Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
1014z dziś
7143z ostatnich 7 dni
23496z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Modernizacja silosu na kiszonkę

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Modernizacja silosu na kiszonkę

Data zamieszczenia: 2024-03-12
Dane kontaktowe Zamawiającego: ,,Mścice" Ośrodek Hodowli Zarodowej Sp. z o.o
ul. Koszalińska 85
76-031 Mścice
powiat: koszaliński
tel. 94 316 50 44
ohz@poczta.onet.pl
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Mścice
Wadium: 10.000,00 zł.
Nr telefonu: tel. 94 316 50 44
Termin składania ofert: 2024-04-04 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Rozdział II:
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.
1. Przedmiotem zamówienia są:
1.1 roboty budowlane ,,Modernizacja silosu na kiszonkę w Kazimierzu Pomorskim" w
m. Kazimierz Pomorski dz. 4/1 gm. Będzino, woj. zachodniopomorskie
w zakresie zgodnym z :
a) Przedmiarem robót,
b) Kosztorysem nakładczym.
Wykonawca przed podpisaniem umowy przedstawi Zamawiającemu do akceptacji
harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji robót.
4. Integralną częścią SIWZ są załączniki nr 1a, 1b wymienione w pkt 1.

Otwarcie ofert: 3. Otwarcie ofert odbędzie się dnia 04 kwietnia 2024r. o godz. 1100 w siedzibie ,,Mścice"
Ośrodka Hodowli Zarodowej Sp. z o.o 76-031 Mścice, Ul. Koszalińska 85.

Składanie ofert:
1.Oferty należy składać w siedzibie ,,Mścice" Ośrodka Hodowli Zarodowej Sp. z o.o
76-031 Mścice, Ul. Koszalińska 85, w terminie do dnia 04 kwietnia 2024r. do godz.
1050 w sekretariacie
2.Każda złożona oferta zostanie opatrzona datą i godziną jej złożenia oraz podpisem
osoby przyjmującej, a także liczbą dziennika, pod którą została zarejestrowana.

Miejsce i termin realizacji:
2. Termin realizacji zamówienia:
Zamawiający wymaga , aby zadanie zostało zrealizowane w terminie:
- do 31 sierpnia 2024r.

Wymagania:
Tryb postępowania o udzielenie zamówienia
2.
,,Mścice" Ośrodek Hodowli Zarodowej Sp. z o.o. nie jest podmiotem zobowiązanym do
stosowania PZP.
Postępowanie jest prowadzone z wyłączeniem przepisów ustawy Prawo zamówień
publicznych w trybie przetargu ofertowego.
Rozdział III: SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Opis sposobu przygotowania ofert.
1. Prawidłowo złożona oferta powinna zawierać wszystkie wymienione poniżej
dokumenty:
1.1. Formularz Nr 1 Ofertę warunków wykonania zamówienia wraz z kosztorysem
ofertowym
1.2. Dowód wniesienia wadium;
dla potwierdzenia dokonania wpłaty wadium wykonawca do swojej oferty
winien załączyć:
a)w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu oryginał potwierdzenia
dokonania przelewu na konto Zamawiającego, lub
b)w przypadku wniesienia wadium w innych formach niż pieniądz,
oryginał dokumentu zabezpieczającego wadium.
1.3. Formularz Nr 2 (Oświadczenie wykonawcy), Formularz Nr 3 (Wykaz
wykonanych robót), Formularz Nr 4 (Wykaz uprawnionych osób) oraz
dokumenty i zaświadczenia określone w pkt.6 Rozdziału III SWZ;
2. Każdy wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tylko jedną ofertę.
Wykonawcy przedstawią oferty zgodnie z wymaganiami SIWZ, obejmujące całość
zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
Ofertę należy złożyć w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Wszystkie dokumenty tworzące ofertę (pkt. 1) winny być sporządzone w języku
polskim, czytelnie i podpisane przez osobę/y upoważnioną/e do dokonywania czynności
prawnych i podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy. Pełnomocnictwo do
podpisania oferty winno być dołączone do oferty, o ile nie wynika z innych dokumentów
załączonych przez wykonawcę. Pełnomocnictwo winno być załączone w oryginale lub
kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.
4. Dokumenty w języku obcym powinny być składane wraz z tłumaczeniem na język
polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
5. Dokumenty winny być aktualne, przedstawione w oryginale lub w kopii poświadczonej
za zgodność z oryginałem przez upoważnionego (jak w pkt.3) przedstawiciela
wykonawcy (imienną pieczęcią i podpisem).
6. Wszystkie strony dokumentów tworzących ofertę powinny być spięte w sposób
zapobiegający ich dekompletacji. Zamawiający wymaga, aby każda zapisana strona
oferty oraz załączonych dokumentów była oznaczona kolejnym numerem.
Wszelkie miejsca, w których wykonawca naniósł poprawki, winny być parafowane
przez osoby podpisujące ofertę.
Dokumenty tworzące ofertę należy umieścić w opakowaniu zaadresowanym na:
,,Mścice" Ośrodek Hodowli Zarodowej Sp. zo.o
76-031 Mścice, ul. Koszalińska 85
i opisanym w następujący sposób:
Oferta na:
,,Modernizacja silosu na kiszonkę w Kazimierzu Pomorskim" w m. Kazimierz Pomorski
dz. 4/1 gm. Będzino, woj. zachodniopomorskie
"Nie otwierać przed dniem 04 kwietnia 2024r. godz. 1100 "
7. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
Zmiana lub wycofanie oferty
1. Wykonawca może wprowadzić zmiany oraz wycofać złożoną przez siebie ofertę przed
upływem terminu składania ofert.
2. W przypadku wycofania oferty, wykonawca składa pisemne oświadczenie, że ofertę swą
wycofuje, w zamkniętej kopercie zaadresowanej jak w pkt.1 ppkt. 6 z dopiskiem
,,Wycofane".
3. W przypadku zmiany oferty, wykonawca składa pisemne oświadczenie, iż ofertę swą
zmienia, określając zakres i rodzaj tych zmian, a jeśli oświadczenie o zmianie pociąga
za sobą konieczność wymiany czy też przedłożenia nowych dokumentów - wykonawca
winien dokumenty te załączyć. Powyższe oświadczenie jak i ew. dokumenty należy
zamieścić w zamkniętej kopercie oznaczonej jak w pkt. 1 ppkt. 6, przy czym na kopercie
powinien być dopisek ,,Zmiana".
3. Oferty składane wspólnie /konsorcja/
Jeżeli w przedmiotowym postępowaniu kilku wykonawców wspólnie ubiega się
o udzielenie zamówienia (tzw. konsorcjum), to obowiązani są spełnić następujące
wymagania:
1. Składają jedną ofertę;
2. Powinni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Dokument
pełnomocnictwa powinien zostać dołączony do oferty. Z pełnomocnikiem Zamawiający
będzie prowadził wszelką korespondencję w trakcie postępowania, ze skutkiem dla
wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. Warunki udziału w postępowaniu powinny zostać spełnione przez wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wg następujących zasad:
a)
żaden z wykonawców nie może podlegać wykluczeniu na podstawie pkt. 5
Rozdziału III SIWZ
b)
warunki określone w pkt. 6.3.1) i 6.3.2) Rozdziału III SIWZ powinny być
spełnione przez co najmniej 1 z wykonawców lub łącznie przez wszystkich
wykonawców,
4. Formularz Nr 1 (Oferta warunków wykonania zamówienia) powinien być podpisany
przez pełnomocnika i wskazywać wykonawców składających ofertę wspólną,
5. Oferta wspólna winna być złożona zgodnie z wymaganiami SIWZ; wymagane
oświadczenia i dokumenty powinny być przedłożone w następujący sposób:
a)
każdy z wykonawców ma obowiązek złożyć Formularz Nr 2 (Oświadczenie
wykonawcy) oraz dokumenty określone w pkt. 6.2.1) -3) rozdziału III SIWZ,
b)
co najmniej jeden z wykonawców ma obowiązek złożyć dokumenty,
o których mowa w pkt 6.3.1), 6.3.2) rozdziału III SIWZ,
c)
inne dokumenty, nie wymienione w pkt a) i b) powyżej powinny być
podpisane przez pełnomocnika i wskazywać wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. Zalecane jest, aby wniesione wadium jednoznacznie wskazywało na wszystkich
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną
odpowiedzialność za wykonanie zamówienia oraz za wniesienie zabezpieczenia należytego
wykonania umowy.
4.
Odrzucenie ofert
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy złożą nie podlegającą
odrzuceniu ofertę.
Ofertę odrzuca się, jeżeli:
1) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji warunków zamówienia,
2) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów
zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
o
3) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, w szczególności
jeżeli stawka za roboczogodzinę jest niższa niż minimalna krajowa
4) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia ,
5) wykonawca w terminie 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na
poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny lub innej omyłki polegającej na
niezgodności oferty z SIWZ niepowodujące istotnych zmian w treści oferty,
6) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
Zamawiający oceniając wyjaśnienia, bierze pod uwagę obiektywne czynniki,
w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania
techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania dostępne dla wykonawcy.
Informacje dotyczące wykluczenia wykonawcy z postępowania
5.
1.
Z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia wyklucza się:
1) wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując
je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem
sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość
ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ
zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje
zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego;
3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na
ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności
lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku
z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciw prawom osób
wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko
obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia
korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału
w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa
lub przestępstwa skarbowego;
5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione
w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciw
prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa,
przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione
w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub
przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu
popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za
przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia,
przestępstwo przeciw prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo
przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne
przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za
przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo
związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplement-
tariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku
z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciw prawom osób
wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo
przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu
osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub
przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu
popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie
skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie
zamówienia, przestępstwo przeciw prawom osób wykonujących pracę zarobkową,
przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub
inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za
przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo
związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w pkt 6.1. rozdziału III SIWZ;
10) wykonawców, którzy wykonywali bezpośrednio czynności związane
z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu
sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba
że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji;
11) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego
postępowania;
12) nie złożyli oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub
dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków lub złożone dokumenty
zawierają błędy;
13) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie
zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;
2.O wykluczeniu z postępowania zamawiający zawiadamia równocześnie
wykluczonych wykonawców, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
3.Ofertę wykonawcy, który został wykluczony z postępowania - uznaje się za
odrzuconą.
6. Warunki udziału w postępowaniu
1.
Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia jest zobowiązany do złożenia
oświadczenia, na Formularzu Nr 2 (Oświadczenie wykonawcy), że:
1)posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2)posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem
technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3)znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia;
4)nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania
określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu, na podstawie
pkt 5 SWZ wykonawca zobowiązany jest przedstawić następujące dokumenty:
1)
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub
zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert.
UWAGA:
Wykonawcy prowadzący działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej
powinni przedstawić odpowiednie zaświadczenie właściwego naczelnika
urzędu skarbowego odnoszące się zarówno do samej spółki cywilnej jako
podatnika podatku od towarów i usług (VAT) jak i do każdego ze wspólników,
jako podatnika podatku dochodowego od osób fizycznych.
2)
3.
aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału ZUS lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub
zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie,
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem składania ofert.
Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia powinien
spełnić również następujące warunki:
1) Posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania przedmiotowego
zamówienia przejawiające się budową:
- wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 1 roboty budowlanej o wartości
co najmniej 500.000,- zł. brutto lub 2 robót budowlanych o wartości łącznej co
najmniej 250.000,- zł. brutto polegających (każda z nich) na remoncie o
zbliżonym do niniejszego przedmiotu zamówienia zakresie, tj. obejmującym
budowę/przebudowę/remont silosu .
Wartość robót podaną w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy wg
średniego kursu NBP na dzień podpisania protokołu odbioru robót.
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku, wykonawca zobowiązany jest
dołączyć do oferty:
- wykaz wykonanych w latach 2019 - 2024 robót, o których mowa wyżej
(Formularz nr 3 Wykaz wykonanych robót);
- dokumenty wystawione przez zamawiających, potwierdzające, że roboty
wykazane na Formularzu nr 3 (Wykaz wykonanych robót) zostały
wykonane należycie.
2) Dysponować co najmniej:
o 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności
konstrukcyjno - budowlanej do wykonywania samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie - bez ograniczeń lub wydane wcześniej
uprawnienia równoważne ww. pozwalające na wykonanie przedmiotu
zamówienia - z co najmniej 5 - letnim doświadczeniem na stanowisku
kierownika budowy, w ramach realizacji co najmniej 2 robót
budowlanych obejmujących branżę ogólnobudowlaną podczas realizacji
remontu, budowy lub przebudowy budynku lub zespołu budynków, o
wartości robót co najmniej 500.000,- brutto,
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku, wykonawca zobowiązany jest dołączyć
do oferty:
- wykaz osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, które
będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia wraz z kserokopią uprawnień, a także zakres wykonywanych przez
nich czynności (Formularz nr 4 - wykaz uprawnionych osób);
7. Wykonawcy zagraniczni
1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w 6.2.1) - 3)
rozdziału III SIWZ składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie
społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem, zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie
w całości wykonania decyzji właściwego organu
c) dokument, o którym mowa w lit. a powinien być wystawiony nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem składania ofert a dokument o którym mowa w lit. b
winien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert.
2. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt.6.2.1) - 3)
rozdziału III SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone
przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby
lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przy
zachowaniu odpowiednich terminów, o których mowa w pkt.6.2.1) - 3) rozdziału III
SIWZ).
8. Informacje dotyczące waluty w jakiej będą prowadzone rozliczenia między
zamawiającym a wykonawcą.
Wszelkie rozliczenia pomiędzy zamawiającym a wykonawcą będą dokonywane
w złotych polskich.
9. Wadium
1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie przed
upływem terminu składania ofert wadium w kwocie 10.000,00 zł. (słownie: dziesięć
tysięcy złotych). Dla skuteczności wniesienia wadium wymagane jest uznanie
rachunku zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
2. Wadium może być wnoszone w:
1)
pieniądzu przelewem na rachunek Zamawiającego:
40 2030 0045 1110 0000 0048 6810
z dopiskiem:
,,Modernizacja silosu na kiszonkę w Kazimierzu Pomorskim" w m. Kazimierz
Pomorski dz. 4/1 gm. Będzino, woj. zachodniopomorskie
2)poręczeniach bankowych
3)gwarancjach bankowych
4)gwarancjach ubezpieczeniowych
Gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe oraz poręczenia bankowe wniesione
tytułem wadium będą uznane przez Zamawiającego za satysfakcjonujące pod
warunkiem, że będą zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia
(Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (banku lub instytucji
ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich
siedzib,
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub
poręczeniem,
c) kwotę gwarancji lub poręczenia,
d) termin ważności gwarancji lub poręczenia,
e) zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub
poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające
oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
f) Gwarancja musi być nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze pisemne
żądanie Zamawiającego.
g) Zapisy w pkt. 9.2.4.f) odnoszą się również do poręczeń.
3. Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie na konto wykonawcy podane w
formularzu ofertowym, jeżeli:
1)upłynie termin związania ofertą,
2)
3)zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia
Zamawiający unieważni postępowanie,
4. Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie na wniosek wykonawcy:
1)który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert,
2)który zostanie wykluczony z postępowania,
3)którego oferta zostanie odrzucona,
5. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci wraz z odsetkami
wynikającymi z rachunku bankowego, na którym będzie ono przechowywane,
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej
za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę,
6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta
zostanie wybrana:
1)
odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych
w ofercie, lub
2)nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie wykonawcy.
10. Sposób udzielenia wyjaśnień dotyczących SIWZ, porozumiewania się zamawiającego
z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.
1.
Wykonawca może zwrócić się na piśmie do zamawiającego o wyjaśnienie treści
SIWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 3 dni
przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem jednak, że wniosek
o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynie do
Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa
wyznaczonego terminu składania ofert.
W sytuacji, gdy wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków
zamówienia wpłynie po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa w zdaniu
poprzednim, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić
wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
Zamawiający informuje jednocześnie, że ewentualne przedłużenie terminu składania
ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa wyżej.
Zamawiający przekaże treść wyjaśnień wszystkim Wykonawcom, którzy zostali
zaproszeni do składania ofert bez ujawniania źródła zapytania.
2.W szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed upływem terminu do składania
ofert zamawiający może zmodyfikować treść SIWZ. Każda wprowadzona przez
zamawiającego zmiana stanie się częścią SIWZ wiążącą dla wykonawców oraz
zostanie doręczona wszystkim wykonawcom, których zaproszono do składania ofert.
Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert w celu umożliwienia
wykonawcom uwzględnienie w przygotowanych ofertach otrzymanych wyjaśnień lub
zmian, podając przy tym nowy termin składania ofert. W tym przypadku wszelkie
prawa i zobowiązania zamawiającego będą podlegały nowemu terminowi.
3.Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się za pomocą drogi elektronicznej przy
przekazywaniu wszelkich oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji.
4.Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą,
drogi elektronicznej uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do
adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie.
11. Sposób obliczenia ceny oferty.
1.Zamawiający przewiduje wynagrodzenie kosztorysowe.
2.Podstawą obliczenia ceny oferty jest zakres robót określony w przedmiarze robót
(zał. nr 1) oraz kosztorysie nakładczym (zał. nr 2).
3.Wykonawca opracuje i załączy do oferty kosztorys ofertowy zawierający:
- stronę tytułową
- przedmiar robót sporządzony przez Wykonawcę zgodny z zakresem robót ujętym w
zał. nr 1 i nr 2
- kalkulację cen jednostkowych
- tabele elementów scalonych
- podsumowania działów kosztorysu
- podsumowanie kosztorysu
- zestawienie materiałów
4.Wykonawca uwzględni w swojej cenie ofertowej wszystkie warunki i wszystkie
elementy mogące mieć wpływ na ostateczną cenę oferty.
5.Cena oferty winna uwzględniać wszystkie składniki i warunki wpływające na
ostateczną cenę, zarówno wynikające z dokumentacji budowlanej jak również nie
ujęte w niej, w szczególności:
o koszty ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej i następstw nieszczęśliwych
wypadków,
o koszty zorganizowania i utrzymania zaplecza budowy łącznie
doprowadzeniem energii elektrycznej i wody, dozorowaniem
uporządkowaniem terenu po likwidacji zaplecza,
z
oraz
o koszty pełnej obsługi geodezyjnej budowy,
o koszt odtworzenia nawierzchni drogowej (dróg dojazdowych do placu budowy
na terenie dz.4/3 i 9),
o koszty ochrony mienia, warunków bhp i ppoż. na placu budowy,
o koszt oznaczenia terenu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami,
o koszt wszelkich robót przygotowawczych, rozbiórkowych, porządkowych,
składowania i recyklingu materiałów odpadowych, wywozu i składowania
nadmiaru urobku,
o koszt przeprowadzenia prób, pomiarów, badań i sprawdzeń przewidzianych
warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych,
o podatek VAT.
6.
Warunki wykonawstwa
1. Przez okres 60 miesięcy od odbioru końcowego roboty są objęte gwarancją
oraz rękojmią za wady.
2. Przedmiotem odbioru końcowego będzie przedmiot umowy.
3. Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji inwestycji zostanie uzgodniony
po wyborze wykonawcy przy zawieraniu umowy na realizację zadania.
4. Zamawiający wymaga od wykonawcy udokumentowania dopuszczenia do
stosowania w budownictwie wyrobów i materiałów budowlanych przed ich
wbudowaniem.
5. Wykonawca jest wytwórcą odpadów w myśl ustawy o odpadach 14 grudnia
2012 r (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r. poz. 1587, 1597,1688, 1852, 2029 ze
zm.). Do dokumentów odbiorowych wykonawca złoży oświadczenie
o zagospodarowaniu odpadów.
6. Wykonawca zapewni przejezdność wszystkich dróg przechodzących w
sąsiedztwie przekazanego frontu robót, a jeżeli nie będzie to możliwe
zabezpieczy dojazd do poszczególnych posesji poprzez cały okres prowadzenia
prac.
7. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania kompletnej dokumentacji
wykonawczej i powykonawczej (w tym geodezja powykonawcza) wraz z
oświadczeniem o kompletności dokumentacji odbiorowej Zamawiającemu -
inspektorowi nadzoru inwestorskiego z 7 dniowym wyprzedzeniem
wnioskowanego terminu odbioru końcowego przedmiotu umowy.
8. Dokumentacja odbiorowa - powykonawcza winna być dostarczona
Zamawiającemu w wersji papierowej w 2 egz. oraz w wersji elektronicznej
zapisanej na płycie CD
7. Warunki finansowania
1) Nie przewiduje się zaliczek na poczet robót.
2) Nie przewiduje się indeksacji cen.
3) Należność za wykonane roboty zostanie opłacona na podstawie uzgodnionego
przez strony harmonogramu realizacji i finansowania.
13. Informacje o trybie otwarcia i oceny ofert
1.Postępowanie o udzielenie zamówienia zostanie przeprowadzone przez Komisję
Przetargową.
2.Postępowanie Komisji Przetargowej jest niejawne.
3.Po otwarciu ofert Komisja Przetargowa poinformuje o wykonawcach, a także ich
cenach za wykonanie przedmiotu zamówienia.
4.Komisja Przetargowa dokona badania oferty w celu stwierdzenia, czy wykonawcy
nie zostaną wykluczeni oraz czy oferty nie podlegają odrzuceniu. Oferty
wykonawców, którzy nie zostali wykluczeni oraz oferty nie odrzucone zostaną
poddane procedurze oceny ofert zgodnie z kryteriami oceny określonymi w SIWZ.
5.W toku badania i oceny złożonych ofert zamawiający może żądać od
wykonawców udzielenia wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.
6.Zamawiający może poprawić w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz
omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny z uwzględnieniem konsekwencji
rachunkowych dokonanych poprawek, jak również inne omyłki polegające na
niezgodności oferty z SIWZ nie powodujące istotnych zmian w treści oferty -
niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została
poprawiona.
7.Zamawiający ma prawo wezwać wykonawców, którzy w określonym terminie nie
złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału
w postępowaniu lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy lub nie złożyli
pełnomocnictwa lub złożyli wadliwe pełnomocnictwo do ich uzupełnienia w
wyznaczonym terminie. Zamawiający może także wezwać wykonawców w
wyznaczonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień odnośnie oświadczeń
i dokumentów, o których mowa z zdaniu pierwszym.
8.Oferty, opinie biegłych, oświadczenia, zawiadomienia, wnioski i inne dokumenty
i informacje składane przez zamawiającego i wykonawców oraz umowa w
sprawie zamówienia stanowią załączniki do protokołu.
9.Załączniki do protokołu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej
oferty lub unieważnieniu postępowania, z tym, że oferty są jawne od chwili ich
otwarcia.
10.Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w
rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca
nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być
udostępniane. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w pkt.
13.3.
11.Zamawiający niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi
wykonawców, o:
1)wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę(firmę) i adres
wykonawcy, którego ofertę wybrano, i uzasadnienie jej wyboru,
2)odrzuceniu ich oferty, podając uzasadnienie,
3)wykluczeniu ich z postępowania, podając uzasadnienie.
14. Okres związania ofertą
1.Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu
związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2.W uzasadnionych przypadkach na co najmniej 7 dni przed upływem terminu
związania ofertą zamawiający może zwrócić się do wykonawców o wyrażenie
zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60
dni.
3.Odmowa wyrażenia zgody nie powoduje utraty wadium.
4.Zgoda wykonawcy na przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalna
tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest
to możliwe z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
15. Informacja o negocjacjach z wykonawcami, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty
1.Z trzema wykonawcami, którzy spełnili warunki wymagane w SIWZ oraz, złożyli
najkorzystniejsze oferty, zamawiający może przeprowadzić dalsze negocjacje.
2.W przypadku mniejszej liczby wykonawców, zamawiający może zaprosić do
negocjacji tych wykonawców, którzy spełnili warunki wymagane przez
zamawiającego w SIWZ.
3. Jeżeli wykonawcy, lub któryś z wykonawców nie wyraża woli udziału
w
negocjacjach, jego oferta w postępowaniu pozostaje niezmieniona i pozostaje on
z nią związany.
4.Negocjacje odbędą się w siedzibie zamawiającego. O terminie negocjacji
wykonawcy zostaną poinformowani na piśmie.
5.Podjęcie negocjacji z wykonawcami nie powoduje ustania stanu związania ofertą, z
wyjątkiem korzystniejszych dla zamawiającego zmian wynikających z oferty
dodatkowej, o której mowa w pkt. 15.6
6.Po przeprowadzonych negocjacjach zamawiający poprosi wykonawców, o których
mowa w pkt.15.1. i 15.2. do złożenia dodatkowych ofert. Oferty dodatkowe nie
mogą zawierać ceny wyższej od ceny oferty na podstawie, której zaproszono
wykonawcę do negocjacji.
7.Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, który złożył ofertę dodatkową
z najniższą ceną brutto, z wyłączeniem sytuacji, gdy oferty dodatkowe będą mniej
korzystne od oferty wykonawcy, o którym mowa w pkt. 15.3. W takiej sytuacji
zamawiający wybiera ofertę tego wykonawcy.
8.Zamawiający niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi
wykonawców zgodnie z pkt.13.11. Rozdziału III SIWZ.
16. Kryteria i sposób oceny ofert
1.Kryterium oceny ofert w przedmiotowym postępowaniu jest cena.
2.Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta po negocjacjach
będzie najkorzystniejsza.
3.Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku
podatkowego zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w
zakresie dotyczącym wewnątrz wspólnotowego importu usług, zamawiający w celu
oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i
usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4.Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że zostały złożone
oferty o takiej samej cenie, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te
oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych.
5.Wykonawcy składający oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż
zaoferowane w złożonych ofertach.
6.Jeżeli wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, będzie uchylać się od zawarcia
umowy Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert,
bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
17. Zawarcie umowy
1.Z wykonawcą, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, zostanie podpisana
umowa o treści określonej w Formularzu Nr 6 (Wzór umowy wykonania zamówienia).
2.W razie potrzeby strony umowy mogą wprowadzić do tekstu umowy zmiany
redakcyjne, nie zmieniające przedmiotu i zakresu zamówienia, ani warunków
ofertowych (ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu rękojmi, ani terminu
płatności). Zaproponowane przez wykonawców zmiany nie są wiążące dla
zamawiającego.
18. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
1. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za ofertę najkorzystniejszą będzie
obowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości
5 % zaoferowanej ceny brutto. Zabezpieczenie powinno zostać wniesione przed dniem
zawarcia umowy.
W przypadku zabezpieczenia wnoszonego w formie innej niż pieniężna, wykonawca
dostarczy wzór dokumentu (gwarancja/poręczenie) w terminie 7 dni od dnia otrzymania
informacji o wyborze jego oferty. Wzór w/w dokumentu winien zostać zaakceptowany
przez zamawiającego, po czym zamawiający określi termin podpisania umowy.
Oryginał dokumentu (gwarancji/poręczenia) winien zostać przekazany zamawiającemu
najpóźniej 1 dzień przed podpisaniem umowy i winien obowiązywać od dnia zawarcia
umowy pomiędzy zamawiającym i wykonawcą do 15 dnia liczonego od dnia upływu
okresu rękojmi. Nie dostarczenie w tym terminie dokumentu jw. może być przez
zamawiającego uznane jako odmowa podpisania umowy przez wykonawcę na
warunkach określonych w ofercie.
2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy będzie służyć do pokrycia wszelkich
roszczeń przysługujących zamawiającemu z tytułu niewykonania lub nienależytego
wykonania umowy przez wykonawcę oraz roszczeń z tytułu rękojmi za wady.
Dodatkowe uregulowania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
zostały określone w umowie wykonania przedmiotu zamówienia (Formularz Nr 6 ).
3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone według wyboru
wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
a.
pieniądzu,
b.
poręczeniach bankowych,
c.
gwarancjach bankowych,
d.
gwarancjach ubezpieczeniowych.
4. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca obowiązany będzie wpłacić
przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego: 40 2030 0045 1110
0000 0048 6810 lub inny wskazany indywidualnym pismem.
5. Gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe oraz poręczenia bankowe wniesione jako
zabezpieczenie należytego wykonania umowy będą uznane przez zamawiającego za
satysfakcjonujące pod warunkiem, że będą zawierać zapisy zawarte we wzorze
gwarancji należytego wykonania umowy stanowiącego Formularz nr 5 do SIWZ oraz
wskazywać wykonawców, a w przypadku wykonawców występujących wspólnie będą
wymieniać wszystkich wykonawców.
6. Zwrot zabezpieczenia nastąpi w następujący sposób:
1) 70% kwoty zabezpieczenia w terminie 30 dni od daty odbioru końcowego,
2) 30% kwoty zabezpieczenia w terminie 15 dni od dnia zakończenia okresu rękojmi.
Gwarancja/poręczenie nie może wygasnąć wcześniej niż z upływem powyższych terminów.
19. Ubezpieczenie OC
Wykonawca zobowiązany jest przedstawić polisę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
wraz z odpowiedzialnością za podwykonawców za szkody w mieniu lub na osobie wyrządzone
przez Wykonawcę lub podwykonawców powstałe w związku lub w trakcie realizacji zadania
określonego w kontrakcie, przy sumie gwarancyjnej nie mniejszej niż 500.000 zł na jedno i
wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.
Wymóg zawarcia umowy ubezpieczenia będzie uważany za spełniony, jeśli wykonawca
przedłoży polisę odpowiedzialności cywilnej zgodnie z zakresem wynikającym z umowy.
Jeżeli wykonawca posiada zawartą polisę odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia
działalności gospodarczej i posiadania mienia spełniającą wymagane warunki przedłoży ją
przed podpisaniem kontraktu a także zobowiąże się do kontynuacji polisy do czasu
realizowanego kontraktu.
Powyższe dokumenty należy dostarczyć Zamawiającemu przed zawarciem umowy, w
terminie 7 dni od otrzymania informacji o wyborze oferty.
20. Informacja dotycząca podwykonawców
1. W sytuacji, gdy wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom wykonanie części
zamówienia powinien w swojej ofercie (na Formularzu Nr 1 Oferta warunków
wykonania zamówienia) wskazać:
1) pełną nazwę podwykonawcy(ów)
2) zakres zamówienia, który będzie wykonywany przez podwykonawcę(ów).
2. Warunkiem zawarcia umowy z podwykonawcą jest akceptacja projektu tej umowy przez
zamawiającego.
3. Zamawiający nie wyraża zgody na zawieranie umów przez Podwykonawców z dalszym
Podwykonawcą.
4.Jeżeli w terminie określonym w umowie z Podwykonawcą Wykonawca nie dokona w
całości lub części zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy, a Podwykonawca zwróci się
z żądaniem zapłaty tego wynagrodzenia bezpośrednio do Zamawiającego na podstawie
art.6471 § 5 k.c. i udokumentuje zasadność tego żądania fakturą zaakceptowaną przez
Wykonawcę i dokumentami potwierdzającymi wykonanie i odbiór fakturowanych
robót, Zamawiający może zapłacić na rzecz Podwykonawcy kwotę będącą przedmiotem
jego żądania. Zamawiający dokona potrącenia całej powyższej kwoty z faktury
wystawionej przez Wykonawcę, na co Wykonawca wyraża niniejszym zgodę.
5.Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w umowie z Podwykonawcą uprawnienie
Podwykonawcy, o którym mowa w ust.4. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu
umowy wynikająca z braku Podwykonawcy będzie traktowana jako przerwa wynikła z
przyczyn dotyczących Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu
zakończenia robót.
6.Zabezpieczenie ewentualnych roszczeń Podwykonawców wobec Wykonawcy nastąpi
poprzez wstrzymanie wypłaty części wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy z
tytułu wystawionej przez niego faktury VAT i zatrzymanie jej na rachunku
Zamawiającego.
7.Zwrot zabezpieczenia nastąpi z chwilą udokumentowania przez Podwykonawcę
otrzymania wynagrodzenia, przekazanego Zamawiającemu w formie oświadczenia
Podwykonawcy.
8. Brak oświadczenia w zakresie powierzenia podwykonawcom części zamówienia będzie
traktowany jak oświadczenie o samodzielnym wykonaniu całości zamówienia.
21. Przyczyny unieważnienia postępowania
1.
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
1) nie złożono żadnej oferty nie podlegającej odrzuceniu,
2) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający może
przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
3) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania
lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można
było wcześniej przewidzieć,
4) postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy.
2.
O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadamia
równocześnie wszystkich wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia,
podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

Kontakt:
5.Przedstawicielem zamawiającego uprawnionym do bezpośredniego kontaktowania
się z wykonawcami w sprawach formalnych i merytorycznych jest:
Waldemar Kaczor tel. 785 572 540

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.