łódzkie (Łódź)
lubelskie (Lublin)
pomorskie (Rumia)
lubelskie (Radzyń Podlaski)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Pełnienie nadzoru inwestorskiego |
Data zamieszczenia: | 2024-03-26 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Ryki ul. Karola Wojtyły 29 08-500 Ryki powiat: rycki tel. (81) 865 71 10, fax (81) 865 71 11 ryki@ryki.pl |
Województwo: | lubelskie |
Miasto: | Ryki |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. (81) 865 71 10, |
Termin składania ofert: | 2024-04-03 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPYTANIE OFERTOWE w postępowaniu o udzielenie zamowienia na Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego pn.: ,,Budowa oświetlenia drogowego na terenie gminy Ryki". 1.2. Wykonawca powinien dokładnie zapoznać się z niniejszym Zapytaniem Ofertowym i złożyć ofertę zgodnie z jego wymaganiami. Rozdział 2 OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 2.1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją przedsięwzięcia obejmującego wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego: ,,Budowa oświetlenia drogowego na terenie gminy Ryki". 2.2. Krótki opis inwestycji: Zadanie realizowane na terenie gminy Ryki obejmuje budowę i rozbudowę oświetlenia drogowego. a. budowa kablowej linii oświetleniowej w m. Ryki Ul. Przemysłowa b. budowa oświetlenia drogowego w m. Stary Bazanów c. rozbudowa oświetlenia drogi gminnej w m. Lasoń 2.3. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. 2.4. Przedmiot zamówienia, którym mowa w pkt. 2.1. został szczegółowo określony w (Załączniku nr 1 do Zapytania) - Opis przedmiotu zamówienia. 2.5. Nadzór inwestorski prowadzony będzie przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych - uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych, 2.6. Szczegółowy rodzaj robót oraz ich pełny zakres został określony w dokumentacji projektowej, która została udostępniona Wykonawcom pod adresem: https://umryki.bip.lubelskie.pl/index.php?id=343&p1=szczegoly&p2=91363 2.7. Inspektor Nadzoru zobowiązany jest do nadzorowania realizacji robót w takich odstępach czasu, aby była zachowana skuteczność nadzoru. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego przyjazdu na teren wykonywania robót na każde żądanie Zamawiającego. CPV: 71247000-1 Dokument nr: WIR.7011.2.2024 Otwarcie ofert: 7.2.Otwarcie ofert nastąpi w dniu 03.04.2024 r. o godz. 12:00 w siedzibie: Urząd Miejski w Rykach ul. Karola Wojtyły 29, 08-500 Ryki Składanie ofert: 7.1. Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w pkt. 6.12 należy złożyć w terminie do dnia 03.04.2024 r. do godz. 11:00 a) Pocztą tradycyjną lub osobiście na adres siedziby Zamawiającego tj.: Urząd Miejski w Rykach ul. Karola Wojtyły 29, 08-500 Ryki z dopiskiem: OFERTA w postępowaniu na: Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego pn.: ,,Budowa oświetlenia drogowego na terenie gminy Ryki". Elektronicznie na adres e-mail: ryki@ryki.pl tytuł wiadomości powinien brzmieć: ,,OFERTA w postępowaniu na: Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego pn ,,Budowa oświetlenia drogowego na terenie gminy Ryki". Miejsce i termin realizacji: TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 3.1. Wykonawca niniejszego zamówienia wykonuje usługi przez okres trwania robót budowlanych wraz z odbiorem końcowym i przeglądami oraz odbiorami w okresie gwarancyjnym. 3.2. Termin rozpoczęcia realizacji zamówienia: z dniem podpisania umowy. Wymagania: WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I PODSTAWY WYKLUCZENIA Z UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: 4.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu, a mianowicie: 4.1.1. posiadają odpowiednie doświadczenie: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu złożenia ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum jedną: o usługę nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem robót polegających na budowie lub przebudowie linii kablowej oświetlenia drogowego o długości minimum 200 mb, Sposób oceny warunku: Weryfikacja nastąpi w oparciu o dane wskazane w Załączniku nr 3 w kolumnie ,,Doświadczenie" wraz z referencjami potwierdzającymi posiadane doświadczenie, 4.1.2. dysponują lub będą dysponować podczas realizacji zamówienia: o co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję: Inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi lub inne odpowiadające przepisom prawa, (w tym odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów) - w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, a w przypadku Wykonawców zagranicznych - uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych. Uwaga: 1) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2023 r. poz. 682 ze zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania - Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t. j. Dz. U. 2019 r. poz. 831), 2) Wykonawca w celu wykazania spełniania w/w warunku może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551), która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551). 4.2. 4.3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Zamawiający jednocześnie informuje, iż ,,stosowna sytuacja", wystąpi wyłącznie w przypadku, kiedy Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty, do realizacji których te zdolności są wymagane. Ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: ? zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; ? sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; ? zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; ? czy podmiot, na zdolnościach, którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. PODSTAWY WYKLUCZENIA Z UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 4.4. Przesłanki wykluczenia. 4.4.1. Podstawy wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu wykonawcę, który: 1) Wykonawca jest osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo: a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego, b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego, c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2023 r. poz. 2048) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 826), d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego, e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa, f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1745), g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe, h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego; 2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1; 3) wobec Wykonawcy wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności; 4) wobec Wykonawcy prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne; 5) zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności, jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie; 6) w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4.4.2. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia. 4.4.3. Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. 4.4.4. Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 4.4.3. Zapytania podlegają: 1) wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy; 2) wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 ze zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisani na ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. 4.4.5. Wykluczenie, o którym mowa w pkt 4.4.3. zapytania następuje na okres trwania ww. okoliczności. 4.4.6. W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w pkt 4.4.4., zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy. 4.4.7. Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej. Karę pieniężną, nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł. Sposób oceny spełniania braku podstaw wykluczenia: Weryfikacja nastąpi w oparciu o szczegółową analizę oświadczenia Wykonawcy o braku ww. podstaw wykluczenia (Załącznik Nr 4 do Zapytania Ofertowego). DOKUMENTY WYMAGANE W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW 5.1. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu są zobowiązani złożyć następujące dokumenty: a) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresem wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o prawie do dysponowania tymi osobami - wg wzoru stanowiącego (Załącznik Nr 3 do Zapytania Ofertowego) - w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 4.1.1. 1) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. dokumenty składane są przez Wykonawcę (Wykonawców) wykazującego (wykazujących) spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 2) W przypadku korzystania z zasobów innych podmiotów dokumenty te odnoszą się do podmiotu spełniającego warunki udziału warunków udziału w postępowaniu, na zasoby którego powołuje się Wykonawca. 5.2. 5.3. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o których mowa w pkt 5.1 lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie wskazanym przez Zamawiającego, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 6.1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę do zamówienia. Złożenie więcej niż jednej oferty zamówienia spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez wykonawcę na tę część zamówienia. 6.2. Ofertę należy sporządzić zgodnie z wymaganiami umieszczonymi w zapytaniu oraz dołączyć wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia. 6.3. Treść oferty musi być zgodna z treścią Zapytania Ofertowego. 6.4. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona czytelnie. 6.5. Wszelkie zmiany naniesione przez wykonawcę w treści oferty po jej sporządzeniu muszą być parafowane przez wykonawcę. 6.6. Oferta musi być podpisana przez wykonawcę, tj. osobę (osoby) reprezentującą wykonawcę, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania wykonawcy. 6.7. Jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę (reprezentująca wykonawcę lub wykonawców występujących wspólnie) działa na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza musi zostać dołączone do oferty. 6.8. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę lub złożony wraz z ofertą sporządzony w języku innym niż polski musi być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski. 6.9. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 6.10. Zaleca się, aby strony oferty były trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane. 6.11. Zaleca się, aby każda strona oferty zawierająca jakąkolwiek treść była podpisana lub parafowana przez wykonawcę. 6.12. Oferta musi zawierać: a) Oświadczenia i dokumenty wymagane w rozdziale 4 i 5 Zapytania Ofertowego (Załącznik nr 3 do Zapytania Ofertowego oraz Załącznik nr 4 do Zapytania Ofertowego) b) Formularz ofertowy - (Załącznik nr 2 do Zapytania Ofertowego) - w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną. c) Pełnomocnictwo - o ile dotyczy; 6.13. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy w oryginale (lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza) dołączyć do oferty - wszelka korespondencja dotycząca niniejszego postępowania prowadzona będzie z pełnomocnikiem. 6.14. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu składane są w taki sposób, aby wynikało, że łącznie są spełnianie przez wszystkich wykonawców 6.15. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika. 6.16. Oferta składana przez spółki cywilne jest traktowana jak oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 6.17. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. W postępowaniu wezmą udział tylko te oferty, które wpłyną w terminie wskazanym w pkt. 7.1. na adresy wskazane w pkt 7.1. Uwaga! Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu dla ofert składanych pisemnie ma data i godzina wpływu oferty, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową, kurierską lub pocztą elektroniczną. 7.3.Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty, pod warunkiem, że zamawiający otrzyma zawiadomienie o wprowadzeniu zmian do oferty przed upływem terminu składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych zasad, jak składana oferta, z dodatkowym oznaczeniem ,,ZMIANA". Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę, poprzez złożenie powiadomienia podpisanego przez osobę (osoby) uprawnioną do reprezentowania wykonawcy. Powiadomienie o wycofaniu oferty musi być złożone według takich samych zasad, jak składana oferta, z dodatkowym oznaczeniem ,,WYCOFANIE OFERTY". 7.4. Rozdział 8 OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY 8.1. 8.2. 8.3. Wykonawca może złożyć jedną ofertę w danej części zamówienia, na realizację zamówienia. Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie w formularzu oferty ceny brutto za wykonanie danej części zamówienia. Cenę podaną w formularzu oferty Wykonawca wylicza w oparciu o Zapytanie ofertowe wraz z załącznikami. Cena ofertowa to cena ryczałtowa należna wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia. Wynagrodzenie ryczałtowe obejmuje ryzyko Wykonawcy i jego odpowiedzialność za prawidłowe oszacowanie ilości prac koniecznych do wykonania Przedmiotu umowy. Dla porównania i oceny ofert Zamawiający przyjmie całkowitą cenę brutto, jaką poniesie na realizację danej części zamówienia. 8.4. Wynagrodzenie będzie płatne zgodnie z projektem umowy (Załącznik Nr 5 do Zapytania Ofertowego). Rozdział 9 BADANIE OFERT 9.1. 9.2. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Zamawiający poprawi w ofercie: a) oczywiste omyłki pisarskie, b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zapytania Ofertowego, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, ? niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona. Rozdział 10 OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT 10.1. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego. 10.2. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie: Lp.KryteriumZnaczenie procentowe kryterium 1Oferowana cena (C)100% Maksymalna liczba punktów, jakie może otrzymać oferta za dane kryterium 100 pkt 10.3. Ocena ofert zostanie dokonana dla każdej części oddzielnie. 10.4. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt. 10.5. Punkty za kryterium ,,Cena" zostaną obliczone według wzoru: PN PC = ------- x 100 pkt PB gdzie, P C - ilość punktów za kryterium cena, P N - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych, P B - cena oferty badanej. W kryterium ,,Cena", oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku. 10.6. Za najkorzystniejszą ofertę w danej części zamówienia zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów w powyższym kryterium. Rozdział 11 OCENA OFERT, OGŁOSZENIE WYNIKÓW, UDZIELENIE ZAMÓWIENIA 11.1. Zamawiający wykluczy wykonawcę, który nie spełnia warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 4 Zapytania Ofertowego. 11.2. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli: a) będzie złożona w niewłaściwej formie; b) jej treść nie będzie odpowiadała treści zapytania ofertowego; c) jej złożenie będzie czynem nieuczciwej konkurencji; d) oferta zawiera błędy w obliczeniu ceny; e) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów. 11.3. Zamawiający może wezwać wykonawcę do wyjaśnienia treści złożonej oferty, jednak wyjaśnienia nie mogą prowadzić do negocjacji lub zmiany treści oferty. 11.4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców uzupełnień (jeżeli nie naruszy to konkurencyjności) i wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 11.5. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny oferty wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i informacji. 11.6. W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej Wykonawców takiej samej liczby punktów, decyduje data wpływu oferty. 11.7. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza w danej części zamówienia. 11.8. Wykonawcy, którzy złożą oferty zostaną zawiadomieni o wynikach postępowania w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w ofercie (a w przypadku jego braku na fax lub adres pocztowy). 11.9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania w przypadkach uzasadnionych, w szczególności, jeżeli najkorzystniejsza oferta w danej części zamówienia przekroczy kwotę zabezpieczoną w budżecie Zamawiającego. Rozdział 12 INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY 12.1. Podpisanie umowy nastąpi w siedzibie Zamawiającego. O terminie i godzinie podpisania umowy, Wykonawca powiadomiony zostanie za pośrednictwem poczty elektronicznej na 3 dni przed planowanym podpisaniem umowy. 12.2. W przypadku odmowy podpisania umowy przez Wykonawcę możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów. 12.3. Przez odmowę zawarcia umowy Zamawiający rozumie przesłanie przez wykonawcę pisma informującego o tym fakcie lub nie stawienie się w miejscu i terminie wyznaczonym do zawarcia umowy lub nie złożenie w wyznaczonym terminie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, a także nie odesłanie w wyznaczonym terminie podpisanej umowy w przypadku zawierania jej w trybie korespondencyjnym. 12.4. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przed zawarciem umowy Wykonawcy mogą zostać wezwani do złożenia umowy regulującej ich współpracę. 15.1. Wykonawca przed podpisaniem umowy przedkłada dokumenty potwierdzające, że osoba wyznaczona przez Wykonawcę do pełnienia funkcji inspektora nadzoru (w danej branży) posiada odpowiednie uprawnienia budowlane. Rozdział 13 POSTANOWIENIA UMOWY 13.1. Po przeprowadzeniu postępowania Zamawiający podpisze z Wykonawcą umowę, której istotne postanowienia zawarto we wzorze stanowiącym załącznik nr 5 do Zapytania Ofertowego. 13.2. Z wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą w danej części zamówienia, zostanie zawarta umowa, o której mowa w pkt. 13.1. Rozdział 14 OPIS SPOSOBU UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ I ZMIAN TREŚCI ZAPYTANIA 14.1. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści Zapytania Ofertowego. 14.2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany lub uzupełnienia treści Zapytania Ofertowego, przed upływem terminu na składanie ofert. Informacja o wprowadzeniu zmiany lub uzupełnieniu treści Zapytania Ofertowego zostanie przekazana w formie elektronicznej Wykonawcom. 14.3. Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść Zapytania Ofertowego. 14.4. Jeżeli w wyniku zmiany treści Zapytania Ofertowego jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenia zmian w ofertach, zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym wykonawców, którym przekazano Zapytania Ofertowe. 14.5. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią Zapytania Ofertowego a treścią udzielonych wyjaśnień i zmian, jako obowiązującą należy przyjąć treść informacji zawierającej późniejsze oświadczenie zamawiającego. Rozdział 15 SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI, OSOBY UPOWAŻNIONE DO KONTAKTU 15.1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja (wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje) między Zamawiającym a Wykonawcami odbywają się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 2 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 1640), osobiście, za pośrednictwem posłańca lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy w dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344). 15.2. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazane w formie elektronicznej wymagają na żądanie każdej ze stron, niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania. 15.3. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania korespondencji przez wykonawcę, zamawiający domniema, że korespondencja wysłana przez zamawiającego na adres email, podany przez wykonawcę, została mu doręczona w sposób umożliwiający zapoznanie się z jej treścią. 15.4. Korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy kierować na adres: Gmina Ryki ul. Karola Wojtyły 29, 08-500 Ryki Adres poczty elektronicznej: ryki@ryki.pl 15.5. W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem wykonawcy powinni posługiwać się znakiem postępowania: WIR.7011.2.2024 Uwagi: OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH 16.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", Zamawiający informuje, że: 1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu; 2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego pn.: ,,Przebudowa i budowa drogi gminnej nr 102850L ul. Kordiana i Beniowskiego w mieście Ryki"; 3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania; 4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 5) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 6) Wykonawca posiada: ? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy; ? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Zapytaniem ofertowym oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników; ? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; ? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych dotyczących narusza przepisy RODO; 7) Wykonawcy nie przysługuje: ? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; ? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; ? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Kontakt: 15.6. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z wykonawcami jest: Pani Edyta Jeżewska e-mail: ryki@ryki.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2024