Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Przegląd techniczny separatora i komór osadników

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Przegląd techniczny separatora i komór osadników

Data zamieszczenia: 2024-03-25
Dane kontaktowe Zamawiającego: Główny Urząd Statystyczny
Aleja Niepodległości 208
00-925 Warszawa
powiat: Warszawa
tel +48 22 279 99 99
w.danowska@stat.gov.pl
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Wadium: ---
Nr telefonu: tel +48 22 279 99 99
Termin składania ofert: 2024-03-29 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
I. Przedmiot zamówienia publicznego (opis przedmiotu zamówienia publicznego):
Przegląd techniczny separatora i komór osadników zlokalizowanych na terenie Głównego Urzędu
Statystycznego w Warszawie przy Al. Niepodległości 208.
2. Sposób wykonania zamówienia publicznego:
1) Przedmiot zamówienia będzie polegał na wykonaniu przez osobę uprawnioną przeglądu
technicznego separatora (typ ECO-K 10/100-2,5 pojemność czynna zbiornika 5,2 m3) i dwóch
komór osadników przy budynku B (pojemność 5 m3) 2 razy w roku w terminie do 31 maja i do 30
listopada 2024 r.
2) Szczegółowy zakres i sposób realizacji Przedmiotu zamówienia określa Opis przedmiotu
zamówienia, stanowiący Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego.

Składanie ofert:
12. Wypełnioną i podpisaną ofertę należy złożyć w formie elektronicznej opatrzonej
kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę uprawnioną do występowania w imieniu
Wykonawcy lub jako elektroniczne odwzorowanie (skan) dokumentu posiadającego postać
papierową i podpisanego własnoręcznie przez osobę uprawnioną do występowania w imieniu
Wykonawcy lub uwierzytelnioną za pomocą profilu zaufanego, za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: w.danowska@stat.gov.pl
w terminie do dnia 29 marca 2024 r. do godz. 14:00, wpisując w tytule:
,,Zapytanie ofertowe nr 21/DB/2024"
Uwaga: Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data i godz.
wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania.
Zamawiający informuje, że limit na wielkość przesyłki serwerów w Głównym Urzędzie
Statystycznym wynosi 41 943 040 bajta (40 MB).

Miejsce i termin realizacji:
1. Termin wykonania zamówienia publicznego:
8 miesięcy od daty podpisania umowy (2 przeglądy w trakcie trwania umowy, wykonywane w
terminie do 31 maja oraz do 30 listopada 2024 r.).

Wymagania:
3. Wymagania wobec Wykonawców:
1) Zamawiający wymaga od Wykonawcy w całym okresie realizowania Przedmiotu zamówienia
należytej staranności, wysokiej jakości świadczonych usług oraz profesjonalnego podejścia do
jego wykonania.
2) Pracownicy Wykonawcy dokonujący przeglądu technicznego muszą posiadać uprawnienia do
kontroli stanu technicznego separatora i komór osadników zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane,
art. 62 ust. 1, pkt 1 lit. b oraz pkt 3.
3) Wykonawca przed przystąpieniem do realizacji zamówienia okaże Zamawiającemu posiadane
uprawnienia potwierdzające spełnienie wymagania dla pracowników skierowanych przez
Wykonawcę do wykonywania Przedmiotu zamówienia w terminie jego realizacji.
4) Wykonawca dokona wpisów w Książce Obiektu Budowlanego z opisem prac wykonanych
w zakresie przedmiotu zamówienia.
5) Wszystkie prace w ramach przeglądu technicznego separatora oraz komór osadników,
Wykonawca będzie wykonywał w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do
15.00.
4. Warunki gwarancji i rękojmi:
Zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego.
5. Klauzula środowiskowa:
1) W czasie wykonywania prac Wykonawca ma obowiązek znać i stosować przepisy dotyczące
ochrony środowiska naturalnego.
2) W ramach klauzuli środowiskowej Wykonawca zobowiązany jest do bieżącej utylizacji wszystkich
materiałów uzyskanych z prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia.
13) Wykonawca przetransportuje odpady do odpowiedniego zakładu przetwarzania odpadów
w sposób zgodny z przepisami ustawy o odpadach i ochrony środowiska, a także prawem
o ruchu drogowym.
4) Na dowód spełnienia klauzuli środowiskowej Wykonawca dołączy do faktury VAT dokument
potwierdzający utylizację wywiezionych osadów.
III. Termin i warunki płatności:
1. Zapłata wynagrodzenia za realizację przedmiotu zamówienia będzie dokonywana za każdy
wykonany przegląd (2 razy w roku). Wynagrodzenie będzie płatne na podstawie prawidłowo
wystawionej i dostarczonej przez Wykonawcę faktury VAT i dołączonego do niej Protokołu
odbioru podpisanego z wynikiem pozytywnym oraz dokumentu potwierdzającego utylizację,
w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na
fakturze.
2. Wykonawca zobowiązuje się dostarczać faktury VAT wraz z załączonym Protokołem odbioru
w terminie 7 dni od daty jego podpisania z wynikiem pozytywnym.
3. Za dotrzymanie przez Zamawiającego terminu zapłaty, o którym mowa w pkt. 1, uważa się
złożenie w tym terminie polecenia przelewu w banku Zamawiającego.
4. Zamawiający informuje, że na podstawie ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym
fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz
partnerstwie publiczno-prywatnym (tj. Dz. U. 2020 r., poz. 1666), umożliwi Wykonawcom
przesyłanie ustrukturyzowanych faktur elektronicznych, faktur korygujących i not księgowych za
pośrednictwem platformy elektronicznego fakturowania.
5. Usługi Platformy Elektronicznego Fakturowania są świadczone pod adresami:
https://efaktura.gov.pl (Portal PEF);
https://brokerpefexpert.efaktura.gov.pl (Broker PEFexpert - obsługujący Zamawiającego);
https://brokerinfinite.efaktura.gov.pl (Broker Infinite).
z zastrzeżeniem, że od 1 lipca 2024 r. Usługi Platformy Elektronicznego Fakturowania będą
świadczone tylko pod adresem https://brokerpefexpert.efaktura.gov.pl (Broker PEFexpert -
obsługujący Zamawiającego).
6. Zamawiający zastrzega, że nie dopuszcza przesyłania za pośrednictwem platformy
elektronicznego fakturowania innych dokumentów wymienionych w Rozporządzeniu Ministra
Przedsiębiorczości i Technologii (zlecenia dostawy/zamówienia, awizo dostawy, potwierdzenia
odbioru).
7. Mechanizm podzielonej płatności ,,tzw. split payment":
1) Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia w Ofercie oświadczenia, że numer rachunku
rozliczeniowego wskazany w fakturze, która będzie wystawiona w jego imieniu, będzie
rachunkiem*/nie będzie rachunkiem*, dla którego zgodnie z Rozdziałem 3a ustawy z dnia 29
sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz.U. z 2023 r. poz. 2488) prowadzony jest rachunek VAT.
2) Wykonawca oświadczy również, że podany numer rachunku rozliczeniowego wskazany
w fakturze, będzie taki sam jak w rejestrze podatników (biała lista).
3) Jeśli numer rachunku rozliczeniowego wskazany przez Wykonawcę, o którym mowa w pkt 2,
będzie rachunkiem dla którego zgodnie z Rozdziałem 3a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. -
Prawo bankowe (Dz.U. z 2023 r. poz. 2488) prowadzony jest rachunek VAT to:
a) Zamawiający oświadcza, że będzie realizować płatności za fakturę z zastosowaniem
mechanizmu podzielonej płatności tzw. split payment. Zapłatę w tym systemie uznaje się
za dokonanie płatności w terminie określonym w Umowie.
b) Podzieloną płatność tzw. split payment stosuje się wyłącznie przy płatnościach
bezgotówkowych, realizowanych za pośrednictwem polecenia przelewu lub polecenia
zapłaty dla czynnych podatników VAT. Mechanizm podzielonej płatności nie będzie
wykorzystywany do zapłaty za czynności lub zdarzenia pozostające poza zakresem VAT
(np. zapłata odszkodowania), a także za świadczenia zwolnione z VAT, opodatkowane
stawką 0% lub jeżeli wynika to z innych przepisów prawa.
Warunki udziału w postępowaniu:
Zamawiający stosuje rozporządzenie Rady (UE) 2022/576 w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr
833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację
na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111 z dnia 8 kwietnia 2022 r.). Oświadczenie potwierdzające brak podstaw
wykluczenia, wynikających z art. 7 ust. 1 w związku z art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835, z późń. zm.), Wykonawca składa na
Formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego.
V.
Warunki istotnych zmian umowy
Zamawiający wskazuje następujące warunki istotnych zmian umowy zawartej w wyniku
przeprowadzonego postępowania:
1.
Wszelkie zmiany Umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności z wyjątkiem
zmiany osób odpowiedzialnych za realizację Umowy, kiedy wystarczające jest poinformowanie
pisemnie drugiej Strony.
2.
Strony przewidują możliwość wprowadzenia zmian do Umowy w szczególności w przypadku, gdy:
1) nastąpiła zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego, która ma wpływ na termin
lub zakres realizacji przedmiotu Umowy;
2) niezbędna jest zmiana sposobu wykonania Umowy, o ile zmiana taka jest korzystna
dla Zamawiającego oraz konieczna w celu prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy;
3) niezbędne jest zmniejszenie wynagrodzenia Wykonawcy lub zasad płatności tego wynagrodzenia
w przypadku zmiany zakresu przedmiotu Umowy określonego w pkt 1;
4) nastąpiła zmiana: stawki podatku od towarów i usług - jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na
koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę;
5) w przypadku wystąpienia Siły Wyższej;
6) niezbędna jest zmiana terminu wykonania Umowy z uwagi na wprowadzenie stanu zagrożenia
epidemicznego, stanu epidemii, stanu wyjątkowego lub stanu klęski żywiołowej.
3.
Strona wnosząca o zmianę Umowy, o której mowa w ust. 2, zobowiązana jest do przekazania na
piśmie warunków zmiany wraz z uzasadnieniem w terminie 5 dni od daty zaistnienia okoliczności
i proponowanego terminu wprowadzenia zmiany.
4. Strony ustalają, że w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 4), Wykonawca
może wystąpić do Zamawiającego w terminie 30 dni od daty wprowadzenia zmiany z wnioskiem
o zmianę wynagrodzenia, przedkładając odpowiednie dokumenty potwierdzające zasadność
złożenia takiego wniosku. Wykonawca powinien wykazać ponad wszelką wątpliwość, że zaistniała
zmiana ma bezpośredni wpływ na koszty wykonania przedmiotu Umowy oraz określić stopień, w
jakim wpłynie ona na wysokość wynagrodzenia.
5.
W terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych od daty wpływu wniosku, o którym mowa w ust. 4,
Strony podejmują negocjacje w zakresie zmiany wynagrodzenia. Przez dni robocze należy rozumieć
dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
6. Zmiana wysokości wynagrodzenia ustalona w negocjacjach obowiązywać będzie od dnia wejścia
w życie zmian, o których mowa w ust. 2 pkt 4).
7.
W wypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 pkt 4), wynegocjowana wartość netto wynagrodzenia
Wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona
na podstawie nowych przepisów.
8. Jeżeli w terminie 30 dni od daty wszczęcia negocjacji Strony nie osiągną porozumienia,
potwierdzonego obustronnie podpisanym protokołem z negocjacji, Wykonawca może wypowiedzieć
Umowę z zachowaniem dwumiesięcznego terminu wypowiedzenia. Bieg okresu wypowiedzenia
rozpoczyna się od pierwszego dnia miesiąca następującego po złożeniu oświadczenia o
wypowiedzeniu.
9. Strony ustalają, że w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 6),
wprowadzenie zmiany możliwe będzie wyłącznie po uzyskaniu zgody Zamawiającego i w określonym
przez Zamawiającego wymiarze.
3VI.
Kryteria oceny ofert:
Kryterium nr 1 - cena brutto oferty (C) - 100 %
W kryterium nr 1 Zamawiający przyzna punkty według następującego wzoru:
Cmin
C = ???? X 100
Cb
Gdzie:
C - liczba punktów dla badanej oferty w kryterium 1;
C min - najniższa cena brutto wśród ofert nieodrzuconych;
C b - cena brutto oferty badanej.
VII.
Przyznane punkty będą zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku albo z większą dokładnością
umożliwiającą wybór najkorzystniejszej oferty.
W przypadku złożenia mniej niż dwóch ofert, Zamawiający zastrzega sobie możliwość udzielenia
zamówienia Wykonawcy, który złożył jedyną ważną ofertę lub ogłoszenie ponownego zapytania
ofertowego.
W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze
względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, a sumaryczna liczba punków za
wszystkie kryteria uzyskana przez Wykonawców będzie taka sama, Zamawiający wezwie
Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego
ofert dodatkowych zawierających nową cenę, z zastrzeżeniem, że Wykonawcy, składając oferty
dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez
nich ofertach. Zamawiający może wezwać Wykonawców do złożenia ofert dodatkowych
trzykrotnie.
Zamawiający informuje, że stosuje w postępowaniu tzw. ,,procedurę odwróconą". Przy
zastosowaniu ,,procedury odwróconej" w pierwszej kolejności Zamawiający dokonuje oceny
ofert pod kątem przesłanek odrzucenia oferty oraz kryteriów oceny oferty, po czym wyłącznie
w odniesieniu do Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza dokonuje
oceny podmiotowej Wykonawcy tj. bada oświadczenia, żąda wyjaśnień i innych dokumentów.
W przypadku jeżeli cena całkowita oferty będzie niższa o 30% od wartości szacunkowej
zamówienia lub średniej arytmetycznej wszystkich złożonych ofert wówczas Zamawiający zwróci
się do Wykonawców o udzielenie wyjaśnień.
Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy.
Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena
wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę
w stosunku do przedmiotu zamówienia.
Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywać się będzie języku polskim, przy użyciu poczty elektronicznej. W
przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający
domniema, iż pismo wysłane przez Zamawiającego na adres e-mail podany przez Wykonawcę
zostało mu dostarczone w sposób umożliwiający zapoznanie się z jego treścią.
Unieważnienie postępowania
1.
2.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do nieudzielenia przedmiotowego zamówienia.
Postępowanie o udzielenie zamówienia zostanie unieważnione, jeżeli:
1) do terminu składania ofert nie wpłynęła żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu;
cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższy kwotę, którą
Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający
będzie mógł zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;
w przypadku trzykrotnego złożenia przez Wykonawców tak samo ocenionych w rankingu
ofert dodatkowych;
postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie
niepodlegającej unieważnieniu umowy;
realizacja zamówienia publicznego stała się niezasadna z uwagi na przepisy ustawy
o finansach publicznych, z zastrzeżeniem, że postępowanie to nie może zostać wznowione
ponownie w danym roku budżetowym;
na wniosek dyrektora komórki wnioskującej, jeżeli udzielenie zamówienia stało się
niezasadne przed podpisaniem umowy.
Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych
W przypadku powierzenia danych osobowych Zamawiający będzie wymagał podpisania przez
Wykonawcę umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. W przypadku zmiany zakresu
powierzonych danych osobowych, Strony podpiszą aneks do umowy powierzenia. Zmiana zakresu
umowy powierzenia nie stanowi zmiany zapisów Umowy.
Ofertę należy złożyć zgodnie ze wzorem Formularza ofertowego, który stanowi Załącznik nr 2 do
Zapytania ofertowego.
Oferta musi zawierać wypełniony Formularz ofertowy.
Ofertę należy sporządzić w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej.
Oferta i oświadczenia muszą być podpisane przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania
i składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy.
Cena oferty powinna obejmować wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu
zamówienia, które wynikają wprost z Zapytania ofertowego oraz Opisu przedmiotu zamówienia
stanowiącego Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego. W cenie należy uwzględnić wszystkie
koszty związane z kompleksową realizacją zamówienia.
86.
Cena oferty musi zawierać wszystkie opłaty oraz podatki według obowiązującego prawa
podatkowego.
7. Cenę oferty należy obliczyć w oparciu o kalkulację własną, uwzględniając zakres przedmiotu
zamówienia, określny w Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącego Załącznik nr 1 do
Zapytania ofertowego.
8. Całkowitą cenę za realizację przedmiotu zamówienia należy podać cyframi i słownie.
9. Cenę oferty należy podać w złotych polskich (PLN) z dokładnością do setnych części złotego (do
jednego grosza).
10. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów związanych z realizacją
przedmiotu zamówienia.
11. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości od Wykonawcy, Zamawiający
domniema, iż wiadomość wysłana przez Zamawiającego na adres e-mail podany przez
Wykonawcę została mu doręczona w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z treścią
wiadomości.
Oferta zostanie uznana za spełniającą warunki, jeśli będzie:
Zgodna w kwestii sposobu jej przygotowania, oferowanego przedmiotu i warunków zamówienia
ze wszystkimi wymaganiami zawartymi w Zapytaniu ofertowym;
Złożona w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie składania ofert.
W przypadku, jeżeli oferta nie będzie spełniać warunków, o których mowa w pkt 1 i 2, zostanie
odrzucona.

Uwagi:
IX.
Klauzula informacyjna z art. 13 i 14 RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie
zamówienia publicznego
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (RODO), administrator informuje o zasadach oraz o
przysługujących prawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
1. Administrator
Administratorem danych osobowych jest Główny Urząd Statystyczny z siedzibą Al.
Niepodległości 208, 00-925 Warszawa.
2. Inspektor ochrony danych
Z inspektorem ochrony danych (IOD) może się Pani/Pan kontaktować:
1. pocztą tradycyjną na adres: IOD GUS, al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa,
2. pocztą elektroniczną na adres e-mail: IODGUS@stat.gov.pl.
Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Państwa danych przez GUS,
w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.
3. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Celem przetwarzania danych osobowych jest przeprowadzenie postępowania ofertowego.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
a) w zakresie osób będących Wykonawcą:
? art. 6 ust. 1 lit c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku
prawnego ciążącego na administratorze w związku z przepisami ustawy z dnia 14 lipca
1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164) oraz
rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października
2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania
materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji
niearchiwalnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 246) oraz przepisami ustawy z dnia 6 września
2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902);
b) w zakresie osób niebędących Wykonawcą, a których dane osobowe zostały przekazane przez
Wykonawcę w związku z wypełnieniem warunków udziału w postępowaniu lub prowadzenia
komunikacji w ramach prowadzonego postępowania:
5art. 6 ust. 1 lit c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku
prawnego ciążącego na administratorze w związku z przepisami ustawy z dnia 14 lipca
1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164) oraz
rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października
2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania
materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji
niearchiwalnej (Dz. U. z 2019 poz. 246) oraz przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r.
o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902);
? art. 6 ust. 1 lit. f RODO - przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie
uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, to jest do umożliwienia
prawidłowej realizacji postępowania.
c) w zakresie podmiotów trzecich uprawnionych do skorzystania ze środków ochrony prawnej:
? art. 6 ust. 1 lit c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku
prawnego ciążącego na administratorze w związku z przepisami ustawy z dnia 14 lipca
1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164) oraz
rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października
2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania
materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji
niearchiwalnej (Dz. U. z 2019 poz. 246) oraz przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r.
o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 2176).
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą organy kontroli uprawnione do kontroli w
strukturach polskich i Unii Europejskiej oraz podmioty współpracujące z administratorem, w tym
dostawcy usług technicznych i organizacyjnych umożliwiających przechowywanie dokumentacji,
dostawcy usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy
przetwarzaniu; inne osoby i podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa powszechnie
obowiązującego.
Okres przechowywania danych
Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów do jakich zostały
zebrane, a po jego upływie zgodnie z okresem przewidzianym w ustawie o narodowym zasobie
archiwalnym i archiwach oraz w rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów
archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej.
Prawa i obowiązki osoby, której dane dotyczą
Przysługuje Pani/Panu prawo:
1) dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,
2) do sprostowania (poprawiania) danych 1,
3) do ograniczenia przetwarzania danych, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art.
18 ust. 2 RODO 2,
4) do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu
Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
5) Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w
przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie
wykluczenie
z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Dobrowolność/ Obowiązek podania danych osobowych
Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem niezbędnym w celu przeprowadzenia
postępowania. Niepodanie wymaganych danych osobowych może skutkować koniecznością
odrzucenia oferty przez Zamawiającego.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
Dane osobowe nie będą profilowane ani też nie będą podlegały zautomatyzowanemu
podejmowaniu decyzji.
Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
Dane osobowe nie będą udostępniane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.
W przypadku wyboru oferty jako najkorzystniejszej i podpisaniu umowy, Główny Urząd Statystyczny
informuje, że:
1. Informacje udostępniane Wykonawcy w związku z realizacją przedmiotu umowy, będą
traktowane przez Wykonawcę jako dane prawnie chronione, w czasie obowiązywania umowy
oraz (przez okres 10 lat jeżeli jest to zasadne) po jej rozwiązaniu, wygaśnięciu i odstąpieniu od
niej, bez względu na przyczynę i mogą być ujawniane wyłącznie osobom i upoważnionym
przedstawicielom, których obowiązkiem jest realizacja przedmiotu umowy, pod rygorem
pociągnięcia Przyjmującego zamówienie do odpowiedzialności za naruszenie poufności.
2. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, które zostały
udostępnione przez Zamawiającego w związku z wykonywaniem umowy i nie ujawniania ich
osobom trzecim bez pisemnej zgody Zamawiającego.
3. Zobowiązanie do zachowania w ścisłej tajemnicy wszelkich informacji przez Przyjmującego
zamówienie, o których mowa w ust. 1 obejmuje:
a) dane osobowe - chronione na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE i innymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego,
zwanego dalej ,,RODO",
b) dane statystyczne - chronione na podstawie ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce
publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 649, 730, 2294),
c) informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa - chronione na podstawie ustawy z dnia
16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r., poz. 1010, z późn.
zm.),
d) informacje, które mogą mieć wpływ na funkcjonowanie lub stan bezpieczeństwa
Zamawiającego chronione na podstawie wewnętrznych przepisów obowiązujących w tym
zakresie u Zamawiającego.
4. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania w poufności informacji, w posiadanie których
wejdzie w trakcie wykonywania przedmiotu umowy, w szczególności:
a)
nieujawniania i niezezwalania na ujawnienie jakichkolwiek informacji w jakiejkolwiek
formie w całości lub w części osobie trzeciej bez uprzedniej zgody Zamawiającego
wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności,
b) zapewnienia, że personel oraz inni współpracownicy Wykonawcy, którym informacje
zostaną udostępnione, nie ujawnią i nie zezwolą na ich ujawnienie w jakiejkolwiek formie w
całości lub w części osobie trzeciej bez uprzedniej zgody Zamawiającego wyrażonej na
piśmie pod rygorem nieważności,
c)
zapewnienia prawidłowej ochrony informacji przed utratą, kradzieżą, zniszczeniem,
zgubieniem lub dostępem osób trzecich nieupoważnionych do uzyskania informacji,
d) niewykorzystywania informacji do innych celów niż wykonywanie czynności wynikających
z umowy bez uprzedniej zgody Zamawiającego wyrażonej pisemnie pod rygorem
nieważności.
Wykonawca zobowiązuje się do przejęcia na siebie wszelkich roszczeń osób trzecich
w stosunku do Zamawiającego, wynikających z wykorzystania przez Przyjmującego zamówienie
lub osoby, którymi Wykonawca się posługuje, informacji uzyskanych w czasie wykonywania
przedmiotu umowy w sposób naruszający jej postanowienia.
Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o każdym
przypadku ujawnienia informacji, o których mowa w ust. 3, pozostającym w sprzeczności
z postanowieniami umowy.
Zobowiązanie do zachowania poufności informacji, o których mowa w ust. 3, nie dotyczy
przypadków, gdy informacje te:
a)
stały się publicznie dostępne, jednak w inny sposób niż w wyniku naruszenia postanowień
umowy,
b) muszą zostać udostępnione zgodnie z obowiązkiem wynikającym z przepisów powszechnie
obowiązującego prawa, orzeczenia sądu lub uprawnionego organu administracji
państwowej, w takim przypadku Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić, by
udostępnienie informacji, o których mowa w ust. 1, nastąpiło tylko i wyłącznie w zakresie
koniecznym dla zadośćuczynienia powyższemu obowiązkowi.
Wykonawca niezwłocznie zawiadomi Zamawiającego o każdym przypadku zaistnienia obowiązku
udostępnienia informacji, o których mowa w ust. 3, a także podejmie wszelkie działania
konieczne do zapewnienia, by udostępnienie informacji, o których mowa w ust. 3, dokonało się
w sposób chroniący przed ujawnieniem ich osobom niepowołanym.
Strony potwierdzają, iż w ramach realizacji przedmiotu umowy przekazywać będą dane osobowe
swoich pracowników i współpracowników. Tym samym każda ze stron w ramach realizacji
przedmiotu umowy jest administratorem danych oraz podmiotem przetwarzającym.
Administratorzy danych powierzają Podmiotom przetwarzającym, w trybie art. 28 RODO dane
osobowe do przetwarzania, na zasadach i w celu określonym w umowie.
Podmioty przetwarzające zobowiązują się przetwarzać powierzone im w formie pisemnej lub
elektronicznej dane osobowe zgodnie z umową, RODO oraz z innymi przepisami prawa
powszechnie obowiązującego, które chronią prawa osób, których dane dotyczą.
Podmioty przetwarzające oświadczają, iż stosują środki bezpieczeństwa spełniające wymogi
RODO.
Wykonawca - podmiot przetwarzający będzie przetwarzał, powierzone przez Zamawiającego -
administratora danych wyłącznie w celu realizacji umowy następujące dane osobowe: imię
i nazwisko, adres, pesel, nr telefonu i adres mailowy.
Zamawiający - podmiot przetwarzający będzie przetwarzał, powierzone przez Wykonawcę -
administratora danych wyłącznie w celu realizacji umowy następujące dane osobowe: imię
i nazwisko, adres, pesel, nr telefonu i adres mailowy Wykonawcy..

Kontakt:
Do kontaktów w sprawie zapytania ofertowego upoważnieni są:
Weronika Danowska, e-mail: w.danowska@stat.gov.pl

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.