Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Wykonanie Robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj, związanych z wymianą dużej...

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie Robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj, związanych z wymianą dużej windy osobowej na nową

Data zamieszczenia: 2024-03-18
Dane kontaktowe Zamawiającego: SPÓŁDZIELNIA MIESZKANIOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W KRAKOWIE
UL. JULIUSZA LEA 19
30-048 KRAKÓW
powiat: Kraków
z.plntscher@smk.krakow.pl
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKÓW
Wadium: 20.000 zł
Nr telefonu: ---
Termin składania ofert: 2024-04-03 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
na wykonanie:
,,Robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj, związanych z wymianą dużej windy osobowej na nową w budynku mieszkalnym przy Ul. Bronowickiej
71 w Krakowie."
SPÓŁDZIELNIA MIESZKANIOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W KRAKOWIE
zaprasza do udziału w przetargu nieograniczonym na wykonanie:
,,Robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj, związanych z wymianą dużej windy osobowej na nową w budynku mieszkalnym przy Ul. Bronowickiej
71 w Krakowie."
Zamówienie nie podlega przepisom prawa zamówień publicznych.
1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1. Opis przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest wymiana wskazanej windy osobowej na nową w budynku mieszkalnym przy ulicy Bronowickiej 71 w Krakowie.
Oferent wykona we własnym zakresie wstępny projekt dźwigu osobowego w celu sporządzenia oferty.
Celem zamierzonych prac jest zwiększenie przepustowości, bezpieczeństwa, niezawodności pracy dźwigu oraz dostosowanie urządzeń do norm i wymagań wynikających z przepisów prawa. Przedmiot zamówienia powinien zostać wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami, opublikowanymi nomami, zasadami najlepszej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej oraz z zachowaniem zasady należytej staranności Wykonawcy. Wszystkie wymiary muszą zostać zweryfikowane przez wykonawcę we własnym zakresie.
Wykonawca wykona wszelkie prace związane z: dostosowaniem szybu i maszynowni, dostawą, montażem, wymianą na nowe urządzeń dźwigowych, uruchomieniem dźwigu oraz odbiorami przeprowadzonymi przez UDT (certyfikacja po stronie Wykonawcy, udział w rejestracji po stronie Wykonawcy, płatność po stronie Zamawiającego).
Wszystkie zastosowane - wymienione lub zainstalowane elementy i urządzenia muszą być fabrycznie nowe oraz będą posiadać niezbędne deklaracje zgodności i poświadczenia jakości. Odstępstwo można zastosować do prowadnic kabinowych i przeciw wagowych po uzyskaniu stosownych ekspertyz gwarantujących ich prawidłową prace przez kolejne 20 lat (nie dopuszcza się pozostawiania kątowników stalowych jako szyn prowadzących i prowadnic, których wytrzymałość, stan i sztywność będzie zbyt mała). W przypadku pozostawienia prowadnic Wykonawca przeprowadzi ich renowację na miejscu - czyszczenie ze smaru malowanie ponowne, przeszlifowanie powierzchni ślizgowych.
Uwaga: nośność szybów windowych szczególnie w związku ze zmianą udźwigu i typu dźwigu - do potwierdzenia przez Wykonawcę - wykonawca powinien uwzględnić w ofercie rozwiązanie konstrukcyjne dostosowane do proponowanego rozwiązania.
Dźwigi po wymianie musza być dopuszczone do eksploatacji przez UDT oraz powinny spełniać wymagania Zamawiającego zawarte w niniejszej SIWZ.
1. Bronowicka 71, winda duża - parametry techniczne:
Wymiary szybu Głębokość szybu 164 cm, Szerokość szybu 164 cm
Wysokość szybu 3154 cm
Nadszybie 220-250 cm
Podszybie 145 cm
Konstrukcja szybu żelbetowa
Ilość przystanków 11
Ilość drzwi szybowych 11
Prędkość Dźwigu min l.Om/s
Zasilanie Dźwigu elektryczne 3 fazowe 400V
Udźwig Q = 525 kg/7 osób z maksymalnym wykorzystaniem powierzchni przekroju szybu (maksymalizacja udźwigu i powierzchni kabiny) - geometria pionowych przekroi szybu do weryfikacji przez Wykonawcę przed projektowaniem przez pomiary pionowości ścian szybów na całej wysokości.
Wyposażenie kabiny - przystosowanie dla osób niepełnosprawnych.
o drzwi szybowe automatyczne - ,,0" stal nierdzewna fakturowana LEN, pozostałe piętra malowane RAL kolor 9006
o drzwi kabinowe automatyczne (antywandalowe) z kurtyna świetlną,
o wnętrze kabiny - wykończone ze stali nierdzewnej szczotkowanej, (trudnej do zarysowania),
o poręcz - kabinowa okrągła ze stali nierdzewnej na bocznej i tylnej ścianie,
o podłoga - wykładzina przemysłowa niepalna, trudnościeralna, odporna na odgniatanie, antypoślizgowa, dopasowana fakturą i kolorystyką do wyposażenia kabiny (do akceptacji przez Zamawiającego),
o sufit - stal satyna,
o na ścianie tylnej kabiny lustro ze szkła bezpiecznego, na całej szerokości ściany i 3/4 wysokości kabiny zamontowane nad poręczą,
o listwy przypodłogowe odbojowe - stal nierdzewna fakturowana LEN
o windy należy wyposażyć w czujniki zabezpieczające przed uderzeniem drzwiami
o oświetlenie energooszczędne LED, powinno wyłączyć się po upływie 5 minut od ostatniej jazdy, a włączyć w momencie otwarcia drzwi kabiny,
o oświetlenie awaryjne akumulatorowe (czas podtrzymania min. 2 godz.)
o oczyszczacz powietrza + wentylacja mechaniczna zapewniająca wymianę powietrza,
o system łączności awaryjnej dla służb ratowniczych (GSM),
o panel dyspozycji - ściana boczna, stal nierdzewna na pełną wysokość kabiny (blokada kluczykowa otwartych drzwi, świetlna i dźwiękowa sygnalizacja przeciążenia kabiny, przyciski Braille'a podświetlane, wyświetlacz pięter i strzałek kierunku jazdy), nie jest dopuszczalne stosowanie dotykowych paneli sterowana tj. wszelkich urządzeń, w których wybór dokonywany jest przez dotknięcie ekranu, wyświetlacza, szklanej płytki itp.)
o winda musi spełniać wymagania dostępności dla osób niepełnosprawnych zgodnie z normą 81-70 w pełnym zakresie w tym m.in kontrastowe wyróżnienie drzwi, piętrowskazywacze panele dyspozycji o odpowiednim nachyleniu wielkości zgodnie z standardem dostępności.
o przyciski w panelu sterującym w kasetach wezwań powinny podświetlać się po zadaniu dyspozycji, najniżej umieszczony przycisk panelu nie powinien być na wysokości mniejszej niż 0,8 m, a najwyżej umieszczony nie wyżej niż 1,2 m od poziomu posadzki kabiny,
o kamera monitoringu w windzie z nagrywaniem obrazu i montaż rejestratora z dyskiem 2 TB monitorem itp. w maszynowni z podpięciem do Internetu,
o oznakowanie w kabinie ,,OBIEKT MONITOROWANY" i ,,ZAKAZ PALENIA",
o kaseta wezwań - antywandalowa, stal nierdzewna, piętrowskazywacz na przystanku na wszystkich kondygnacjach,
o każda winda powinna zatrzymywać się na przystankach precyzyjnie - poziomowanie względem poziomu podłogi budynku z dokładnością do 5 mm,
o wzmocnione progi aluminiowe,
o wymagane zastosowanie wciągarki bezreduktorowej, zastosowanie lin stalowych bez otuliny,
o Zamawiający nie wyraża zgody na zastosowanie jako cięgien nośnych pasów czy lin stalowych z otuliną z tworzywa sztucznego,
o konstrukcja napędu dźwigu minimalizująca emisję hałasu na zewnątrz i wewnątrz szybu windowego (mniej niż 60 dB),
o funkcja dojazdu awaryjnego do najbliższego przystanku w przypadku zaniku napięcia i automatycznego otwarcia drzwi,
o system zjazdu pożarowego na przystanek ewakuacyjny w przypadku sygnału pożarowego,
o moduł diagnostyczny (jeśli wymagany jest do obsługi sterowania i odczytu wszelkich parametrów) - w komplecie, umieszczony w tablicy sterowej każdego dźwigu,
o sterowanie bez kodu PIN lub innych zabezpieczeń przed konserwacj ą przez firmy niezależne,
o sterowanie przystosowane do konserwacji przez firmy niezależne, posiadające odpowiednie uprawnienia UDT,
o minimalny teoretyczny resurs kabiny 20 lat eksploatacji,
o resurs według wzoru UDT.
Winda powinna mieć możliwość podpięcia jej pod Internet, aby przekazywała na bieżąco informacje o jej stanie działania, ewentualnych awariach do działu technicznego Wykonawcy
oraz działu technicznego Spółdzielni, gdzie pracownik Spółdzielni będzie miał wgląd w działanie i awarie w czasie rzeczywistym.
Wymiary wewnętrzne, maksymalne - dopasowane do wymiarów szybu.
Zamontowane urządzenie musi spełniać i posiadać niezbędne atesty i dopuszczenia do ruchu zgodnie z obowiązującymi normami: PN.EN.81+A3, EN 81-50, EN 13501-1 itp. oraz posiadać certyfikat bezpieczeństwa CE.
Podane parametry szybu musza być zweryfikowane przez oferenta we własnym zakresie podczas wizji lokalnej.
Ze względu na:
- strategiczność urządzenia dla funkcjonowania obiektu,
- intensywność jego eksploatacji,
- transport ciężkich elementów windami o ciężarze bliskim udźwigowi nominalnemu,
- podwyższona wilgotność w szybie, trudne warunki eksploatacji,
- konieczność dezynfekcji kabin,
- oczekiwaną żywotność.
elementy windy musza być wykonane:
- tak aby były przystosowane do wysokiej intensywności eksploatacji i gwarantowały wysoką nie zawodność, a w przypadku awarii czas ich wymiany na nowe nie przekraczał 12 godzin (w tym celu Wykonawca musi posiadać odpowiednią bazę magazynową i inne narzędzi umożliwiające naprawę w pożądanym czasie)
- w zakresie elementów nośnych: m.in. ramy kabiny, przeciwwagi, posadowienia zespołów napędowych zderzaki) ze stali ocynkowanej ogniowo o podwyższonej wytrzymałości o grubości nie mniejszej niż 4 mm,
- kabina ze stal nierdzewna fakturowanej LEN gatunki AISI304 lub AISI316 o grubości nie mniejszej niż 1,2 mm
- drzwi ze stali nierdzewnej szlifowanej gatunki AISI 304 lub AISI316 o grubości nie niniejszej niż 1,2 mm
- panele dyspozycji i kasety wezwań ze stal nierdzewna fakturowanej LEN gatunki AISI 304 lub AISI316 o grubości nie mniejszej niż 1,2 mm elementy przestrzenne z dodatkowymi wyróżnieniami zapewniające odpowiedni współczynnik kontrastowy do otoczenia.
Na każdym przystanku przy wjeździe do windy należy zastosować dodatkowe progi aluminiowe o grubości min. 3 mm na całą głębokość muru + narożniki zabezpieczające ściany przed uderzeniem wymalowane w odpowiednich barwach kontrastujących z otoczeniem.
Wykonawca dołączy do przetargu rysunki techniczne zaproponowanych urządzeń oraz kartę materiałowa celem akceptacji zastosowanych rozwiązań technicznych i wizualnych.
2. ZAKRES PRAC:
1) Demontaż starego urządzenia wraz z podzespołami,
2) Utylizacja starego dźwigu złomu i gruzu,
3) Przekazanie Spółdzielni potwierdzenia złomowania urządzenia dźwigowego plus wartość
uzyskanych środków pieniężnych,
4) Wykonanie przez Wykonawcę niezbędnej, kompletnej dokumentacji technicznej montażu dźwigu i przeróbek budowlanych, zaakceptowanych przez Zamawiającego w 4 egzemplarzach oraz posiadającej wymagane prawem uzgodnienia (architektonicznych, ppoż., BHP i UDT).
5) Inwentaryzacja szybu windowego i zabezpieczenie ewentualnych ubytków pęknięć tak, aby nie przedostawała się do szybu woda.
6) Przerobienie, adaptacja szybu windy i w razie konieczności maszynowni.
7) DOSTAWA nowych lin nośnych, Zamawiający nie dopuszcza zastosowania pasów ani lin poliuretanowych,
8) Wymagana wymiana zderzaków sprężynowych w podszybiu pod kabiną i przeciwwagą na zderzaki spełniające wymagania EN 81.20, lub równoważne.
9) Sprawdzenie zakotwienia wszystkich konstrukcji wsporczych prowadnic kabiny i przeciwwagi, a w przypadku stwierdzenia niedostatecznego zamocowania, wykonanie prawidłowych zamocowań.
10) W przypadku adaptacji istniejących prowadnic kabiny i przeciwwagi, wykonanie ich pionowania oraz odnowienie powłok malarskich prowadnic i szybu, ekspertyza minimum 20 lat żywotności.
11) Montaż urządzeń dźwigowych w szybie i maszynowni, w kabinie i na przystankach.
12) Montaż przycisków wołania windy na każdym przystanku i parterze oraz wskaźników na którym piętrze znajduje się winda.
13) Modernizacja rozdzielni elektrycznej lub montaż nowej z zabezpieczeniami dla windy, w szczególności montaż nowych bezpieczników oraz wyłącznika pożarowego windy na parterze i wyłącznika różnicowoprądowego 3 fazowego do zabezpieczenia obwodów windy.
14) Montaż akumulatorów do systemu awaryjnego opuszczenia windy w przypadku braku zasilania z sieci.
15) Wymiana linii zasilającej od rozdzielni głównej budynku do tablicy wstępnej dźwigu wraz z wymianą tablicy wstępnej, w przypadku istnienia linii aluminiowej, a w przypadku linii miedzianej, w celu dalszej jej eksploatacji wymagana jest ekspertyza techniczna.
16) Zamontowanie w szybie i w maszynowni oszczędnego oświetlenia ledowego oraz drabinki do podszybia.
17) Wykonanie pomiarów elektrycznych oraz regulacja i próby obciążeniowe.
18) Kontrola jakości.
19) Jeżeli zachodzi konieczność dostosowania do obowiązujących przepisów to należy poszerzyć otwory drzwiowe w istniejącym szybie.
20) Wykonanie niezbędnych prac wykończeniowych (obróbki drzwiowe, progi, płytki podłogowe, malowanie ścian w kolorze klatki itp.
21) Odtworzenie klatek schodowych do stanu j aki był przed wymianą z zaślepieniem wszystkich otworów powstałych po demontażu np. po kasetach wezwań, wyświetlaczach itp.
22) Uruchomienie urządzenia dźwigowego, wykonanie dokumentacji dla rejestracji UDT, udział w odbiorach UDT i przekazanie dokumentacji w formie papierowej i elektronicznej na dysku USB Spółdzielni Mieszkaniowej.
23) Zatwierdzenie zakresu modernizacji dźwigu w UDT.
24) Demontaż wszystkich niepotrzebnych elementów w maszynowniach dźwigów wraz z likwidacją zbędnych otworów w pomieszczeniu maszynowni, w tym między szybem a maszynownią.
25) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zatrzymania na swoje potrzeby zdemontowanych elementów.
26) Zamawiający dopuszcza pozostawienie istniejących prowadnic oraz obciążenia przeciwwagi.
Konserwacja i serwis.
W ramach zadania Zamawiający oczekuje nieodpłatnego wykonywania przez cały okres gwarancji, jakiej Wykonawca udzieli na urządzenie dźwigowe, obowiązujących przeglądów i konserwacji urządzenia dźwigowego, zgodne z DTR i wymaganiami producenta urządzenia oraz zgodnie ze wszystkimi przepisami i wymaganiami dotyczącymi urządzeń podlegających kontroli UDT z zapewnieniem GSM-A i pomiarów elektrycznych.
Ponadto należy uwzględnić w kalkulacji comiesięczne wykonywanie konserwacji urządzenia dźwigowego przez cały okres gwarancyjny zgodny z obowiązującymi normami i wymogami technicznymi UDT oraz instrukcją producenta dźwigu.
Wykonawca jest zobowiązany w okresie gwarancyjnym do wykonania bez dodatkowych opłat przeglądów konserwacyjnych zamontowanych wind zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 roku w sprawie warunków technicznych w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego w tym do dostarczenia i utrzymania (abonament) kart sim do zamontowanych centralek GSM.
Dokumentacja z przeglądów konserwacyjnych w okresie gwarancyjnym będzie przechowywana przez Zamawiającego.
Zamawiający wymaga aby zastosowane przez Wykonawcę urządzenia nie ograniczały konkurencji w zakresie pełnienia usług konserwacyjnych w okresie pogwarancyjnym, a w szczególności Zamawiający dopuszcza tylko i wyłącznie zastosowanie przez Wykonawcę urządzeń sterujących bez kodów dostępu.
Wykonawca uzyska dla Zamawiającego książki rewizji dźwigów.
1) Naprawy spowodowane dewastacją, kradzieżą, umyślnym zniszczeniem części i podzespołów będą wykonywane przez Wykonawcę po otrzymaniu od Zamawiającego odrębnego odpłatnego zlecenia. Wykonawca jest zobowiązany sporządzić stosowną dokumentację fotograficzną zdewastowanych i lub uszkodzonych elementów. Naprawa oraz wymiana podzespołów nie objętych zakresem gwarancji ani konserwacji m.in. polegająca na remoncie dźwigów bądź ich części lub podzespołów wymaga udzjelenia Wykonawcy odrębnego płatnego zlecenia.
2) Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia Zamawiającego o wszelkich zauważonych usterkach wykraczających poza gwarancję urządzenia.
3) Zgłoszenia awarii będą dokonywane przez mieszkańców oraz właściwe służby techniczne Zamawiającego na wskazany przez Wykonawcę numer telefonu alarmowego,
4) Wykonawca jest zobowiązany do umieszczenia w kabinie dźwigowej trwałej i estetycznej tabliczki informacyjnej zawierającej numery telefonów awaryjnych oraz umieszczenia na każdym przystanku windy i parterze informacji ,,o niekorzystaniu z windy w razie pożaru" i wskazaniu gdzie znajduje się główny wyłącznik przeciwpożarowy windy.
5) Przez cały okres gwarancji do obowiązków wykonawcy należy zapewnienie całodobowego pogotowia dźwigowego we wszystkie dni tygodnia weekendy i święta, mającego na celu uwolnienie w razie potrzeby osób uwięzionych w windzie. Czas przyjazdu do uwięzionych w windzie wynosi maksymalnie 60 minut od momentu telefonicznego zgłoszenia lub poprzez system zamontowany w kabinie.
6) Przez cały okres gwarancji do obowiązków Wykonawcy należy zapewnienie całodobowego pogotowia dźwigowego we wszystkie dni tygodnia. Czas reakcji na zgłoszenie telefoniczne dla usunięcia awarii - w godz.ch 7.00 - 21.00 wynosi 60 minut, w godz.ch nocnych 21.00 -7.00 nie może być dłuższy niż 2 godz..
7) Wykonawca odpowiada za:
- bezpieczeństwo pracy konserwatorów wykonujących czynności przeglądu i konserwacji,
- utrzymanie ładu i porządku na terenie prowadzonych prac oraz przestrzeganie przepisów BHP i ppoż.,
- szkody w sprzęcie objętym umową powstałe w wyniku niewłaściwego wykonywania obowiązków wykonawcy,
- konserwowane urządzenie od chwili przekazania urządzenia do wykonywania prac konserwacyjnych do chwili odbioru urządzenia przez Zamawiającego po zakończonej konserwacji,
- utylizacji odpadów eksploatacyjnych typu świetlówki, smary, oleje, oraz elementów pozostałych po naprawach np. liny, koła cierne itp.
8) Wykonawca zobowiązany jest do ścisłego prowadzenia książki kontroli pracy urządzenia. Każdy wpis należy opatrzyć datą i własnoręcznym czytelnym podpisem konserwatora.
9) Wykonawca zobowiązany jest w przypadku wystąpienia zagrożenia życia ludzkiego bądź mienia do wyłączenia urządzeń dźwigowych z eksploatacji, natychmiastowego zabezpieczenia ich przed dostępem osób postronnych oraz bezzwłocznego powiadomienia Spółdzielni o zaistniałym fakcie.
10) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać pomiary rezystancji izolacji i uziemienia oraz skuteczności ochrony przeciwporażeniowej instalacji elektrycznej, urządzeń dźwigowych i kabiny pasażerskiej zgodnie w wymogami UDT, Prawa Budowlanego oraz polskimi normami.
11) Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania dźwigów pod kątem badań okresowych UDT, nie później niż 14 dni przed terminem określonym w książce rewizyjnej urządzenia, w celu umożliwienia Zamawiającemu zlecenia tego badania.
12) Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzania napraw i przeglądów w terminach możliwie najmniej uciążliwych dla mieszkańców budynku. W godz.ch nocnych dopuszcza się tylko uwalnianie pasażerów oraz dopuszcza się jedynie wykonywanie prac naprawczych, które nie wywołują nadmiernego hałasu.
13) Wykonawca zobowiązany jest przygotować urządzenia i brać udział w badaniach podstawowych i dodatkowych przeprowadzanych przez UDT oraz prowadzić bieżąca współpracę z UDT.
14) Wykonawca udziela Gwarancji Producenta na wymienione części, podzespoły i materiały.
15) Wykonawca przedstawi Zamawiającemu jako załącznik do oferty, jak również do umowy dokładny podział czynności serwisowych opracowany przez producenta urządzenia dźwigowego. Ponadto Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania wytycznych wymian zgodnych z DTR urządzenia dźwigowego.
16) Wykonawca przedstawi Zamawiającemu jako załącznik do oferty, jak również do umowy Zasady i koszty konserwacji bieżącej dźwigu, możliwość konserwacji dźwigu przez firmy zewnętrzne obsługujące obecnie zasoby Spółdzielni.
17) Zamawiający informuje, że nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych lub wariantowych.
18) Jeżeli oferent posiada wyłączność na urządzenie i materiały budowlane musi to być dokładnie opisane w ofercie.
Uwaga.
Oferent wyceni i skalkuluje we własnym zakresie całkowity zakres prac zamówienia przed złożeniem oferty cenowej, w tym wszelkich prac pomocniczych, takich jak utylizacja i wywóz odpadów, koszty pośrednie i ogólne, koszty zakupu itp.
Oferent ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia.
Zakup i dostawa materiału oraz koszty użycia sprzętu są po stronie Wykonawcy.
Dla właściwej wyceny ofert oraz określenia szczegółowego zakresu robót Wykonawca zobowiązany jest do dokonania wizji lokalnej nieruchomości, na której mają być prowadzone prace w celu dokonania niezbędnych sprawdzeń, obliczeń, ekspertyz, uzgodnień, aby rozstrzygnąć ewentualne wątpliwości. Wykonawca powinien także uwzględnić wszelkie roboty towarzyszące wskazane w SIWZ. W przypadku nieposiadania przez Zamawiającego dokumentów niezbędnych do wykonania dokumentacji projektowej Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać je własnym staraniem na własny koszt niezależnie od ich formy i źródła uzyskania.
Wykonawca powinien w sposób szczególny mieć na uwadze wszelkie instalacje istniejące w budynku.
Wykonawca jest zobowiązany przy realizacji robót, do przestrzegania obowiązujących przepisów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązujących w budynku i na placu budowy. Wykonawca zapewni kierownika robót do kierowania robotami. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania przepisów z zakresu bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Jeżeli będzie to konieczne, Wykonawca wyposaży plac budowy w sprzęt przeciwpożarowy oraz będzie zobowiązany do utrzymania tego sprzętu w gotowości zgodnie z zaleceniami i odpowiednimi przepisami z zakresu bezpieczeństwa przeciwpożarowego.
Zamawiający udostępni nieodpłatnie Wykonawcy możliwość poboru energii elektrycznej i wody w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia prac budowlanych.
Wykonawca zapewni wywóz i utylizację gruzu oraz wszelkich innych ewentualnych odpadów na miejsce do tego przeznaczone (wywóz i utylizacja na koszt własny Wykonawcy).
Ochrona środowiska, ochrona przeciwpożarowa w czasie wykonywania robót oraz przestrzeganie BHP.
Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego. Wykonawca będzie zobowiązany do systematycznego wywozu wszelkich śmieci, odpadów, opakowań i innych pozostałości po zużytych przez Wykonawcę materiałach. Wykonawca będzie przestrzegać przepisy ochrony przeciwpożarowej, będzie utrzymywać sprawny sprzęt przeciwpożarowy, wymagany odpowiednimi przepisami, na terenie realizacji robót. Materiały łatwopalne będą składowane w sposób zgodny z odpowiednimi przepisami i zabezpieczone przed dostępem osób trzecich.
Dokumentacja powykonawcza powinna zawierać w szczególności:
1) dokładny opis i schematy wszelkich instalacji windy w budynku,
2) szczegółowe specyfikacje zastosowanych materiałów i urządzeń,
3) rysunki powykonawcze instalacji windy (komplet rzutów i schematów) przedstawiające rzeczywiste rozmieszczenia urządzeń,
4) certyfikaty, atesty, aprobaty techniczne, dopuszczenia, etc. wszystkich zastosowanych elementów instalacji windy, materiałów wykończeniowych. Należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby w trakcie prac nie doszło do uszkodzenia ani zanieczyszczenia montowanych elementów wind bądź innych elementów budynku.
Odbiór końcowy przedmiotu zamówienia.
Po wykonaniu prób przewidzianych dla windy należy dokonać komisyjnego odbioru końcowego. W skład komisji wchodzi przedstawiciel Dozoru Technicznego, przedstawiciele Inwestora oraz przedstawiciele Wykonawcy.

Otwarcie ofert: 1) Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Spółdzielni Mieszkaniowej im. Tadeusza Kościuszki przy Ul. J. Lea 19 w Krakowie.
2) Otwarcie ofert odbędzie się bez udziału Oferentów.

Składanie ofert:
14. SKŁADANIE OFERT
1) Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie jej w stanie nienaruszonym do terminu otwarcia ofert.
2) Oferta musi zostać złożona bezpośrednio w siedzibie Spółdzielni Mieszkaniowej im. T. Kościuszki przy Ul. Lea 19 (sekretariat) do dnia 03.04.2024 do godz. 12.00
Oferty złożone po terminie będą zwrócone oferentowi bez otwierania.
W przypadku przedłużenia terminu składania ofert Zamawiający zamieści stosowną informację na stronie internetowej Zamawiającego http://www.smk.krakow.pl na odpowiedniej podstronie dotyczącej przetargu.
3) Oferent powinien umieścić ofertę w dwóch zamkniętych kopertach. Koperta zewnętrzna ma być zaadresowana według poniższego wzoru bez danych firmy składającej ofertę:
SPÓŁDZIELNIA MIESZKANIOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI 30-048 KRAKÓW, UL. JULIUSZA LEA 19
OFERTA W PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
Na wymianę windy w budynku przy ulicy Bronowickiej 71,
SM im. T. Kościuszki
NIE OTWIERAĆ ! Otwarcie kopert możliwe tylko przez Komisję Przetargową
Koperta wewnętrzna poza oznakowaniem jak wyżej musi być opisana nazwą i adresem Oferenta.
4) Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę na konkretne zadanie.
5) Zmiana lub wycofanie oferty:
o W dowolnym momencie przed upływem terminu składania ofert każdy oferent może wycofać lub zmienić swoją ofertę poprzez złożenie nowej oznaczonej napisem ,,Oferta Zmieniona"
o Żadna oferta nie może zostać zmieniona przez Oferenta po upływie terminu składania ofert pod rygorem jej odrzucenia

Miejsce i termin realizacji:
3. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Termin realizacji zamówienia określa się na: 52 tygodnie od podpisania umowy.
Okres przestoju dźwigu z powodu jego wymiany nie może być dłuższy niż 45 dni.

Wymagania:
4. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
Warunki jakie muszą spełniać oferenci:
1) Prowadzą działalność gospodarczą i wykonywali w okresie ostatnich 5 lat roboty, będące przedmiotem udzielanego zamówienia.
2) Posiadają stosowne kwalifikacje, niezbędną wiedzę i doświadczenie.
3) Dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, którzy posiadają odpowiednie uprawnienia i certyfikaty.
4) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o wartości ubezpieczenia nie mniejszej niż 1 min. PLN, oraz posiadanie wolnych środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości minimum 500 tyś. PLN).
5) Przedstawią zaświadczenie o niezaleganiu ze składkami do ZUS i Urzędu Skarbowego, oraz listę pracowników z wykazem posiadanych kwalifikacji, którzy będą wykonywać prace wynikające ze złożonej oferty. Oraz niepodleganiu wykluczeniu z postępowań na wykonywanie przetargów na roboty budowlane, dostawy i usługi.
6) Wpłacili wadium w wysokości 20.000 zł brutto na podany niżej rachunek bankowy Spółdzielni Mieszkaniowej im. T. Kościuszki przy ul. Lea 19 (30-048 Kraków) do dnia 02.04.2024 r. potwierdzone przedłożonym bankowym dowodem wpłaty.
Wadium należy wpłacić na konto bankowe o nr :
50 1240 4533 1111 0011 0026 6655 tytułem: wadium - Winda Bronowicka 71, przetarg.
7) Oferent wadium wpłaca przelewem bezpośrednio z swojego rachunku firmowego. Przekazy pocztowe oraz przelewy z kont prywatnych nie będą akceptowane.
5. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE NALEŻY ZAŁĄCZAĆ DO OFERTY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU
1) Na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w pkt 1, rozdziału 4 SIWZ wymaga się złożenia oświadczenia o spełnieniu ww. warunku (oświadczenie zawarte na formularzu ofertowym) tzn. oświadczenia o posiadaniu uprawnień do występowania w obrocie prawnym w zakresie objętym przedmiotem zamówienia oraz przedłożenia w przypadku wygrania przetargu nw. dokumentów:
a) aktualny odpis właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (wydruk CEIDG, KRS) jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) umowę spółki cywilnej wraz nadaniem numerów REGON i NIP (dotyczy działalności prowadzonej w formie Spółki Cywilnej).
2) Na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w pkt 2 rozdziału 4 SIWZ wymaga się złożenia oświadczenia o spełnieniu ww. warunku tzn. złożenia oświadczenia o posiadaniu niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz potencjału technicznego, a także przedłożenia nw. dokumentów:
a) wykaz zrealizowanych przez wykonawcę w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia zleceń,
b) poświadczenia referencje lub inne dokumenty potwierdzające, że zamówienia wskazane w ww. wykazie zostały wykonane należycie.
3) Na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w pkt. 3 rozdziału 4 SIWZ wymaga się złożenia oświadczenia o spełnieniu ww. warunku dysponowaniu personelem zdolnym do wykonania w powierzonym terminie zlecenia oraz przedstawienie, że pracownicy posiadają aktualne uprawnienia szkolenia i certyfikaty.
4) Na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w pkt. 4 rozdziału 4 SIWZ wymaga się złożenia oświadczenia o spełnieniu ww. warunku oraz przedłożenia dokumentu o posiadaniu
Polisy Ubezpieczeniowej o wartości nie mniejszej niż 1 min. PLN oraz posiadaniu wolnych środków lub zdolności kredytowej na kwotę w wysokości min 500 tyś. PLN
5) Na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w pkt. 5 rozdziału 4 SIWZ wymaga się złożenia oświadczenia o spełnieniu ww. warunków oraz złożenie pisma najnowszego o niezaleganiu w składkach ZUS i Urzędu Skarbowego oraz o nie podleganiu wykluczeniu z występowaniu w przetargach,
6) Potwierdzenie wpłaty wadium,
7) Podpisany projekt umowy - Załącznik numer 3,
8) Warunki wykonania prac serwisowych,

9. OKRES I WARUNKI GWARANCJI.
Wykonawca w formularzu oferty musi wskazać deklarowany okres gwarancji udzielonej na wykonane roboty. Okres minimalny to 60 miesięcy.
Wykonawca w formularzu oferty musi wskazać deklarowany okres gwarancji udzielonej na dostawę części zamiennych. Okres minimalny to 20 lat.
10. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
Wadium wybranego w drodze przetargu Wykonawcy zostaje zatrzymane jako gwarancja należytego wykonania przedmiotu umowy. Kwota wadium zostaje zwrócona Wykonawcy w terminie 30 dni od podpisania bezusterkowego protokołu odbioru przedmiotu umowy.
11. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
1) W oparciu o wyspecyfikowany w SIWZ zakres robót, załączniki do SIWZ oraz dokonaną wizję lokalną należy skalkulować ogólną ofertę cenową ryczałtową brutto wraz z kosztem robót towarzyszących.
2) Cena ofertowa ryczałtowa winna być podana w PLN brutto (dokładność do dwóch miejsc po przecinku).
3) Cena ofertowa ryczałtowa powinna obejmować wszelkie prace wynikające z SIWZ, oraz załączników do SIWZ, wizji lokalnej, zakresu czynności i robót wynikających z wyjaśnień udzielonych przez Zamawiającego składanych na etapie postępowania przetargowego udostępnionych na stronie internetowej Zamawiającego dotyczącej przetargu, oraz wszelkie roboty towarzyszące i inne roboty budowlane, projektowe i porządkowe niezbędne do należytego wykonania Zamówienia, w tym wszelkie roboty przygotowawcze, porządkowe, koszty pośrednie i ogólne, organizacji terenu robót wraz z jego późniejszą likwidacją, koszty utylizacji materiałów z rozbiórki, koszty składowania i wywozu gruzu, koszty związane z odbiorami wykonanych robót, koszt dokumentacji powykonawczej papierowej i elektronicznej na nośniku USB, oraz inne koszty wynikające z umowy.
12. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY
1) Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, pismem maszynowym z zachowaniem formy pisemnej, w sposób czytelny w oparciu o kryteria podane w dalszej części specyfikacji.
2) Oferta oraz wymagane oświadczenia winny być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do występowania w imieniu Oferenta czytelnie imieniem i nazwiskiem.
3) Wymaga się, aby wszystkie dokumenty składane wraz z ofertą były w oryginale, a w przypadku kopi muszą być potwierdzone za zgodnością z oryginałem przez osobę/osoby uprawnione,
4) Wszelkie poprawki w ofercie powinny być naniesione czytelnie oraz opatrzone datą i czytelnym podpisem osoby (osób) uprawnionej.
5) Oferta powinna być złożona w jednym egzemplarzu i posiadać jedną ryczałtową cenę ostateczną, określoną liczbą w PLN oraz słownie Brutto. Cena ofertowa powinna obejmować wszystkie elementy niezbędne do należytego wykonania zamówienia.
13. ZAWARTOŚĆ OFERTY
Prawidłowo sporządzona oferta musi zawierać:
1) Oświadczenie oferenta - Załącznik nr 2,
o oświadczenie o zapoznaniu się z SIWZ wraz z załącznikami, ewentualnymi wyjaśnieniami, Zamawiającego oraz o dokonanej wizji lokalnej,
o oświadczenie o zawiązaniu z ofertą na okres min. 180 dni,
o oświadczenia, o których jest mowa w rozdziale 5 SIWZ,
o podania podstawy dysponowania osobą zdolną do wykonywania zamówienia o której mowa w rozdziale 4 pkt. 3 SIWZ,
o oświadczenie o akceptacji warunków określonych projektem wzoru umowy
2) Wypełniony Formularz Ofertowy Załącznik nr 1 do SIWZ:
o podanie nazwy i siedziby oferenta,
@określenie wynagrodzenia za przedmiot umowy w PLN liczbowo i słownie brutto,
o podanie okresu gwarancji,
o podanie terminu realizacji zamówienia,
3) Zaparafowany wzór umowy Załącznik nr 3 do SIWZ,
4) Dokumenty i wykazy potwierdzające spełnienie warunków wymaganych w ogłoszeniu, o których mowa w 5 rozdziale SIWZ - załącznik nr 5.
5) Dowód wniesienia wadium,
6) Szczegółowy harmonogram robót - załącznik nr 4.
15. OKRES ZWIĄZANIA Z OFERTĄ
Oferent będzie związany z ofertą przez okres min. 180 dni - liczone od terminu wyznaczonego na składanie ofert.
16. INFORMACJE O TRYBIE OTWARCIA I OCENY OFERT
3) Zamawiający gwarantuje sobie prawo do swobodnego wyboru oferty.
4) Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia lub rozszerzenia zakresu prac.
5) W toku dokonywania oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać udzjelenia przez dostawców lub wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
6) Zamawiający z wybranymi Oferentami przeprowadzi negocjacje dotyczące złożonej oferty.
7) Informacj ę o wyborze oferty lub unieważnieniu przetargu Zamawiający przekaże oferentom.
8) Zawiadomienie o wyborze oferty określające termin zawarcia umowy doręcza się niezwłocznie wybranemu oferentowi.
9) Postępowania przetargowe unieważnia się gdy:
o wszystkie złożone oferty są nieważne, a w szczególności gdy nie spełniają wymogów SIWZ,
o zostały złożone mniej niż 2 oferty niepodlegające odrzuceniu,
o cena najkorzystniejszej oferty przekracza cenę, którą Zamawiający przeznaczył na finansowanie zamówienia,
o wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie prac zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, a czego nie można było przewidzieć wcześniej,
o z innych ważnych powodów.
10) Zamawiający nie jest zobowiązany do podawania przyczyn unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia. Postępowanie może zostać unieważnione na każdym etapie bez podania przyczyny. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wyboru dowolnego Oferenta.
11) Negocjacje cenowe z wybranymi Oferentami nastąpią po zapoznaniu się przez Komisję Przetargową z ofertami, a o terminie wybrani Oferenci zostaną powiadomieni indywidualnie.
12) Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli w trakcie jej rozpatrywania stwierdzi, że:
a) jest sprzeczna z niniejszą Specyfikacją,
b) oferent nie złożył wymaganych oświadczeń,
c) oferent nie spełnił innych wymagań określonych w niniejszej Specyfikacji.
18. INFORMACJE OGÓLNE
1) Zamawiający ma prawo do unieważnienia przetargu na każdym etapie postępowania, a oferent nie będzie z tego tytułu rościł sobie pretensji ani żądał zapłaty za dotychczas wykonane prace.
2) Wszelkie kwestie nie unormowane zapisami SIWZ regulowane będą w oparciu o Regulamin przeprowadzania przetargów w Spółdzielni Mieszkaniowej. Wszelkie nie ujęte w Ogłoszeniu oraz Regulaminie kwestie w dalszej kolejności regulowane będą w oparciu o kodeks Cywilny.
3) Wszelkie koszty związane z opracowaniem i przedłożeniem oferty ponosi Oferent, niezależnie od wyniku postępowania przetargowego.
4) Wykonawcy biorący udział w przetargu są zobligowani do obserwowania strony internetowej Zamawiającego w trakcie trwania postępowania przetargowego oraz uwzględniania ewentualnych zmian wynikających z zamieszczonych na tejże stronie wyjaśnień i odpowiedzi Zamawiającego.

Kontakt:
17. OKREŚLENIE SPOSOBU POROZUMIEWANIA SIĘ Z OFERENTAMI Kontakt z oferentami, udzielanie wyjaśnień:
Wszelkich informacji dotyczących spraw formalnych związanych z przetargiem udziela: P. Zbigniew Pintscher tel. 533-311-406 adres email: z.plntscher@smk.krakow.pl
Pytania dotyczące spraw merytorycznych należy składać na piśmie lub listem przesyłając na adres sekretariat@smk.kraków.pl
Zamawiający może udzielić odpowiedzi zamieszczając wyjaśnienia, zmiany, uzupełnienia dokumentacji, czy też informacji o modyfikacji SIWZ na stronie internetowej Zamawiającego dotyczącej Przetargu.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do braku odpowiedzi na pytania, które wpłynęły później niż 7 dni przed datą otwarcia ofert.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.