Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
5344z ostatnich 7 dni
23313z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Prace konserwatorsko - restauratorskie ołtarza

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Prace konserwatorsko - restauratorskie ołtarza

Data zamieszczenia: 2024-04-22
Dane kontaktowe Zamawiającego: PARAFIA RZYMSKOKATOLICKA pw. NMP Wniebowziętej w Sulmierzycach
ul. Nowa 12
63-750 Sulmierzyce
powiat: krotoszyński
tel. 798891228
sulmierzyce@diec.pl
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Sulmierzyce
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 798891228
Termin składania ofert: 2024-05-24 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA ORAZ ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA
2. Przedmiot zamówienia: Prace konserwatorsko - restauratorskie ołtarza św. Walentego
znajdującego się w kościele parafialnym pw. NMP Wniebowziętej w Sulmierzycach
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Prace konserwatorskie i restauratorskie obejmować
będą oczyszczenie znacznych fragmentów poszczególnych elementów ołtarza św. Walentego
z wtórnych powłok malarskich w celu ustalenia zachowania oryginalnej substancji oraz ustalenia
ich pierwotnej - lub najlepiej zachowanej historycznej aranżacji kolorystycznej oraz złoceń lub
srebrzeń: konserwacji technicznej i estetycznej- wraz z koniecznymi zabiegami
o charakterze restauratorskim -elementów architektury ołtarza św. Walentego wraz z dekoracją
snycerską i rzeźbiarską oraz konserwacji technicznej i estetycznej dwóch obrazów
przedstawieniem postaci św. Walentego i św. Rocha
4. Szczegółową dokumentację dotyczącą wykonania prac stanowią: program prac
konserwatorskich autorstwa dyplomowanego konserwatora dzieł sztuki mgr Moniki
Żegocińskiej - Wiącek i mgra Marka Wiącka kosztorys ofertowy oraz Pozwolenie WWKZ.
ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA
1) Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z Pozwoleniem
Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 19/2022/B z dnia 14.11.2022 r.,
załączoną dokumentacją prac konserwatorskich, wytycznymi określonymi w zapytaniu, zgodnie
z obowiązującymi normami, z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym przepisami,
ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, przepisami BHP i p.poż, ogólnymi
warunkami technicznymi i aktualnym poziomem wiedzy technicznej z wiedzą restauratorską
i konserwatorską zabytków oraz z należytą starannością.
2) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji (wynikającej z Pozwolenia
WWKZ) przebiegu prac i robót w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację i
dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynności, użytych materiałów oraz
dokonanych odkryć i przekazania jej Zamawiającemu najpóźniej w dniu odbioru
końcowego.
3) Wykonawca zobowiązany jest informować Zamawiającego o zagrożeniach lub nowych
okolicznościach ujawnionych w trakcie prowadzenia wskazanych w pozwoleniu prac i robót.
4) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone przez jego
działania lub zaniechania i zobowiązany jest do ich naprawy na własny koszt.
5) Jeżeli w opisie przedmiotu zmówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy
pochodzenie wskazaniu temu towarzyszą wyrazy ,,lub równoważne", co oznacza, że dopuszcza
się rozwiązania nie gorsze niż opisane, spełniające wymagania techniczne, funkcjonalne,
eksploatacyjne, jakościowe, co najmniej takie jak wskazane w opisie przedmiotu zamówienia
Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnychparametrach technicznych, funkcjonalnych, eksploatacyjnych i jakościowych, nie gorszych niż
przyjęte w dokumentacji.
6) Wymagany okres gwarancji na wykonane prace i roboty (materiały i robociznę) wynosi 5 lat
od daty bezusterkowego odbioru końcowego.
7) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty
potwierdzające pozwolenie na zastosowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne,
świadectwa jakości, karty gwarancyjne, i inne dokumenty świadczące o prawidłowym
wykonaniu przedmiotu zamówienia). Wraz ze zgłoszeniem zakończenia robót, wykonawca
złoży w formie trwale spiętej dokumenty związane z wykonanym przedmiotem zamówienia,
o których mowa w niniejszym punkcie.
8) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonanych prac i robót, bezpieczeństwo
wszelkich czynności na terenie robót, metody użyte przy realizacji przedmiotu zamówienia.
9) W związku z przeprowadzaniem robót na obiekcie użytkowym, należy zachować szczególną
ostrożność i zminimalizować uciążliwości związane z przeprowadzanymi pracami. Wykonawca
jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu robót w okresie trwania realizacji kontraktu aż do
zakończenia i odbioru końcowego robót.
10)
Wykonawstwo prac stanowiących przedmiot zamówienia, odbywać się będzie zgodnie
z harmonogramem ustalonym z Zamawiającym.

CPV: 45453000-7

Otwarcie ofert: Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 24.05.2024 r. o godz. 10.30 w siedzibie
Zamawiającego.

Składanie ofert:
Oryginał oferty należy złożyć w siedzibie Zamawiającego:
PARAFIA RZYMSKOKATOLICKA, Pw. NMP Wniebowziętej w Sulmierzycach, ul.
Nowa 12, 63-750 Sulmierzyce lub przesłać przez operatora pocztowego/kuriera na wskazany
wyżej adres.
Ofertę należy umieścić w kopercie zewnętrznej zaadresowanej na:
PARAFIA RZYMSKOKATOLICKA Pw. NMP Wniebowziętej w Sulmierzycach, Ul. Nowa
12,
63-750 Sulmierzyce i oznaczonej: Prace konserwatorsko - restauratorskie ołtarza św.
Walentego znajdującego się w kościele parafialnym pw. NMP Wniebowziętej w Sulmierzycach
z dopisem ,,Nie otwierać przed 24.05.2024 r. godz. 10.30"
1. termin składania ofert upływa w dniu 24.05.2024 r. o godz. 10.00

Miejsce i termin realizacji:
TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
1. Wykonanie przedmiotu zamówienia i dokonanie odbioru końcowego (z udziałem WWKZ)
do 29.11.2024 r.

Wymagania:
ODBIORY I PŁATNOŚCI.
1) Zamawiający dopuszcza częściowy odbiór prac stanowiących przedmiot niniejszego zapytania.
2) Płatność Wynagrodzenia nastąpi po zakończeniu prac na podstawie prawidłowo wystawionej
i doręczonej Zamawiającemu faktury. w ciągu 30 dni od dnia jej otrzymania przez
Zamawiającego, przelewem na rachunek bankowy wskazany na fakturze.
3) Warunkiem wystawienia przez Wykonawcę faktury i wypłaty wynagrodzenia jest uzyskanie
pozytywnego protokołu odbioru częściowego/końcowego prac stanowiących przedmiot
zamówienia, zgodnie z zasadami wskazanymi w projekcie umowy.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić finansowanie inwestycji w części niepokrytej
udziałem własnym Zamawiającego na czas poprzedzający wypłatę Zamawiającemu
dofinansowania ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
Wykonawca, który złoży ofertę najkorzystniejszą, najpóźniej w dniu zawarcia umowy
dostarczy:
1) informacje niezbędne do wypełnienia postanowień wynikających z Pozwolenia WWKZ
tj.:
a) adresu osoby która będzie kierować pracami konserwatorskimi, restauratorskimi lub
będzie je samodzielnie wykonywać,
b) oświadczenie osoby, o której mowa w ppkt. ,,a" o przyjęciu przez ta osobę obowiązku
kierowania tymi pracami albo samodzielnego ich wykonywania.2
2) podpisany egzemplarz kosztorysów ofertowych uwzględniających zakres prac zgodny
z niniejszym zapytaniem, na ogólną wartość jak w złożonej ofercie;
2. Za datę wykonania przedmiotu zamówienia przyjmuje się datę podpisania przez Strony
oraz WWKZ pozytywnego protokołu odbioru końcowego.
3. Po zakończeniu całości prac objętych przedmiotem zamówienia Wykonawca zawiadomi
Zamawiającego o osiągnięciu gotowości i zwróci się do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem
o dokonanie odbioru końcowego. Przedmiotem odbioru końcowego jest całość prac składających
się na przedmiot zamówienia.VI.
SKŁADANIE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Zamawiający nie dopuszcza częściowego składanie ofert.
OFERTY WARIANTOWE
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE
ZAMÓWIENIA (SPÓŁKI CYWILNE, KONSORCJA)
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty.
2. Wszelka korespondencja będzie dokonywana wyłącznie z Wykonawcą występującym jako
Pełnomocnik pozostałych.
3. W przypadku ubiegania się o zamówienie wspólnie przez Wykonawców, oświadczenie o braku
powiązań osobowych lub kapitałowych Wykonawcy z Zamawiającym (Załącznik nr 3) składa
każdy z Wykonawców.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za
niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania.
5. Formularz oferty musi zawierać wszystkie dane podmiotów składających ofertę wspólną
(nazwa adres, nr NIP, REGON każdego z podmiotów) z wyraźnym wskazaniem
pełnomocnika.
6. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania i do niego
Zamawiający kieruje korespondencję.
7. Przed zawarciem umowy (w przypadku wygrania postępowania) Zamawiający może żądać od
Wykonawców składający ofertę wspólną umowy konsorcjum, zawierającą, co najmniej:
1) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia obejmującego swoim zakresem
realizację przedmiotu zamówienia,
2) wskazanie pełnomocnika i zakresu jego uprawnień,
3) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
4) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację
zamówienia, okres odbioru prac oraz czas trwania gwarancji jakości i rękojmi,
5) wskazanie podmiotu, nr rachunku, na który dokonane zostaną płatności za zrealizowaną usługę,
wskazanie sposobu podziału wynagrodzenia pomiędzy strony umowy,
6) określenie zasad odpowiedzialności stron w przypadku, gdy Zamawiającemu zostanie
wyrządzona szkoda.
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się:
1) Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13
kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji
na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 129).
2) Wykonawcy, którzy dysponują osobą posiadającą uprawnienia do kierowania pracami
konserwatorskimi, restauracyjnymi lub samodzielnie je wykonają. Osoby muszą spełniać
wymagania, o których mowa w art. 37a ust. 1 i 2 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad
zabytkami.
3) Wykonawcy, którzy wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie
co
najmniej
jedną
pracę
na
zabytku,
polegającą
na
wykonaniu
prac
konserwatorskich/restauratorskich polichromii, o wartości co najmniej 100.000,00 zł brutto
(w ramach jednej umowy); wraz z podaniem nazwy zadania, wartości, daty i miejsca wykonaniai podmiotów na rzecz których roboty zostały wykonane oraz załączeniem dowodów
potwierdzających, że prace zostały wykonane należycie.
DOKUMENTY WYMAGANE OD WYKONAWCY
1. Wypełniony formularz ofertowy (wg załączonego wzoru) - Załącznik nr 1.
2. Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych Wykonawcy z Zamawiającym -
Załącznik nr 2
3. Wykaz wykonanych usług (Załącznik nr 3) - Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że
w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną pracę na zabytku,
polegającą na wykonaniu prac konserwatorskich/restauratorskich polichromii, o wartości co
najmniej 100.000,00 zł brutto (w ramach jednej umowy); wraz z podaniem nazwy zadania,
wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty zostały wykonane oraz
załączeniem dowodów potwierdzających, że prace zostały wykonane należycie.
4. Wykaz osób (Załącznik nr 4) oraz dokumenty osoby posiadającej uprawnienia do
kierowania pracami konserwatorskimi, restauracyjnymi lub osoby samodzielnie je
wykonującej potwierdzające spełnianie wymagań o których mowa w art. 37a ust. 1 i 2
ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj.: potwierdzenie ukończenia studiów
drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, w zakresie konserwacji i restauracji
dzieł sztuki lub konserwacji zabytków; potwierdzenie, iż po rozpoczęciu studiów drugiego
stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich przez co najmniej
9 miesięcy osoba brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub
badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza
muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w
art. 14a ust 2 lub
W przypadku dziedzin nieobjętych programem studiów wyższych, o których mowa powyżej,
potwierdzenie, że pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi lub badaniami
konserwatorskimi, prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru albo na Listę Skarbów
Dziedzictwa, kieruje lub je wykonuje samodzielnie osoba, która posiada:
1) świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie
średnie lub średnie branżowe i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w
zawodach odpowiadających danej dziedzinie lub
2) dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie - oraz potwierdzenie, ze osoba
która przez co najmniej 4 lata brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich
lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, na Listę
Skarbów Dziedzictwa, do inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub innych zabytkach
zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2.
5. Wykonawca, który złoży ofertę najkorzystniejszą, najpóźniej w dniu zawarcia umowy
dostarczy:
1) podpisany egzemplarz kosztorysów ofertowych uwzględniających zakres prac zgodny
z niniejszym zapytaniem, na ogólną wartość jak w złożonej ofercie;
2) informacje niezbędne do wypełnienia postanowień wynikających z Pozwolenia WWKZ
tj.:
a) adresu osoby która będzie kierować pracami konserwatorskimi, restauratorskimi lub
będzie je samodzielnie wykonywać,
b) oświadczenie osoby, o której mowa w ppkt. ,,a" o przyjęciu przez tą osobę obowiązku
kierowania tymi pracami albo samodzielnego ich wykonywania
6. Pełnomocnictwo (w przypadku składania oferty przez osoby nie wymienione w akcie
rejestracyjnym)
Uwaga! Wszystkie kserokopie dokumentów winny być poświadczone za zgodność
z oryginałem przez wykonawcę lub osobę umocowaną. Pełnomocnictwo winno być złożone
w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie7. Zamawiający dopuszcza możliwość wezwania do złożenia/uzupełnienia/wyjaśnienia
dokumentów o których mowa w ust. 2-4.
8. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w złożonej ofercie/złożonych dokumentach
poprawy omyłek pisarskich, a także dokonania poprawy omyłek rachunkowych
z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych.
KRYTERIUM OCENY OFERT
Cena 100 %
Ocenie podlegać będzie wartość brutto za całość przedmiotu zamówienia.
OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
1. Podstawą wyceny oferty są: program prac konserwatorskich, pozwolenie WWKZ oraz
wytyczne i zalecenia określone w zapytaniu. Kalkulacja winna być sporządzona również
w oparciu i zgodnie z wiedzą, sztuką budowlaną, restauratorską i konserwatorską zabytków.
2. Wykonawca zobowiązany jest do podania ceny za ogólnej wartości zamówienia w kwocie
brutto- zgodnie z Załącznikiem nr 1 do zapytania. Złożona oferta winna zawierać wycenę
wszystkich prac niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, w tym
również robót nieprzewidzianych.
3. Na etapie składania ofert, zamawiający nie wymaga od wykonawcy składania kosztorysów
ofertowych. Do złożenia kosztorysów ofertowych zobowiązany będzie wykonawca, który
złoży ofertę najkorzystniejszą.
4. Wartość prac podana w ofercie jest ceną ryczałtową, niezmienną. Z definicji wysokość
wynagrodzenia ryczałtowego jest niezmienna w stosunku do ceny podanej przez wykonawcę
w ofercie oraz nie zależy od rzeczywistej ilości i kosztów robót budowlanych objętych opisem
przedmiotu zamówienia. Charakteryzuje się obowiązkiem wykonawcy wykonania całości robót
za oferowaną cenę ryczałtową nawet w przypadku, gdy na moment składania ofert nie można
było przewidzieć wszystkich kosztów i pełnego zakresu robót budowlanych, niezbędnych do
całkowitego i należytego wykonania umowy. Wykonawca winien skalkulować w kosztach
wszelkie okoliczności mogące zaistnieć podczas realizacji zadania.
5. Cena musi obejmować wszystkie elementy niezbędne do prawidłowego zrealizowania całości
zamówienia, musi odzwierciedlać całkowity koszt, który będzie poniesiony przez
Zamawiającego przez cały czas trwania umowy.
6. Cenę ryczałtową, obejmującą całość przedmiotu zamówienia, na podstawie której
Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty stanowi cena brutto.
7. Obowiązkiem Wykonawcy jest wypełnić formularz ofertowy podając wartości z zaokrągleniem
do dwóch miejsc po przecinku.
8. Niedopuszczalne jest wprowadzenie zapisów bez określenia ceny np. ,,bez opłat", ,,nie
dotyczy", ,,-" oraz dodatkowych zapisów dotyczących rabatów np. ,,na podane ceny udzielam
10 % rabatu".
9. Jeżeli złożona zostanie oferta, której wybór prowadziłby do
powstania obowiązku
podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie
dotyczącym wewnątrz wspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej
oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który będzie miał
obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Wykonawca może złożyć wyłącznie jedną ofertę, w formie pisemnej, w języku polskim,
pismem czytelnym lub opracowaną przy użyciu komputera.
2. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę. Zamawiający nie
przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
3. Oferta Wykonawcy winna spełniać wszystkie wymagania określone w niniejszym zapytaniu,
a także zawierać wszystkie żądane dokumenty i załączniki.4. Zaleca się aby oferta została sporządzona na formularzach stanowiących Załączniki do
niniejszego zapytania.
5. Oferta oraz wymagane załączniki składane wraz z ofertą wymagają pieczęci i podpisu osób
uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem
rejestracyjnym oraz przepisami prawa.
6. Oferta podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy wymaga załączenia
właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego, w formie oryginału lub potwierdzonej
notarialnie kopii.
7. Wszystkie kserokopie dokumentów, oświadczeń winny być poświadczone za zgodność
z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę umocowaną.
8. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby/ osób
podpisujących ofertę.
9. Zaleca się aby wszystkie strony oferty zostały spięte/zszyte w sposób trwały, zapobiegający
możliwości dekompletacji oferty.
10.
Złożenie przez wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów
lub nierzetelnych oświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzonego postępowania
spowoduje odrzucenie oferty.
11.
W przypadku, gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa
w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca winien zastrzec,
które spośród zawartych w ofercie informacji nie mogą zostać ujawnione innym uczestnikom
postępowania oraz wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
Dokumenty stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa winny być wydzielone w sposób widoczny
i niebudzący wątpliwości, z adnotacją ,, Tajemnica przedsiębiorstwa".
3. Oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie składania ofert, zostaną zwrócone
bez otwierania.
4. Termin związania ofertą: 30 dni kalendarzowych.
WYBÓR OFERTY
1. O wyborze oferty, unieważnieniu postępowania Zamawiający powiadomi wszystkich
wykonawców składających oferty.
2. O wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający powiadomi wybranego wykonawcę
pisemnie oraz określi termin zawarcia umowy.

Kontakt:
OSOBĄ UPOWAŻNIONĄ DO KONTAKTÓW Z WYKONAWCAMI JEST:
Ks. Prałat Jan Wolniak - tel. 798891228, e-mail:sulmierzyce@diec.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.