dolnośląskie (Wrocław)
kujawsko-pomorskie (Toruń)
śląskie (Gliwice)
małopolskie (Kraków)
dolnośląskie (Świebodzice)
lubuskie (Gorzów Wielkopolski)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Świadczenie usługi rocznej i 5 letniej kontroli stanu technicznego budynków kontroli stanu technicznego budynków |
Data zamieszczenia: | 2024-04-26 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
SĄD REJONOWY W CHORZOWIE ul. Dr Józefa Rostka 2 41-500 Chorzów powiat: Chorzów tel. 32 34 99 413 lub 416 gospodarczy@chorzow.sr.gov.pl |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Chorzów |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 32 34 99 413 lu |
Termin składania ofert: | 2024-05-08 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
PUBLICZNE ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY CENOWEJ PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: II. NAZWA ZADANIA: PRZEGLĄD ROCZNY BUDYNKÓW SĄDU REJONOWEGO W CHORZOWIE PRZY UL. ROSTKA 2, UL. POCZTOWEJ 20 ORAZ PRZEGLĄD ROCZNY I PIĘCIOLETNI BUDYNKU SĄDU REJONOWEGO W CHORZOWIE PRZY UL. RATUSZOWEJ 3 RODZAJ ZAMÓWIENIA: USŁUGI SZCZEGÓŁOWE OKREŚLENIE PRZEDMIOTU, WIELKOŚCI I ZAKRESU ZAMÓWIENIA (W TYM ZASTOSOTWANIE ASPEKTÓW SPOŁECZNYCH): Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi rocznej i 5 letniej kontroli stanu technicznego budynków kontroli stanu technicznego budynków obejmujące wykonanie przeglądów stanu technicznego elementów budynków, budowli, i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektów, zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt. 1a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.) w następujących lokalizacjach: 1. 41-500 Chorzów Ul. Rostka 2 oPowierzchnia ogólna zabudowy: 956,2 m2 oPowierzchnia użytkowa: 4176 m2oKubatura: 18924 m3 oIlość kondygnacji: 5 2. 41-600 Świętochłowice, Ul. Pocztowa 20 3. oPowierzchnia ogólna zabudowy: 217 m2 oPowierzchnia użytkowa: 205 m2 oKubatura: 1700 m3 oIlość kondygnacji: 2 41-500 Chorzów, Ul. Ratuszowa 3 oPowierzchnia ogólna zabudowy: 747 m2 oPowierzchnia użytkowa z piwnicami: 2 344 m2 oPowierzchnia poddasza: 739 m 2 oKubatura: 13 245 m3 oIlość kondygnacji: 3 ZAKRES OPRACOWANIA WYMAGANY PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO DLA PRZEGLĄDU 5- LETNIEGO (dot. budynku przy Ul. Ratuszowej 3): 1. Charakterystyka obiektu odata przeprowadzenia kontroli wraz z podaniem ekipy wykonującej badanie, opodstawowe informacje o analizowanym obiekcie budowlanym, ospis wyposażenia w instalację i urządzenia ocenianego budynku. 2. Wykaz okresowych kontroli i posiadanych protokołów z przeprowadzonych prób, przeglądów i badań, które zostaną udostępnione przez Zamawiającego analizowanego obiektu, w szczególności: opoprzedniego przeglądu rocznego, opoprzedniego przeglądu 5-cio letniego obiektu. 3. Ocena stanu technicznego budynku i urządzeń zewnętrznych oelementy konstrukcyjne budynku: ofundamenty, ościany konstrukcyjne, filary, gzymsy, balustrady, ostropy, otynki zewnętrzne, okominy, ourządzenia zamocowane do ścian i dachów, oelementy konstrukcyjne dachu i pokrycia dachowe, oobróbki blacharskie, rynny i rury spustowe, oschody i posadzki,otynki wewnętrzne i powierzchnie malarskie, ostolarka okienna, drzwiowa i ślusarka, ourządzenia zewnętrzne, w szczególności: śmietniki, chodniki, mury oporowe, schody zewnętrzne, elementy małej architektury, wiatrołap, ogrodzenie oanaliza zieleni w obrębie działki, obadania kondycji całego budynku, jego funkcjonalności oraz przydatności a nawet jego walorów estetycznych oraz otaczającego go obszaru, o wszelkie inne elementy wchodzące w skład analizowanego obiektu budowlanego narażonych na szkodliwe działanie czynników atmosferycznych oraz zużycie naturalne, oinstalacja odgromowa, oinstalacja wodociągowa, oinstalacja kanalizacji odprowadzającej ścieki z budynku oraz wody deszczowej, 4. Wnioski i zalecenia Wśród wniosków należy wyszczególnić: ogólny stan techniczny budynku, owartość użytkową obiektu, wyrażoną w %, oocenę, czy obiekt użytkowany jest zgodnie z jego przeznaczeniem, omożliwe odniesienie do poprzedniego przeglądu w celu weryfikacji przeprowadzanych modernizacji i remontów, o wykaz kolejności robót remontowych na podstawie oceny stopnia pilności. 5. Podstawy prawne Spis Ustaw, Rozporządzeń oraz Norm na podstawie których wykonano ocenę stanu Technicznego. 6. Załączniki Wśród załączników w szczególności powinny znaleźć się: o potwierdzenie wykonanych okresowych kontroli i pomiarów (np. protokół z przeprowadzonych prób, przeglądów badań) na podstawie których bazowano przy ocenie stanu technicznego danego elementu analizowanego budynku, o zaświadczenia potwierdzające kompetencję i zdolność osób sporządzających przegląd (przeprowadzone wyłącznie przez osoby posiadające uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności i o odpowiednim zakresie), o opisy (jeśli wymagane) przeprowadzonej oceny stanu technicznego danego elementu. ROCZNEJ KONTROLI PODLEGAJĄ M.IN.:(dot. budynków przy Ul. Rostka 2, Ul. Pocztowej 20, ul. Ratuszowej 3) 1) Elementy budynków, budowli i instalacji narażone na szkodliwe wpływy warunków atmosferycznych i niszczące działania czynników atmosferycznych podczas procesu użytkowaniaobiektu, których uszkodzenia mogą powodować zagrożenie dla bezpieczeństwa osób, środowiska oraz konstrukcji budynków i budowli; 2) Stan konstrukcji budynków i budowli: a) zewnętrznych warstw przegród zewnętrznych (warstwa fakturowa), elementów ścian zewnętrznych, balustrad itp. b) urządzeń zamocowanych do ścian i dachu budynku; c) elementów odwodnienia budynku oraz obróbek blacharskich; d) pokryć dachowych; e) instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej; f) elementów instalacji kanalizacyjnej odprowadzających ścieki z budynku; g) przejść, przyłączy instalacyjnych przez ściany budynków 3) Stan elewacji budynków i budowli 4) Przeprowadzenie kontroli estetyki obiektu budowlanego oraz jego otoczenia itp. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia z należyta starannością wymaganą od profesjonalisty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej. Wykonawca ponosi pełną i wyłączna odpowiedzialność za należyte zabezpieczenie obszaru wykonywanych prac oraz należyte zabezpieczenie osób trzecich przed powstaniem ewentualnych szkód, zaspokojenia roszczeń wynikających z nieprzestrzegania obowiązujących przepisów prawa w szczególności dotyczących BHP, PPOŻ i ochrony środowiska, a także do zastosowania nieuciążliwego dla otoczenia sposobu prowadzenia prac. Głównym celem przeglądu ma być stwierdzenie czy w/w elementy budynku mogą powodować zagrożenie dla: a) bezpieczeństwa użytkowania, b) bezpieczeństwa konstrukcji, c) bezpieczeństwa pożarowego, d) bezpieczeństwa środowiska. Wykonawca użyje do wykonania usługi własnego sprzętu, urządzeń i materiałów. Wszystkie stosowane przyrządy pomiarowe muszą posiadać aktualne świadectwa wzorcowania/legalizacji. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej budynków oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz należytego wykonania zamówienia. Z przeprowadzonych przeglądów poszczególnych budynków Wykonawca sporządzi protokół w wersji papierowej wraz z wersją elektroniczną i dokumentacją fotograficzną na płycie CD. Wykonawca przekaże do Oddziału Gospodarczego pisemnie informacje o wszelkich zauważonych podczas przeglądu nieprawidłowościach, które mogłyby spowodować ich awarię. Usługi wykonywane będą w dni robocze, w godz.ch każdorazowo uzgodnionych z Zamawiającym.Zamawiający zastrzega, aby wykonawca dysponował co najmniej: 1) 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej; 2) 1 osobą posiadającą odpowiednie uprawienia bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych; poświadczone aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego (kopie powyższych uprawnień wraz z poświadczeniem stanowią załącznik do ,,wykazu osób".. Zastosowanie aspektów społecznych: Zamawiający wymaga, aby wszystkie czynności objęte przedmiotem zamówienia wykonywali wyłącznie pracownicy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę (każda roboczogodz. musi być wypracowana przez pracownika Wykonawcy w ramach stosunku pracy/umowy o pracę). W trakcie realizacji przedmiotu umowy Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie do spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów, -przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia, -zwrócenie się do Państwowej Inspekcji Pracy, o przeprowadzenie u Wykonawcy lub podwykonawcy kontroli. Sankcje za niedopełnienie wymogu zatrudniania pracowników świadczących usługi na podstawie umowy o pracę Zamawiający przewidział we wzorze umowy. Pozostałe warunki realizacji usługi również określono w projekcie umowy. GWARANCJA: nie dot. PODWYKONAWCY: Zamawiający nie ogranicza możliwości powierzenia jakiejkolwiek części zamówienia podwykonawcom według wyboru Wykonawcy: Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom, w przypadku braku wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom, Zamawiający uzna, że Wykonawca nie powierzy podwykonawcom wykonania żadnej części zamówienia CPV: 71630000-3 Dokument nr: OG 262.47.2024 Otwarcie ofert: 3.Otwarcie ofert nie ma charakteru publicznego. Składanie ofert: Wykonawca ma możliwość nadesłania- złożenia oferty: o na adres pocztowy Zamawiającego, wówczas winien zamieścić ofertę w zamkniętej kopercie która będzie zaadresowana na adres Zamawiającego (tj. Sąd Rejonowy w Chorzowie Oddział Gospodarczy Ul. Rostka 2, 41-500 Chorzów) oraz będzie posiadać oznaczenie: ,,PRZEGLĄD ROCZNY BUDYNKÓW 2023" - OG 262.47.2024" o na adres e-mailowy Zamawiającego (w temacie wiadomości prosimy o wpisanie nazwy postępowania oraz numeru postępowania): Wykonawca ma możliwość przesłania oferty w formie elektronicznej niezaszyfrowanej, bądź też w zaszyfrowanym pliku. W tym celu Wykonawca może posłużyć się narzędziami oferowanymi przez oprogramowanie, w którym przygotowuje dokument oświadczenia (np. Adobe Acrobat) lub skorzystać z dostępnych na rynku narzędzi na licencji open-source (np.: AES Crypt, 7-Zip i Smart Sign), lub komercyjnych, W wypadku przesłania oferty w formie zaszyfrowanego pliku należy: a. Przesłać plik zabezpieczony hasłem w w/w formacie w terminie składania ofert; b. Hasło do odczytania pliku oferty proszę przesłać oddzielnym mailem najpóźniej do dnia i godz. ich otwarcia, pod rygorem uznania, że oferta została złożona po terminie składania ofert. o osobiście - w Oddziale Gospodarczym- I piętro, pok. 120. VIII. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT: TERMIN: 8 maja 2024 roku godz. 09:00MIEJSCE: SĄD REJONOWY W CHORZOWIE 41-500 Chorzów, Ul. Dr Józefa Rostka 2, I piętro, pok. 120 Miejsce i termin realizacji: III. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA: Termin realizacji: 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy.Prace będą wykonywane po wcześniejszym telefonicznym lub e-mailowym uzgodnieniu między Wykonawcą a Zamawiającym: - w budynku przy Ul. Rostka 2 w Chorzowie, w Świętochłowicach przy Ul. Pocztowej 20, oraz w Chorzowie przy Ul. Ratuszowej 3 od pn.-pt. 08.00-15:00; Wymagania: IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY: WARUNKIEM UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA JEST ZŁOŻENIE OFERTY NA KTÓRĄ SKŁADAJĄ SIĘ: a) wypełniony formularz ofertowy (wg załączonego wzoru - załącznik nr 1); b) wykaz osób (wg załączonego wzoru - załącznik nr 2); c) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. Dokumenty i informacje, o których mowa wyżej, mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; d) parafowany wzór umowy - (wg załączonego wzoru - załącznik nr 3); e) pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich kopii dokumentów składanych wraz z ofertą. UWAGA! Wykonawcy winni dołożyć wszelkich starań aby złożyć w wymaganym terminie ofertę wraz z wszystkimi wymaganymi dokumentami o których mowa w pkt. IV niniejszego ogłoszenia. V. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY: a) Uzupełnienie formularza ofertowego - Wykonawca jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich wolnych pozycji w formularzu ofertowym wskazując odpowiednio cenę ryczałtową netto i brutto. b) W cenach jednostkowych Wykonawca musi ująć wszystkie koszty jakie będzie ponosił w związku z wykonaniem przedmiotu zamówienia. c) Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawarte są w PROJEKCIE UMOWY stanowiącym załącznik do niniejszego zaproszenia.d) Wszystkie ceny muszą być podane w złotych i w takiej walucie będzie prowadzone rozliczenie pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą. e) Ceny określone przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym nie będą zmieniane w toku realizacji zamówienia. f) Prawidłowe ustalenie podatku VAT, obowiązującego w dniu złożenia oferty, należy do obowiązków Wykonawcy, zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym. g) Należność za wykonaną usługę będzie regulowana po zrealizowaniu kompleksowo usługi, przelewem na konto Wykonawcy (konto firmowe, założone w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą) zgłoszone do ,,Wykazu podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT, niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT" (tzw. ,,Biała lista") dostępnego pod adresem, pod rygorem odmowy zapłaty, w terminie 30 dni od daty wystawienia faktury VAT. Podstawą do wystawienia faktury VAT jest podpisany przez obie strony protokół odbioru, po skutecznym odbiorze przedmiotu umowy. Wykonawca wystawi fakturę w terminie do 7 dni od daty podpisania protokołu odbioru. Za termin zapłaty ustala się dzień obciążenia rachunku bankowego jednostki sądownictwa. VI. KRYTERIA WYBORU OFERTY: KRYTERIUM OCENY OFERT: Kryterium oceny ofert - najniższa cena (cena-100%) CB Kryterium P = ---------------------------- x 100% CBB Gdzie: CBL - liczba przyznanych punktów CB - najniższa cena brutto wśród złożonych ofert CBB - cena brutto oferty badanej Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów za powyższe kryterium oceny ofert. VII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY: a) Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, albo od siebie, albo też jako partner we wspólnym przedsięwzięciu, z jedną ostateczną ceną. b) Ofertę składa się w jednym egzemplarzu. c) Oferta oraz wszystkie dokumenty odnoszące się do oferty muszą być sporządzone w języku polskim, pismem czytelnym, bez użycia ścieralnego nośnika pisma (np. ołówka), a wszelkiemiejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany muszą być parafowane przez osobę podpisującą ofertę. d) Oferta oraz wszystkie wymagane załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym i wymaganiami ustawowymi lub osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawców w przypadku składania oferty przez kilka podmiotów występujących wspólnie. e) Dopuszczalne jest składanie oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w tym wspólników spółek cywilnych. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Razem z ofertą musi zostać złożone pełnomocnictwo w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. Do wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia stosuje się odpowiednio przepisy dot. Wykonawcy. Warunki udziału w postępowaniu, uważa się za spełnione, jeżeli Wykonawcy łącznie wykażą się ich spełnieniem. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana Zamawiający może przez zawarciem umowy o zamówienie publiczne żądać umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. IX. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ: Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. X.INFORMACJE ADMINISTRACYJNE: 1.W celu zapewnienia porównywalności wszystkich ofert, Zamawiający zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z właściwymi Wykonawcami, w celu złożenia stosownych wyjaśnień (doprecyzowania ofert) z jednoczesnym wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Wyjaśnienia treści oferty nie mogą prowadzić do jej zmiany. 2. Na zapytania Wykonawców w zakresie zapytania ofertowego, Zamawiający udziela wyjaśnień, chyba że zapytanie wpłynie do Zamawiającego w ostatnim dniu przewidzianym na składanie ofert. 4.Dopuszcza się możliwość prowadzenia negocjacji ofert z trzema Wykonawcami, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty w ramach zastosowanych kryteriów oceny ofert, a w przypadku mniejszej liczby otrzymanych ofert, Zamawiający zakwalifikuje do negocjacji wszystkich Wykonawców, których oferty spełniają wymagania zawarte w zapytaniu ofertowym. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z zamówienia bez wyboru którejkolwiek ze złożonych ofert, a także do rezygnacji z zamówienia bez podania przyczyny. 6.Zamawiający nie ma możliwości zaliczkowania. 7.Zamawiający zawrze umowę w sprawie niniejszego zamówienia, bez zbędnej zwłoki. Zamawiający wymaga od Wykonawcy aby zawarł z nim umowę na warunkach określonych w projekcie umowy, stanowiącym załącznik do niniejszego zaproszenia. Jeżeli wybrany Wykonawca uchyla się od zawarcia umowy, najkorzystniejsza oferta może zostać wybrana spośród ofert pozostałych, bez przeprowadzania ich ponownej oceny. 8. Osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisaniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty. Uwagi: KLAUZULA INFORMACYJNA o przetwarzaniu danych osobowych do udzielania zamówień do których nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych iw sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.1), dalej ,,RODO", informuję że: Administratorem danych osobowych jest Dyrektor Sądu Rejonowego w Chorzowie z siedzibą 1. w (41-500) Chorzów, ul. dr. Józefa Rostka 2, tel. 32 34 99 445, NIP 6272204010, REGON 000322034 Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować 2. pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej pisząc na adres: Inspektor Ochrony Danych Sądu Rejonowego w Chorzowie, ul. dr. Józefa Rostka 2, 41-500 Chorzów lub wysyłając e-mail na adres: iod@chorzow.sr.gov.pl Dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia zamówienia oraz zawarcia i 3. realizacji umowy (w przypadku gdy oferta będzie najkorzystniejsza) na podstawie: a) art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679 przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z udzielaniem zamówień do których nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych przy udzielaniu zamówień których wartość jest mniejsza niż kwota 130 000,00 złotych netto; b) art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia 2016/679 przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. 4. Odbiorcą Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa) dokumentacja zamówienia oraz podmioty przetwarzające. 5. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, a następnie przez okres ustalony zgodnie z przepisami prawa. 6.Posiadają Państwo: a)prawo dostępu do treści swoich danych, b)prawo do sprostowania swoich danych, c)prawo do usunięcia danych osobowych, d)prawo ograniczenia przetwarzania danych, e)prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, f)prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznają Państwo iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Państwa danych narusza przepisy rozporządzenia 2016/679. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).7. Niektóre prawa, o których mowa wyżej mogą nie mieć zastosowania lub mogą być ograniczone na podstawie rozporządzenia 2016/679 lub przepisów szczególnych. 8. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale bez ich podania nie będzie możliwe wzięcie pod uwagę przedstawionej oferty oraz zawarcie i realizacja umowy, jeżeli oferta będzie najkorzystniejsza. 9. Państwa dane nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 rozporządzenia 2016/679. |
© eurobudowa.pl 2004-2024