mazowieckie (Kobyłka)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | DOCIEPLENIE ŚCIANY ZEWNĘTRZNEJ |
Data zamieszczenia: | 2024-04-04 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Zakład Lecznictwa Ambulatoryjnego w Chrzanowie Sp. z o.o Sokoła 19 32-500 Chrzanów powiat: chrzanowski 326232211, faks 326240310 zam.pub@zla-chrzanow.pl |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Chrzanów |
Wadium: | w wymaganiach |
Nr telefonu: | 326232211, faks 3262 |
Termin składania ofert: | 2024-04-19 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
DOCIEPLENIE ŚCIANY ZEWNĘTRZNEJ OD STRONY WEWNĘTRZNEGO PARKINGU MPR NR 1 W CHRZANOWIE UL. SOKOŁA 19 Krótki opis przedmiotu zamówienia o Przygotowanie terenu- placu budowy. o Skucie istniejącego uszkodzonego tynku. o Uzupełnienie tynków zewnętrznych wraz z wykonaniem tynku krzemianowego. o Wykonaniu tynku na elewacji budynku oraz elementów ślusarki zgodnie z zaleceniami Małopolskiego Konserwatora Zabytków na podstawie decyzji z dnia 12.kwietnia 2016r. pismo znak OZKr.5183.504.2016.AC. o Wymiana orynnowania i obróbek blacharskich. o Wymiana parapetów okiennych. o Wymiana kratek wentylacyjnych na elewacjach. o Docieplenie ściany wschodniej i południowej styropianem gr 10 cm. o Oczyszczenie i pomalowanie krat w oknach. o Wymiana daszków nad wejściami. o Wymiana 1 szt. drzwi zewnętrznych. o Naprawa posadzek balkonów. - posadzki na balkonie należy oczyścić i naprawić. - po naprawie należy wykonać obróbki blacharskie w kolorze RAL 7039 lub 9007 lub antracyt- oznaczenie nr 6 o Malowanie balustrad balkonów. o Daszki nad wejściami - do wymiany - należy wykonać z blachy ocynkowanej i pomalowanej na kolor RAL 7039 lub 9007 lub antracyt lub z poliwęglanu - oznaczenie nr 6. CPV: 45453000-7 Dokument nr: 2024/BZP 00270778, ZLA-ZP-752w/05/24 Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-04-19 09:30 Specyfikacja: SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-eec81631-f25b-11ee-ac52-ee29f86ffd4f 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie. 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak. 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem portalu e-Zamówienia oraz poczty elektronicznej - e-mail : zam.pub@zla-chrzanow.pl 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Korespondencja elektroniczna winna być podpisana kwalifikowanym lub zaufanym podpisem elektronicznym 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie. 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski 3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Pani/Pana* danych osobowych jest Zakład Lecznictwa Ambulatoryjnego w Chrzanowie Spółka z o.o. z siedzibą przy Ul. Sokoła 19 w Chrzanowie. 1. W sprawach związanych z Pani/Pana* danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@zla-chrzanow.pl 2. Dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji zawartej umowy, wynikających z niej praw i obowiązków oraz dochodzenia roszczeń na jej podstawie . Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b. RODO. 3. Dane będą przechowywane przez okres wykonywania umowy oraz przez okres konieczny w celu ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami. Ogłoszenie nr 2021/BZP 00064472/01 z dnia 2021-05-26 2021-05-26 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy 4. Pani/Pana* dane osobowe mogą zostać przekazane:1) dostawcom systemów IT, z którymi współpracuje Administrator, w celu utrzymania ciągłości oraz poprawności działania systemów IT, 1) upoważnionym z mocy prawa podmiotom na udokumentowany wniosek. 6. Przysługuje Pani/Panu* prawo dostępu do danych osobowych , ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu wobec przetwarzania , oraz prawo przeniesienia danych i prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj.: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). 6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, niemniej jest ono warunkiem zawarcia i realizacji umowy. 7. Dane udostępnione przez Panią/Pana* nie będą podlegały profilowaniu. 8. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego luborganizacji międzynarodowej Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-04-19 09:00 Miejsce składania ofert: portal e-zamówienia Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące Wymagania: Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 5 400,- zł /słownie : pięć tysięcy czterysta złotych/. Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie poręczeń lub gwarancji należy wskazać Zamawiającego 21.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, w jednej lub kilku z następujących form: a) pieniądzu; b) gwarancjach bankowych; c) gwarancjach ubezpieczeniowych. d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299). 21.2 Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący numer rachunku Zamawiającego: 12 2490 0005 0000 4530 8688 1020 Alior Bank. Do oferty zamawiający dołączy potwierdzenie wpłacenia wadium. 21.3 Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 7 pkt 2-4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. 21.4 W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmo-wały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy doku-mentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa 21.5 Wadium w formie gwarancji lub poręczenia, powinno zawierać oprócz wymagań podanych w pkt. 21.4.także m.in. : nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji/poręczenia) ze wskazaniem ich siedzib; w przypadku oferty wspólnej, należy w treści dokumentu wyraźnie podać, jako dającego zlecenie (Wykonawcy), nazwy i adresy wszystkich podmiotów składających ofertę wspólną. 21.6 Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy, musi wpłynąć na wskazany w pkt. 21.2. numer rachunku bankowego Zamawiającego, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania rozliczeń międzybankowych, Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 21.7 Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 pkt. 4-5 ustawy Pzp SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: ZLA-ZP-752w/05/24 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie 4.1.5.) Wartość zamówienia: 363124,18 PLN 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia o Przygotowanie terenu- placu budowy. o Skucie istniejącego uszkodzonego tynku. o Uzupełnienie tynków zewnętrznych wraz z wykonaniem tynku krzemianowego. o Wykonaniu tynku na elewacji budynku oraz elementów ślusarki zgodnie z zaleceniami Małopolskiego Konserwatora Zabytków na podstawie decyzji z dnia 12.kwietnia 2016r. pismo znak OZKr.5183.504.2016.AC. o Wymiana orynnowania i obróbek blacharskich. o Wymiana parapetów okiennych. o Wymiana kratek wentylacyjnych na elewacjach. o Docieplenie ściany wschodniej i południowej styropianem gr 10 cm. o Oczyszczenie i pomalowanie krat w oknach. o Wymiana daszków nad wejściami. o Wymiana 1 szt. drzwi zewnętrznych. o Naprawa posadzek balkonów. - posadzki na balkonie należy oczyścić i naprawić. - po naprawie należy wykonać obróbki blacharskie w kolorze RAL 7039 lub 9007 lub antracyt- oznaczenie nr 6 o Malowanie balustrad balkonów. o Daszki nad wejściami - do wymiany - należy wykonać z blachy ocynkowanej i pomalowanej na kolor RAL 7039 lub 9007 lub antracyt lub z poliwęglanu - oznaczenie nr 6. 4.2.6.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert i jego wag: Cena brutto - waga 100% obliczona wg następującego wzoru: punkty ceny badanej oferty = (cena najniższa / cena badanej oferty) x 100 pkt 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 100 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz spełniają (o ile zostały określone) warunki udziału 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowejWykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego załącznik nr 5.. W przypadku składania ofert przez podmioty ubiegające się wspólnie o udzielenie zamówienia należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie mógł żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców W przypadku, gdy Wykonawca w miejsce któregoś z dokumentów, o których mowa w SWZ dostarczy jego kopię, kopia ta musi być poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów udostępniających Wykonawcy zasoby, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów powinny być poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów (np. jeśli przedstawione kserokopie będą nieczytelne lub będą wzbudzać wątpliwości co do ich prawdziwości). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia 5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: Wykaz robót budowlanych polegających na wykonaniu w ostatnich 3 latach roboty na co najmniej 1 obiekcie użyteczności publicznej o powierzchni elewacji co najmniej 300 m2, Oświadczenie kierownika budowy wraz z aktualnymi dokumentami potwierdzającymi aktualną przynależność do Izby Inżynierów Budowlanych (aktualne ubezpieczenie). 5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie 5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: Oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086) SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak 6.4.1) Informacje dotyczące wadium: Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 5 400,- zł /słownie : pięć tysięcy czterysta złotych/. Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie poręczeń lub gwarancji należy wskazać Zamawiającego 21.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, w jednej lub kilku z następujących form: a) pieniądzu; b) gwarancjach bankowych; c) gwarancjach ubezpieczeniowych. d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299). 21.2 Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący numer rachunku Zamawiającego: 12 2490 0005 0000 4530 8688 1020 Alior Bank. Do oferty zamawiający dołączy potwierdzenie wpłacenia wadium. 21.3 Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 7 pkt 2-4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. 21.4 W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmo-wały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy doku-mentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa 21.5 Wadium w formie gwarancji lub poręczenia, powinno zawierać oprócz wymagań podanych w pkt. 21.4.także m.in. : nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji/poręczenia) ze wskazaniem ich siedzib; w przypadku oferty wspólnej, należy w treści dokumentu wyraźnie podać, jako dającego zlecenie (Wykonawcy), nazwy i adresy wszystkich podmiotów składających ofertę wspólną. 21.6 Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy, musi wpłynąć na wskazany w pkt. 21.2. numer rachunku bankowego Zamawiającego, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania rozliczeń międzybankowych, Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 21.7 Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 pkt. 4-5 ustawy Pzp. 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: W przypadku składania ofert przez podmioty ubiegające się wspólnie o udzielenie zamówienia należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie Uwagi: Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert i jego wag: Cena brutto - waga 100% obliczona wg następującego wzoru: punkty ceny badanej oferty = (cena najniższa / cena badanej oferty) x 100 pkt 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 100 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie Termin związania ofertą: 30 dni |
© eurobudowa.pl 2004-2024