lubuskie (Gorzów Wielkopolski)
wielkopolskie (Leszno)
wielkopolskie (Krzykosy)
kujawsko-pomorskie (Toruń)
małopolskie (Myślenice)
łódzkie (Tuszyn)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest |
Data zamieszczenia: | 2024-04-29 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Andrespol z siedzibą w Andrespolu ul. Rokicińska 126 95-020 Andrespol powiat: łódzki wschodni tel. 42 213 24 40 w. 855, 827; faks 42 213 24 40 w. 834 ug@andrespol.pl |
Województwo: | łódzkie |
Miasto: | Andrespol |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 42 213 24 40 w. |
Termin składania ofert: | 2024-05-08 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
zapraszamy do składania ofert na: Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Andrespol w roku 2024 I. Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi polegające na demontażu, odbiorze, transporcie i utylizacji wyrobów zawierających azbest z 14 nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Andrespol w tym: 1) Demontaż, odbiór, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest - szacowana masa odpadów - 14,05 Mg 2) Odbiór, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest - szacowana masa odpadów - 12,88 Mg 2. Podane ilości wyrobów zawierających azbest są wielkościami szacunkowymi. Wskazane ilości mogą ulec zmianie, na skutek dokonania rzeczywistego pomiaru powierzchni oraz masy usuwanych wyrobów podczas realizacji zamówienia. Wykaz nieruchomości, z których w 2024 roku planowane jest usunięcie wyrobów zawierających azbest opracowano na podstawie wniosków złożonych przez zainteresowanych właścicieli nieruchomości. Podstawą faktycznego rozliczenia będą protokoły odbioru odpadów wystawione oddzielnie na każdego właściciela nieruchomości oraz karty przekazania odpadów zawierających azbest na składowisko posiadające wymagane uprawnienia. 3. Do obliczenia wagi odpadów przyjęto 16 kg na 1m2 wyrobów zawierających azbest. 4. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) Organizację i zabezpieczenie miejsc wykonywania robót, 2) Demontaż i zebranie materiałów zawierających azbest z nieruchomości objętych wykazem, 3) Zebranie materiałów zawierających azbest składowanych na nieruchomościach objętych wykazem,zaprasza do składania ofert na: Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Andrespol w roku 2024 I. Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi polegające na demontażu, odbiorze, transporcie i utylizacji wyrobów zawierających azbest z 14 nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Andrespol w tym: 1) Demontaż, odbiór, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest - szacowana masa odpadów - 14,05 Mg 2) Odbiór, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest - szacowana masa odpadów - 12,88 Mg 2. Podane ilości wyrobów zawierających azbest są wielkościami szacunkowymi. Wskazane ilości mogą ulec zmianie, na skutek dokonania rzeczywistego pomiaru powierzchni oraz masy usuwanych wyrobów podczas realizacji zamówienia. Wykaz nieruchomości, z których w 2024 roku planowane jest usunięcie wyrobów zawierających azbest opracowano na podstawie wniosków złożonych przez zainteresowanych właścicieli nieruchomości. Podstawą faktycznego rozliczenia będą protokoły odbioru odpadów wystawione oddzielnie na każdego właściciela nieruchomości oraz karty przekazania odpadów zawierających azbest na składowisko posiadające wymagane uprawnienia. 3. Do obliczenia wagi odpadów przyjęto 16 kg na 1m2 wyrobów zawierających azbest. 4. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) Organizację i zabezpieczenie miejsc wykonywania robót, 2) Demontaż i zebranie materiałów zawierających azbest z nieruchomości objętych wykazem, 3) Zebranie materiałów zawierających azbest składowanych na nieruchomościach objętych wykazem, 4) Spakowanie i zabezpieczenie materiałów zawierających azbest przed szkodliwym działaniem - emisją azbestu do środowiska, w sposób umożliwiający ustalenie wagi odpadów pochodzących z poszczególnych nieruchomości, 5) Załadunek materiałów zawierających azbest oraz ich transport na przystosowane do tego celu składowisko odpadów celem unieszkodliwienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, 6) Uporządkowanie terenu po zakończeniu prac, 7) Naprawę przez Wykonawcę na własny koszt wszelkich szkód powstałych w wyniku wykonywanej usługi. 8) Sporządzenie i przedłożenie Zamawiającemu dokumentacji fotograficznej obiektów sprzed rozpoczęcia usuwania z nich odpadów zawierających azbest oraz po ich usunięciu (również odpadu składowanego) dokumentującej w sposób wyczerpujący stan faktyczny (min. 4 szt.) na każdej nieruchomości objętej wykazem nieruchomości, w formie papierowej z opisem (adres nieruchomości) oraz w wersji elektronicznej. Dopuszczalne jest umieszczenie kilku zdjęć na jednej stronie A4, jednak tak, aby były one czytelne. 5. Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy wykaz nieruchomości, z których mają zostać zdemontowane, odebrane wyroby zawierające azbest. 6. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, w tym do nieudostępniania danych osobowych osobom trzecim oraz do przestrzegania poufności informacji pozyskanych w związku z realizacją przedmiotu umowy. Wykonawca nie może wykorzystywać pozyskanych danych w żaden inny sposób niż do wykonywania umowy. 7. Przed rozpoczęciem prac objętych przedmiotem zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie dokonać zgłoszenia właściwym organom zamiar przystąpienia do prac polegających na zabezpieczaniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest - zgodnie z § 6 ust. 2 i ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2004r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.). 8. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu potwierdzenia złożenia dokumentu potwierdzającego zgłoszenie przystąpienia do prac polegających na zabezpieczeniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest. 9. Wykonawca zobowiązany będzie indywidualnie z każdym właścicielem nieruchomości znajdującej się w wykazie do ustalenia szczegółowego terminu rozpoczęcia i zakończenia prac związanych z demontażem i odebraniem wyrobów zawierających azbest. Termin demontażu i odbioru wyrobów zawierających azbest powinien być dogodny dla właściciela nieruchomości, jednak nie dłuższy niż do końca terminu realizacji całości przedmiotu zamówienia tj. do dnia 30 września 2024 roku. 10. Na podstawie ustalonych terminów z właścicielami nieruchomości, Wykonawca sporządzi Harmonogram prac i przedłoży go Zamawiającemu, w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy. 11. Wykonawca zobowiązany jest do ważenia materiałów zawierających azbest na każdej nieruchomości objętej wykazem i dla każdego rodzaju zadania oddzielnie przy udziale właściciela nieruchomości, (z której odbierane są materiały zawierające azbest) i przedstawiciela Zamawiającego. Urządzenie ważące powinno posiadać odpowiednie atesty, certyfikaty lub dokumenty potwierdzające prawidłowy pomiar wagi. 12. Wykonawca sporządzi protokoły odbioru prac na okoliczność usunięcia wyrobów zawierających azbest z danej nieruchomości (wzór protokołu stanowi załącznik nr 1 do wzoru umowy) dla każdej z nieruchomości i dla każdego z typu zadań oddzielnie wraz z określeniem co najmniej: daty odbioru odpadów, danych właściciela nieruchomości, miejsca odbioru odpadów zawierających azbest, rodzaj odpadów, ilość usuniętych odpadów w Mg po dokonaniu ważenia na warunkach opisanych w pkt. 11, potwierdzone podpisami przedstawiciela Wykonawcy, właściciela nieruchomości i pracownika Zamawiającego w trzech egzemplarzach, z przeznaczeniem po jednym egzemplarzu dla właściciela nieruchomości, Wykonawcy oraz Zamawiającego. 13. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przyjętą klasyfikacją odpadów i w oparciu o wzory dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów. 14. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia warunków bezpiecznego usuwania wyrobów zawierających azbest z miejsca ich występowania, w tym zabezpieczenia terenu, na którym trwa usuwanie wyrobów zawierających azbest zgodnie z warunkami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest. 15. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić materiały, narzędzia, sprzęt niezbędny do wykonywania przedmiotu umowy. Na Wykonawcy ciąży obowiązek przeszkolenia przez uprawnioną instytucję zatrudnianych pracowników, osób kierujących lub nadzorujących prace polegające na zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu tych wyrobów oraz przestrzegania procedur dotyczących bezpiecznego postępowania. 16. Wykonawca urządzi we własnym zakresie, w ramach wynagrodzenia, zaplecza dla wykonywanych prac oraz zabezpieczy tereny, na których będzie usuwany azbestu, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 17. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia prac związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska oraz powodujący zminimalizowanie pylenia zgodnie z wymogami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest. 18. Do transportu wyrobów i odpadów zawierających azbest stosuje się odpowiednio przepisy o przewozie towarów niebezpiecznych. 19. Wykonawca zapewni transport odpadów zawierających azbest w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska na przystosowane do tego celu składowisko odpadów celem ich unieszkodliwienia. 20. Odpady zawierające azbest powinny być składowane na składowiskach odpadów niebezpiecznych lub na wydzielonych częściach składowisk odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne albo na podziemnych składowiskach odpadów niebezpiecznych zgodnie z obowiązującymi przepisami. 21. Wykonawca jest zobowiązany do udokumentowania przekazania odpadów zawierających azbest na składowisko (miejsce utylizacji) zgodnie z przepisami obowiązującego prawa w postaci karty przekazania odpadów. Karty przekazania odpadów powinny być sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów w 4 egzemplarzach dla każdej z nieruchomości i dla każdego z zadań objętej realizacją usługi: po 1 egzemplarzu dla Zamawiającego, dla Wykonawcy, dla właściciela nieruchomości i dla odbiorcy odpadu. 22. Karty przekazania odpadów, o których mowa powyżej winny być wystawione tylko na wyroby zawierające azbest, które zostały unieszkodliwione w ramach umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Nie dopuszcza się łączenia w kartach odpadów unieszkodliwionych w ramach innej umowy i/lub dla nieruchomości znajdujących się poza wykazem przekazanym przez Zamawiającego w ramach realizacji niniejszego przedmiotu umowy. 23. Karty przekazania odpadów, protokoły odbioru odpadów wystawione oddzielnie na każdego właściciela nieruchomości przez Wykonawcę, oświadczenie Wykonawcy o prawidłowości wykonywanych prac związanych z usunięciem odpadów i oczyszczenia terenu z pyłu azbestowego, wszystkie wymienione w niniejszym zaproszeniu do składania ofert, wykazy, zestawienia, dokumentacja fotograficzna i inne dokumenty winny być dostarczone/przekazane Zamawiającemu przez Wykonawcę przed podpisaniem przez Zamawiającego protokołu odbioru końcowego zadania bez uwag. 24. Zamawiający jest uprawniony do odmowy dokonania odbioru końcowego zadania bez uwag w przypadku braku kart przekazania odpadów i/lub innych dokumentów określonych w niniejszym opisie. 25. Za datę ukończenia przedmiotu umowy uznaje się dzień dokonania przez Wykonawcę zgłoszenia zakończenia prac, jeżeli w wyniku powyższego zgłoszenia zostanie dokonany przez Zamawiającego odbiór końcowy bez uwag. 26. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność prawną za szkody majątkowe zaistniałe lub związane z realizacją umowy, wyrządzone osobom trzecim oraz za następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z wykonywaniem prac. 27. Wszystkie prace związane z demontażem, odbiorem, transportem i utylizacją azbestu powinny być wykonywane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 28. Wykonawca w czasie wykonywania robót powinien przestrzegać ogólne warunki ochrony własności publicznej i prywatnej oraz dbać o ochronę środowiska. 29. Wszelkie formalności i koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia leżą po stronie Wykonawcy. 30. Do Wykonawcy należeć będzie wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej oraz wszystkimi obowiązującymi w tym zakresie wytycznymi, normami i przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z: 1) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (tj. Dz. U. z 2004r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.), 2) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.), 3) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r., Nr 216, poz. 1824), 4) Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.). 4) Spakowanie i zabezpieczenie materiałów zawierających azbest przed szkodliwym działaniem - emisją azbestu do środowiska, w sposób umożliwiający ustalenie wagi odpadów pochodzących z poszczególnych nieruchomości, 5) Załadunek materiałów zawierających azbest oraz ich transport na przystosowane do tego celu składowisko odpadów celem unieszkodliwienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, 6) Uporządkowanie terenu po zakończeniu prac, 7) Naprawę przez Wykonawcę na własny koszt wszelkich szkód powstałych w wyniku wykonywanej usługi. 8) Sporządzenie i przedłożenie Zamawiającemu dokumentacji fotograficznej obiektów sprzed rozpoczęcia usuwania z nich odpadów zawierających azbest oraz po ich usunięciu (również odpadu składowanego) dokumentującej w sposób wyczerpujący stan faktyczny (min. 4 szt.) na każdej nieruchomości objętej wykazem nieruchomości, w formie papierowej z opisem (adres nieruchomości) oraz w wersji elektronicznej. Dopuszczalne jest umieszczenie kilku zdjęć na jednej stronie A4, jednak tak, aby były one czytelne. 5. Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy wykaz nieruchomości, z których mają zostać zdemontowane, odebrane wyroby zawierające azbest. 6. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, w tym do nieudostępniania danych osobowych osobom trzecim oraz do przestrzegania poufności informacji pozyskanych w związku z realizacją przedmiotu umowy. Wykonawca nie może wykorzystywać pozyskanych danych w żaden inny sposób niż do wykonywania umowy. 7. Przed rozpoczęciem prac objętych przedmiotem zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie dokonać zgłoszenia właściwym organom zamiar przystąpienia do prac polegających na zabezpieczaniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest - zgodnie z § 6 ust. 2 i ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2004r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.). 8. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu potwierdzenia złożenia dokumentu potwierdzającego zgłoszenie przystąpienia do prac polegających na zabezpieczeniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest. 9. Wykonawca zobowiązany będzie indywidualnie z każdym właścicielem nieruchomości znajdującej się w wykazie do ustalenia szczegółowego terminu rozpoczęcia i zakończenia prac związanych z demontażem i odebraniem wyrobów zawierających azbest. Termin demontażu i odbioru wyrobów zawierających azbest powinien być dogodny dla właściciela nieruchomości, jednak nie dłuższy niż do końca terminu realizacji całości przedmiotu zamówienia tj. do dnia 30 września 2024 roku. 10. Na podstawie ustalonych terminów z właścicielami nieruchomości, Wykonawca sporządzi Harmonogram prac i przedłoży go Zamawiającemu, w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy. 11. Wykonawca zobowiązany jest do ważenia materiałów zawierających azbest na każdej nieruchomości objętej wykazem i dla każdego rodzaju zadania oddzielnie przy udziale właściciela nieruchomości, (z której odbierane są materiały zawierające azbest) i przedstawiciela Zamawiającego. Urządzenie ważące powinno posiadać odpowiednie atesty, certyfikaty lub dokumenty potwierdzające prawidłowy pomiar wagi. 12. Wykonawca sporządzi protokoły odbioru prac na okoliczność usunięcia wyrobów zawierających azbest z danej nieruchomości (wzór protokołu stanowi załącznik nr 1 do wzoru umowy) dla każdej z nieruchomości i dla każdego z typu zadań oddzielnie wraz z określeniem co najmniej: daty odbioru odpadów, danych właściciela nieruchomości, miejsca odbioru odpadów zawierających azbest, rodzaj odpadów, ilość usuniętych odpadów w Mg po dokonaniu ważenia na warunkach opisanych w pkt. 11, potwierdzone podpisami przedstawiciela Wykonawcy, właściciela nieruchomości i pracownika Zamawiającego w trzech egzemplarzach, z przeznaczeniem po jednym egzemplarzu dla właściciela nieruchomości, Wykonawcy oraz Zamawiającego. 13. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przyjętą klasyfikacją odpadów i w oparciu o wzory dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów. 14. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia warunków bezpiecznego usuwania wyrobów zawierających azbest z miejsca ich występowania, w tym zabezpieczenia terenu, na którym trwa usuwanie wyrobów zawierających azbest zgodnie z warunkami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest. 15. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić materiały, narzędzia, sprzęt niezbędny do wykonywania przedmiotu umowy. Na Wykonawcy ciąży obowiązek przeszkolenia przez uprawnioną instytucję zatrudnianych pracowników, osób kierujących lub nadzorujących prace polegające na zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu tych wyrobów oraz przestrzegania procedur dotyczących bezpiecznego postępowania. 16. Wykonawca urządzi we własnym zakresie, w ramach wynagrodzenia, zaplecza dla wykonywanych prac oraz zabezpieczy tereny, na których będzie usuwany azbestu, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 17. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia prac związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska oraz powodujący zminimalizowanie pylenia zgodnie z wymogami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest. 18. Do transportu wyrobów i odpadów zawierających azbest stosuje się odpowiednio przepisy o przewozie towarów niebezpiecznych. 19. Wykonawca zapewni transport odpadów zawierających azbest w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska na przystosowane do tego celu składowisko odpadów celem ich unieszkodliwienia. 20. Odpady zawierające azbest powinny być składowane na składowiskach odpadów niebezpiecznych lub na wydzielonych częściach składowisk odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne albo na podziemnych składowiskach odpadów niebezpiecznych zgodnie z obowiązującymi przepisami. 21. Wykonawca jest zobowiązany do udokumentowania przekazania odpadów zawierających azbest na składowisko (miejsce utylizacji) zgodnie z przepisami obowiązującego prawa w postaci karty przekazania odpadów. Karty przekazania odpadów powinny być sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów w 4 egzemplarzach dla każdej z nieruchomości i dla każdego z zadań objętej realizacją usługi: po 1 egzemplarzu dla Zamawiającego, dla Wykonawcy, dla właściciela nieruchomości i dla odbiorcy odpadu. 22. Karty przekazania odpadów, o których mowa powyżej winny być wystawione tylko na wyroby zawierające azbest, które zostały unieszkodliwione w ramach umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Nie dopuszcza się łączenia w kartach odpadów unieszkodliwionych w ramach innej umowy i/lub dla nieruchomości znajdujących się poza wykazem przekazanym przez Zamawiającego w ramach realizacji niniejszego przedmiotu umowy. 23. Karty przekazania odpadów, protokoły odbioru odpadów wystawione oddzielnie na każdego właściciela nieruchomości przez Wykonawcę, oświadczenie Wykonawcy o prawidłowości wykonywanych prac związanych z usunięciem odpadów i oczyszczenia terenu z pyłu azbestowego, wszystkie wymienione w niniejszym zaproszeniu do składania ofert, wykazy, zestawienia, dokumentacja fotograficzna i inne dokumenty winny być dostarczone/przekazane Zamawiającemu przez Wykonawcę przed podpisaniem przez Zamawiającego protokołu odbioru końcowego zadania bez uwag. 24. Zamawiający jest uprawniony do odmowy dokonania odbioru końcowego zadania bez uwag w przypadku braku kart przekazania odpadów i/lub innych dokumentów określonych w niniejszym opisie. 25. Za datę ukończenia przedmiotu umowy uznaje się dzień dokonania przez Wykonawcę zgłoszenia zakończenia prac, jeżeli w wyniku powyższego zgłoszenia zostanie dokonany przez Zamawiającego odbiór końcowy bez uwag. 26. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność prawną za szkody majątkowe zaistniałe lub związane z realizacją umowy, wyrządzone osobom trzecim oraz za następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z wykonywaniem prac. 27. Wszystkie prace związane z demontażem, odbiorem, transportem i utylizacją azbestu powinny być wykonywane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 28. Wykonawca w czasie wykonywania robót powinien przestrzegać ogólne warunki ochrony własności publicznej i prywatnej oraz dbać o ochronę środowiska. 29. Wszelkie formalności i koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia leżą po stronie Wykonawcy. 30. Do Wykonawcy należeć będzie wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej oraz wszystkimi obowiązującymi w tym zakresie wytycznymi, normami i przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z: 1) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (tj. Dz. U. z 2004r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.), 2) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.), 3) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r., Nr 216, poz. 1824), 4) Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.). CPV: 90.65.00.00 - 8, 45.26.26.60 - 5, 90.51.20.00 - 9 Składanie ofert: VI. Miejsce i termin składania ofert: Oferty należy złożyć w Urzędzie Gminy Andrespol, Andrespol, Ul. Rokicińska 126, Sekretariat Urzędu Gminy (I piętro) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 8 maja 2024 r. do godz. 12:00. Oferty należy złożyć w nieprzezroczystej kopercie, koperta winna być zaadresowana na Zamawiającego, zabezpieczona przed otwarciem i zawierać oznaczenie: Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Andrespol w roku 2024 Miejsce i termin realizacji: II. Termin wykonania zamówienia: do dnia 30 września 2024 roku. Wymagania: III. Warunki udziału w postępowaniu 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu: 1) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że posiada ważne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych, tj. zawierających azbest o następujących kodach 17 06 01 i 17 06 05 zgodnie z zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1587 ze zm.). 2) Posiadają wiedzę i doświadczenie. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Zamawiający nie precyzuje w zakresie tego warunku żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. 3) Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje przeszkolonymi przez uprawnioną instytucję pracownikami, osobami kierującymi lub nadzorującymi prace polegające na zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu tych wyrobów oraz przestrzegania procedur dotyczących bezpiecznego postępowania. Na potwierdzenie spełnienia opisanego warunku Wykonawca złoży stosowne oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia odbyły przeszkolenie, o którym mowa w zdaniu wcześniejszym. 4) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Zamawiający nie precyzuje w zakresie tego warunku żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Dokumentem potwierdzającym spełnianie warunków udziału w niniejszym postępowaniu, wymaganym przez Zamawiającego jest, złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (oświadczenie w treści formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do zaproszenia do składania ofert). IV. Wykaz dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy: 1. Formularz ofertowy - wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 1. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 3. Ważne (aktualne) zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych tj. zawierających azbest o następujących kodach 17 06 01 i 17 06 05 zgodnie z zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.) 4. Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - są przeszkolone przez uprawnioną instytucję w zakresie prac polegających na zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu tych wyrobów oraz przestrzegania procedur dotyczących bezpiecznego postępowania - (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2). 5. Oświadczenie o przekazaniu odpadów zawierających azbest z terenu gminy Andrespol do instalacji, które zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, prowadzą odzysk i unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych - (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2). Oświadczenie musi zawierać treść, że podmioty, które będą zagospodarowywać ww. odpady posiadają stosowne zezwolenia wraz ze wskazaniem tych podmiotów oraz kodów odpadów zawierających azbest, które będą przekazywane celem odzysku i unieszkodliwiania". V. Opis sposobu przygotowania ofert Wymagania podstawowe. 1. Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tylko jedną ofertę. 2. Oferta i oświadczenia muszą być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej cenie oferty. 3. Oświadczenia składa się w formie oryginałów, inne dokumenty dołączone do oferty składa się w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub Pełnomocnika. 4. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w jednym egzemplarzu i mieć formę pisemną. 5. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 6. Całość oferty powinna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie, arkusze (kartki) oferty powinny być zszyte, zbindowane lub w inny sposób trwale połączone w jedną całość. 7. Zaleca się, aby wszystkie zapisane strony oferty były ponumerowane. Strony te powinny być parafowane przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osób) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa. 8. Wszelkie poprawki, zmiany lub wykreślenia w tekście oferty muszą być naniesione w czytelny sposób, parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę uprawnioną do podpisywania oferty. VII. Opis sposobu obliczenia ceny. 1. Wykonawca przedstawi obligatoryjnie obok ceny łącznej brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia ryczałtowe stawki jednostkowe dla każdego zadania: 1) Za demontaż, odbiór, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest w ujęciu kwoty brutto za 1 Mg, 2) Za Odbiór, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest w ujęciu kwoty brutto za 1 Mg. 2. Cenę brutto łącznie oraz ryczałtowe stawki jednostkowe należy przedstawić w sposób określony w Formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia do składania ofert. 3. Cena może być tylko jedna. Cena ryczałtowej stawki jednostkowej za: 1) demontaż, odbiór, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest 2) odbiór, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest nie ulega zmianie. 4. Cenę w złotych polskich należy podać z wydzieleniem kwoty brutto, podając ją w zapisie słownym i liczbowym z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 5. Ilość odebranych materiałów niebezpiecznych zawierających azbest może ulec zmianie. Rozliczenie nastąpi w Mg (tonach). Podane ilości Mg są wielkościami orientacyjnymi - wynagrodzenie Wykonawcy będzie uzależnione od rzeczywistej ilości Mg materiałów zawierających azbest ujętych w dokumentach z realizacji niniejszego zadania. 6. Zaoferowane ryczałtowe stawki jednostkowe muszą uwzględniać spełnienie wszelkich warunków realizowanego zadania oraz wykonanie wszystkich prac i czynności określonych w warunkach podanych w zaproszeniu do składania ofert oraz przepisach obowiązującego w tym zakresie prawa. Ceny - ryczałtowe stawki jednostkowe podane w ofercie muszą zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia (pełny zakres prac), bez których nie można wykonać zamówienia, kalkulacji własnych, koszty wymierne i niewymierne, przewidziane i nieprzewidziane, które mają lub mogą mieć wpływ na prawidłową realizację zadania, w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu poniesienia kosztów związanych z prawidłową realizacją zadania, w tym kosztów nieujętych w opisie, a bez których nie można wykonać zamówienia w sposób prawidłowy, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty. Wykonawca jest zobowiązany w cenie oferty uwzględnić dokonanie wszelkich innych formalności dotyczących w szczególności uzyskania protokołów, wykazów, zestawień, oświadczeń, kart przekazania odpadów, dokumentacji fotograficznej i innych opracowań, o których mowa w niniejszym opisie. Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą mieć wpływ na cenę zamówienia. 7. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. W przypadku, o którym mowa wcześniej, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, do ceny najkorzystniejszej oferty lub oferty z najniższą ceną dolicza się podatek. VIII. Kryteria oceny ofert. 1. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów z kryterium wyboru ofert. 2. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryterium i jego znaczenie i wagi punktowe: Lp.KryteriumZnaczenie procentowe kryteriumMaksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta 1Cena oferty brutto (C)100%100 punktów 3. Sposób oceniania ofert: 1) Zasady oceny kryterium ,,CENA" (C) W kryterium cena, w którym Zamawiającemu zależy, aby Wykonawca przedstawił jak najniższy wskaźnik (cena), zostanie zastosowany następujący wzór: Cmin C = .................. x 100 x waga kryterium 100% Co C - ilość punktów przyznanych danej ofercie w kryterium ,,cena" Cmin -najniższa cena brutto spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu Co - cena brutto oferty badanej 100 - wskaźnik stały 100% - procentowe znaczenie kryterium ,,cena" Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach kryterium ,,cena" obliczona zostanie przez podzielenie najniższej ceny brutto z ofert przez cenę ocenianej oferty i pomnożenie tak otrzymanej liczby przez 100 punktów i wagę kryterium, którą ustalono na 100%. Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do kryterium ,,cena" może uzyskać maksymalnie 100 punktów. 4. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska największą łączną liczbę punktów. LPi = Pi(C) gdzie: LPi - całkowita liczba punktów przyznana ofercie Pi(C) - ilość punktów, jakie otrzyma oferta badana za kryterium ,,Cena" 5. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w zaproszeniu do składania ofert i zostanie oceniona, jako najkorzystniejsza w oparciu o podane powyżej kryterium wyboru. 6. Jeżeli nie będzie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że zostaną złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli oferty do złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych, przy czym Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować w nich cen wyższych niż zaoferowane w złożonych uprzednio ofertach. IX. Warunki płatności Wynagrodzenie płatne będzie przelewem na wskazane na fakturze konto Wykonawcy w ciągu 30 dni od daty wpływu do siedziby Zamawiającego. XI. Istotne dla stron postanowienia umowy oraz klauzule dotyczące możliwości i warunków zmiany umowy zawarte są w załączniku nr 4 - Wzór umowy, który jest integralną częścią zaproszenia do składania ofert. XII. Postanowienia końcowe: 1. O wyborze terminie i miejscu podpisania umowy Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza zostanie powiadomiony pisemnie, telefonicznie lub pocztą elektroniczną. 2. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejszą, będzie uchylał się od zawarcia umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ponownej oceny. 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania w przypadku, gdyby jego realizacja nie leżała w interesie publicznym lub nie wpłynie żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu lub cena najkorzystniejszej ofert przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty. 4. Przed zawarciem umowy Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu następujące dokumenty: 4.1. W przypadku, gdy zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, umowę regulującą współpracę tych wykonawców (umowę konsorcjum), stwierdzającą solidarną odpowiedzialność wszystkich wykonawców za realizacje zamówienia oraz zawierającą upoważnienie dla jednego z wykonawców do składania i przyjmowania oświadczeń wobec zamawiającego w imieniu wszystkich wykonawców, a także do otrzymywania należnych płatności. 4.2. Umowę spółki cywilnej, (jeśli dotyczy i w przypadku, gdy Wykonawca nie dołączył tego dokumentu do oferty). 4.3. Wszystkie kserokopie dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawomocnioną do występowania w imieniu wykonawcy. XIII. Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań opisanych powyżej przez cały okres realizacji zamówienia. XIV. Tryb zamówienia 1.Do niniejszego zamówienia nie stosuje się ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r, poz. 1605 ze zm.). Wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000 złotych. 2. Niniejsze zaproszenie do składania ofert zostaje opublikowane na: stronie internetowej Zamawiającego https://www.bip.andrespol.pl Uwagi: XV. KLAUZULA INFORMACYJNA z art. 13 i 14 RODO Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2, rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", Zamawiający informuje, że: 1. Administratorem danych osobowych jest Gmina Andrespol reprezentowana przez Wójta Gminy Andrespol z siedzibą w Andrespolu przy ulicy Rokicińskiej 126, 95-020 Andrespol, tel. 042 213 24 40; e-mail: ug@andrespol.pl zwany dalej Administratorem. Administrator prowadzi operacje przetwarzania Państwa danych osobowych oraz innych osób, których dane osobowe zostaną przekazane przez Państwa w celu przeprowadzenia postępowania w formie zapytania ofertowego 2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy w Andrespolu jest Pani Karolina Student, e-mail: iod@andrespol.pl; 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia złożonej przez Państwa oferty w postepowaniu pn.: Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Andrespol w roku 2024, ewentualnie zawarcie z Państwem umowy na świadczenie ofertowej usługi. 4. Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a, b i c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE.L Nr 119, str. 1, dalej: RODO) oraz inne akty prawne. 5. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane również przez podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a także przez podmioty, którym Administrator udostępnia dane osobowe na podstawie przepisów prawa, w szczególności organom ścigania, organom kontrolnym i organom podatkowym. 6. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia umowy. W przypadku niepodania tych danych, zawarcie umowy jest niemożliwe. W pozostałym zakresie Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody lub na podstawie innych przesłanek dopuszczalności przetwarzania wskazanych w art. 6 RODO. 7. Posiada Pani/Pan prawo do: 7.1. żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz powiadomienia odbiorców danych o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych lub ograniczeniu przetwarzania; 7.2. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania; 7.3. przenoszenia danych osobowych; 7.4. otrzymywania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu; 7.5. wniesienia skargi do organu nadzorczego 7.6. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych 7.7. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. 8. W przypadku wyczerpania przesłanek zawartych w przepisach art. 6 ust. 1 lit. a RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. 9. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas trwania umowy oraz przez wymagany w świetle obowiązującego prawa okres po jej wygaśnięciu, w celu archiwizowania danych lub ochroną przed roszczeniami i w celu ich dochodzenia. 10. Wykonawca wypełniając obowiązki informacyjne wynikające z art. 13 lub art. 14 RODO względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w tym postępowaniu, składa stosowne oświadczenie zawarte w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do zaproszenia do składania ofert). Kontakt: X. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami. - pod względem merytorycznym: Magdalena Polit, tel. (42) 213 24 40 w. 855 e-mail: ochronasrodowiska@andrespol.pl - pod względem formalnym: Rafał Frankiewicz tel. (42) 213 24 40 w. 827 e-mail zamowienia@andrespol.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2024