zachodniopomorskie (Świdwin)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Prace konserwatorsko - restauratorskie ołtarza |
Data zamieszczenia: | 2024-04-22 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
PARAFIA RZYMSKOKATOLICKA pw. NMP Wniebowziętej w Sulmierzycach ul. Nowa 12 63-750 Sulmierzyce powiat: krotoszyński tel. 798891228 sulmierzyce@diec.pl |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Sulmierzyce |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 798891228 |
Termin składania ofert: | 2024-05-24 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA ORAZ ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA 2. Przedmiot zamówienia: Prace konserwatorsko - restauratorskie ołtarza św. Walentego znajdującego się w kościele parafialnym pw. NMP Wniebowziętej w Sulmierzycach 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Prace konserwatorskie i restauratorskie obejmować będą oczyszczenie znacznych fragmentów poszczególnych elementów ołtarza św. Walentego z wtórnych powłok malarskich w celu ustalenia zachowania oryginalnej substancji oraz ustalenia ich pierwotnej - lub najlepiej zachowanej historycznej aranżacji kolorystycznej oraz złoceń lub srebrzeń: konserwacji technicznej i estetycznej- wraz z koniecznymi zabiegami o charakterze restauratorskim -elementów architektury ołtarza św. Walentego wraz z dekoracją snycerską i rzeźbiarską oraz konserwacji technicznej i estetycznej dwóch obrazów przedstawieniem postaci św. Walentego i św. Rocha 4. Szczegółową dokumentację dotyczącą wykonania prac stanowią: program prac konserwatorskich autorstwa dyplomowanego konserwatora dzieł sztuki mgr Moniki Żegocińskiej - Wiącek i mgra Marka Wiącka kosztorys ofertowy oraz Pozwolenie WWKZ. ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA 1) Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z Pozwoleniem Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 19/2022/B z dnia 14.11.2022 r., załączoną dokumentacją prac konserwatorskich, wytycznymi określonymi w zapytaniu, zgodnie z obowiązującymi normami, z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym przepisami, ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, przepisami BHP i p.poż, ogólnymi warunkami technicznymi i aktualnym poziomem wiedzy technicznej z wiedzą restauratorską i konserwatorską zabytków oraz z należytą starannością. 2) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji (wynikającej z Pozwolenia WWKZ) przebiegu prac i robót w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynności, użytych materiałów oraz dokonanych odkryć i przekazania jej Zamawiającemu najpóźniej w dniu odbioru końcowego. 3) Wykonawca zobowiązany jest informować Zamawiającego o zagrożeniach lub nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie prowadzenia wskazanych w pozwoleniu prac i robót. 4) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone przez jego działania lub zaniechania i zobowiązany jest do ich naprawy na własny koszt. 5) Jeżeli w opisie przedmiotu zmówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie wskazaniu temu towarzyszą wyrazy ,,lub równoważne", co oznacza, że dopuszcza się rozwiązania nie gorsze niż opisane, spełniające wymagania techniczne, funkcjonalne, eksploatacyjne, jakościowe, co najmniej takie jak wskazane w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnychparametrach technicznych, funkcjonalnych, eksploatacyjnych i jakościowych, nie gorszych niż przyjęte w dokumentacji. 6) Wymagany okres gwarancji na wykonane prace i roboty (materiały i robociznę) wynosi 5 lat od daty bezusterkowego odbioru końcowego. 7) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości, karty gwarancyjne, i inne dokumenty świadczące o prawidłowym wykonaniu przedmiotu zamówienia). Wraz ze zgłoszeniem zakończenia robót, wykonawca złoży w formie trwale spiętej dokumenty związane z wykonanym przedmiotem zamówienia, o których mowa w niniejszym punkcie. 8) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonanych prac i robót, bezpieczeństwo wszelkich czynności na terenie robót, metody użyte przy realizacji przedmiotu zamówienia. 9) W związku z przeprowadzaniem robót na obiekcie użytkowym, należy zachować szczególną ostrożność i zminimalizować uciążliwości związane z przeprowadzanymi pracami. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu robót w okresie trwania realizacji kontraktu aż do zakończenia i odbioru końcowego robót. 10) Wykonawstwo prac stanowiących przedmiot zamówienia, odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem ustalonym z Zamawiającym. CPV: 45453000-7 Otwarcie ofert: Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 24.05.2024 r. o godz. 10.30 w siedzibie Zamawiającego. Składanie ofert: Oryginał oferty należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: PARAFIA RZYMSKOKATOLICKA, Pw. NMP Wniebowziętej w Sulmierzycach, ul. Nowa 12, 63-750 Sulmierzyce lub przesłać przez operatora pocztowego/kuriera na wskazany wyżej adres. Ofertę należy umieścić w kopercie zewnętrznej zaadresowanej na: PARAFIA RZYMSKOKATOLICKA Pw. NMP Wniebowziętej w Sulmierzycach, Ul. Nowa 12, 63-750 Sulmierzyce i oznaczonej: Prace konserwatorsko - restauratorskie ołtarza św. Walentego znajdującego się w kościele parafialnym pw. NMP Wniebowziętej w Sulmierzycach z dopisem ,,Nie otwierać przed 24.05.2024 r. godz. 10.30" 1. termin składania ofert upływa w dniu 24.05.2024 r. o godz. 10.00 Miejsce i termin realizacji: TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA 1. Wykonanie przedmiotu zamówienia i dokonanie odbioru końcowego (z udziałem WWKZ) do 29.11.2024 r. Wymagania: ODBIORY I PŁATNOŚCI. 1) Zamawiający dopuszcza częściowy odbiór prac stanowiących przedmiot niniejszego zapytania. 2) Płatność Wynagrodzenia nastąpi po zakończeniu prac na podstawie prawidłowo wystawionej i doręczonej Zamawiającemu faktury. w ciągu 30 dni od dnia jej otrzymania przez Zamawiającego, przelewem na rachunek bankowy wskazany na fakturze. 3) Warunkiem wystawienia przez Wykonawcę faktury i wypłaty wynagrodzenia jest uzyskanie pozytywnego protokołu odbioru częściowego/końcowego prac stanowiących przedmiot zamówienia, zgodnie z zasadami wskazanymi w projekcie umowy. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić finansowanie inwestycji w części niepokrytej udziałem własnym Zamawiającego na czas poprzedzający wypłatę Zamawiającemu dofinansowania ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Wykonawca, który złoży ofertę najkorzystniejszą, najpóźniej w dniu zawarcia umowy dostarczy: 1) informacje niezbędne do wypełnienia postanowień wynikających z Pozwolenia WWKZ tj.: a) adresu osoby która będzie kierować pracami konserwatorskimi, restauratorskimi lub będzie je samodzielnie wykonywać, b) oświadczenie osoby, o której mowa w ppkt. ,,a" o przyjęciu przez ta osobę obowiązku kierowania tymi pracami albo samodzielnego ich wykonywania.2 2) podpisany egzemplarz kosztorysów ofertowych uwzględniających zakres prac zgodny z niniejszym zapytaniem, na ogólną wartość jak w złożonej ofercie; 2. Za datę wykonania przedmiotu zamówienia przyjmuje się datę podpisania przez Strony oraz WWKZ pozytywnego protokołu odbioru końcowego. 3. Po zakończeniu całości prac objętych przedmiotem zamówienia Wykonawca zawiadomi Zamawiającego o osiągnięciu gotowości i zwróci się do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem o dokonanie odbioru końcowego. Przedmiotem odbioru końcowego jest całość prac składających się na przedmiot zamówienia.VI. SKŁADANIE OFERT CZĘŚCIOWYCH Zamawiający nie dopuszcza częściowego składanie ofert. OFERTY WARIANTOWE Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (SPÓŁKI CYWILNE, KONSORCJA) 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty. 2. Wszelka korespondencja będzie dokonywana wyłącznie z Wykonawcą występującym jako Pełnomocnik pozostałych. 3. W przypadku ubiegania się o zamówienie wspólnie przez Wykonawców, oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych Wykonawcy z Zamawiającym (Załącznik nr 3) składa każdy z Wykonawców. 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania. 5. Formularz oferty musi zawierać wszystkie dane podmiotów składających ofertę wspólną (nazwa adres, nr NIP, REGON każdego z podmiotów) z wyraźnym wskazaniem pełnomocnika. 6. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania i do niego Zamawiający kieruje korespondencję. 7. Przed zawarciem umowy (w przypadku wygrania postępowania) Zamawiający może żądać od Wykonawców składający ofertę wspólną umowy konsorcjum, zawierającą, co najmniej: 1) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia, 2) wskazanie pełnomocnika i zakresu jego uprawnień, 3) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy, 4) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia, okres odbioru prac oraz czas trwania gwarancji jakości i rękojmi, 5) wskazanie podmiotu, nr rachunku, na który dokonane zostaną płatności za zrealizowaną usługę, wskazanie sposobu podziału wynagrodzenia pomiędzy strony umowy, 6) określenie zasad odpowiedzialności stron w przypadku, gdy Zamawiającemu zostanie wyrządzona szkoda. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się: 1) Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 129). 2) Wykonawcy, którzy dysponują osobą posiadającą uprawnienia do kierowania pracami konserwatorskimi, restauracyjnymi lub samodzielnie je wykonają. Osoby muszą spełniać wymagania, o których mowa w art. 37a ust. 1 i 2 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. 3) Wykonawcy, którzy wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie co najmniej jedną pracę na zabytku, polegającą na wykonaniu prac konserwatorskich/restauratorskich polichromii, o wartości co najmniej 100.000,00 zł brutto (w ramach jednej umowy); wraz z podaniem nazwy zadania, wartości, daty i miejsca wykonaniai podmiotów na rzecz których roboty zostały wykonane oraz załączeniem dowodów potwierdzających, że prace zostały wykonane należycie. DOKUMENTY WYMAGANE OD WYKONAWCY 1. Wypełniony formularz ofertowy (wg załączonego wzoru) - Załącznik nr 1. 2. Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych Wykonawcy z Zamawiającym - Załącznik nr 2 3. Wykaz wykonanych usług (Załącznik nr 3) - Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną pracę na zabytku, polegającą na wykonaniu prac konserwatorskich/restauratorskich polichromii, o wartości co najmniej 100.000,00 zł brutto (w ramach jednej umowy); wraz z podaniem nazwy zadania, wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty zostały wykonane oraz załączeniem dowodów potwierdzających, że prace zostały wykonane należycie. 4. Wykaz osób (Załącznik nr 4) oraz dokumenty osoby posiadającej uprawnienia do kierowania pracami konserwatorskimi, restauracyjnymi lub osoby samodzielnie je wykonującej potwierdzające spełnianie wymagań o których mowa w art. 37a ust. 1 i 2 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj.: potwierdzenie ukończenia studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków; potwierdzenie, iż po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich przez co najmniej 9 miesięcy osoba brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust 2 lub W przypadku dziedzin nieobjętych programem studiów wyższych, o których mowa powyżej, potwierdzenie, że pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi lub badaniami konserwatorskimi, prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru albo na Listę Skarbów Dziedzictwa, kieruje lub je wykonuje samodzielnie osoba, która posiada: 1) świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie lub średnie branżowe i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie lub 2) dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie - oraz potwierdzenie, ze osoba która przez co najmniej 4 lata brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, na Listę Skarbów Dziedzictwa, do inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub innych zabytkach zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2. 5. Wykonawca, który złoży ofertę najkorzystniejszą, najpóźniej w dniu zawarcia umowy dostarczy: 1) podpisany egzemplarz kosztorysów ofertowych uwzględniających zakres prac zgodny z niniejszym zapytaniem, na ogólną wartość jak w złożonej ofercie; 2) informacje niezbędne do wypełnienia postanowień wynikających z Pozwolenia WWKZ tj.: a) adresu osoby która będzie kierować pracami konserwatorskimi, restauratorskimi lub będzie je samodzielnie wykonywać, b) oświadczenie osoby, o której mowa w ppkt. ,,a" o przyjęciu przez tą osobę obowiązku kierowania tymi pracami albo samodzielnego ich wykonywania 6. Pełnomocnictwo (w przypadku składania oferty przez osoby nie wymienione w akcie rejestracyjnym) Uwaga! Wszystkie kserokopie dokumentów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę umocowaną. Pełnomocnictwo winno być złożone w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie7. Zamawiający dopuszcza możliwość wezwania do złożenia/uzupełnienia/wyjaśnienia dokumentów o których mowa w ust. 2-4. 8. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w złożonej ofercie/złożonych dokumentach poprawy omyłek pisarskich, a także dokonania poprawy omyłek rachunkowych z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych. KRYTERIUM OCENY OFERT Cena 100 % Ocenie podlegać będzie wartość brutto za całość przedmiotu zamówienia. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY 1. Podstawą wyceny oferty są: program prac konserwatorskich, pozwolenie WWKZ oraz wytyczne i zalecenia określone w zapytaniu. Kalkulacja winna być sporządzona również w oparciu i zgodnie z wiedzą, sztuką budowlaną, restauratorską i konserwatorską zabytków. 2. Wykonawca zobowiązany jest do podania ceny za ogólnej wartości zamówienia w kwocie brutto- zgodnie z Załącznikiem nr 1 do zapytania. Złożona oferta winna zawierać wycenę wszystkich prac niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, w tym również robót nieprzewidzianych. 3. Na etapie składania ofert, zamawiający nie wymaga od wykonawcy składania kosztorysów ofertowych. Do złożenia kosztorysów ofertowych zobowiązany będzie wykonawca, który złoży ofertę najkorzystniejszą. 4. Wartość prac podana w ofercie jest ceną ryczałtową, niezmienną. Z definicji wysokość wynagrodzenia ryczałtowego jest niezmienna w stosunku do ceny podanej przez wykonawcę w ofercie oraz nie zależy od rzeczywistej ilości i kosztów robót budowlanych objętych opisem przedmiotu zamówienia. Charakteryzuje się obowiązkiem wykonawcy wykonania całości robót za oferowaną cenę ryczałtową nawet w przypadku, gdy na moment składania ofert nie można było przewidzieć wszystkich kosztów i pełnego zakresu robót budowlanych, niezbędnych do całkowitego i należytego wykonania umowy. Wykonawca winien skalkulować w kosztach wszelkie okoliczności mogące zaistnieć podczas realizacji zadania. 5. Cena musi obejmować wszystkie elementy niezbędne do prawidłowego zrealizowania całości zamówienia, musi odzwierciedlać całkowity koszt, który będzie poniesiony przez Zamawiającego przez cały czas trwania umowy. 6. Cenę ryczałtową, obejmującą całość przedmiotu zamówienia, na podstawie której Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty stanowi cena brutto. 7. Obowiązkiem Wykonawcy jest wypełnić formularz ofertowy podając wartości z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku. 8. Niedopuszczalne jest wprowadzenie zapisów bez określenia ceny np. ,,bez opłat", ,,nie dotyczy", ,,-" oraz dodatkowych zapisów dotyczących rabatów np. ,,na podane ceny udzielam 10 % rabatu". 9. Jeżeli złożona zostanie oferta, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrz wspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który będzie miał obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY 1. Wykonawca może złożyć wyłącznie jedną ofertę, w formie pisemnej, w języku polskim, pismem czytelnym lub opracowaną przy użyciu komputera. 2. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 3. Oferta Wykonawcy winna spełniać wszystkie wymagania określone w niniejszym zapytaniu, a także zawierać wszystkie żądane dokumenty i załączniki.4. Zaleca się aby oferta została sporządzona na formularzach stanowiących Załączniki do niniejszego zapytania. 5. Oferta oraz wymagane załączniki składane wraz z ofertą wymagają pieczęci i podpisu osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym oraz przepisami prawa. 6. Oferta podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy wymaga załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego, w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii. 7. Wszystkie kserokopie dokumentów, oświadczeń winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę umocowaną. 8. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby/ osób podpisujących ofertę. 9. Zaleca się aby wszystkie strony oferty zostały spięte/zszyte w sposób trwały, zapobiegający możliwości dekompletacji oferty. 10. Złożenie przez wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub nierzetelnych oświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzonego postępowania spowoduje odrzucenie oferty. 11. W przypadku, gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca winien zastrzec, które spośród zawartych w ofercie informacji nie mogą zostać ujawnione innym uczestnikom postępowania oraz wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Dokumenty stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa winny być wydzielone w sposób widoczny i niebudzący wątpliwości, z adnotacją ,, Tajemnica przedsiębiorstwa". 3. Oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie składania ofert, zostaną zwrócone bez otwierania. 4. Termin związania ofertą: 30 dni kalendarzowych. WYBÓR OFERTY 1. O wyborze oferty, unieważnieniu postępowania Zamawiający powiadomi wszystkich wykonawców składających oferty. 2. O wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający powiadomi wybranego wykonawcę pisemnie oraz określi termin zawarcia umowy. Kontakt: OSOBĄ UPOWAŻNIONĄ DO KONTAKTÓW Z WYKONAWCAMI JEST: Ks. Prałat Jan Wolniak - tel. 798891228, e-mail:sulmierzyce@diec.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2024