 2024-05-07 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Sukcesywne wykonywanie prac geodezyjnych polegających na inwentaryzacji istniejących elementów sieci kanalizacyjnej na terenie Miasta Krakowa. zaprasza do składania ofert na wykonanie zadania pod nazwą: Sukcesywne wykonywanie prac geodezyjnych polegających na inwentaryzacji istniejących elementów sieci kanalizacyjnej na terenie Miasta Krakowa. III.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1.Przedmiotem zamówienia są: Sukcesywne wykonywanie prac geodezyjnych polegających na inwentaryzacji istniejących elementów sieci kanalizacyjnej na terenie Miasta Krakowa. 1) Wykonanie inwentaryzacji istniejących elementów sieci kanalizacyjnej wraz z aktualizacją mapy zasadniczej wg wymagań PZGiK oraz wykonanie szkiców zawierających nast. dane: a. rzędne dna oraz włazu studni/komory, rzędne wszystkich wlotów/wylotów widocznych w studni/komorze wraz z podaniem ich średnic i materiału; b. podanie średnicy studni wraz materiałem i/lub zwymiarowanie nietypowych komór z rzutem i przekrojami wraz z wszystkimi charakterystycznymi wymiarami, c. wykonanie domiarów do punktów stałych w terenie; d. oznaczenie kierunku, długości i wartości spadku kanału pomiędzy studniami; e. wykonanie szkicu wylotu do odbiornika wraz z podaniem rzędnych - rzut i przekrój wraz z aktualnymi rzędnymi dna odbiornika oraz rzędnymi wody w odbiorniku; f. w przypadku komór należy wykonać szkic w formie cyfrowej typu dxf; co najmniej rzut i przekrój wraz ze zwymiarowaniem i podaniem rzędnych dla wszystkich (do komór należy zaliczyć wszystkie nietypowe studnie, zbiorniki retencyjne, większe komory prostokątne itp., również z podanymi współrzędnymi komory) ; g. należy zwymiarować wszystkie średnice i przekroje kanałów - w przypadku nietypowych kanałów przekrój poprzeczny z wszystkimi charakterystycznymi punktami - zwymiarowany i z podanymi rzędnymi (przekazanie również w postaci pliku dxf.); h. dostarczyć w formie cyfrowej minimum dwa zdjęcia z pomiaru każdej studni/komory (widok wnętrza, zdjęcie włazu kanalizacyjnego z odpowiednio dalekiej perspektywy przedstawiające lokalizację w terenie); i. zaznaczyć na szkicach wszelką armaturę kanalizacyjną znajdującą się w studniach/komorach (regulatory przepływu, zasuwy itp.) oraz oznaczyć występowanie (gdy istnieje) klapy zwrotnej na wylocie kanału deszczowego do odbiornika. 2) Przekazanie dokumentów opracowań do Państwowego Zasobu Geodezyjnego Kartograficznego i przekazanie do WMK SA oświadczenia o wprowadzeniu do PZGiK. i 3) Wykonawca dostarczy materiały w wersji papierowej. 4) Wymagane jest również przekazanie wszystkich materiałów w wersji cyfrowej: w formacie pdf. oraz dxf. lub równoważnym. 5) Wykaz współrzędnych punktów przekazany dodatkowo w osobnym pliku w formacie txt. lub doc. 6) Wykonawca każdorazowo w przypadku uzasadnionego braku możliwości pomiaru studni/komory (np. stojący samochód na włazie uniemożliwiający otwarcie) zgłosi taką informację Zamawiającemu i przy współpracy z Zamawiającym podejmie kolejną próbę pomiaru. 7) Rozliczenie za wykonane prace odbywać się będzie jako iloczyn liczby zinwentaryzowanych studni/komór/wylotów x stawka w zł. 8) Wykonawca powinien być gotowy do podjęcia czynności geodezyjnych w ciągu 48h na każde wezwanie Zamawiającego, w związku z czym wykonawca powinien dysponować co najmniej 2 zespołami operacyjnymi (w każdym zespole minimum 1 osoba z uprawnieniami geodezyjnymi) w zakresie geodezyjnych pomiarów sytuacyjno - wysokościowych realizacyjnych i inwentaryzacyjnych. 2. 3. 9) W przypadku wykonywania prac w kanale, komorze, studni lub innym obiekcie rozumianym jako przestrzeń zamknięta, wykonawca zapewni pracownikom odzież i obuwie robocze oraz środki ochrony indywidualnej wraz kompletnym sprzętem zabezpieczającym prowadzenie prac. Pracownicy muszą posiadać również odpowiednie przeszkolenie BHP w zakresie prowadzenia prac przy eksploatacji sieci kanalizacyjnej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 1 października 1993 r w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy eksploatacji, remontach i konserwacji sieci kanalizacyjnych. 10) Do obowiązków Wykonawcy należy również pełne zabezpieczenie i prawidłowe oznakowanie prac prowadzonych miejscach publicznych, a w szczególności na drogach i ciągach pieszych lub rowerowych. (w szczególnych przypadkach z udziałem Zamawiającego). Wartości podane w ofercie będą służyły jedynie do porównania i oceny ofert. Umowa zostanie zawarta na kwotę 400 000,00 zł netto powiększoną o należny podatek VAT. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań. Zamawiający wymaga wskazania przez wykonawcę zadań, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania firm podwykonawców. Umowy o podwykonawstwo muszą zawierać okresy rozliczeniowe i terminy płatności nie dłuższe niż przewidziane w umowie 4. 5. zawartej przez zamawiającego z wykonawcą, ponadto muszą spełniać wymagania określone w specyfikacji. Wymagany minimalny okres udzielanej gwarancji na przedmiot zamówienia wynosi: 36 miesięcy, licząc od dnia podpisania danego protokołu odbioru. W przypadku udzielania różnych okresów gwarancji na poszczególne elementy zamówienia do oceny spełnienia powyższego warunku zostanie przyjęty najkrótszy z oferowanych okresów gwarancji. Ofertę należy opracować na podstawie niniejszej specyfikacji. Szczególne warunki związane z przedmiotem zamówienia: - miejsce wykonania zamówienia (dokładny adres): Gmina Kraków. - czas reakcji na zgłoszenie: 48h. Dokument nr: 319/PN-24/2024 Otwarcie ofert: 1.Otwarcie złożonych ofert nastąpi publicznie, podczas jawnej części posiedzenia komisji przetargowej w dniu 7 maja 2024 r. o godz. 9:30, w WMK S.A., Ul. Senatorska 1, budynek ,,A", pok. 6 (sala konferencyjna). Specyfikacja: Specyfikacja ze wszystkimi załącznikami została udostępniona na stronie internetowej WMKS.A: www.wodociagi.krakow.pl/aktualnosci/przetargi/przetargi-regulaminowe i pobierana jest samodzielnie przez wykonawców; na wniosek wykonawcy specyfikacja w całości lub w części może być przekazana w wersji pisemnej. Składanie ofert: XX.MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT 1.Oferty należy składać w Dziale Przetargów i Umów WMK S.A., 30-106 Kraków, Ul. Senatorska 1, budynek ,,A", pok. nr 4, w terminie do dnia 7 maja 2024 r. do godz. 9:15. Decydująca jest data i godz. dostarczenia oferty w powyższe miejsce, a nie data nadania. Za dostarczenie oferty w terminie przez pocztę lub kuriera do wskazanego pokoju odpowiada wykonawca. Oferta złożona po terminie zostanie niezwłocznie zwrócona wykonawcy, choćby była wysłana w terminie. Zamawiający może przesunąć termin składania ofert z powodów określonych w rozdziale VII ust. 2 SWZ p.t.: Zmiany w specyfikacji warunków zamówienia, a także z przyczyn podanych w rozdziale XXVII ust. 3 SWZ p.t.: Środki ochrony prawnej. Miejsce i termin realizacji: VIII.TERMIN WYKONANIA (CYKL REALIZACJI) ZAMÓWIENIA 1.Wymagany przez zamawiającego cykl realizacji całości zamówienia: sukcesywnie przez 24 miesiące, licząc od dnia podpisania umowy, (Pojedyncze zlecenie - termin zakończenia ustalony indywidualnie przy każdym zleceniu, jednak nie dłuższy niż 21 dni roboczych). Oferty z innym cyklem realizacji zostaną odrzucone na podstawie postanowień rozdziału XXIV ust. 1 pkt 1 SWZ, ponieważ ich treść nie będzie odpowiadać treści specyfikacji. Przewidywany termin podpisania umowy: maj 2024 r. Wymagania: Niniejsze zamówienie sektorowe podprogowe zostanie udzielone w trybie przetargu nieograniczonego. II.INFORMACJE OGÓLNE O POSTĘPOWANIU 1.Przedmiotowe postępowanie prowadzone jest wyłącznie na zasadach podanych w niniejszej specyfikacji warunków zamówienia oraz w Regulaminie udzielania zamówień w Wodociągach Miasta Krakowa S.A. dostępnym na stronie internetowej: www.wodociagi.krakow.pl (Załącznik nr 1 do Polityki zakupowej - Zarządzenia nr 4/21 Prezesa Zarządu WMK S.A. z 18 stycznia 2021 r.), a nie na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r., poz. 1605 z zm.) zwanej dalej ,,ustawą" lub u.p.z.p. Zamówienie (,,zamówienie sektorowe podprogowe") udzielane jest w celu wykonywania działalności w sektorze wodno-kanalizacyjnym, określonej w art. 5 ust. 4 pkt 1) oraz art. 2 ust.1 pkt 2) ustawy, to jest: obsługi stałych sieci przeznaczonych do świadczenia usług publicznych w związku z produkcją, transportem lub dystrybucją wody pitnej lub dostarczaniem wody pitnej do sieci. Wartość zamówienia jest niższa od kwoty 2 054 235 , tj. od równowartości kwoty 443 000 euro określonej w obwieszczeniu Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 3 grudnia 2023 r. w sprawie aktualnych progów unijnych, ich równowartości w złotych, równowartości w złotych kwot wyrażonych w euro oraz średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych lub konkursów (na podstawie art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych Dz.U. 2023 poz. 1605 z zm.) W związku z tym na podstawie art. 5 ust. 1 u.p.z.p. do niniejszego zamówienia nie stosuje się przepisów tej ustawy. 2.Niniejsza specyfikacja warunków zamówienia (zwaną dalej ,,specyfikacją" lub ,,SWZ") ze wszystkimi do niej załącznikami oraz ewentualnymi późniejszymi uzupełnieniami stanowi komplet materiałów niezbędnych do przygotowania oferty. Wszelkie ewentualne zmiany, uzupełnienia i wyjaśnienia w toku postępowania będą umieszczane wyłącznie na wyżej podanej stronie internetowej, a na wniosek wykonawcy zamawiający może przekazać je w innej uzgodnionej formie. Przed terminem składania ofert wykonawcy winni sprawdzić ponownie zawartość umieszczonego na stronie folderu w celu zapoznania się z treścią ewentualnych odpowiedzi lub wyjaśnień albo innymi wprowadzonymi zmianami. Za zapoznanie się z całością udostępnionych dokumentów odpowiada wykonawca. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane przez WMK S.A. oraz wykonawców muszą być składane pisemnie lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej - w takim przypadku każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. Zawsze dopuszczalna jest forma pisemna. W niniejszym postępowaniu forma pisemna obowiązuje wyłącznie dla ofert, natomiast dla wszelkich czynności podejmowanych po złożeniu ofert, w tym wezwań do wyjaśnienia lub uzupełnienia oferty, odpowiedzi na te wezwania, informacji o wykluczeniu wykonawcy, o odrzuceniu ofert, wyników postępowania, informacji o nieprawidłowościach i odpowiedzi na nie oraz wszelkich innych czynności związanych ze środkami ochrony prawnej - obowiązuje forma pisemna lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Jeżeli dla danej czynności przewidziana jest obowiązkowo forma pisemna, to jeżeli strony porozumieją się w innej formie, przekazana treść musi zostać niezwłocznie potwierdzona na piśmie; jeśli zostanie tak potwierdzona, uważa się ją za przekazaną w chwili jej dotarcia do adresata środkami komunikacji elektronicznej. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. Zamawiający nie wyraża zgody na składanie oferty, oświadczeń i innych dokumentów ani na korespondencję w innych językach, jeżeli nie towarzyszy im tłumaczenie na język polski. Jeden wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę: własną lub wspólną z innym wykonawcą (innymi wykonawcami). Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i przedłożeniem swojej oferty niezależnie od wyniku postępowania. Dział Przetargów i Umów Wodociągów Miasta Krakowa S.A. (w budynku ,,A", wejście bezpośrednio od ul. Senatorskiej) pracuje w dni robocze od poniedziałku do piątku (wszystkie soboty wolne) w godzinach od 7:00 do 15:00. Dziennik podawczy oraz kasa (Centrum Obsługi Mieszkańców przy ul. Senatorskiej 9) pracują w dni robocze jw. w godzinach od 7:00 do 15:00, w poniedziałki - do 17:00. Datą wszczęcia postępowania jest dzień zamieszczenia ogłoszenia o postępowaniu na stronie internetowej WMKS.A. IV.OFERTY CZĘŚCIOWE 1.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferta musi obejmować całość przedmiotu zamówienia określonego w specyfikacji. Oferty złożone na część zakresu zostaną odrzucone na podstawie postanowień rozdziału XXIV ust. 1 pkt 1 SWZ, ponieważ ich treść nie będzie odpowiadać treści specyfikacji. 2. V. PRZEWIDYWANE ZAMÓWIENIA NA POWTÓRZENIE PODOBNYCH USŁUG Zamawiający nie przewiduje udzielania wybranemu wykonawcy zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług. VI.NIEDOPUSZCZALNOŚĆ OFERT WARIANTOWYCH 1.Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert przewidujących odmienny niż określony w SWZ sposób wykonania zamówienia (ofert wariantowych). Oferty wariantowe zostaną odrzucone na podstawie postanowień rozdziału XXIV ust. 1 pkt 1 SWZ, ponieważ ich treść nie będzie odpowiadać treści specyfikacji. 2. VII.ZMIANY W SPECYFIKACJI WARUNKÓW ZAMÓWIENIA 1.W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji warunków zamówienia. Dokonana zmiana zostanie zamieszczona na stronie internetowej, na której umieszczona jest specyfikacja. Jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym na stronie internetowej. W takim przypadku wszystkie prawa i obowiązki zamawiającego oraz wykonawców dotyczące terminu pierwotnego będą się odnosić do terminu zmienionego. Każda zmiana staje się wiążąca z momentem jej wprowadzenia i zamieszczenia na stronie internetowej. IX. WIZJA LOKALNA Nie ma potrzeby przeprowadzania wizji lokalnej. X.UDZIELANIE WYJAŚNIEŃ PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO 1. 2.Zamawiający nie zamierza zwołać zebrania wykonawców. Wykonawcy mogą zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (na adres: przetarg@wodociagi.krakow.pl) albo pisemnie. Wskazane jest przekazywanie wniosków o wyjaśnienie (pytań), zwłaszcza przy większej ich objętości, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w postaci edytowalnej, tj. umożliwiającej wpisanie wyjaśnień (odpowiedzi). Zamawiający udzieli wyjaśnień (odpowie na pytania) niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert - pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynął do WMK S.A. nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Na wnioski (pytania) otrzymane po tym terminie zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić je bez rozpoznania. Ewentualne przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu do składania wniosków i pytań. Zamawiający zamieści treść wniosków (pytań) wraz z wyjaśnieniami i odpowiedziami wyłącznie na stronie internetowej, bez ujawniania źródła zapytania. Nie ma obowiązku przesyłania odpowiedzi poszczególnym wykonawcom. 3. 4. 5. XI.SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI. 1.Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane przez WMK S.A. (zamawiającego) oraz wykonawców muszą być składane pisemnie lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wyłącznie w sprawach, w których przewiduje to niniejsza specyfikacja. Z zastrzeżeniem postanowień zawartych w ust. 6 zamawiający dopuszcza, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywała się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (tekst jednolity - Dz.U. z 2018 r. poz. 2188 z późn. zm.), osobiście, za pośrednictwem posłańca lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity - Dz.U. z 2019 r. poz. 123 z późn. zm.) - na adres wskazany w SWZ. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ww. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez wykonawcę zamawiający domniema, iż pismo wysłane na adres e-mail podany przez wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się wykonawcy z treścią pisma. Wszelką korespondencję wykonawcy powinni kierować do zamawiającego z dopiskiem: ,,Dział Przetargów i Umów WMKS.A." oraz podaniem numeru postępowania. W przypadku wezwania przez zamawiającego do złożenia, uzupełnienia lub poprawienia oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw w trybie określonym w rozdziale XXIII ust. 3 SWZ, oświadczenia, dokumenty lub pełnomocnictwa należy przedłożyć (złożyć / uzupełnić / poprawić) w formie wskazanej w wezwaniu. Forma ta winna odpowiadać wymogom wynikającym ze stosownych przepisów. XII.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. 1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie przesłanek określonych w rozdziale XIII ust. 1 i 2 SWZ oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów; 2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej; 3) zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie powyższych warunków udziału w postępowaniu w niżej podanym zakresie i brak podstaw do wykluczenia z postępowania. W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania zdolności technicznej lub zawodowej do oferty należy załączyć: 1) Formularz nr 2 - wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych nadal, głównych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (to jest zakończonych nie wcześniej niż w 2021 r.), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - wykonanych (wykonywanych) w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których je wykonano; dla celów niniejszego zamówienia głównymi usługami, które musi obejmować ww. wykaz, realizacji co najmniej jednej umowy na inwentaryzację sieci kanalizacji sanitarnej, ogólnospławnej lub deszczowej, których koszt wykonania wynosił nie mniej niż 100 000,00 zł netto każda, przy czym brak w Formularzu nr 2 wykonanych usług o powyższych cechach będzie równoznaczny z brakiem wymaganego doświadczenia; 2) Poświadczenia (lub oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia) potwierdzające, że usługi wykazane przez wykonawcę w Formularzu nr 2 zostały wykonane lub są wykonywane należycie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; w przypadku, gdy WMK S.A. jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w Formularzu nr 2 zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania ww. poświadczeń ani innych dowodów; 3) Odpisy uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia, tj. co najmniej uprawnienia geodezyjne w wymaganym zakresie osób mających pełnić funkcje merytoryczne przy wykonywaniu zamówienia. W celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania, do oferty należy załączyć: 1) Oświadczenie nr 1 o braku podstaw do wykluczenia - według wzoru załączonego do nin. specyfikacji; 2) Odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub wydruk z właściwego rejestru / ewidencji - zawierające dane aktualne na dzień składania ofert, potwierdzające prawo wykonawcy do występowania w obrocie prawnym i stwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, chyba że po ogłoszeniu upadłości wykonawca zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, a układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, a także wskazujące osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy; 3) Wyłącznie dla spółek cywilnych: (a) umowę spółki oraz (b) wskazane powyżej dokumenty rejestracyjne dla każdego ze wspólników; 4) świadczenie uwzględniające przesłanki wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. W celu potwierdzenia spełniania warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia do oferty należy załączyć: 1) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej dla działalności w zakresie prac geodezyjnych i kartograficznych o wartości min. 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100). W celu spełnienia pozostałych wymagań zamawiającego do oferty należy załączyć także: 1) Formularz nr 1 - Podstawowe dane wykonawcy - według wzoru załączonego do specyfikacji; 2) Informacja na temat części zamówienia, których wykonanie ma zostać powierzone podwykonawcom; 3) Upoważnienie (pełnomocnictwo) do podpisania oferty lub/i załączników do niej, o którym mowa w rozdziale XIV ust. 5 pkt 3 SWZ (jeżeli wszystkie te dokumenty podpisują w odpowiedniej liczbie osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy, załącznik ten nie jest konieczny); 4) Pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie, o którym mowa w rozdziale XV ust. 4 SWZ p.t.: Wykonawcy występujący wspólnie (brak załącznika oznacza, że nie dotyczy on składającego ofertę). XIII.WYKLUCZENIE WYKONAWCY Z POSTĘPOWANIA 1.Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się: 1) wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia; 2) wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo: a) o którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 218-221, art. 228-230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270-309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (tekst jednolity - Dz.U. z 2019 r., poz. 1950) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (tekst jednolity - Dz.U. z 2019 r., poz. 1468 z późn. zm.), b) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy Kodeks karny, c) skarbowe; 3) wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa powyżej w ust. 1 pkt 2 niniejszego rozdziału SWZ; 4) wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności; 5) wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów; 6) wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 7) wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 8) wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu; 9) wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych; 10) wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (tekst jednolity - Dz.U. z 2019 r., poz. 628 z późn. zm.); 11) wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne. Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający wykluczy także wykonawcę, w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (tekst jednolity - Dz.U. z 2019 r., poz. 243 z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (tekst jednolity - Dz.U. z 2019 r., poz. 498 z późn. zm.). Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie postanowień ust. 1 pkt 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności (procedura sanacyjna - samooczyszczenie), w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych 5. 6.środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione dowody, o których mowa w ust. 3 za wystarczające. Na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. (poz. 835) o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się: a) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy; b) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy; c) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy. Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. XIV.FORMA I ZAWARTOŚĆ OFERTY 1.Ofertę stanowią: 1) wypełnione i należycie podpisane: druk oferty oraz oświadczenia i formularze wg załączonych do SWZ wzorów; 2) pozostałe oświadczenia, dokumenty i inne elementy potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz dotyczące przedmiotu zamówienia, wymienione w rozdziale XII SWZ p.t.: Warunki udziału w postępowaniu i ocena ich spełniania oraz pozostałe wymagane załączniki - należycie podpisane lub potwierdzone za zgodność z oryginałem. Oferta wraz ze wszystkimi załącznikami ma być sporządzona i złożona w dwóch egzemplarzach, odpowiednio oznaczonych. Obydwa egzemplarze powinny zawierać identyczne materiały. W razie rozbieżności między poszczególnymi egzemplarzami obowiązywać będzie tekst oryginału. Złożenie oferty lub części załączników do niej w jednym egzemplarzu może być podstawą do odrzucenia oferty na podstawie postanowień rozdziału XXIV ust. 1 pkt 1 SWZ z powodu niezgodności z treścią specyfikacji. Jeden egzemplarz ma zawierać oryginał oferty, a drugi może być kserokopią egz. nr 1, przy czym każdy egzemplarz powinien być osobno spięty i oprawiony. Ponadto oczekuje się, by strony oferty były ponumerowane. Ofertę należy napisać w języku polskim, w sposób trwały (np. na komputerze, maszynie do pisania, długopisem lub nieścieralnym atramentem). Do dokumentów w językach obcych należy załączyć ich tłumaczenia na język polski. Ofertę należy podpisać przy zachowaniu następujących zasad: 1) Druk oferty, formularze oraz wymagane oświadczenia mają być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy (tyle osób, ile jest wymaganych do reprezentacji np. wg KRS); 2) Wymagane przez zamawiającego załączniki mają być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy (tyle osób, ile jest wymaganych do reprezentacji np. wg KRS) lub przez podmiot wydający dany dokument, a w przypadkach, gdy załączniki te przedkładane są w formie kserokopii - musi być ona poświadczona za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy (tyle osób, ile jest wymaganych do reprezentacji) lub poświadczona notarialnie. 3) Dopuszcza się podpisywanie oferty i ww. załączników przez pełnomocnika osób upoważnionych do reprezentowania wykonawcy. Upoważnienie (pełnomocnictwo) nie może być ograniczone do kwoty niższej niż cena ofertowa netto. Upoważnienie musi być załączone do oferty w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy (tyle osób, ile jest wymaganych do reprezentacji). Pełnomocnik nie może sam potwierdzić swojego upoważnienia. 4) W przypadku dokumentów wielostronicowych dopuszcza się możliwość ich podpisania lub potwierdzenia za zgodność na początku lub końcu dokumentu (zamiast na każdej stronie). 5) W przypadku oferty wspólnej kilku podmiotów podpisy na ofercie mają złożyć wszyscy wykonawcy (wszyscy wspólnicy) lub wyznaczony przez nich wszystkich pełnomocnik. W przypadku oświadczeń i formularzy odnoszących się wyłącznie do jednego z wykonawców wystarczające jest ich podpisanie przez osoby upoważnione do reprezentowania tego wykonawcy (tyle osób, ile jest wymaganych do reprezentacji). Załączane dokumenty muszą być oryginałami lub kserokopiami poświadczonymi za zgodność z oryginałem przez wykonawcę zgodnie z zasadami określonymi powyżej. Oświadczenia i dane zawarte w formularzach powinny mieć treść zgodną z załączonymi do niniejszej specyfikacji wzorami (forma i układ mogą być dowolne), przy czym wprowadzenie merytorycznych zmian do treści tych wzorów może być podstawą do odrzucenia oferty na podstawie postanowień rozdziału XXIV ust. 1 pkt 1 SWZ, jeżeli ich treść nie będzie odpowiadać treści specyfikacji. Wszystkie miejsca, w których naniesiono zmiany, muszą być czytelnie oznaczone i podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy (tyle osób, ile jest wymaganych do reprezentacji). Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie. Oczekuje się, że koperta zostanie: 1) opisana - z podaniem nazwy i adresu wykonawcy, co umożliwi zwrot oferty bez otwierania w uzasadnionych przypadkach; w przypadku oferty wspólnej kilku podmiotów należy na kopercie podać nazwy ich wszystkich oraz nazwę i adres pełnomocnika; 2) zaadresowana do zamawiającego: Wodociągi Miasta Krakowa S.A. - Dział Przetargów i Umów, 30-106 Kraków, ul. Senatorska 1, budynek ,,A" (zaadresowanie do Działu Przetargów i Umów w budynku ,,A" dotyczy także ewentualnej koperty zewnętrznej firmy kurierskiej); 3) oznaczona numerem i tematem postępowania (z ewentualnym określeniem charakteru oferty: Oferta zamienna lub Wycofanie oferty). XV.WYKONAWCY WYSTĘPUJĄCY WSPÓLNIE 1. 2.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Oferty wspólne wykonawców muszą być zgodne z następującymi wymaganiami: 1) Oferta winna zawierać informacje formalne, tj.: odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, umowę spółki cywilnej (jeżeli jednym z wykonawców jest spółka cywilna), Oświadczenie nr 1 oraz Formularz nr 1 - oddzielnie dla każdego wykonawcy. 2) Informacje na temat posiadanych uprawnień, niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz pozostałe dane należy przedstawić łącznie dla wszystkich wykonawców jako wspólne załączniki do oferty. Wykonawcy składający ofertę wspólnie muszą wyznaczyć pełnomocnika (lidera, partnera wiodącego) do reprezentowania ich w postępowaniu oraz do zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnik jest upoważniony do zaciągania zobowiązań w imieniu wszystkich wykonawców, którzy udzielili mu pełnomocnictwa, a realizacja umowy będzie prowadzona wyłącznie we współpracy z nim (dotyczy to również płatności). Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu podmiotów występujących wspólnie oraz do zawarcia umowy winno być załączone do oferty w oryginale lub należycie potwierdzonej kopii, przy czym pełnomocnik nie może sam potwierdzić za zgodność z oryginałem kopii udzielonego mu pełnomocnictwa. Wykonawcy działający wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. W trakcie realizacji umowy do występowania w imieniu konsorcjum (w tym do wystawiania faktur) uprawniony będzie wyłącznie lider konsorcjum (podmiot wiodący). Obydwa te warunki muszą być określone w umowie regulującej ich współpracę, którą należy dostarczyć po ewentualnym wyborze oferty złożonej przez takich wykonawców. XVI.TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ 1.Składający ofertę pozostaje nią związany przez 60 kolejnych dni począwszy od dnia składania ofert włącznie, z zastrzeżeniem postanowień rozdziału XXVII ust. 4 SWZ p.t.: Środki ochrony prawnej. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że zamawiający może co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. Na wezwanie zamawiającego wykonawca ma obowiązek odpowiedzieć. Odmowa zgody na przedłużenie terminu związania ofertą stanowi podstawę do odrzucenia oferty na podstawie postanowień rozdziału XXIV ust. 1 pkt 7 specyfikacji. 2. 3. XVII.OBLICZENIE CENY OFERTOWEJ 1.Cenę oferty należy podać jako cenę netto, do której zostanie doliczony należny podatek od towarów i usług (VAT). Użyte w niniejszej specyfikacji określenia ,,cena", ,,cena oferty" oraz ,,cena ofertowa" oznaczają cenę bez podatku VAT. Cena ofertowa służy wyłącznie do celów porównania i oceny ofert. Umowa zostanie zawarta na kwotę określoną w rozdziale III SWZ p.t.: Opis przedmiotu zamówienia. Ceny (stawki) jednostkowe podane w ofercie (lub załączniku do niej) uwzględniają koszt wykonania usług objętych przedmiotem zamówienia oraz wszelkie koszty bezpośrednie i pośrednie (jeśli wchodzą w zakres zamówienia), w tym np.: cła i wszelkie opłaty, koszty ubezpieczenia, dojazdu, koszty związane z odbiorami wykonanych usług oraz przeprowadzeniem prób i badań technicznych, a także wszelkie inne koszty dodatkowe, które należy ponieść w związku z realizacją niniejszego zamówienia. Suma wszystkich wartości netto wyszczególnionych w druku Oferty musi odpowiadać łącznej cenie ofertowej netto. Cena podana w ofercie jest ostateczna i nie podlega negocjacjom. Należy ją traktować jako wynagrodzenie maksymalne wykonawcy zamówienia nie mogące zostać przekroczone w trakcie realizacji z zastrzeżeniem postanowień rozdziału XVII ust. 6 SWZ. Ceny jednostkowe są niezmienne przez okres 12 miesięcy od dnia podpisania niniejszej umowy. W przypadku istotnych zmian warunków realizacji umowy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wysokości cen jednostkowych - o współczynnik wynegocjowany przez Zamawiającego i Wykonawcę lecz nie większy niż wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszany w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za okres ostatnich 12 miesięcy poprzedzających wniosek Wykonawcy o waloryzację. W tym przypadku: 1) Waloryzacja wynagrodzenia dopuszczalna jest jeden raz w okresie 12 miesięcznym nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia zawarcia Umowy. 2) Wykonawca składa Zamawiającemu wniosek o dokonanie waloryzacji cen jednostkowych wraz z uzasadnieniem wskazującym wpływ zmian cen materiałów lub kosztów na przedmiot umowy w tym na ceny jednostkowe, na żądanie Zamawiającego Wykonawca ma obowiązek przedstawić dokumenty potwierdzające wzrost cen, 3) Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zgodnie z ust. 6 zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, w zakresie odpowiadającym zmianom cen materiałów lub kosztów dotyczących zobowiązania podwykonawcy, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki: - przedmiotem umowy jest usługa - okres obowiązywania umowy przekracza 12 miesięcy. XVIII. ROZLICZENIA W WALUTACH OBCYCH 3.Nie dopuszcza się rozliczania zamówienia w walutach innych niż polskie złote. Cenę oferty należy podać w złotych polskich. Złożenie oferty w obcej walucie stanowi błąd w obliczeniu ceny będący podstawą do odrzucenia oferty na podstawie postanowień rozdziału XXIV ust. 1 pkt 5 SWZ. XIX.WADIUM Nie wymaga się wnoszenia wadium. XXI.OFERTY ZAMIENNE I WYCOFANIE OFERTY 1.Każdy wykonawca w dowolnym czasie przed upływem terminu składania ofert może: (a) wycofać swoją ofertę lub (b) zmienić swoją ofertę. W celu wycofania należy złożyć odpowiednie oświadczenie podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy w kopercie oznaczonej numerem postępowania, nazwą wykonawcy, z dopiskiem: ,,Wycofanie oferty". Zamawiający zwróci ofertę wycofaną przed upływem terminu składania ofert niezwłocznie po otrzymaniu wyżej wymienionego oświadczenia. W celu zmiany oferty należy złożyć w kopercie oznaczonej numerem postępowania, nazwą wykonawcy, z dopiskiem: ,,Oferta zamienna" nową ofertę na cały zakres objęty postępowaniem lub na jego część z wyraźnym określeniem, jakiej części pierwotnej oferty dotyczy zmiana. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zostanie podana kwota, jaką WMK S.A. zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Jako pierwsze zostaną otwarte koperty oznaczone adnotacją ,,Wycofanie oferty", następnie - koperty z adnotacją ,,Oferta zamienna". Oferty wycofane oraz oferty pierwotne względem zamiennych (jeśli zamiana dotyczy całości) nie będą otwierane. Jako ostatnie zostaną otwarte oferty, które nie zostały ani zmienione, ani wycofane. Podczas otwarciu ofert zostaną podane: nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieści na swojej stronie internetowej informacje dotyczące: 1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; 2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; 3) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. Dane, które podano podczas otwarcia ofert, po zakończeniu części jawnej posiedzenia zostaną umieszczone w protokole postępowania. XXIII.BADANIE OFERT 1.Druga część posiedzenia komisji przetargowej (ocena ofert) nie jest dostępna dla osób nieupoważnionych. Informacje z tej części nie będą udostępnione, z wyjątkiem danych zawartych w protokole postępowania, na zasadach określonych w rozdziale XXXI SWZ p.t.: Udostępnianie dokumentacji z postępowania. W tej części posiedzenia komisja najpierw sprawdzi oferty pod kątem zachodzenia przesłanek do wykluczenia wykonawcy z postępowania. W tym celu komisja przeanalizuje, czy wykonawcy spełniają wymagane warunki udziału w postępowaniu oraz czy załączyli wszystkie wymagane oświadczenia lub dokumenty. W toku badania ofert zamawiający może wezwać wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego, albo którzy nie złożyli pełnomocnictw, oraz tych, którzy złożyli oświadczenia lub dokumenty, o których mowa powyżej zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty muszą potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego oraz posiadanie pełnomocnictw nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Zamawiający może również nie skorzystać z prawa do wzywania do uzupełnienia oferty i nie stanowi to naruszenia zasad postępowania. W toku badania ofert zamawiający może także wezwać wykonawców w wyznaczonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert albo treści załączonych do oferty oświadczeń, dokumentów, formularzy lub innych załączników. Brak odpowiedzi na wezwanie zamawiającego w sprawie złożenia oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw albo w sprawie udzielenia wyjaśnień, a także odpowiedź potwierdzająca niespełnienie w istotnym zakresie wymagań określonych w specyfikacji warunków zamówienia może być - zależnie od rodzaju niezgodności - podstawą do wykluczenia wykonawcy z postępowania lub odrzucenia jego oferty. Wykonawcy nie spełniający w istotnym zakresie warunków udziału w postępowaniu oraz ci, w stosunku do których zachodzą inne przesłanki określone w rozdziale XIII ust. 1 lub XIII ust. 2 SWZ, zostaną wykluczeni z postępowania, a ich oferty uznane za odrzucone. Komisja poprawi w ofercie: 1) oczywiste omyłki pisarskie, 2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, 3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty. Oczywiste omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny zostaną poprawione w sposób następujący: 1) jeżeli cenę podano rozbieżnie słownie i liczbą, przyjmuje się, że prawidłowo podano ten zapis, który odpowiada dokonanemu obliczeniu ceny - pod warunkiem, że takie obliczenie znajduje się w ofercie 2) w przypadku mnożenia cen jednostkowych i liczby jednostek miar: jeżeli obliczona cena nie odpowiada iloczynowi ceny jednostkowej oraz liczby jednostek miar, przyjmuje się, że prawidłowo podano liczbę jednostek miar oraz cenę jednostkową (z zastrzeżeniem pkt 5 poniżej), chyba że co innego wynika z zamieszczonego w ofercie obliczenia ceny; 3) w przypadku sumowania cen za poszczególne składniki (elementy) zamówienia: jeżeli obliczona cena nie odpowiada sumie cen za poszczególne składniki zamówienia, przyjmuje się, że prawidłowo podano ceny za poszczególne elementy (z zastrzeżeniem pkt 5 poniżej), chyba że co innego wynika z zamieszczonego w ofercie obliczenia ceny; 4) w przypadku oferty z ceną określoną za cały przedmiot zamówienia albo jego część (cena ryczałtowa): przyjmuje się, że prawidłowo podano cenę ryczałtową bez względu na sposób jej obliczenia; 5) w przypadku, jeśli w ofercie podane są ceny jednostkowe w postaci liczb z większą ilością cyfr po przecinku, zamawiający zaokrągli te ceny do dwóch miejsc po przecinku i przeliczy cenę danej pozycji; 6) w przypadku wykonywania działań arytmetycznych przy obliczaniu ceny: przyjmuje się, że prawidłowo podane są ceny jednostkowe, ilości oraz przyjęte wskaźniki (współczynniki); 7) jeżeli dla niektórych pozycji w druku oferty wymagane jest podanie ceny brutto, to w przypadku oferty z błędnie obliczonym w tych pozycjach podatkiem VAT przyjmuje się, że prawidłowo podana jest cena netto, a zamawiający zastosuje prawidłową stawkę VAT i obliczy podatek oraz cenę brutto. Wykonawca, w którego ofercie stwierdzono oczywistą omyłkę pisarską, oczywistą omyłkę rachunkową w obliczeniu ceny lub inną omyłkę polegającą na niezgodności oferty ze specyfikacją, niepowodującą istotnych zmian w treści oferty, zostaje o tym niezwłocznie zawiadomiony przez zamawiającego i w wyznaczonym w zawiadomieniu terminie może odmówić zgody na poprawienie omyłki polegającej na niezgodności oferty ze specyfikacją, niepowodującej istotnych zmian w treści oferty. Brak w wyznaczonym terminie sprzeciwu uznaje się za zgodę na poprawienie stwierdzonej omyłki. Oferta wykonawcy, który odmówił zgody na poprawienie omyłki polegającej na niezgodności oferty ze specyfikacją, niepowodującej istotnych zmian w treści oferty, zostanie odrzucona na podstawie postanowień rozdziału XXIV ust. 1 pkt 6 SWZ. O poprawieniu w wyżej podany sposób oczywistych omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny zamawiający może wraz z ogłoszeniem wyników postępowania zawiadomić wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty. Komisja ustali także, czy którakolwiek z ofert zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. W tym celu zamawiający zwróci się do każdego wykonawcy, którego cena ofertowa budzi wątpliwości w tym zakresie, o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Komisja, oceniając wyjaśnienia, weźmie pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy, oryginalność projektu wykonawcy, wpływ pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów oraz inne uzasadnione powody podane w wyjaśnieniu przez wykonawcę. Zamawiający odrzuci ofertę wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień. Jeżeli dokonana ocena wyjaśnień potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zamawiający może odrzucić tę ofertę. Oferty złożone przez wykonawców nie podlegających wykluczeniu, o których odrzucenie (z powodów wymienionych w rozdziale XXIV SWZ) komisja przetargowa nie wnioskuje, będą rozpatrywane merytorycznie w sposób podany w rozdziale XXV SWZ p.t.: Wybór oferty najkorzystniejszej. XXIV. ODRZUCENIE OFERTY 1. Ofertę odrzuca się, jeżeli: 2. 3. 1) jej treść w znaczącym stopniu nie odpowiada treści specyfikacji warunków zamówienia; 2) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 3) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia; 4) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z postępowania; 5) zawiera istotne błędy w obliczeniu ceny; 6) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w rozdziale XXIII ust. 7 pkt 3 SWZ p.t.: Badanie ofert; 7) wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w rozdziale XVI ust. 2 SWZ, na przedłużenie terminu związania ofertą; 8) jej przyjęcie naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa państwa, a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób; 9) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów. Każdy wykonawca, którego ofertę odrzucono, otrzymuje szczegółową informację o powodach odrzucenia z uzasadnieniem faktycznym i prawnym w terminie i w sposób podany w rozdziale XXVIII ust. 2 SWZ p.t. Ogłoszenie wyników postępowania. Zamawiający równocześnie w powyższym terminie informuje o odrzuceniu ofert wszystkich pozostałych wykonawców, którzy złożyli oferty. XXV.WYBÓR OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ 1.Po zbadaniu poprawności pod względem formalnym i merytorycznym nieodrzucone oferty zostaną ocenione według następujących kryteriów: 1) Oferowana cena netto 100 % Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych, zawierających ceny nie wyższe od pierwotnie oferowanych. Nie przewiduje się prowadzenia aukcji elektronicznej po dokonaniu oceny ofert w celu wyboru najkorzystniejszej oferty. Postępowanie wygrywa oferta najkorzystniejsza, to jest najtańsza spośród ocenianych. XXVI. UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA 1. 2. Postępowanie unieważnia się, gdy: 1) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu; 2) cena najkorzystniejszej oferty lub najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty; 3) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie zamawiającego; 4) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy; 5) w przypadku wymienionym w rozdziale XXV ust. 2 SWZ p.t.: Wybór oferty najkorzystniejszej zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie. O unieważnieniu postępowania zamawiający zawiadamia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne równocześnie wszystkich wykonawców, którzy: 3. 4. 1) ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert, 2) złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert. Informację o unieważnieniu postępowania zamieszcza się również na tablicy ogłoszeń WMK S.A. oraz na stronie internetowej. W przypadku unieważnienia postępowania zamawiający na wniosek wykonawcy, który ubiegał się o udzielenie zamówienia, zawiadamia o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia. Zainteresowani wykonawcy mogą złożyć wniosek o przekazanie takiego zawiadomienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej lub pisemnie na adres Działu Przetargów i Umów WMK S.A. XXVII. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ Wykonawca, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego zasad udzielania zamówień określonych w specyfikacji lub w Regulaminie, o którym mowa w rozdziale II ust. 1 SWZ oraz w przypadku zaniechania przez zamawiającego obowiązkowych czynności, może przed zawarciem umowy poinformować zamawiającego o nieprawidłowości czynności podjętych w toku postępowania lub nieprawidłowym zaniechaniu czynności, składając ,,informację o nieprawidłowościach" wskazującą czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się nieprawidłowość oraz zawierającą przedstawienie zarzutów z uzasadnieniem. ,,Informację o nieprawidłowościach" (zwaną dalej ,,informacją") można złożyć w terminie 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jej złożenia, jeżeli zawiadomienie to przesłano przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo w terminie 10 dni, jeżeli zostało przesłane w inny sposób, z tym że informację dotyczącą nieprawidłowej treści ogłoszenia o zamówieniu oraz postanowień specyfikacji warunków zamówienia można złożyć w terminie 5 dni od zamieszczenia ogłoszenia wraz ze specyfikacją na stronie internetowej WMK S.A. W przypadku wpłynięcia informacji dotyczącej nieprawidłowej treści ogłoszenia lub postanowień specyfikacji warunków zamówienia zamawiający może przedłużyć termin składania ofert. W przypadku wpłynięcia informacji po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą może zostać zawieszony do czasu udzielenia odpowiedzi (rozstrzygnięcia) w sprawie zgłoszonych nieprawidłowości. O zawieszeniu terminu zamawiający zawiadamia wszystkich wykonawców, którzy złożyli nieodrzucone oferty; w takiej sytuacji zamawiający nie zawiera umowy do czasu rozstrzygnięcia zarzutów. Zamawiający odpowiada na podniesione zarzuty, jeśli postanawia je uwzględnić (uznać). W takiej sytuacji w terminie 7 dni od otrzymania informacji przesyła rozstrzygnięcie (odpowiedź) wykonawcy, który ja złożył. Zamawiający może również odpowiedzieć wykonawcy składającemu informację oddalając podniesione zarzuty lub stwierdzając, że informacja pochodzi od podmiotu nieuprawnionego względnie złożono ją po upływie terminu określonego w specyfikacji. Brak rozstrzygnięcia w 7-dniowym terminie lub zawarcie umowy uznaje się za nieuwzględnienie podniesionych zarzutów. W przypadku uwzględnienia zarzutów zamawiający powtarza zakwestionowaną czynność lub dokonuje czynności bezprawnie zaniechanej niezwłocznie po rozstrzygnięciu. O powtórzeniu 7. czynności lub wykonaniu czynności zaniechanych zamawiający niezwłocznie zawiadamia wszystkich wykonawców, którzy złożyli nieodrzucone oferty. Od rozstrzygnięcia w sprawie podniesionych w informacji zarzutów albo braku ich rozpatrzenia w terminie przez zamawiającego nie przysługuje odwołanie ani skarga do sądu. Decyzja zamawiającego w tej sprawie jest ostateczna. XXVIII. OGŁOSZENIE WYNIKÓW POSTĘPOWANIA Wykonawca, którego oferta okazała się najkorzystniejsza, niezwłocznie po dokonaniu wyboru i przed upływem okresu ważności oferty otrzyma pisemne zawiadomienie (przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, a następnie listownie) o wyborze oferty, w którym zostanie podana cena ofertowa wybranej oferty, ustalona cena całkowita zamówienia oraz termin, po upływie którego umowa w sprawie zamówienia może być zawarta i warunki jej zawarcia. Do zawiadomienia zostanie dołączony projekt umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia do przesyłanego projektu umowy drobnych zmian o charakterze porządkowym lub innych, które nie są niekorzystne dla wykonawcy lub na które wykonawca wyraził zgodę. Niezwłocznie po rozstrzygnięciu postępowania zamawiający jednocześnie zawiadomi (przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, a następnie listownie) każdego wykonawcę, który złożył ofertę, o dokonanym wyborze - podając co najmniej nazwę (firmę) albo imię i nazwisko, siedzibę albo adres wykonawcy, którego ofertę wybrano i jego cenę ofertową oraz ustaloną cenę całkowitą zamówienia - lub - lub o unieważnieniu postępowania, a także o wykonawcach wykluczonych, ofertach odrzuconych - z uzasadnieniem faktycznym i prawnym podjętych decyzji oraz o terminie, po upływie którego umowa w sprawie zamówienia może być zawarta. Równocześnie wyniki postępowania zawierające co najmniej nazwę (firmę) albo imię i nazwisko, siedzibę albo adres wykonawcy, którego ofertę wybrano oraz cenę wybranej oferty lub informację o unieważnieniu postępowania z uzasadnieniem faktycznym i prawnym podjętych decyzji zostaną wywieszone na tablicy ogłoszeń w siedzibie zamawiającego (ul. Senatorska 1, przy wejściu do budynku ,,A") oraz zamieszczone na stronie internetowej: www.wodociagi.krakow.pl/aktualnosci/przetargi/przetargi-regulaminowe. XXIX.ZAWARCIE UMOWY 1.Wybrany wykonawca, jeśli nie zostanie zawiadomiony o zawieszeniu biegu terminu związania ofertą w związku z wpłynięciem informacji o nieprawidłowościach, zobowiązany jest nie później niż dziesiątego dnia od przesłania przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zawiadomienia o wyborze oferty, a jeśli nie zostało ono w taki sposób wysłane - piętnastego dnia od jego przesłania (lub niezwłocznie po otrzymaniu ww. zawiadomienia, jeśli tak wynika z jego treści) przesłać pocztą na adres WMK S.A. lub złożyć osobiście (w Dziale Przetargów i Umów - budynek ,,A" lub na dziennik podawczy przy ul. Senatorskiej 9) wypełnioną po swojej stronie umowę uwzględniającą warunki wygranego postępowania oraz treść swojej oferty. Należy wypełnić uzupełniony przez zamawiającego projekt przesłany wraz z zawiadomieniem o wyborze lub później, a nie pierwotne proponowane warunki umowy załączone do SWZ. Umowa (z zastrzeżeniem ust. 3) może zostać zawarta nie wcześniej niż po upływie pięciu dni od przesłania zawiadomienia o wyborze oferty przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, a jeśli nie zostało ono w taki sposób wysłane - nie wcześniej niż po upływie dziesięciu dni od jego przesłania. Umowa może zostać zawarta przed upływem wyżej podanych terminów, jeśli wpłynęła tylko jedna oferta. 2. W przypadku wybrania oferty złożonej przez spółkę cywilną albo przez wykonawcę (wykonawców) będącego osobą fizyczną zamawiający zawrze umowę z poszczególnymi wspólnikami spółki lub właścicielami firmy, tj. osobami wpisanymi do ewidencji działalności gospodarczej. Treść umowy nie może być bez zgody zamawiającego zmieniona w stosunku do projektu przesłanego wraz z zawiadomieniem o wyborze oferty. Umowa musi być należycie podpisana i złożona w trzech egzemplarzach. Należy do niej dołączyć umowę regulującą współpracę podmiotów działających wspólnie, jeśli wybrano ofertę złożoną przez takie podmioty, a umowy nie załączono do oferty. Niezłożenie kompletnej umowy w terminie lub dokonanie zmian we wzorze umowy może być przyczyną uznania przez zamawiającego, że wykonawca uchyla się od zawarcia umowy. W przypadku kiedy wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, zamawiający może wybrać najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania. Integralną częścią zawartej umowy będzie złożona oferta. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. Zmiany zawartej umowy (w drodze aneksu) są dopuszczalne tylko w następujących sytuacjach: 1) przewidzianych we wzorze umowy; 2) w sprawach formalnych nie związanych z przedmiotem zamówienia (np. zmiany prawne po stronie zamawiającego lub wykonawcy, zmiany osób), 3) w przypadku niewyczerpania w okresie obowiązywania umowy łącznej kwoty, na którą zawarto umowę, dopuszcza się przedłużenie okresu realizacji umowy. XXX.UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI Z POSTĘPOWANIA 1.Protokół z postępowania wraz z załącznikami jest jawny. Załączniki do protokołu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z tym że oferty udostępnia się od chwili ich otwarcia. Udostępnianie odbywa się na miejscu w Dziale Przetargów i Umów. Polega ono na okazaniu ww. dokumentów do wglądu i do ewentualnego sporządzenia notatek albo fotografii lub przesłaniu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Zamawiający nie ma obowiązku powielania okazywanych materiałów. W celu uzyskania wglądu w akta postępowania należy zgłosić ten zamiar oraz uzgodnić termin z osobą z Działu Przetargów i Umów podaną w rozdziale XI SWZ p.t.: Sposób porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów. XXXI.UWAGI KOŃCOWE 1.W sprawach nie opisanych w niniejszej specyfikacji stosuje się odpowiednie przepisy prawa polskiego. Powyższa specyfikacja warunków zamówienia stanowić będzie integralną część umowy zawartej z wybranym w postępowaniu wykonawcą. Uwagi: Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w ramach postępowań przetargowych prowadzonych przez Wodociągi Miasta Krakowa S.A. skierowana do Wykonawców posiadających status osób fizycznych. Spółka Wodociągi Miasta Krakowa S.A. (dalej jako: ,,WMK S.A." lub administrator"), z siedzibą w Krakowie przy ulicy Senatorskiej 1, 30-106, (dane kontaktowe inspektora ochrony danych: iod@wodociagi.krakow.pl), informuje, że jest administratorem dotyczących Pani/Pana danych osobowych przekazanych WMK S.A. w związku z Pani/Pana udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia, obejmujących w szczególności dane osobowe ujawnione w zgłoszeniu do udziału we wstępnych konsultacjach rynkowych, w ofercie lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a także w umowie o udzielenie zamówienia publicznego, w tym: Pani/Pana imię, nazwisko, numer PESEL, NIP, REGON, adres e- mail, numer telefonu, adres siedziby, adres do kontaktu, informacje dotyczące kwalifikacji, wiedzy lub doświadczenia, informacje zawarte w zaświadczeniach przekazanych w trakcie postępowania (m.in. zaświadczenia wydane przez Urząd Skarbowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Krajowy Rejestr Karny, numery uprawnień budowlanych). Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez WMK S.A. w oparciu o poniżej wskazane podstawy prawne oraz w ramach realizacji wskazanych poniżej celów: 1) podane dane osobowe będą przetwarzane ponieważ jest to niezbędne do wykonania obowiązków prawnych ciążących na WMK S.A. wynikających z odpowiednich przepisów prawa (w tym Ustawy - Prawo zamówień publicznych, Ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, prawa podatkowego, przepisów o rachunkowości) dla celów: 12. a. związanych z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (w tym wstępnych etapów postępowania, w szczególności wstępne konsultacje rynkowe, jeżeli będą prowadzone), b. archiwizacyjnych, c. rozliczeń podatkowych, d. prowadzenia rachunkowości. 2) w przypadku zawarcia pomiędzy Panią/Panem a WMK S.A. umowy w sprawie udzielenia zamówienia objętego przedmiotowym postępowaniem, podane dane osobowe będą przetwarzane ponieważ jest to niezbędne do zawarcia i wykonania umowy oraz w celu prawidłowego wykonania obowiązków oraz uprawnień stron wynikających z takiej umowy, w tym także w celach kontaktowych związanych z realizacją umowy; 3) podane dane osobowe będą przetwarzane ponieważ jest to niezbędne dla realizacji następujących celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez WMK S.A., którymi są: a. przeprowadzenie wstępnych konsultacji rynkowych, jako przygotowania do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, b. ustalenie, egzekwowanie, roszczeń, a także dochodzenie lub obrona przed roszczeniami, c. w przypadku, gdy Pani/Pan uzyskuje dostęp do pomieszczeń lub obiektów należących do WMK S.A. - kontrola dostępu do pomieszczeń i obiektów należących WMK S.A. oraz kontrola przestrzegania zasad organizacyjnych, porządkowych oraz zasad bezpieczeństwa (w tym BHP i PPOŻ) na terenie obiektów WMK S.A., d. udokumentowanie prawidłowego wypełniania obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego (w tym obowiązków sprawozdawczych dotyczących zgłaszania schematów podatkowych wynikających z przepisów Ustawy Ordynacja Podatkowa). Ponadto WMK informuje, że: 1) podanie przez Panią/Pana danych jest dobrowolne, lecz - w zakresie w jakim obowiązek podania danych wynika z przepisów Ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz dokumentów postępowania (w tym SWZ) - jest jednocześnie niezbędne do wzięcia przez Panią/Pana udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz - w przypadku wyboru Pani/Pana oferty jako najkorzystniejszej - także do zawarcia umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego (niepodanie takich danych uniemożliwi udział w postępowaniu oraz zawarcie umowy w sprawie udzielenia zamówienia); 2) przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych i ich sprostowania, uzupełnienia, a także w przypadkach określonych przepisami prawa uprawnienie do usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych; 3) przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie, w jakim dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji wskazanych powyżej prawnie uzasadnionych interesów WMK S.A.; 4) w celu skorzystania z któregokolwiek z przysługujących Pani/Panu praw, prosimy przesłać swoje żądanie na adres: iod@wodociagi.krakow.pl. 13. 5) Gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych przysługuje Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00- 193 Warszawa. Informację jak złożyć skargę można znaleźć na stronie: : Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 6) WMK S.A. będzie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe przez okres prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a w przypadku zawarcia pomiędzy Panią/Panem a WMK S.A. umowy w sprawie udzielenia zamówienia objętego przedmiotowym postępowaniem, przez okres realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego, a także przez okres konieczny w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; w zakresie danych których przetwarzanie wynika z obowiązku prawnego ciążącego na WMK S.A., Pani/Pana dane będą przetwarzane także przez okres niezbędny w celu prawidłowego wykonania takiego obowiązku prawnego, lub, w zakresie w którym przetwarzanie danych służy realizacji uzasadnionego interesu administratora, do czasu wniesienia sprzeciwu, skutkującego obowiązkiem WMK S.A. do zaprzestania przetwarzania Pani/Pana danych osobowych; 7) Pani/Pana dane mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: organy jednostek samorządu terytorialnego (tj. w szczególności Gmina Miejska Kraków), organy administracji publicznej oraz inne podmioty i osoby, które mogą żądać udostępnienia danych na podstawie przepisów prawa, spółki zależne WMK S.A., podmioty działające na zlecenie WMK S.A., w tym podmioty świadczące na rzecz WMK S.A. usługi doradcze, obsługę informatyczną działalności WMK S.A., usługi w zakresie ochrony mienia. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych dostępnych jest na stronie internetowej WMK S.A. pod adresem: www.wodociagi.krakow.pl. Kontakt: Zamawiający oświadcza, iż osobami upoważnionymi do porozumienia się z Wykonawcami są: 7. Lp.Imię, nazwisko, stanowisko 1.Małgorzata Zając St. inspektor ds. przetargów Dział (Zakład), adres Nr telefonu Dz. Przetargów i Umów, Kraków, ul. Senatorska 1, tel. 12 42 42 392 budynek ,,A", pok. nr 4 Uwagi sprawy formalne |
© eurobudowa.pl 2004-2024