Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
23275z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich

Data zamieszczenia: 2024-03-19
Dane kontaktowe Zamawiającego: Urząd Gminy Wągrowiec
ul. Cysterska 22
62-100 Wągrowiec
powiat: wągrowiecki
Telefon + 48 67 26 80 800
wagrow@wokiss.pl
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Wągrowiec
Wadium: ---
Nr telefonu: Telefon + 48 67 26 8
Termin składania ofert: 2024-04-22 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Zapytanie ofertowe na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków dla zadania pn.:
Prace konserwatorskie i restauratorskie w obrębie ścian i sklepień prezbiterium XVI wiecznego kościoła parafialnego w Łeknie.
A. Przedmiot zamówienia
1. Postępowanie prowadzone jest w celu wyboru wykonawcy prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych dla zadania pn.: ,, Prace konserwatorskie i restauratorskie w obrębie ścian i sklepień prezbiterium XVI wiecznego kościoła parafialnego w Łeknie". Zadanie dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków zgodnie z promesą nr RPOZ/2022/10995/Polski Ład w wysokości 98% przewidywanej wartości inwestycji oraz z budżetu Gminy Wągrowiec w wysokości 2% wartości przewidywanej inwestycji.
2. W szczególności zakres prac obejmuje:
a. Zmycie i oczyszczenie powierzchni tynków z brudu i kurzu oraz starych łuszczących się farb na sklepieniach, ścianach i detalu architektonicznym z drobną naprawą podłoża.
b. Mechaniczne usunięcie zawilgoconych, zasolonych, zagrzybionych i zapleśniałych tynków z powierzchni murów ścian w części przyziemia.
c. Dwukrotna impregnacja przeciw zagrzybieniu, zasoleniu i zapleśnieniom odsłoniętych murów.
d. Po osuszeniu murów płożenie podkładowej warstwy tynku renowacyjnego na powierzchni ścian i detalu architektonicznego.
e. Na powierzchnię podkładowych tynków renowacyjnych położenie mineralnej warstwy nawierzchniowej izolującej.
f. Usunięcie wtórnych warstw malarskich i przemalowań z oryginalnych zamalowanych polichromii wykonanych w technice temperowo - klejowej.
g. Zakładanie nowych kitów w miejscach uszkodzeń i ubytków zapraw na powierzchni polichromowanej.
h. Utrwalanie i zabezpieczenie powierzchni polichromii metodą spryskiwania i nasączania.
i. Punktowanie scalające brakujące fragmenty istniejących polichromii na sklepieniu i w glifach okiennych.
j. Rekonstrukcja brakujących motywów i form ornamentalnych polichromii z przygotowaniem podłoża, wykonaniem rysunków na kalkach, oraz próby kolorów.
k. Zabezpieczenie końcowe metodą spryskiwania i nasączania powierzchni polichromii stosownym werniksem.
l. Przetarcie całej powierzchni tynków w celu wzmocnienia, wygładzenia i ujednolicenia
struktury pod malowanie.
ł. Zagruntowanie całej powierzchni tynków na sklepieniu i ścianach gniotownikiem syntetycznym.
m. Malowanie dwukrotne sklepień, ścian i detali architektonicznych w trzech kolorach.
Zakres inwestycji obejmuje wykonanie zakresu prac ujętego w kosztorysie oraz programie prac konserwatorskich wraz z opisem budowy technologicznej oraz analizy stanu zachowania zgodnie z Pozwoleniem Nr 10/2024 /A z 08.01.2024 roku. WWKZ na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
3. Projekt realizowany jest na obszarze chronionym przez Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków obejmujący kościół wpisany do rejestru zabytków Orzeczeniem konserwatorskim pod numerem: AK -I - lla/253 z 10 marca 1933 roku gm. Wągrowiec, z powyższym projekt realizowany będzie pod nadzorem prowadzonym przez Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
4. Szczegółowy zakres prac przedstawiony został w następujących dokumentach stanowiących załącznik do niniejszego zapytania ofertowego:
a) Przedmiar robót opracowany przez Joachima Nowackiego b.) Zakres 1 etapu prac konserwatorskich i restauratorskich oraz innych działań związanych z odrestaurowaniem wnętrza kościoła parafialnego w Łeknie.
5. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam, gdzie w dokumentacji stanowiącej szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wskazane zostały w opisie tego przedmiotu znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę - Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta czy źródła lub szczególne procesy wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktów, materiałów, technologii, itp. Zamawiający dopuszcza zaproponowanie w ofercie rozwiązań równoważnych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego.

Dokument nr: 10/2024 /A

Składanie ofert:
I. Termin i miejsce złożenia oferty
1. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego - Ul. Poprzeczna 3, 62-105 Łekno. Oferta musi znajdować się w nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie lub innym opakowaniu z oznaczeniem: oferta konkursowa.
3. Termin złożenia ofert do 22 kwietnia 2024 r.

Miejsce i termin realizacji:
J. Termin realizacji zamówienia oraz związania ofertą
3. Termin realizacji całego zamówienia: od dnia popisania umowy do 30 listopada 2024 r.

Wymagania:
6. Przedmiar robót stanowi element pomocniczy do ewentualnego wykorzystania przy kalkulacji ceny oferty. Wykonawca na własne ryzyko może je wykorzystać do obliczenia ceny oferty. Do obliczenia ceny oferty należy przyjąć zakres zamówienia określony:
a) Program Prac Konserwatorskich, autorstwa Joachima Nowackiego
b) Przedmiar robót opracowany przez Joachima Nowackiego
Ewentualne błędy w załączonych powyżej dokumentach np. pominięcie niektórych robót lub zaniżenie ich ilości, nie będą podstawą do żądania przez Wykonawcę dodatkowej zapłaty za wykonanie przedmiotowego zamówienia.
Wykonawca zobowiązany jest prowadzić prace zgodnie z:
Pozwolenie Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 08.01.2024 r.. (znak Nr 10/2024 /A ) wydającą pozwolenie na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy obiekcie zabytkowym ti. kościele parafialnym pw. św. Piotra i Pawła w Łeknie
C. Opis wymagań udziału w postępowaniu
O zamówienie mogą ubiegać się podmioty które spełniają następujące wymagania:
1. Wykonawca wykaże na formularzu wg. wzoru (załącznik nr 2) że w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w okresie prowadzenia działalności) wykonał:
a) co najmniej dwie prace/roboty budowlane o wartości minimum 100 tyś. zł brutto polegające na wykonaniu prac konserwatorskich / prac restauratorskie^ zabytku wpisanego do rejestru zabytków potwierdzone referencjami/protokołami odbioru lub innymi dokumentami potwierdzającymi, iż roboty budowalne zostały wykonane należycie, w szczególności zawierające informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
- Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić wartość oraz zakres robót, aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.
- Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień publikacji zaproszenia do składania ofert w bazie konkurencyjności.
- Roboty wykazane w celu potwierdzenia warunku udziału w postępowaniu muszą być wykonane należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
- W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, pełne doświadczenie wskazane w punkcie 1 a) musi posiadać minimum jeden z Wykonawców wspólnie składający ofertę.
- W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, pełne doświadczenie wskazane w punkcie 1 b) musi posiadać minimum jeden z Wykonawców wspólnie składający ofertę
2. Wszystkie osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadać będą wymagane uprawnienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
3. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił minimum 5 lat gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego bez uwag. Termin odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady będzie równy okresowi udzielonej gwarancji jakości.
D. Istotne informacje na temat realizacji zamówienia
1. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w czynnym kościele - Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji zamówienia w sposób uwzględniający specyfikę i warunki działania Zamawiającego, w szczególności do prowadzenia prac w sposób uwzględniający porządek nabożeństw, uroczystości religijnych, świąt kościelnych itp.
2. Wykonawca odpowiedzialny będzie za obiekty zabytkowe znajdujące się w obszarze i sąsiedztwie prowadzonych prac.
3. Wykonawca zobowiązany będzie do współdziałania z Zamawiającym w przypadku prowadzenia przez Zamawiającego równolegle z przedmiotem zamówienia innych prac konserwatorskich,
restauratorskich lub robót budowlanych w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, w zakresie niezbędnym do koordynowania działań oraz unikania lub usunięcia kolizji.
E. Wykaz dokumentów, które należy złożyć
1. Formularz oferty wraz z listą oświadczeń Wykonawcy (wg. wzoru - załącznik 1);
2. Aktualny/-e odpis/-y z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej;
3. Wykaz robót (wg. wzoru - załącznik 2) wraz z dokumentami potwierdzającymi jakość wykonanych prac (np. referencje);
4. Wykaz osób (wg. wzoru - załącznik 3)
5. Oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych z Zamawiającym (wg. wzoru -załącznik nr 4).
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
- załącznik obowiązkowy dla każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
H. Opis sposobu przygotowania oferty
I. Ofertę musi być sporządzona w języku polskim i napisana czytelnie.
2. Oferta musi zawierać wszystkie wymagane dokumenty określony w niniejszym zapytaniu ofertowym.
3. Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie w formularzu oferty ceny brutto za wykonanie całego zamówienia.
4. Cena ofertowa to cena ryczałtowa należna wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia. Wynagrodzenie ryczałtowe obejmuje ryzyko Wykonawcy i jego odpowiedzialność za prawidłowe oszacowanie ilości prac oraz materiałów, robocizny i sprzętu koniecznych do wykonania Przedmiotu umowy
5. Dokumenty należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
6. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
7. Wszelkie zmiany naniesione przez Wykonawcę w treści oferty po jej sporządzeniu muszą być parafowane przez Wykonawcę
8. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Oferta, która nie będzie zawierać pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostanie odrzucona jako niezgodna z treścią zapytania ofertowego
9. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty wspólnej przez co najmniej dwa podmioty. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy, nr. NIP oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną. W przypadku składania oferty
przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu muszą być spełnione łącznie przez tych Wykonawców.
10. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty.
11. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, tj. osobę (osoby) reprezentującą Wykonawcę, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
12. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika. Oferta składana przez spółki cywilne jest traktowana jak oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
13. Jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę (reprezentująca Wykonawcę lub Wykonawców występujących wspólnie) działa na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza musi zostać dołączone do oferty.
2. Oferta ma być przygotowana na wzorze opublikowanym w ramach ogłoszenia oraz posiadać wszystkie wymagane dokumenty.
1. Czas związania ofertą wynosi 30 dni.
2. Za datę wykonania przez Wykonawcę zobowiązania wynikającego z niniejszej Umowy, uznaje się datę protokołu końcowego robót.
K. Sposób porozumiewania się z Zamawiającym
1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja (wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje) między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywają się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 2 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe lub osobiście, za pośrednictwem posłańca lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy w dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy kierować na adres:
Parafia rzymskokatolicka , ul. Poprzeczna 3, 62-105 Łekno
3. Korespondencja w formie elektronicznej powinna być prowadzona na adresy poczty elektronicznej osób wyznaczonych do kontaktu w sprawie prowadzonego postępowania, tj.: petrusetpaulus5@wp.pl - Proboszcz Parafii - ks. Marek Rerek
4. Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do Zamawiającego zapytania.
L. Rozliczanie postępu prac:
1. Zadanie finansowane jest z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz ze środków własnych Gminy Wągrowiec, jako dotacja celowa.
2. Zamówienie stanowiące przedmiot niniejszej umowy jest finansowane zgodnie z Wstępną Promesą: w części 98,00 % z Programu Rządowego Odbudowy Zabytków oraz z 2,00% wkładu Gminy Wągrowiec.
3. Strony ustalają, że rozliczenie za wykonany przedmiot umowy w części dotyczącej dofinansowania nastąpi w jednej transzy po zakończeniu realizacji inwestycji i odbiorze końcowym, zgodnie z wytycznymi wynikającymi z Promesy wstępnej dotyczącej dofinansowania inwestycji. W związku z czym na tę część Wykonawca będzie mógł wystawić 1 fakturę.
4. Strony ustalają, że Wykonawca będzie mógł wystawić 2 faktury na wkład Gminy Wągrowiec, wynoszący 2,00 % wartości wynikającej z Promesy Wstępnej.
5. W sytuacji, gdy wynagrodzenie Wykonawcy przekroczy wysokość wynagrodzenia wynikającego z Wstępnej Promesy, Wykonawca na pozostałą część będzie mógł wystawić maksymalnie 2 faktury, płatne ze środków własnych Zamawiającego.
6. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić finansowanie inwestycji, w części niepokrytej udziałem Zamawiającego, na czas poprzedzający wypłatę z Promesy dotyczącej dofinansowania inwestycji z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Odbudowy Zabytków, udzielonej Gminie Wągrowiec.
7. Faktura, o której mowa w ust. 3 winna być wystawiona przez Wykonawcę w terminie nie dłuższym niż 5 dni od daty odbioru inwestycji. Zapłata wynagrodzenia Wykonawcy inwestyq'i w całości nastąpi po wykonaniu inwestycji w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia odbioru Inwestycji.
8. Zapłata wynagrodzenia nastąpi przelewem na rachunek Wykonawcy w terminie do 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury przez Zamawiającego - tj. dostarczenia jej do siedziby Zamawiającego, wystawionej na podstawie protokołów odbiorów częściowych i końcowego.
9. Podstawą rozliczenia będą protokoły odbioru częściowego i końcowego podpisane przez strony umowy.
10. Zamawiający oświadcza, że będzie realizować płatności za faktury z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności, tzw. split payment.
11. Podzieloną płatność, tzw. split payment stosuje się wyłącznie przy płatnościach bezgotówkowych, realizowanych za pośrednictwem polecenia przelewu lub polecenia zapłaty dla czynnych podatników VAT. Mechanizm podzielonej płatności nie będzie wykorzystywany do zapłaty za czynności lub zdarzenia pozostające poza zakresem VAT (np. zapłata za odszkodowanie), a także za świadczenia zwolnione z VAT, opodatkowane stawką 0%.
12. Wykonawca oświadcza, że numer rachunku rozliczeniowego wskazany we wszystkich fakturach, które będą wystawione w jego imieniu, jest rachunkiem dla którego zgodnie z rozdziałem 3a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, prowadzony jest rachunek VAT.
13. Jednocześnie Wykonawca oświadcza, że rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 8, jest rachunkiem bankowym wpisanym w wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT, niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT (biała lista podatników VAT).
M. Informacje dodatkowe:
1. Wybrany Wykonawca zostanie zawiadomiony o terminie i miejscu podpisania umowy.
2. Niedopełnienie obowiązku podpisania umowy lub niedostarczenie wymaganych dokumentów do podpisania umowy w terminie zostanie uznane za uchylanie się od jej podpisania. W takim wypadku Zamawiający dokona wyboru innego Wykonawcy.
3. Rzeczywisty okres gwarancji jakości i rękojmi za wady (nie krótszy niż 5 lat) zostanie ustalony na podstawie zobowiązania Wykonawcy zawartego w ofercie.
4. Z postępowania wykluczeni są Wykonawcy posiadający powiązania osobowe lub kapitałowe z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez IZ w wytycznych programowych,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli,
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców składa oświadczenie o braku powiązań z Zamawiającym.
5. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu na podstawie przesłanek określonych w niniejszym zapytaniu ofertowym
6. W czasie prowadzenie prac warunki umowy (jak np. harmonogram realizacji prac) mogą ulec zmianie, przy czym zmiany nie mogą prowadzić do postawienia Zamawiającego w trudnej sytuacji uniemożliwiającej prawidłowe zrealizowanie projektu zgodnie z wytycznymi realizacji projektów współfinansowanych z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- który nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia,
- w stosunku, do którego otwarto likwidację lub którego ogłoszono upadłość,
- który złożył nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania.

Uwagi:
F. Kryteria wyboru ofert
Cena ofertowa brutto - o znaczeniu 100%

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.